- Milyen SSD-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Júniusban a hardverek is vakációra mennek
- Intel Core i3 / i5 / i7 6xxx "Skylake" és 7xxx "Kaby Lake" (LGA1151)
- UHD filmek lejátszása
- PLC programozás
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Hirdetés
-
TMNT: Splintered Fate - Jövő hónap közepén érkezik a Switch kiadás
gp Alig néhány hét múlva újabb platformra is elérhető lesz a játék teljes változata.
-
Itt az AOC új 280 Hz-es monitora
ph A C27G2Z3 egy 27”-es és ívelt VA panelt használ Full HD felbontással, és tudásából nem hiányzik az Adaptive Sync sem.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomics
addikt
Engem egyszer szedtek ki, kemény 58-al mentem és kemény 1000 Ft-os csekket írtak (kb 10 éve)
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
-
Tomics
addikt
Na, ez egy jó hír, remélem az enyémmel sem lesz semmi gond. Azért a 105 ezer Ft-os szervízt egy gyertyacsere miatt sokallom, aminek darabja 2-3 ezer Ft...szerintem ott eltúloztak valamit
Egyedül amitől félek az az ABS kocka hiba, főleg úgy hogy a gyári fékfolyadék van még benne (3 éves). A szervízben hiába kértem minden egyes alkalommal azt mondták, hogy rámértek és még jó...hát remélem is. Mondjuk elég sokat használom a motorféket is, szóval lehet hogy igazuk lehet mert a betétek sem kopottak még 70 ezer km után.[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
-
Tomics
addikt
Asszem vezess.hu egyik videójában láttam, hogy az EUban a kutaknak olyan töltőberendezést kell használniuk ami 100L kiadott mennyiségnél pluszminusz 5deci eltéréssel működhet. Az USA-ban ez szigorúbb, +-2,5deci ha jól emlékszem.
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz
Victoryus94 #31477 üzenetére
Yaris sokkal jobb választás Ignis-el szemben. Mindkettőben van tapasztalatom, ég és föld. Az Ignis sem rossz, de az inkább igásló A pontból B-be jutáshoz. Yaris megbízható konstrukció, ha karban volt tartva.
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz
Tarill #31649 üzenetére
Azért ez a túltöltés nem annyira vicces, ugyanolyan káros mintha szint alatt lenne. Simán kinyomja a hengerfejtömítést aztán lehet vakarózni. Meg az, hogy nem tudják hogy milyen olaj való az autóba az mindennek a teteje. Hogy ha nem is tudja megjegyezni de legalább ki lenne nyomtatva egy táblicsku nekik hogy ebbe modell/évjárat/motorba ilyen és ennyi olajat tegyél. Aztán majd ha lejár a gari jönnek elő a gondok a nem megfelelő mennyiségű/típusú olaj miatt. Múltkor az enyémbe is 10W30-at akartak tenni. Mondom köszi nem, hoztam a belevaló 0W20 Eneos-t. Erre, hát azzal vigyázzak mert hamisítják, nem ajánlja...
Gondolom úgy vannak vele hogy megbízhatóságáról híres Suzuki bírja, mind1 mi van benne. Csak azt felejtik el hogy ezt a minimális törödést amit igényel tartani kellene. Egy cikkben olvastam, a Suzukik legnagyobb típushibája a tulajdonosa szokott lenni. Csak az a baj, hogy itt márkaszervízről beszélünk....
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
-
Tomics
addikt
Mennyibe kerülhet egy teljes ablakfóliázás 5 ajtós Swiftre (Llumar, minőségi) a szélvédőt kivéve?
Illetve a szélvédőre érdemes színtelent tenni ami esetleg a hőtől/UVtól védi a belteret?
Csak műbizonylat kell, vagy bele kell íratni a forgalmiba, hogy a műszakin ne kapartassák le?PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Gumis témához. Én is agyaltam a 4 évszakoson, de a legutóbbi telet figyelembe véve azért elég hideg volt. Én meg általában hajnalban vagy éjfél környékén meló előtt/után mentem a legtöbbet, akkor meg kb 1 hónapig -10 fok fölé nem igen ment a hőmérséklet, néha -20 környéke is volt. (emlékszem, kb 25-30km kellett ahhoz hogy középállásig felkússzon a vízhőfok
) Ráadásul a Mátra lábánál általában hó is gyakrabban van amíg máshol semennyi sem. Nyilván voltak/lesznek enyhébb telek, de akinek napi szinten kell az autó annak nem a legjobb választás a 4 évszakos szerintem
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Hali! Nekem is hasonló volt, nekem cascos elemcserék+ fényezés volt 1 hónapos volt a kocsi.
Kb 500kba fájt de a casco fizette.Szerk: szó nélkül cserélték. Mondjuk nálam horpadt is, konkrétan nem tudtam kinyitni mert pont úgy sikerült belémtolatni.
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz
CoolBoy323 #32495 üzenetére
Ajaj (fékpedál beesés), ABS kocka rendbe van?
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz
CoolBoy323 #32501 üzenetére
hát ha a fékpedál beesik normál fékezésnél az bizony abs vezérlő hiba lesz. sajnos típushiba
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Nálam az utóbbi 1500km 4,9 L átlagfogyit mutat (ami valójábab kb 5.2-5.3). 2014-es Swift 1.2
Ebben volt 150km pálya (Gyöngyös-BP) 130-150-el, kb 500km haladós főútút (Gyöngyös-Jászfényszaru) 110-120, sok visszaváltással, előzgetésekkel), a többi része nyugis 90-100 és 70-80 (kb fele fele arányban, út minősége és a vadveszély miatt)[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz
Napfénysüti #32601 üzenetére
10ezer km szerintem (és olajcsere után terheld jobban, mert elvileg az elején sok kopadék kerül az olajba a bejáratós alkatrészekről)
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
3-400 km-es hatótáv azért elég sokmindenre elég és ez ma már elérhető (csak drága. Pl. BMW i3). 10 év múlva, amikor valóban elkezdenek elterjedni az elektromos autók addigra 5-600km szerintem simán meglesz. A töltőhálózat terjesztését kéne erőltetni, mert amíg van 2-3 villámtöltő az egész országban addig nem érdemes elektromos autót venni. Nem ingyentöltők kellenek, kérjenek érte pénzt (úgy is kb fele annyiba van mint egy benzinest tankolni), csak fejlesszék. Picivel több idő "teletankolni" (20 perc alatt 80%-on van gyorstöltéssel), de szerintem ez megszokás kérdése. Külföldre meg repülővel kell menni. 5-10 ezer Ft-ból megvan egy oda-vissza jegy a környező országokba és jóval gyorsabb...
Kínszenvedés végigvezetni 8-9 órákat, sajnos a munkámból adódóan sokszor kell Nürnberg-be mennem, gyűlölöm. Hiába lehet tolni a német pályán, sok helyen 80-130 tábla vagy épp felújítás, illetve ahol lehetne ott meg tele van kamionokkal akik előzgetik egymást.[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz
Padre81 #33009 üzenetére
Nekem az újjonan vásárolt swift most lesz 4 éves és 80 ezer km van benne. Eddig motorolajon, szűrőkön, 1x váltóolajon kívül nem volt más cserélve a szervízben. Max 35öt kértek el egy alkalomért.
Majd most kell hosszbordás szíjat cserélni és kéziféket állítani műszaki vizsga előtt és kérni fogom a fékolaj cseréjét is (eddig mindig rámértek és jó volt) + váltóolaj. Ez kb 15-20 ezer Ft plusz lesz. 100ezernél gyertya, esetleg hűtővíz. Ez is 15-20 ezer plusz.PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz
Napfénysüti #33420 üzenetére
Miért rakjátok fel ilyen korán a téli gumit? Én november 15. körül szoktam, kb. akkortól van tartós mínusz hajnalban (a mostani előrejelzések szerint idén dec15ig őszi idő lesz).
A sajtóban elterjedt "+7 fok alatt cserélni kell" mondatot vegye mindenki napi középhőmérsékletnek.
Sokkal stabilabb nyárival közlekedni 0 fok felett.Szerk: ma kitakarítottam a kocsit kívül belül, ráfért már
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Így érthető
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Ismerős megijesztett. Hidegen kb 1-1,5 percig alig hallható kopogás/csattogás jön a motortérből (1.2 Swift 2014), mintha csattognának a szelepek, aztán elmúlik. (fordulatszámtól függően változik az üteme, alapjáraton nem hallani) Ez mitől lehet? Eddig nem foglalkoztatott, gondoltam ez ilyen amíg bemelegszik, de ismerős szerint jobb lenne megnézetni. Túl vékony az olaj (0W20)? Vigyem el szervízbe megnézetni?
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Értem, köszi!
Akkor legközelebb megnézzük egy vastagabb olajjal elmúlik-e a dolog.
Szelephézagot egyébként nem kellene ellenőriznie/állítania a szervíznek? Ha jól rémlik a könyv írja, de a motort takaró műanyaghoz hozzá sem nyúltak 75k km alatt.
Nektek állítottak/ellenőriztek valaha szelephézagot a márkaszervízben?PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz
Motion_Blur #33484 üzenetére
Az faxa....így vegyen az ember új autót és hordja lelkiismeretesen a márkaszervízbe. Nagyobb kontárok mint egy hobbiautószerelő.
Gondolom őket is auditálják évente mint minden normális multi cégnél. Gondolom papíron be van kammantva oszt jónapot...
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz
Motion_Blur #33488 üzenetére
Igen, ez így van, egyre nehezebb jó szakembert találni aki nem aranyárban dolgozik. Bánom, hogy nem valami épkézláb szakmát tanultam ki anno...
Kolléga most vett egy házat, gázkazánt és radiátort akar cserélni. 1 db radiátor cserére, ha kell hegeszteni 30 ezres munkadíjat számolnak fel (anyagár nélkül). Gázkazán csere ügyben meg több emberrel is beszélt, mert ilyen 300 ezres árkülönbségeket kapott ugyanarra a munkára (kéménybélelés, csövezés, kazán bekötése)
Lőrinc bá tudott valamit gázszerelő korában
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
1 kattanásig.
Szalonban azt mondták első utam a kútra vezessen. Elkerekedett a szemem amikor megállt a számláló, de hát ez van, ennyi benyával jön ki a gyárból.Én se tankoltam azóta ennyit bele, a max 39-40 liter körül volt (ilyenkor a jelzéstől kb 40-50km-t tettem még meg, nem tiltásig pörgetve)
Ha a jelzés után tankolok akkor 37-38 liter megy bele[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Sajna az újak még problémásabbak
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz
US.Army #34410 üzenetére
Ha rosszabb lesz és a szervíz azt mondja hogy a lánc akkor az nem játék. Elég, ha egy láncszemet ugrik a vezérlés kuka a motor, sajnos saját szememmel láttam mit művelt egy Toyota Yaris-nál, pedig csak a feszítőrúgó ami pár ezres tétel volt a bűnös és gallyra vágta az egész blokkot...de nem egy pár éves autó volt, hanem 15, szóval nehezen hihető hogy egy Suzukiban ami ráadásul viszonylag új láncot kelljen cserélni, de jobb félni mint megijedni... a gépkönyv sem ír elő vezérlés karbantartására utaló dolgot, ettől függetlenül figyeld a hangot és ha rosszabbodik akkor nincs mese láncot kell cserélni. Nekem 2014-es van, az enyémnek hidegen csattogó szelephangja van, de ez normális. Nem azt hallod véletlenül?
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz
Keil Walker #34451 üzenetére
Ennyiért igen. Kérdés mikori gyártású. Már a WR D4-et gyárják 2015-től vagy 2016-tól, szóval sanszos hogy régi. Én 2014 őszén vettem ugyanezt a típust 175/65 R15 méretben 16k környékén.
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Lumenet-ről rendeltem Osram Night Breaker Laser izzókat, egész jó áron van. Kíváncsi vagyok mit mutat majd és meddig bírja
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Egyesből kettesbe rakva a váltót halk magas hangú nyekergés hallatszik a váltórudazat felől. 80k km van a swiftben, 45nél lett cserélve váltóolaj, következő szervíznél terveztem megint a cserét. Kezdjek el aggódni egy váltófelújítás miatt?
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
-
Tomics
addikt
válasz
Tibko8 #34591 üzenetére
Ezért is mondta egy szervízvezető, hogy a Suzuki legnagyobb ellensége az a tulajdonos, aki az alapvető dolgokat sem képes karbantartatni. Hihetetlen, hogy sajnálja azt az évi 30-40 ezer forintot (márkaszervizes ár vidéken!) az autótól.
Aztán meg sírnak hogy tönkremegy az ABS vezérlő és a váltó...ha időben cserélné a folyadékokat, akkor lehet hogy dupla annyit is kibírna egy-egy meghibásodásra hajlamos alkatrész
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Megjártam Gyöngyös-Bécs-Gyöngyös távot, ráfért már a pályatempó. 1 L-el evett többet a hétköznapi használatnál a kis 1.2es 2014es Swift. 6,1 lett az átlagom (BC szerint 5,8).
Google maps helyett waze volt a segítsémre, nagyon hasznos ha trafiról, dugókról van szó, rá fogok szokni[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Céges TDCi Fordban 60ezer km-t bírt a kettőstömegű lendkerék
Voltam vele Szlovákiában, hazafelé alapjáraton olyan hangja volt mint egy igazi traktornak. Nagyon gáz. Nyilván sokan gyilkolják, de akkor is. Hozzáteszem, én a céges autókat is úgy vezetem mintha a sajátom lenne.[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz
Magnum_ #35244 üzenetére
Nálunk is ez megy. Futó modell alapanyagváltás ha 50 fillérrel olcsóbb, de minőségben sokkal szarabb vagy esetleg nagyobb a selejtarány (de még eladható) akkor bevezetik. Pedig maga a termék nem filléres, de napi 30 ezres mennyiségnél megéri (sajnos)
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
válasz
bigdigit #35294 üzenetére
Grat! Azért az durva, hogy az előző generációs Swift 1.2 GLX-et 2014-ben 2,8M-ért hoztam ki. Mondjuk felszereltségben azért ez a max ha jól látom, az enyémnél tempomat, autoklíma, ülésfűtés, nappali menetfény/ködlámpa, BT rádió, alufelni stb. nincs.
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Tomics
addikt
Nekem most jönnek a nyári zsír új Pirellik 16990/db áron a 2014-es swift-re
(tavalyi ADAC tesztgyőztes).
Terv szerint pár évig még megmarad, szóval örülök hogy most még ennyiből megúszom a gumicserét ráadásul TPMS sem kell amit egyébként nagyon nagy lehúzásnak tartok, főleg hogy kötelező az újakban...oké, biztonság, meg szól időben, de aki kicsit is ad a saját és környezete biztonságára havonta néz egy guminyomást azt csókolom...[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen SSD-t vegyek?
- Magyarított Android alkalmazások
- Motoros topic
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Ukrajnai háború
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...