Hirdetés
-
Friss játéktrióhoz készült az új GeForce driver
ph A WHQL minősítésű, 555.99-es eszközillesztő hibajavításokban is bővelkedik.
-
A Google segített az Apple AI-modelleket betanítani
it Az Apple a Google segítségét is felhasználta, amikor a saját AI-modelljeit tréningezte.
-
Elden Ring - Túl a 25 millión
gp Nagyon sokan beszerezték a játék a megjelenés óta, alig egy hét múlva pedig végre befut a várva várt DLC is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
Persze, ha keresnél találnál... és a suzuki gyári ajánlásai is olyanok mint gójafos a levegőben... egyszer eneos a gyári olaj, máskor meg shell, utána egyszer 5w30 a gyári ajánlás utána 0w20...
Ezért fogtam magam és belemerültem a témában.... ezek nem elméletek. Amit linkeltem oldal csak jól összefoglalja, egyébként tribológia könyveket nézegetve is hasonló álláspontra jutottam... és nem csak én hanem az is akit érdekel ez a téma...
De ha valaki nemhajlandó beleásni magát a témába, azt nem hibáztatom, de ne erősködjön egy olyan állítással aminek köze nincs a valósághoz...
Mint kornelka mondta több ország, több fajta olaj.... nekünk minden a pénz, meg évi 10e futó autók vannak... mire beadja a kulcsot addigra rég beint a suzuki, valamire hivatkozva... De ha átmegyünk Németbe ahol 3 éve alatt belehajintanak 120e km-t és mondjuk az 5 éves autó kiesik alóla az autópályán... na az gáz
Visszatérve minden autógyártó a piaci igényekhez igazít.... egy fillérbaszó magyarnak nem lehet azt mondani rakj bele 0w30-at, mert anyáz a garanciális időben 'me tán BMWez?', és baszik legközelebb szuszkót venni, helyette vesz Dachiát vagy mást ahol olcsóbb minden....
Ezzel arra akarok rávilágítani, ha nem lennének közgazdászok csak mérnökök, akkor lenne olyan autó ami 3 millió km után sem adná be a kulcsot.... de sajnos a pénz az úr.... én ezt próbálom kiküszöbölni. A tervezett élettartamról meg még nem is beszéltem
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16650 üzenetére
HOL? 4990Ft Ráadásul api SN
-
Doze
aktív tag
Én csak tippekkel tudlak megszórni.
Az első ami eszembe jutna a fojtószelep, le kell szedni megnézni nem e nagyon retkes, ha igen akkor kitisztítani, egyébként el tud koszolódni már csak a kartergáz visszavezetése miatt is , fojtószelep környékét is átnyálazni, nem e szív falsot (akkor is jellemző az alapjárat ingadozás), esetleg nem e csúszott le valamelyik cső a háromból ami ott van..
Egyébként az az alapjárat csökkenés azért furcsa, mert nagyrészt akkor esik le az alapjárat nagyon ha a generátor nagyon le van terhelve. Pl ha én felkapcsolgatom a az AC-t, az ülésfűtést, a lámpát+ködlámpát akkor leesik nekem is a fordulat, de leállni azért nem akar. Vagy 1x volt olyan mikor rajta hagytam a lámpát és csutkára lemerült.... ha akkor szerintem bekapcsolgatom az elektromos fogyasztókat lehet leáll, de akkor nem játszottam el vele ezt....
Tehát lehet valami kontaktos, esetleg a generátorral lehet valami, vagy a fesz szabályzóval, ami miatt folyamatosan csutkán terheli a generátort. (lehetőség szerint rá kéne multiméterrel mérni), érdemes lehet az EGR-t is megvizsgálni.... Tehát összefoglalva az egész szívó oldalt+generátor oldalt.
Ha ez sem vezet eredményre, akkor javaslok valami szoftver frissítést, mert már olvastam olyat is hogy valami 1.0-át lecseréltek neki 3.0-ra és a eltűnt a túlfogyasztása.... stb... lehet ott van a hiba.
Ha sehogy sem jó, én még nem adnám fel, vennék valami bontott ECU-t és azzal is kipróbálnám....
-
Doze
aktív tag
Jó persze, de azért én sem izomoznék a MI ÉGHAJLATUNKRA 10w40 KELL kijelentéssel, főleg úgy hogy abban a használati útmutatóban a váltóolaj, hűtőfolyadék csere is benne van, arra meg azt mondod: minek?.... ezért mert lusta nemtörődöm vagy, és csak addig erősködsz míg valami olcsóbb... persze szelektíven beböfögsz ÁÁÁ az nem kell, mert úgy is szétesik a váltó... ennyi erővel fasznak cserélsz motorolajt az autóban?
Elmondásod szerint majd visszahozza az olaj ára az új váltót.... de azért azzal számolj hogy egy szerelő nem fogja cserélni neked 20e alatt, másrészt most jobb ha tudod elsavasodik a fagyálló, kimarja a picsába a hűtőradiátort, beáll a csapágy a vízszivattyúban, amit elsőnek majd csak ékszíjproblémának gondolsz mert nyígni fog éjjel nappal...
Mindenezt miért?, mert 3 évente baszol rákölteni 5-6e forintot... én ezzel nem verném a mellem, sőt inkább kusban ülnék..
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Na te meg Vredestein Búza vagy, azért savanyú a szülő az ADAC tesztel kapcsolatban, de ha törésteszteket nézzük az szent és sérthetetlen igaz? De ha azt merném mondani hogy egy régi 3-as BMW vagy egy régi Renault Laguna jobban törik min bármelyik 2005 utáni Suzuki, akkor baszódjak meg nem? Mer' az nehezebb meg anyagból van, meg a többi bulshit....
Az a baj vannak olyan emberek aki nem olvasnak utána semminek, hanem csak önigazolást keresnek... mert jobb és Kész, szerintem pont netudki az akinek legalább van némi elméleti alapja.... az lehet hogy maga nem próbált ki mindent, de legalább gondolkozik ha műszaki dolgokról van szó... ha épp nincs Képbe az ADAC-al kapcsolatba, hát istenem.... legalább nem azon ácsingózik hogy nulla tudással bemegy egy boltba megveszi a legolcsóbb Kingstar gumit/alkatrészt, aztán meg mindenki képébe beletolja hogy hazug az ADAC... és ő mekkora király...
-
Doze
aktív tag
Ja és igen én nem sorolom fel a végzettségemet... elég az, hogy otthon vagyok a témában és 15 éves korom óta szerelek...
A suzuki még azt is írta hogy Váltóolajat is kell cserélni, nem holmi balfasz szakmérnökre hallgatni... max a falloszára van szakosodva... mert ilyet nem ír egy megveszekedett barom sem. Max valami hülye közgazdász...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz neduddki #16689 üzenetére
Nem kell az autóban váltóolajat cserélni mert úgy is meghal, az olaj árából meg veszel majd bontott váltót... Azért mert azt monda egy Szakmérnök aki valami statisztikából kinézte hogy nem nő meg a meghibásodási arány attól ha nem cserélsz... (suzukiról van szó az 1.3 gömbülyű)
Bár ezért a kijelentését szerintem a gépelemek tanszéken hátbavertek volna szívlapáttal...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz neduddki #16692 üzenetére
Én sem fogom már cserélni sehol sem , ha meg megeszi a motor az olajat feltöltom 20w50-es Mol Botonddal .... ha meg beszarik jövök köpködni a fórumra, meg megyek anyázni a szerelőhöz... mer asszonda a Szakmérnök a suzukira nem kell költeni
Mondtam már hogy, a forma-1 es autókban is élettartam olaj van? , sőt szerintem azok is Vredestein gumival mennek,,,, csak át van matricázva Pirellinek mert megkenték az ADAC-ot
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16697 üzenetére
Összes Opel astránál elméletileg élettartam olaj van , tehát sem betöltő sem pedig leengedő nyílás nincs.
Az elmélet ott hibázik hogy hermetikusan nem tudják elzárni az olajat a külvilágtól... az illesztéseknél úgymond "szuszog" pl a hőtágulás következtében.... aztán elkezd oxidálódni az olaj, 5 év oks, után elkezd öregedni.
De itt jön a csavar , hogy a p*csába van élettartam olaj raktáron opelnél? ha nem kell cserélni soha? , mint kiderült a GM mérnökök azzal számoltak használd és dobd el , Am azért szar a váltó az összes Opel/Peugeutba, mindegyikben kilométeres holtjáték van a kopás miatt.... szemfüles tulaj azt is cserélteti
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16699 üzenetére
Am gyanakszom arra hogy ezek az "újabb" swiftek hamarabb ki fognak peregni mint a régiek.... mert ezt nem lehet már annyira 'kókányolni', az elektronika ha beszarik, tuti nem viszik el márkaszervizbe, vagy profi szerelőhöz.... (fél autó ára), meg az alkatrészek sem olcsóak hozzá.... Nekem az Sx4-hez tanksapka pl 10e... , de ezt meg valahol ellensúlyozza azt hogy 6 év alatt egy hátsó féklámpa égett ki , inkább karbantartok minthogy bontott ugyanolyan lepukkant alkatrészeket kelljen hajkurászni....
Ja arról nem is beszélve (még a fentiekhez), itt volt a válság.... szerintem volt olyan család/ember akinek a kajálás is nehézkes volt, nem még 100 ropiért gumit venni... Bár ha magamból indulok ki 20 ezrenként még ha valami szart is borítanék bele 4 ezerért, akkor is kicserélném az olajat, meg legalább az alapvető dolgokat... (de gyanítom ha ennyire pénztelen lennék akkor az adót/biztosítást/benzint sem tudnám fizetni , így maradna az Ikarus )...
Nekem pl jobb egy suzuki kiglancolva, amit az újkorától ismerek, fenntartok. Mint egy levedlett fos németprémium... hiába mondják hogy 3 millióból már autót lehet venni, de ha nem tudom úgy fenntartani ahogy szeretném akkor mi picsának?... hogy utána az legyen, hogy hónapokig hallgassam pl ha valami szar benne, és azon rágódjak hogy most 300e vagy 500e lesz a javítás? meg gondolkodjak rajta most kell eladni? Aztán venni egy másik autót aminek aránylag kevesebb "baja" van.... számomra olyan lenne ez mint szaron a légy, ha kiszárad szállok tovább , mert sokan ezt csinálják 2 évente cserélgetik.
Am nekem a következő cél egy Skoda lesz, de az még a jövő zenéje... vagy egy keveset futott, vagy zsír új.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz batai15 #16742 üzenetére
Ha folyamatosan fogott akkor valószínűleg megégett, +szarrá kopott.... másrészt van aki esküszik a fékbetétek csiszolására, de én nem vagyok oda érte, mert a csiszolópapír szemcséi bekerülnek a dobba és nem fog egyenletesen kopni (csíkoz), jobb lett volna ha kicserélik a fékbetéteket újra... letudva a kopás+a valószínű megégés.
-
Doze
aktív tag
válasz batai15 #16745 üzenetére
Végülis ha működik akkor ok , de ha viszed műszakira akkor érdemes egy fékhatást nézni, mert ha nagy az eltérés a 2 oldal közt akkor nem engedik át... gyakorlatban csak az első fékeknél érzed ha gáz van, mert akkor fékezéskor simán kikapja a kezedből a kormányt , hátsó fékeknél nincs ennyire feltűnő jelenség.
