MSI X-Slim – Macbook Air után szabadon

MSI X-Slim belülről

Feldobtunk egy érmét, és úgy esett le, hogy az X340-nek kellett a boncasztalra feküdnie. Mi tagadás, ez az érdekesebb belsejű gép, mert Atomot már láttunk eleget, az ULV-s Celeron 723 viszont most járt náluk először. Alul csak a akkumulátor nyílása látszott, ami alaposan belemar a fenéklemezbe. Nálunk a kisebb, négycellás járt, de van nyolcas is, ami minden bizonnyal kilóg az alsó burkolatból, több mint valószínű, hogy megemeli a gép hátulját. Érdemes megfigyelni még az elöl lévő szellőzőket, amik hangszórósnak tűnnek, de valójában más kimeneti nyílása nincs a 13,4”-os X-Slimeknek.

Seregnyi csavar kitekerése, majd a billentyűzet és az alatta lévő lemez eltávolítása után már elénk is tárult a belső. A vékony gépben minimális merevítést találni, a winchestert csupán néhány műanyag lemez védi. Szóval nem valami masszív gépezet az X-Slim, és bővíteni is csak garanciális szervizben vagy a jótállást biztosító matrica megsértésével lehet. Szerencsére nem is kell nagyon, mert merevlemeze 320 GB-os, memóriája 2 GB, Wi-Fi adaptere Draft N-es, van Bluetooth modulja, és opcionális 3G modemnek is készítettek elő helyet.

Érdekes volt a vezeték nélküli modul és a kimeneteket tartó panel kialakítása. Ezek speciális csatlakozófejekkel kapcsolódtak az alaplapra, a túloldalon, a winchester mögött elhelyezett Bluetooth modult pedig vezetékekkel kötötték be. Fura, hogy csak a jobb felső sarokban találtunk hangszórót, pedig meg mertünk volna rá esküdni, hogy korábban balról is jöttek hangok.

Összehasonlítva a MacBook Air nagyon kompakt alaplapjával az MSI megoldása kissé rendezetlennek tűnik. Az viszont kétségtelen, hogy az Apple-nél nem cserélhető a memória, kisebb a hűtés és a merevlemez, akkumulátorát pedig a fenéklemez mögé rejtették. Érdemes megfigyelni, hogy az ultraalacsony feszültségű Celeron ULV 723, mely az alábbi képen alul látható, lényegesen nagyobb, mint az Atom. Pedig szintén 45 nm-es gyártástechnológiával készül, igaz, másodszintű gyorsítótára nem 512, hanem 1024 kB. Fölötte a GS45 északi híd, a hűtés fölött pedig az ICH9M-SFF déli híd látható, vagyis az Intel aktuális alacsony fogyasztású platformja. Nagy kérdés, hogyan viszonyul majd fogyasztásban a Z sorozatos Atomból és Poulsbóból felépülő Centrino Atom platformhoz. Érdekes részlet még, hogy a bal alsó sarokban, közvetlenül a hűtés ventilátora mellett van a második hangszóró.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • MSI

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés