- Hobby elektronika
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- LG LCD és LED TV-k
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- HP notebook topic
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
Nem teljesen korrekt és tisztességes, ugyanis 3 napon belül KÖTELES ugyanolyan típusú, vadiúj (értsd bontatlan) példányra cserélni, ha nem megy, a teljes vételárat visszaadni. (Na ilyet Mistralban nem lehet látni, mármint a vételár visszaadást... Amíg meg nem romlott el semmi Mistralos cucc, örüljetek, és imádkozzatok, hogy így is maradjon. )
Szóval nem köteles hagyni, hogy levásárold egy másik típusra ráfizetéssel, de normális üzletben ez nem szokott gondot okozni. Legalábbis az Alienben, ahol vásárolni szoktam, ez sosem volt gond, de sajnos sok helyen nem jutnak el idáig...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ugyanolyat adni az bontatlan dobozt jelentene, nem egy összedobáltat, de persze megvan és új, és ez a lényeg végülis.
Fogyasztóvédelemhez lehet bejelentést tenni, de sok haszna nincs, nem járnak el már egyedi ügyekben. Annyira meg gondolom nem súlyos a dolog, hogy emiatt vásárlók könyvébe írj pl.
mod: Azért összességében nem tűnik rossznak ez a cég az eddig beírtak alapján, csak ne lenne az a röhejes szövegezésű jogi nyilatkozat a honlapjukon...
Ja, meg nem szólnak (pedig kötelező lenne) a 8 napon belüli indoklás nélküli elállás lehetőségéről... Ezért 3 hónapig lehet indoklás nélkül elállni, lévén webáruház...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nem, kérdezd csak meg őket telefonon vagy mailben. Már nincs jogszabályi lehetőségük, hogy eldöntsék a kereskedő-vásárló vitát, csak tájékoztathatnak a jogaidról. Vidéki fogyvédelemnél előfordulhat, hogy ''spontán'' kiszállnak bírságolni, hallottam ilyenről, és ez tök jó, de sajna a fővárosban erre ''nincs idejük'' (konkrét idézet...), mert annyira sok az előre tervezett ellenőrzés. Evvan...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hát, nézzük csak:
- 15 napos javításra törekvés - helyett eleve 21 napra ígéri és 4 hétig nem teljesíti
- csökkentett áron akar beszámítani
- plusz el akarja hitetni, hogy ez így szabályos
- aztán ''hirtelen'' talál egy többé-kevésbé megfelelőt
Hmm...
A kulcsmondat szerintem ez:
Nem értem, asztalcsapkodás nélkül miért nem lehet megoldani egy ilyen helyzetet?
Költői kérdés, sajnos...
Azért nem csak fikázni tudok üzleteket, jó tapasztalataim is vannak, csak nem sok helyen. Ami azért szomorú, pedig én próbálkoztam...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Szabályszerű garanciális ügyintézés például. Ahol gondok vannak, ott nem az eladáskor szoktak kijönni ezek, hanem akkor, amikor baja van a cuccnak...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
tlac jól írta, 8 napon belül indoklás nélkül visszaküldheted, és 30 napon belül kötelesek a teljes vételárat visszatéríteni. Ha erről a lehetőségről nem tájékoztattak, akkor 3 hónapod van az elállásra. Ennek az a lényege, hogy mivel nem ott az üzletben veszed, ezért nincs lehetőséged helyben megnézni, kibontani, megvizsgálni, ezért biztosítja a jog ezt a lehetőséget. Ha hibás, akkor a postázás költségét is meg kell(ene) téríteniük, ha hibátlan, akkor viszont a postaköltség az ára annak, hogy meggondolod magad.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Miért a negatív oldaláról közelíted meg, nem értem, miért fáj ez neked? De így is fogalmazhatunk, ha ragaszkodsz hozzá, bár helyesebb lenne a hmmm "faszeurópai" kifejezés, ha már ilyen finoman fejezted ki magad...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Munkanap, persze, emlékezetből rosszul írtam. Olyan szempontból 8 , hogy elvétve találsz olyan kereskedőt, ahol megemlítik ezt az elállási elhetőséget, ezért 3 hónap a dolog legtöbbször. Poén, hogy az Ipon épp kivétel, ott szerepel a honlapon a kormányrendelet, bár elég sajátosan értelmezik, pl. " Nem rendeltetésszerű használat, mely esetben az áru újbóli értékesítésre nem kerülhet", na ezek a szösszenetek semmisek, mintha ott se lennének.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz horvathkrisz #125 üzenetére
No meg granciális problémája még nem volt. Pedig onnantól válik el a búza az ocsútól, hogy irodalmian fejezzem ki magam...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Tirithon #138 üzenetére
Ilyen, hogy levásárlás jogilag nem létezik nálunk, vagyis nem követelheted tőlük, de ők sem tehetik kötelezővé neked. Persze ettől még, ha mind2 fél úgy akarja, meg lehet állapodni szerződésmódosításban, tehát hogy x cucc helyett ugyanolyan árú y cuccot kapsz, vagy két feleakkora árú z-t.
Ha hibás dolgot viszel vissza, kérhetik, hogy vidd a csomagolásban lévő többi tartozékot és cuccot is. De ha a 8 munkanapos elállásra gondolsz, ott tévesen gondolják, hogy nem bonthatod ki, természetesen ki lehet bontani, hiszen így tudod csak megnézni, milyen a termék.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz horvathkrisz #143 üzenetére
Most miért, vannak üzletek, ahol már az eladáskor is alapban bunkók, nem csak ha panasszal mész.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ezt honnan vetted? Ilyen néven biztos nincs... Annyi van, hogy a 151/2003. korm. rendelet alapján a rendelet hatálya alá tartozó termékeknél (bruttó 10k felett számítógépalkatrészek pl. ide tartoznak) ha hibás, és 3 munkanapon belül visszaviszed, a kereskedő nem hivatkozhat arra, hogy javítani akarja, mert cserélni (másik ugyanolyanra) drágább lenne, hanem köteles kicserélni. Ennyi.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz HUN]Repa #189 üzenetére
Az a helyzet, hogy kénytelenek vagyunk a kiskereket "kiutálni az országból", ugyanis a vásárló felé egyedül és kizárólag a kisker felel a jótállási kötelezettség teljesítéséért. Nem takarózhat azzal, hogy így a nagyker meg úgy a szerviz, jogilag a kiskerrel szerződtél egyedül, és egymaga felel feléd a határidők betartásáért is. Tudom, pereltem már kiskert jótállás miatt, és igazat is adtak nekem.
Egyébként meg a 15 napos javítási határidő ugyanúgy megvan, csak sajnos a szövegezés "törekedni kell", de ettől még bíróság előtt vígan bizonyítható, pontosabban vígan képtelen lesz bizonyítani a kisker adott esetben, hogy ő tényleg törekedett."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Poén azért, hogy azt írod, elégedett vagy velük, aztán felsorolod, hogy mi minden miatt nem...
3 napon belül nem lehet javítani, cserélni kell ugyanolyan másikra, vagy visszaadni a vételárat, feltéve ha a hiba a rendeltetésszerű használatot befolyásolja, ez a jogszabály szövege."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz westlake #195 üzenetére
Olyan 3 nap nincs már, hogy "nem tetszik, cseréld ki" (kivéve neten rendelt cuccoknál, de az más kérdés, ott több is van), viszont az van, amit leírtam: 3 munkanapon belül nem javíthat, cserélni köteles, vagy lóvét visszaadni. (151/2003. korm. rendelet )
#191: en ugy tudom, hogy az unioba lepes ota nincs hatarido a garancialis csere.. se 15 nap, se 150 nap.. annyi van, hogy tenyleg torekedniuk kell.. ami ugy eltarthat akar 90 napig is.. egyebkent ha te beperelsz valakit, akkor nem neki kell bizonyitani, hogy o torekedett a megoldasra, hanem neked kell bizonyitani, hogy nem torekedett.. azt meg hogy tudja egy vasarlo bizonyitani?
Ha végigolvasod, amit előzőleg írtam, benne van a válasz... Ha nem hiszed: 151/2003. korm. rendelet, 49/2003 GKM rendelet, Ptk.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hibátlan dolgot venni pusztán szerencse kérdése, minden üzletnél gyakran előfordul, ez még nem mond semmit. De normálisan, a szabályoknak megfelelően végezni a jótállási, szavatossági ügyintézést, az már olyan dolog, ami valóban minősít egy üzletet. Szerintem.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
1. "Megküldték az új alaplapot aminek a dobozában kicseréltek mindent (vagy újrafóliázták?) de a csavarokat kihagyták belőle."
2. "valamelyik "ügyeskezű" kollégának sikerült úgy visszazárnia, hogy az asus féle usb és firewire kiegészítő csatlakozón elgörbültek a lábak mert pont a fül alá szorult"
3. "elvitte a monitort majd 1 hét múlva visszavitte az említett ismerősnek egy olyan papírral, hogy ezt az iponnak "nem áll módjában átvenni""
vs.
"Összességében én elégedett vagyok velük mert jópár 1000-est megspóroltam azzal, hogy náluk vásároltam és az egy nagy előny, ha valamivel probléma van akkor nem nekem kell intézkedni, hanem jön a futár és viszi ingyen."Ez így együtt érdekes, én biztosan nem erre a következtetésre jutottam volna, mert ez nálam 3-ból 0... Engem is ez a topik tántorított el, meg a hasonló vélemények, pedig nemrég már majdnem vásároltam náluk.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Azt mondjuk írásban kellett volna, független szakértő (pl. Kermi) által készített szakvéleménnyel alátámasztva... Amíg ilyennel nem tudják bizonyítani, addig bizony javít/cserél/pénzvisszaad. Ennek az a szép neve jogiasan, hogy bizonyítási teher, és az bizony rajtuk lóg legalább egy évig mindenképp.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
-
Ariadne
őstag
Miért lenne hülye hozzáállás? Ha tesztelve, összeszerelve rendelek egy gépet, akkor ne kelljen már kutakodnom a belsejében ahhoz, hogy rájöjjek, miért nem megy. És ha nem értek hozzá? Aki ért hozzá, az külön rendeli az alkatrészeket és összepakolja otthon, tehát nyilván oka van annak, ha valaki egyben rendeli. Nem vagyok köteles tudni, mi honnan csúszott ki, ha tesztelt komplett gépet rendeltem. Szóval itt örülhetnek, hogy volt annyi hozzáértése a tulajnak, hogy rájöjjön, mi a bibi. Egyébként furikáztathatták volna saját költségükre újra.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Mindenki magából indul ki. Nekem nem lenne egyértelmű, hova is kellene visszatenni, meg igen sok embert ismerek, akiknek szintén nem. Sőt valószínű a PH!-t nem látogató emberek túlnyomó többségének gondot okozna megoldani ezt.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz davids83 #263 üzenetére
Persze, aki maga szereli össze, annak meg jönnek a számtech üzletek gond esetén azzal, hogy "miért nem szakemberrel szereltetted össze, biztos rosszul volt összerakva". Nem jó ez nekik sehogy, ha bele akarnak kötni, bele fognak, tudod, nyuszika meg a sapka esete...
És továbbra sem értem, miért kellene mindenkinek érteni a gép szereléséhez. Hadd lehessek már szimplán felhasználó, arra van a számtech bolt, hogy majd ők ismerik a hardveres szerelgetős dolgokat, arra tartjuk őket. Tudok pöpec ingatlan adásvételi szerződést írni, mégsem várom el, hogy magától tudja ezt legalább egy kicsit mindenki más is, mert hát ugye ez egy szakma.mod: Általánosságban beszéltem, nekem személyesen nincs ilyen gondom hálistennek, gondosan válogatott és összeszerelt a gépem, házilag.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz adalbert1 #267 üzenetére
Ez konkrét példa volt, van, akinek ezzel próbálják visszadobni a cuccát, hogy "nem garanciális", mert nem "szakember" szerelte be. Ezért írtam.
Egyébként meg továbbra is fenntartom, hogy tudhatok számítógépet kezelni akár magas szinten is függetlenül attól, hogy az alkatrészek összerakásához nem értek. Ezért forrdulnak az emberek számtech üzlethez, hogy azok rakják össze.
Én magam is úgy vagyok, hogy mivel barátom szereli össze meg szét a gépeket ezer éve, ezért bár felhasználóként azért nem vagyok kezdő, és felismerem az alkatrészeket, de egy belső csatlakozót már nem tudnék a helyére tenni, mert nem tudom, hova kell. Őszintén szólva egyáltalán nem is érdekel, de gép attól kell. Tehát ha úgy jönne ki a lépés, én is összeszerelve vennék gépet, és elvárnám az üzlettől, hogy ha megfizetem, tesztelve és minden csatlakozóval a helyén hozzák ki. Mivel ezért fizettem..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz djcapaporc #272 üzenetére
Nem uniós, magyar. De ha tényleg laptopot akarsz, és egyébként jó lenne, akkor azért inkább ne a pénzre menj rá, szerintem. Megteheted, jogod van hozzá (ha neten/telefonon rendelted), de az előzőeket elolvasva (meg a Garancia kérdés topikot, ott is épp most volt ilyen panasz rájuk) nem hiszem, hogy egyszerű lenne velük. Hmmm, sajátosan próbálják értelmezni a jogszabályokat. Mondhatnám azt is, hogy kamuznak...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ez igaz. Ha viszont nyolc nap, akkor jó ha tényleg benne van, gyorsan és főleg személyesen kellene megpróbálni intézni a dolgot. Sajnos hiába van ez a szabály, ami kötelező, sajnos sok cég nem ismeri vagy nem akarja ismerni. Garancia kérdés topikban tudunk még mondani pár dolgot, hogy biztosítsa be magát.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
#276-ban linkeltem a jogszabályt. Ehhez nem kell, hogy bármi baja legyen. De garanciális igénnyel is felléphetne, ez a nyolc munka(!)nap alatt szabad választás, melyikkel akar élni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz HUN]Repa #297 üzenetére
#276-ban linkeltem. Maga a jogszabály nem ír többet róla, de ettől függetlenül még abszolút tévesen próbálják értelmezni, mert nem értenek hozzá, és feltételezem ügyvédjük sincs. Vagy legalábbis nem beszélik meg vele ezeket a dolgokat...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Igen, no meg minden termékre érvényes lenne, ami külföldről származik. Bár nem mondom, bevezethetnék. Világpiaci helyzettől függően néha özönlenének a vásárlók.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz volvoguy #305 üzenetére
Te biztos visszaolvastál?! Ajánlom figyelmedbe a Garancia kérdés topikot is, páran jöttek már át oda, nem önszántukból. Csak aztán ne sírj, ha gondod lesz velük.
Egyébként új terméket nem is lehet másképp árulni, csak fullosan mindennel.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Mondd, te komolyan végigolvastad a topikot? Épp valahol feljebb írta valaki, hogy nem ment a tesztelten összerakott gépe. Azért a garancia kérdés topik is megérne egy olvasást, iponra van pár bejegyzés...
Annyira bírom az embereket, akik fejjel mennek a falnak. Ezért élt olyan sokáig a mistral is..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz HUN]Repa #339 üzenetére
Ez a feltételes garanciás dolog inkább vevőszivatás, nem kedvezmény.
A kereskedőnek három napon belül nyilatkoznia kell, hogy javít, cserél, pénzt visszaad, vagy nem hajlandó garanciát intézni esetleg. De 30-40 napig húzni csak azt, hogy megmondja, hajlandó-e javítani/cserélni/pénzt visszaadni vagy sem? LOL Ha perelne emiatt valamelyik vásárló, simán megnyerné. Készíttessen saját költségén szakvéleményt a kereskedő (de függetlent ám, valamelyik fogyvédelem által akkreditált intézettől, pl. Kermi), hogy a hiba oka a vásárlás után keletkezett, és akkor visszadobhatja. Ha nem megy, tessék intézni a garanciát.Ha a fentiek bármelyike nem tetszik, az egyéni szoc. probléma, ezek a ma hatályos, mindenkire kötelező jogszabályok.
mod: Ja és ezektől a szabályoktól a vásárló hátrányára eltérni tilos, még akkor is, ha "beleegyezik" (papíron aláíratják vele).
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz HUN]Repa #368 üzenetére
Nem húzódhat el az ügyintézés 30 napra... Vagy ha elhúzódik mégis, a vásárló jogosulttá válik elállni a szerződéstől, hiszen ilyen hosszú ügyintézés már vitathatatlanul mindenkinek jelentős kényelmetlenséget okoz, vagyis visszajár a teljes eredeti vételár.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz HUN]Repa #361 üzenetére
A vásárlót joggal nem érdekli, hogy oldja meg a saját kis belső problémáit a kereskedő... A jogszabályok a kereskedőt, tehát a kiskert kötik, a szervizes meg nagykeres ügyintézés már az ő problémájuk, a vásárló felé akkor is tartani kell a határidőket.
A bizonyítási kötelezettség pedig egyértelmű: a jótállási időn belül a kereskedőnek kell bizonyítania (és saját szerviz véleménye nem bizonyíték, az csak vélemény...), hogy a hiba oka az átadás után keletkezett, akkor visszdobhatja. Ha ezt nem tudja bizonyítani, köteles javítani/cserélni/teljes vételárat visszafizetni. Remélem nem vagy kereskedő, mert akkor elég szégyenletesen szegényesen ismered a saját szakmád szabályait... Már bocs...
mod: A jótállási idő bruttó 10k feletti cuccoknál legalább 1 év, de ha 2 vagy 3 vagy 5 év garral adod el, akkor addig él a bizonyítási teher a kereskedő felől...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Van ahol még azt is aláirod hogy hiánytalanul átvetted,
pedig még a dobozát sem láttad!
Ez ma a gyakorlat szinte mindenhol!Hálistennek messze nem ez a gyakorlat mindenhol. Sosem vásároltam olyan helyen, ahol ilyet kértek volna aláírni előre, no meg ha így lenne, abban a pillanatban fordulnék is ki az ajtón vásárlás nélkül. Mert hülye azért nem vagyok. De persze ti nyugodtan, csak tessék, csak tessék.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Ariadne
őstag
válasz HUN]Repa #394 üzenetére
Ez nem így van, rosszul tudod. Ellenőrizheted a 151/2003. Korm. rendeletben és a 49/2003. GKM rendeletben.
Mindig viheted jótállási idő alatt az üzletbe, ahol vetted, és ott kötelesek bevenni. Minden más csak lehetőség, a márkaszerviz is... De tény, hogy az Acernek van "garanciafutárja", de ez is csak lehetőség.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz horvathkrisz #433 üzenetére
Garancia van, legfeljebb mint "jelentéktelen hiba", nem járna vissza a pénz, hanem csak javításra vagy cserére lennének kötelesek. De az is lehet, hogy a cicergésnek olyan oka van, ami később a kártya halálához vezetett volna egyébként...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz HUN]Repa #437 üzenetére
Ha a gyártó így hirdeti, akkor a hangos cicergés kifejezetten és határozottan hiba! És ez azt jelenti, hogy a kereskedőhöz kell menni, ezt mondja ki a jogszabály. A gyártóhoz lehet, ha valaki akar, de sosem kötelező.
Nem véletlenül találták ki így a szabályokat, ugyanis nem feltétlenül tud/akar mindenki a gyártóval adott esetben angolul levelezéssel szórakozni, sokat várni egy cserecuccra például. Ezért van az, hogy a kereskedő köteles a jótállási kötelezettséget teljesíteni, majd ő lejátssza utána a nagykerrel/gyártóval, ez az ő dolga már.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz HUN]Repa #442 üzenetére
A kereskedő meg nem mondhatja a vásárlónak hogy : "figyejéé máá ne vegyél ilyen szart mert mind ilyen...
Én elvárnám, elvégre ők jobban értenek a választáshoz, mint a vevők többsége. Nem mondom, nekem itt a párom, aki teszteket búj folyton és mindig tudja, pontosan mi a következő, amire szükség van , de ha ő nem gondoskodna erről, nekem mondjuk szükségem lenne a kereskedő tanácsára is, hiszen (elvileg) neki pont ez a munkája.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Ariadne
őstag
Feléd, fogyasztó felé az ipon felel a szerviz tevékenységéért is, hiszen az ipon köteles a jótállási kötelezettségét teljesíteni, mivel egyedül vele kötöttél szerződést. Az, hogy ők hogy rendezik le a szervizzel és egyáltalán ki teszteli a lapot, hova küldik, és kitől szereznek esetleg egy hibátlan példányt, az az ő egyéni problémájuk. Ez a dolguk, ha nem megy nekik, lehet menni a piacra almát árulni, ott egyértelműek a jótállási problémák...
mod: Másrészt viszont arról nem tehet a cég, ha a vásárló adott esetben több száz kilométerre lakik, ezt nem lehet leverni rajtuk. Kivéve persze ha az ő hibájukból kell többször szaladgálni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Levásárlás mint olyan kötelezőként nem létezik. Ha nem tudják javítani, se cserélni, de jó fejek egyébként, akkor levásárolom a teljes vételárat. Ha nem jó fejek, húzzák az időt, esetleg még pofátlanok is a tetejébe, akkor viszont kőkeményen a jogszabály szerint teljes vételár tenyérbe leszámol.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Már bocsi, de ez milyen hülye kérdés már. Elolvastad, ha nem rettentett el, olvass még bele a Garancia kérdés topikba is, aztán dönts, hol költöd el a pénzed. De minek kérdezed?
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Sajnos az is egyértelmű, ha elég alaposan olvasod, hogy teljesen csak az elégedett, akinek mákjára nem volt még garanciális gondja. Akinek van, az szidja őket mint a bokrot, majd - mivel olvassák a fórumot - úgy-ahogy rendeződik a dolog legtöbbször. Következtess, mi történik azzal, aki nem ír a fórumba. Aztán ebből nem tudom, mennyi valós és mennyi az iponosok által "készített" hozzászóló. De az látszik, hogy alapból egyáltalán nem vevőbarát a hozzállásuk...
mod: Felőlem mindenki olyan feneketlen gödörbe dobálja a pénzét amilyenbe akarja, csak aztán meg jönnek sorra a bátor vásárlók panaszkodva a garis topikba, hogy mit csináljak, nem akarják cserélni, két hónapja javítják, stb... Olvasni kell, sajnos sok embernek ez nem elég.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nem érzem, hogy elfogultságból írtad volna, remélem minden rendben lesz.
Végülis a mistraltól is voltak elégedett mázlista vásárlók. Sőt, iszonyú sok éve emlékszem én is vettem ott betárcsázós modemet , máig semmi baja (gondolom). Meg Iponnál is egy táp nélküli házat, amikor megjelentek, viszont azóta elkezdtem olvasni és nem tetszik, amit látok..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)