De ha jó, akkor akkor hagyd, de ha legközelebb cserélni kell akkor mindig párba cseréltesd. Olyan mint a gumi, tengelyenként egyszerre..., jó-jó úgy is, de a fék azért fontos...
-
Doze
aktív tag
-
Doze
aktív tag
Féktárcsa: Bármilyet, csak ne magyar kisipari legyen (tipikusan a leges legolcsóbb termékek komplett szett 10e) Szerintem LPR márka az alap.
Fékbetét: Lásd fenti
Fékpofa: szintúgy.
A ha megbízható márkát akarsz Akkor Brembo/Ferodo/Textar/EBC, de nem olcsók.
Fékolaj: DOT 4-es minősítésű.
Motorolaj: 5w30 vagy 5w40... előbbi drágább, utóbbi olcsóbb. Eneos, Valvoline, Shell, bármi csak ne legyen noname.
Olajszűrő: 500 huffos olajszűrőt ne vegyél, esetlegesen engedheti az olajat. jakoparts, Nipparts, Hahle, mann (jellemzően 1000-1500 huff körül vannak)
Pollenszűrő, Levegőszűrő: ugyan ez....
Fagyálló hűtőfolyadék: Hunoil HG12 ALU (piros), olcsó, jó, magyar... bármelyik tescoban megtalálod.
-
Doze
aktív tag
Ebay a te barátod PL Magyarban nem lehet normálisat találni, vagy csak nogyon drágán... az univerzális meg nem igazán passzol...
Arról nem is beszélve hogy ezeknél mind támogatva van a kormányvezérlés.... az univerzális cuccoknál néha nincs vagy nagyon nehezen lehet megoldani
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Mercutio_ #16790 üzenetére
No jó, csak az nem gyári, hanem univerzális.... és legtöbbjük hiába márkás név, sokkal kevesebbet tudnak mint a gagyik. De ezek között is lehet válogatni, ha valakinek nem kell navigáció stb, akkor 60 körül is megúszhatja. Bár a gagyi szót zárójelbe tenném, mert pl Hong-Kong-ból jó cuccok szoktak jönni.
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16793 üzenetére
Én valahol olvastam, hogy az 1.0 turbo motort is fejlesztik már.... csak kíváncsiságképp biztos megnézném, hogy suzukiék hogy oldják majd meg, az meg kész röhej hogy az 1.4 moci a kerek 1 tonnás kaszniban ennyit fogyaszt... nekem 1200Kg Sx4 a sima 1.5 motorral eszik 6.2-6.4-et... simán elképzelhető az 5l/100km.... és ahogy vezettem pl 1.2 Tsi-t annyira nem nagy a különbség... papíron jól mutat a 250Nm, a valóságban annyi hogy nem kell pörgetni annyira.... de ennek fejébe 7 liter alatt nem igazán akar enni. , azért ez nagy Pofon itt Európában..
-
-
Doze
aktív tag
Nálam az alkudás arról szól, hogy mondok egy korrekt árat aztán kell vagy nem? , de egyébként vannak olyan emberkék akinek nem kell pl postázni, de posta árát azért lealkudja, személyesen meg még elkezdi magyarázni hogy még a buszjegy árát engedjem el neki... mondtam neki a reggeli kávéját még ne fizessem?? elzavarom az ilyeneket...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16841 üzenetére
Mondjuk azt ezért mondjad a kereskedőnek, nem zsákba cicát árulsz, így ha odamész és nincs valós alkualap akkor pengesse a pénz, mert ha nem akkor a benzin árát leszurkolhatja (feltéve ha te mész hozzá), ha meg benyögi hogy 1,1-1,2-ért vinné, meg legalább még az átírást engedd, meg amúgy is üres a benzintank stb Bagatell indokokkal jön, akkor hajtsd el... Nekem is volt olyan hogy még a saját útiköltségét is engedjem el, meg üres a tank, gyereket úgy elzavartam, hogy azóta is az anyámat szidja
-
Doze
aktív tag
válasz wolf033 #16941 üzenetére
Ha semmi hibát nem produkál, (rángat stb..) akkor elsőként vedd le az akkusarut, az kinulláz (rádió ha kodolva volt akkor írd fel a kódot stb)..
Házi hommade módszer, ha ki akarod íratni a hibakódot (azt táblázatból ki tudod nézni mi baja lehet)
Hibakód olvasása
Suzuki Swift,SX4 nem ilyen féltékeny a hibamegoldásra: ha gyújtáson nyitott ajtónál háromszor ráadjuk a világítást, és háromszor megnyomjuk a belső lámpát kapcsoló ajtógombot, kiadja a km-számlálóban a hibakódot, meg egy led levillogja. Ugyanez négyszer a törlés.Hibakód törlése SUZUKI vizsgálókészülék használata nélkül
1) Kapcsolja ki a gyújtást.
2) A gyújtáskapcsoló ON helyzetbe fordítása és a
motor leállt helyzetében hajtsa végre az a) - d)
lépéseket 10 másodpercen belül.
a) Fordítsa el a fényszórókapcsolót a “HEAD”
helyzetbe.
b) Fordítsa a fényszórókapcsolót “OFF” helyzetbe.
c) Háromszor ismételje meg az a) és a b) lépést.
d) Nyomja le és engedje el a vezetőoldali
ajtókapcsolót négyszer.
3) A fenti lépések végrehajtása után ellenőrizze, hogy
nincs működési hibát jelző DTC. -
Doze
aktív tag
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #17035 üzenetére
Hagyjad, én az olaj témában futottam bele ebbe nála, kicsit elvan tévedve emberünk.... megveszi a fost utána önigazolást keres, és szerinte neki van igaza...
Jut eszembe most rendelte meg a 4db dunlop bluresponse-t, hezitáltam a conti premimumcontact 5 és e közt, de conti volt előtte is majd kiadja milyen lesz a Dunlop
-
Doze
aktív tag
válasz wolf033 #17042 üzenetére
Az is jobb, mint egy tükörsima slick gumival menni, nem is ez probléma... de mikor fillérbaszás átmegy a másik irányba, és még valaki bizonygatja is hülye vagy mert miért veszel ilyen drágán gumit... azért az meredek. Igen 107e jó magyar a forint egy normális garnitúra, és akkor még nem csapongtunk mert vannak drágább gumik is.
Ha valakinek nincs pénze akkor mondja meg írja le, de ettől független hót más gumit rakni az autóra azért érdekes.(a te esetedben még nem gáz)
De az esztelen költekezés nem itt, és nem így kezdődik. Mert van egy másik nézőpont is, azért van Suzuki, mert nem drága autó fenntartani. Amikor meg lett vásárolva az autó, akkor nem az volt a szempont hogy fillére ki lesz centizve, és ha valamit meg kell venni akkor állandóan azt nézem megint költeni kell rá...
Nem sértés, de aki mondjuk új autót vet, és 6 év után sincs arra pénz, hogy gyári gumit vegyen rá, azért az gáz... kicsit olyan mint a fukszos lurkó a bémvébe.. Ha beszarik valami akkor 6 hónapot áll a garázsba...
Csak azért nevetséges, hogy egy 5w30 olajat drágaságnak tartanak, vagy egy 100e forintos garnitúrát... mondjuk 5 évre számolva összesen nincs 1600 forintod havonta rá?... pláne akkor ha tudod mondjuk jövőre gumi kell... (persze lehet nem várt anyagi kiadás stb nem is erre értem), csak az egész egy olyan irányt vesz mintha ez "helyes" lenne...
Persze gazsi elmegy autót venni, aztán elvárja 10 évesen "új" legyen, mikor jó maga meg az előző autójában 50 ezrenként cserélt olajat, fék olajat meg hűtővizet sose...
Azért kicsit ki vannak itt fordulva egy páran, nem kell sokat elkúrni rá, jó ha 3-4 évente bele kell locsolni pár 10e forintot, aki erre nem képes annak bicikli, vagy lábbusz, esetleg tömegközlekedés.
Ha veszel egy 17 colos, kerekű Skoda Octáviát, mire 40-50e forint per gumma akkor mit csinálsz?, teszel rá 14 colos felnit meg /90-es gumit hogy jó legyen?... vicc azért ez valahol
-
Doze
aktív tag
válasz meroly #17066 üzenetére
Alapvetően nem Merci-BMW-Audi háromszöggel van a baj, mert valójában tényleg azok igazából a nagybetűs AUTÓ-k
Nálunk felfogásbeli bajok vannak, ezek a 10+ éves használt prémium autók amik 3000-4000euro közt vannak kinn, szó szerint bontószökevények. Persze a beltere/külseje csilivili mindnek, de műszaki állapota konvergál nullához. 300,200+ fölötti futásnál olyan hibák jönnek ami nem filléres. Eszi az olajat/kompresszió már nem tökéletes, futómű bajos.... még sikítva de elmegy 50e km-t, de onnantól kb milliós tétel rendbe hozni műszakilag, kinn nem véletlen adnak már rajtuk túl. Anyagilag nem érdemes fenn tartani...
2 hete hétvégén voltam kinn olaszban... faterom munkatársa vett autót. E-mercédes, használtan 30.000 euro 2 éves, na azt megéri megvenni... de magyar hol fogja már megvenni? , rokonom 6 ezret futott a3 kombit vett 25e euróért.... na azok normális kategória, de áruk van.
A másik, hogy mind fapados, lefutott amit behoznak, 316-318 stb, a baj az, hogy a reális autó 1,5 millióért, 3-6 éves közép kategóriás autó lenne (vagy alatta), ezerszer rosszabb vétel a prémium 10+ éves autók, műszakilag csak egy pont (és annak költsége), de nincs benne semmi extra, de alap dolgokra kell gondolni: pl légkondi
Egyszerűen irreális az egész, pusztán azért mert a vérpistikének logó kell...
A suzukisokkal is ez baj, csak ők meg mind1 milyen áron autót akar, van 200e forintja és kell.... mikor rohadtul nem férne bele az autó fenntartása.
-
Doze
aktív tag
válasz meroly #17100 üzenetére
Elég idióta aki írta..
Azért azt is megírhatná, ha már Olasz dolomitok, akkor azért az a 68 Le, kb az 1. sebességi fokozatra elég, 15/20% emelkedőn... pláne a jóféle hosszú 1.3-as váltóval, 100 lovas Sx4 is behalt kettesben 2500f/p mellett.
Jó hogy ennyire hibátlan az autó, nekem fele ennyi idős és már ennyi Km van benne, elhiszem, hogy költségmentes. Tipikus hétvégi sofőr a szerző.
Nos a műszerfal: olyan letisztult hogy igénytelen... ezt előnynek felhozni? Mert a többi űrhajó , meredek. A fékek, normális minőségi betéttel+tárcsával elég kell legyen, az hogy nem tud vezetni, mert lejtőn tapossa a féket mint állat, arról nem tehet senki, nagyobb autónak is elmelegszik így a fékje.
11 órányi vezetés után, mind1 mit vezetsz.... hatalmas luxus autót, vagy Suzukit: összetörve szállsz ki belőle, nincs olyan ülés ami "kényelmes".
A végén meg tipikus hibát vét az író az eladásnál... még az első izzót is beleszámolja az eladási árba, hogy ő "mennyit" költött rá... de nem volt képe kiírni az árat "a legtöbb vevő csak mondta és mondta, hogy de 300, meg 350 ezerért milyen csodákat lehet kapni " hát akkor mennyiért hirdette meg? 500e?, bármennyire is jó autó a régi szuszkó 350e forintnál többet nem adnék érte.. a legfiatalabb is 11 éves
Egyedül amit reálisan lát, külföldön nagy divatja van a suzukinak... és nem vitara és társai a böszme kategóriában, hanem a kisautók. 4wd swiftek tömkelege (régi), ignisek, meg valami elképesztő mennyiségű SX4... német/olasz/osztrák teljesen mind1, valamiért szeretik, és köze sincs a "kisemberséghez", pláne akkor ha az E merci, meg az X6 is ott áll a garázsban
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Gyerekek vettem az autóba, Textar betétet+tárcsát. Úgy fog, hogy leesik a fejem, volt előtte Ilyen, de ahhoz képest, hááát fényévekkel jobb... igaz az egész garnitúra 32e Ft volt, de szerintem simám megéri
-
Doze
aktív tag
Azért ott baj nem kicsi. De arra gyanakszom fizikai kontakt nem hiszem hogy van. Ha mégis van, szét kell borítani a motor. Olyan mértékben szép magyar szóval "nem tud kiszopósodni", sem a főtengely, sem a csapágyak, ha tényleg annyira szét lenne kopva, annak más tünete is lenne, ráadásul folyamatosan.
Az meglehet, hogy a vezérműtengely, vagy a főtengely oldaláról valami kotyogás van, (elmászik) vezérlés, de a gyújtásról is elképzelhető ugyan ez, pl nincs elég előgyújtás, így kopog mint a veszedelem.
Ezt a munkáljuk le a dugattyúból x tized millimétert meg stb, az baromság... valaki hozzá rakott az idők folyamán?
Javaslom, minél hamarabb nézesd meg, jó esetben csak a hengerfejet kell leszedni, a rosszabbik lehetőség, hogy apró darabokra kell szedni... (szerelési költség mint 50e huff), a teljes motorgenerál 150 alatt nemigen áll meg.
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #17144 üzenetére
Bontott motor semmiképp.
Zsákbamacskát nem veszekErre írtam... valóban nem éri meg felújíttatni max akkor ha tudom hogy 10 év múlva is a tulajdonomban lesz. Bár egy bontott motor akkor is jobb választás
Egyébként még a hajtókarcsapágy is szóba jöhet....
A motorfelújításban nem is az alkatrész drága, sokkal inkább munkadíj, pláne ha jó szerszámokkal dolgoznak. (teljes motort átmérik ezredre pontosan stb)... azt kell igazából megfizetni. Sufniban meg nem lehet pláne a blokkokat szerelgetni.
-
Doze
aktív tag
Itt a szelepekkel lesz valami.. tuti nem gyújtás vagy ilyesmi.
Egy olyat megcsinálnék, hogy egyenként, hengerenként kicsavarnám a gyertyát és meghallgatnám végig, hogy muzsikál. Ezzel szinte 100%-ra ki lehet szűrni a mechanikai csörgést...
A furcsa az, hogy csak alapjárat közelében csinálja gondolom, csak hidege... szelephézagok tuti rendben vannak? mert ez a csörgés valami über szelephang is lehet. A másik: ha lehetőség van rá, akkor a gyertyalyukakon keresztül endoszkóppal belesnék... elég sok minden kiderülne.
Ha van egy kis műszaki érzéked a szelepfedelet magad is le tudod szedni... ott legalább a szelephézagot, meg a fizikai sérülésket ellenőrizheted. A még bátrabb vagy, akkor leveheted a hengerfejet is... de figyelni kell a tömítésre, a csavar sorrendre, meghúzási nyomatékokra.
Ez amúgy nem olyan probléma, hogy két csavart megtekersz és jó lesz, a hengerfejet meg mindenképp le kell kapni. De ha nem értesz hozzá, vidd szerelőhöz, lehetőleg minél hamarabb..
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep