Íme a hangszer
A két hangkártya áramköri rendszere nem teljesen egyező: bár a két nyákra ugyanaz a jelfeldolgozó processzor kerül, a körítés néhány ponton különbözik.
Balra at Elite Pro, jobbra az XtremeMusic [+]
A DAC-k és környékük a Elite Prón és az XtremeMusicon [+]
A legfőbb különbség a hangot átalakító áramkör kialakításában fedezhető fel: az olcsóbbik modellen egy nyolccsatornás Cirrus Logic DAC található, mely meglehetősen impozáns képességekkel bír, ezzel szemben az Elite Pro négy sztereó DAC-ra épít, melyek egyébiránt szintén a Cirrus Logictól származnak, és a nyolccsatornás modellnél is jobb hangminőséget ígérnek. A DAC-k és a végfokok közti kondenzátorerdő átlagos minőségű elektrolitkondenzátorokból áll, így ez az áramköri rész összességében bár kiváló, de nem audiofil hangminőségről árulkodik.
Az analóg végfokokon túl (melyekről sajnos semminemű információt nem találtunk) négy kapcsolórelé is fellelhető az X-Fi Elite Pro kártyáján, ez utóbbiak a bemeneteket kapcsolják a kártya és a külső doboz között.
Balra at Elite Pro, jobbra az XtremeMusic [+]
Az audioprocesszor felett mindkét kártyánál található egy memóriachip, az ExtremeMusic esetében ez egy Hynix márkájú 2 megabájtos, az Elite Prónál pedig egy Micron-féle 64 megabájtos példány. A kártyán lévő memória az X-Fi architektúra egyik fő újításának tekinthető X-RAM (lásd később) alapjául szolgál, bár ezt a technológiát elvileg csak az Elite Pro, illetve a Fatal1ty modellek támogatják, így az X-Fi Platinum és az X-Fi ExtremeMusic 2 megabájtja csak pufferfeladatot lát el.
Természetesen benéztük az Elite Pro I/O dobozának motorháztetője alá is, itt hasonló kép fogadott minket, mint amit a kártyáknál is láttunk, azzal a különbséggel, hogy ezúttal négy BurrBrown analóg/digitális konvertert, és az Omron helyett egy másik japán gyártó, a Takamisawa reléit találtuk meg a zöld színű áramköri lapon.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!