- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Gaming notebook topik
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alvin_ti4200
félisten
Köszi skacok Nem annyira rég értem vissza, tanultam egy s mást a masináról és majd szétfagyott a kezem, de csak úgy repült az idő a magas épületek között, nagyon klassz volt Már fent van a Lightroom, nemsokára a gépen a fájlok (fel kellett töltenem Google Drive-ra, mert ki hitte volna, hogy az Apple USB-C-s SD kártya olvasóját fel sem ismeri a Windows 10...), nagyon-nagyon kíváncsi vagyok. Remélem, lesz 2-3 kép, amiből ki tudok hozni valami hangulatot némi utómunkát követően
-
Alvin_ti4200
félisten
Szétfagyott a kezem, de túl az első randin Az utolsó eléggé menthetetlennek tűnt, de annyira szép volt a hídról a látvány, hogy addig vacakoltam vele, amíg valamit vissza nem sikerült belőle adni.
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz konyi79 #28302 üzenetére
Köszi, át is futottam őket, belenézek majd a többi olvasmányukba is
In the meantime, bejöttem egy kicsit sétálni a "tök üres" Oxford Streetre és környékére és néha véletlenül, néha direkt sikerült egy-két érdekesebb fotót elkapni, jelenleg ennek az utómunkájában vagyok. Véletlenül került fókuszba a csajszi, amúgy egy elrontott fotó De Lightroomban láttam némi fantáziát benne, nem végleges, próbálgatom megtalálni a balanszt. Ja igen, ezt már a MacBook Pro-n vágom és most az expókra is odafigyeltem lövöldözésnél
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Halihó, nem nagyon tudok dönteni a Sigma 14-24mm f/2.8 DG DN Art Lens és a Sony FE 16-35mm f/2.8 G Master között. Az előbbi olcsóbb, szélesebb látószöge van alul, cserébe 24mm-nél véget ér és nem lehet normálisan ND filtert használni vele, ha videózni szeretnék (van megoldás, de szörnyen macerás a mindennapokban. A Sony G Master nagyobb átfogású és pakolhatok bármilyen szűrőt a lencse elé. Májusban megyek Amerikába és Kanadába és szeretnék videózni New Yorkban, valamint Torontóban, ezért érdekes a variable ND filter, amúgy simán rámennék a Sigma-ra. Jelenleg az Alpha 7 II-höz járó 28-70 f/3.5-5.6-tal készítem a videókat meg ezzel fotózom, de mindenképpen kell a nagyobb látószög és rekesz.
Köszi előre is, ha van bármi ötletetek
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Igen, néztem, de több szempontból sem tetszik, a 17mm nekem nem tűnik elég szélesnek felhőkarcolók és landscape fotózáshoz, plusz a felcserélt fókuszgyűrű sem jön be meg van még pár apróság, ami miatt eleve a Sigma felé indultam el, főleg a részletes összehasonlító review-k után - de köszi a tippet
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Sziasztok, egy gyors kérdés Kikutattam, hogy a 16 és a 17mm is éppen, hogy kevés ahhoz, amit szeretnék majd lőni New Yorkban, illetve Torontóban (meg itt Londonban is), ezért a figyelmem a csodálatosan szép Sigma 14-24mm f/2.8 DG DN Art obira összpontosult, de amatőr hobbi fotósként, aki még csak Galaxy S10-zel lőtt ultra-wide architecture shotokat, eléggé fázom azonnal elkölteni egy rakás pénzt (1200 font), mert lenne jobb helye is neki.
A másik az, hogy nem biztos, hogy lövöldöznék más fókusztávolsággal, mint 14mm s körülnézve a prime lencsék között szembejött egy igencsak megfizethető Samyang 14mm f/2.8 FE AF, aminek most az akciós listaára 469 font, de open box van már 400-430-ért is. Ez mennyire ajánlott lencse kezdőknek? Néztem róla review-kat, a széleken nyilván nem annyira éles, mint a Sigma, de az kb a top jelenleg. Nagy hibáját nem találtam. AF mindenképpen kellene ha esetleg javasoltok alternatívát, MF-fel nem szeretnék szórakozni építészetnél, ha nem muszáj Asztofotó nem érdekel, hosszú záridős képeket pedig nyilván állványról lőnék este.
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
-
Alvin_ti4200
félisten
Lejárt a szerkesztési idő: Laowa 15mm f/2 Zero D-vel van esetleg valakinek tapasztalata?
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz p_adam #29144 üzenetére
Köszi Közben a Panamoz levitte 1060 fontra a Sigma 14-24 f/2.8 Art árát is, csak, hogy mégse legyen annyira egyszerű ez az egész De szerintem még nincs itt az idő, hogy ilyen drága obikra csábuljak el Lehet, holnap vagy holnapután elugrom megnézni ezt a használt Voigtlandert, ha tényleg jó állapotban van és nincs hibája (vettem már a Park Cameras-ban cuccot, igaz, nem pont obit, jó fejek az eladók), akkor eléggé instant getnek érzem 449-ért
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Akit érint
Firmware update for SIGMA 24-70mm F2.8 DG DN | Art for Sony E-mount
[Benefit of the update]
・It has corrected the phenomenon whereby the image is disturbed during the focus drive when the camera is set to auto with the distortion correction function in the camera and shooting a movie.
・It has improved the effect of the in-body peripheral illumination correction function. -
Alvin_ti4200
félisten
Nem tudok dönteni a két Sigma Art lencse között (14-24 f/2.8 vs. 24-70 f/2.8) Alapvetően architecture photography-re (hogy a fenébe mondják ezt normálisan magyarul?) használnám, kizárólag kültéren és elsősorban nagyvárosokban, ahol nem kevés felhőkarcoló vagy magas épület van. A jelenlegi kitobival (Sony 28-70 f/3.5-5.6 OSS) sajnos nem tudok széles látószögű képeket lőni, mert sokszor az is kevés, hogy majdnem hanyatt vágom magam a földön (oké, valójában csak leguggolok és majdnem a földig engedem a vázat, majd felfelé fordítom). A problémám ugyanakkor az, hogy nem vagyok benne biztos, hogy elegendő mennyiségű fotót lennék képes lőni 24 mm-nél kisebb fókusztávolsággal, plusz ott van a kínzó tudat, hogy a 14-24-gyel kizárt, hogy ne kelljen állandóan cserélgetni az obikat (bár 24mm-en is lehet lövöldözni mindent, de na...). A Sony-hoz képest (amit nyilván eladnék, ha a 24-70-es Sigma-ra esik a választás) a mínusz 4mm nem hangzik túl soknak (bár az f/2.8 elég király a nightscape fotókhoz), de ahogy nézegetem a New Yorkról és Torontóról készült fotókat, néha pont elég a 28-hoz képest, hogy normálisan nézzen ki egy kép. A két Sigma obit gyakorlatilag ugyanannyiért tudom beszerezni, szóval javaslat? Esetleg volt már valaki hasonló cipőben?
-
Alvin_ti4200
félisten
p_adam: elvileg még nem vitték el a Park Cameras-ból a használt 15mm-es Heliar E mountot Az ára továbbra is 479 font. Link
vihartigris: Néztem a Sony 12-24-et, de minőségben a Sigma alatt van, drágább és F4. A 17-28-as Tamronnál a 17mm kevés lenne, ha úgy döntök, hogy 24mm alatti zoom obit veszek, így lyukadtam ki a Sigma-nál
Neck: Valóban croppolhatok a 24.3MP-ből (szoktam is néha, ha nem is sokat), de nyilván a fotók milyenségén nem fogok tudni változtatni (értsd: az, hogy mennyire érződik közelinek-távolinak valami, függ a fókusztávolságtól is sajna). A kitobiért valóban kevés pénzt kapnék, 150-200 font körül dobálják a jó állapotban lévőket a boltok, szóval gondolom, legfeljebb 100 fontért számolják be őket (plusz nyilván mindenki ezeket cseréli, úgyhogy gyanítom, túlkínálat is van belőle). A 16-35 G Mastert nyilván néztem (azt néztem először), igazából azt próbálom elkerülni, hogy azt "kelljen" megvenni Ahonnan venném, ott a két Sigma 1020, illetve 1040 fontért érhető el, míg a Sony 1470 (ami tudom, hogy szürreálisan jó ár érte "ahhoz képest"). Kérdés, hogy mit társítanál később a Sony mellé, mert egy 24-70-nek az alját nem biztos, hogy használnád ugye, egy 70-200-nál meg hiányozna egy jelentős tartomány 35 és 70 között (vagy két prime-mal (50, 85) oldja meg az ember, az is lehet egy opció).
jmakk: soha nem jut eszembe panorámát lőni se horizontálisan, se vertikálisan, mert ahhoz már nappal is jó eséllyel állvány kéne (ami van, csak hát nappali városi sétánál hadd ne kelljen már nyitogatni-csukogatni ). Plusz, ha nem adja ki, akkor vagy vissza kell mennem ugyanarra a helyre (és drukkolni, hogy hasonló körülmények legyenek, mint korábban) vagy rosszabb esetben akkor derül ki, hogy nem sikerült jól összeilleszteni a fotókat, ha már eljöttem. Nagyon rég nem lőttem panorámát, szóval lehet, azóta a Lightroom és/vagy a Photoshop sokkal ügyesebben játszik a pixelekkel.
-
Alvin_ti4200
félisten
Hát, ha így folytatódnak a dolgok, azt hiszem, nem kell, hogy fájjon a fejem, milyen széles látószögű objektívet vegyek a májusi new yorki-torontói túrára...
-
Alvin_ti4200
félisten
Sziasztok! Nemrég eladtam a teljes szettemet, de mivel nagyon megbántam, ezért már úton van az új A kérdésem az lenne, hogy street photography-hoz melyik 50mm-es FE obit ajánlanátok (este is lőnék vele)? Rengeteg review-n meg összehasonlításon túlvagyok, de nem tudok dönteni a Sony 50mm f/2.5 G és az ősrégi Zeiss 55mm f/1.8 ZA között, amik ábé egy árban vannak itt UK-ben. A Sony könnyebb, viszont van loca-ja elég rendesen, a Zeiss-nak elvileg lassabb a fókusza és hajlamos csúnya CA-ra (amit könnyebb javítani utólag, mint a loca-t). Sony 50/1.2 G Master és Zeiss 50/1.4 nem játszik, mert túl nehezek és nagyok ahhoz, hogy órákig járkáljak velük (meg persze nagyon drágák is). Ha van persze más opció, ne tartsátok magatokban Az olcsó Sony 50/1.8 nagyon gyenge, azt helyből átugrottam. Párban lesz a Sony 20mm f/1.8 G mellé, amivel pedig architecture-t tervezek lőni főleg.
-
Alvin_ti4200
félisten
Az előző szettem még zoom obikból állt és a 24-70-nel, valamint a 28-70-nel a legtöbb esetben 50mm-en (+/- 1-2mm) fotóztam (utólag visszanézve Lightroomban), így a 40mm már túl széles lenne, a 45mm pedig határeset. Nincs szükségem amúgy 1.8-as rekeszre, teljesen jó a 2.5-2.8, nem portréhoz lesz Az 50/2.8-as makrót valamiért teljesen elfelejtettem, utána is nézek rögvest, köszi! Annyi még, hogy tervezek használni Pro-mist szűrőt bizonyos típusú/hangulatú fotókhoz, így a ghosting az fontos, hogy minimális legyen (vagy leginkább zéró), a Sigma 45mm ahogy nézem, ebben annyira nem jeleskedik.
kovsol: igen, ezt én sem értem, már totál körbe lőtték az 50mm-t mindenféle G meg G Master obikkal, de egy normális "nifty fifty"-t nagyon nehezükre esik megszülni. Megmondom őszintén, gondolkodom/gondolkodtam a 35-85 pároson (bár a 85-öt lehet, az 50 mellé is meg fogom venni), de annyira kevés fotóm született az elmúlt években 35mm-en vagy a közelében, hogy egyszerűen értelmetlennek láttam a beszerzését, pedig az mennyivel egyszerűbb döntés lenne
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Köszi srácok, megrendeltem a Zeiss 55/1.8-at
-
-
Alvin_ti4200
félisten
Mókás látni, hogy egyesek szerint nagy az A7 III, bár lehet, nekem van nagy kezem, de ennél kisebb vázra nem tudnék normálisan rámarkolni, az APS-C gépek majdnem kiestek a kezemből
Most, hogy túl vagyok már pár fotós körúton azt kell, mondjam, hogy örülök, hogy prime obik mellett döntöttem az új felszerelés összeállításánál. Elképesztő mennyiséget vagyok képes sétálni végre anélkül, hogy állandóan elő kéne szednem a gépet meg el kéne raknom, hogy tehermentesítsem a csuklómat, simán cipelem a vázat a rajta lévő obival, egyszer az egyik kezemben fogom, egyszer a másikban, de 3-4 óra járkálás után sem fáradok el, ami fantasztikus, mert ez volt az egyik olyan dolog, ami visszatartott az előző felszerelésemmel attól, hogy fogjam magam és elhúzzak fotózni. Hiába imádtam optikailag és kinézetre is a két Sigma obit (14-24mm f/2.8 és 24-70mm f/2.8), a vázzal együtt már irtózatosan nehezek voltak, de erről már írtam korábban.
Amire nem számítottam az az, hogy sokkal-sokkal többet lövöldözöm a Zeiss 55/1.8-cal, mint a Sony 20/1.8-cal, pedig rajongtam a 14mm-es gyújtótávért a Sigma-val, bár introvertáltként az, hogy szinte hozzá kellett dörgölődzni épületekhez nagyon komfortzónán kívüli dolog volt, mindig rettegtem, hogy előkerül a semmiből egy biztonsági őr és leteremt Meglepő módon a 20mm sokkal szélesebb körben használható, mint sejtettem és architecture-re még éppen jó szűkebb terekben is. Valamiért mégis az 55/1.8-cal készítem a képek 99%-át, tetszik a háttér tömörítése, bár a color fringing egyértelműen jelen van (plusz az AF hangos, de az utcán nem számít), szóval sűrű rácsoknál vakarom a fejem Lightrooomban néha, hogy na most ezt hogy korrigáljam a legelengánsabban A tegnapi túrán végig egy Tiffen Black Pro Mist 1/8-as szűrő volt rajta, egy cukorfalat, le se fogom szedni szerintem többet (kivéve, ha átrakom a 20/1.8-ra), egyetlen hátránya, hogy a lens hoodot nem tudom így használni, szóval a lens flare-rel vigyázni kell, mert az tud az 55/1.8-cal elég csúnya lenni.
Amire abszolút nem számítottam - bár tettem félre némi pénz előrelátóan - hogy simán tudnék még nagyobb gyújtótávú obival is lőni itt-ott. Eredetileg a klasszikus bang for buck obi, a Sony 85/1.8 volt a listámon, mert elég jó áron be lehet már szerezni eBay-ről (kicsivel 400 font alatt), viszont ez az új Sigma 90/2.8 erősen mozgatja a fantáziám, mert még könnyebb és kisebb (igaz, csak f/2.8), a sarkokban tág rekesszel is tűéles, sokkal közelebbre tud fókuszálni (bár ezt nem nagyon használnám ki valószínűleg), meg hát a két elcseszett gyújtótávolságú obim mellé lehetne a harmadik is olyan Mondjuk kéne még egy step-up ring, mert a Black Pro Mist 67mm-es, de az egy elhanyagolható tétel. Nem tudom, hogy mondjuk esti fotóknál mennyire zavarna, hogy nem tudok 2.8 alá menni (portrékat nem lövök)...
Új hozzászólás Aktív témák
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...