- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
- Milyen processzort vegyek?
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
Új hozzászólás Aktív témák
-
con_di_B
tag
Tekintve, hogy a Vulkan API ugy szuletett, hogy az AMD beadta proposalnak a Mantle-t a Kronos Group-nak, hogy kezdjenek vele amit akarnak, es ez persze sokkal hamarabb ott volt kidolgozott formaban az asztalon, mint a nagykozonseg hallott rola, mondhatjuk, hogy eleg regota "keszen van".
Persze ha idoben raugranak (hogy mostanra mukodo SDK legyen hozza), akkor kockaztatjak, hogy mi van ha nem is lesz belole soha szabvany stb-stb. De igazabol nem is kell, hogy szabvany legyen belole, mivel megiscsak egy konzol API-rol beszelunk vegeredmenyben.
A Direct3D pl. eleg jol megmutatta, hogy ezek az API-k alapvetoen magasabb szintuek, mint amire erdemes kulon drivert iratni. Az elozo WDDM-es gondolatkiserletet folytatva peldaul, ha a WDDM fole mutod "Stulkan" runtime-odat, akkor azt szepen mellecsomagolhatod a "Steam SDK"-val keszitett programjaid melle, es akkor megvan a Windows kompatibilitas is, a Steam OS-en meg ugyanazt a csomagot az oprendszer reszeve teszed, es kesz.
A valosagban egyebkent meg ennyire sem kell lemenni kutyaba, a Vulkan/Mantle/D3D12 mar vannak annyira kozel egymashoz, hogy ha valaki nagyon fel az uj API-k bevezetesetol akkor ki tud talalni olyan absztrakciot, amit utana a 3 barmelyiken lehet implementalni, es akkor aztan igazan kenyelmes lesz minden. A Metal picit mas, de ha meg azt is le tudod fedni vele, akkor aztan mar tenyleg kesz az ultimate grafikus API wrapper. Szinte biztos, hogy az open-source kozosseg neki fog futni ennek a temanak magatol is, vagy mar neki is futott.
De a lenyegi resz nem is a technikai megvalositas, hanem, hogy mit akar elerni a design, es szerintem aminek ertelme lehet(ne):
- olyan egyseges Steam fejlesztokornyezet, ami OS-tol fuggetlenul garantalja a mukodest minden (de legalabbis sok) Steam celplatformon (Windows, OS X, Steam OS)
- egy olyan ingyenes OS, ami az egvilagon kivul semmit nem tud azon kivul, hogy ezt a futtatkornyezetet megvalositja
- egy olyan ingyenes OS, ami nem igenyel kulon tamogatast a hardvergyartoktol, hanem kompatibilis modon kepes ranyulni valamelyik nepszerubb platform (Windows...) drivereireHa ez megvan, akkor az lesz a kerdes, hogy valaki miert NE fejlesztene Steam SDK-val? Ha ez nincs, akkor meg az, hogy miert erdekelne egyaltalan a Steam OS support?..
-
con_di_B
tag
En tudom mi a Steam OS. En arrol beszeltem, hogy minek lett volna ertelme, nem arrol, hogy mit csinaltak.
Egyebkent meg a jelenlegi koncepcio reszekent is akartam foglalkozni tooling-gal, amikor meg nem lehetett beszelni a Vulkan-rol akkor pl. arrol ment a mese, hogy mennyit fognak integralni OpenGL toolokba, hogy felhozzak azt a vonalat a D3D es a Microsoft SDK szinvonalara.
A Valve-nak az az egyik fo baja, es amiert alapvetoen jogos, hogy "valami OS-felet" akarnak csinalnak, hogy ha osszeveted az OS specifikus alkalmazasboltokkal a Steam-et, akkor pl. a Microsoft/Apple platformjain ismertek az engedelyezett API-k, amik lehet, h limitaltak, de csereben szamithatsz is rajuk, hogy tamogatva vannak, van hozzajuk normalis SDK tamogatas stb.
A Steam jelenleg ebben a vilagban "eloskodokent" van jelen, mert mint alkalmazasbolt ugyan kivaloan mukodik, de onmagaban nem jelent platformot, jatekfejlesztokent nem lehet olyat csinalni, hogy "Steam-platformra" fejlesztek barmit, hanem ugyanugy Windows-ra/OS X-re akarmire fejlesztek, kulon-kulon.
Erre a problemara lett az a valasza a Valve-nak, hogy miutan ettol nagyon megijedt, kitalalta hogy csinal egy ezredik Debian alapu disztribuciot, hatha beleszeret az otletbe az open-source kozosseg es nem lesz gaz, hogy nincs hozza eleg eroforrasuk maguktol.
E helyett vazoltam fel az elobb azt, hogy lehetett volna arra is torekedni, hogy legyen egy mindenhol futo Steam runtime, ami megteremti az egyeseges alapokat, meg azt a platformot, ami jelenleg hianyzik, es ha meg mindig akarnak, akkor erre lehet betolni a Steam OS-t. Nem ezt a mostanit, hanem egy ennel sokkal onallobb, de egyuttal kisebb projektet.
A Source motort meg nem tudom miert keverted ide, en legalabbis nem erzem, hogy barhol is epiteni akarna ra a Valve a vilaghodito terveihez. Amirol en beszeltem es te engine-nek nezted, az egy sima API wrapper, az sokkal alacsonyabb szint egy rendes engine-hez kepest.
-
con_di_B
tag
"A régebbi játékokat pedig aligha fogja bárki átírni Vulkan-ra, tehát ott végképpen nem lesz változás, csak az új játékoknál..."
Igen, amirol beszeltem/beszeltunk az eleve ezt celozna meg, hogy az uj jatekoknal a legvonzobb celplatformma gyurja ki magat. A mar megjelent jatekokhoz mar akkor se fog hozzanyulni a fejleszto/studio, ha szemelyesen Gabe Newell terdel le elejuk, az mar eleve mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
SityiSXT
őstag
Megközelíteném, de nem sok értelmét látom. Adva van egy játékos, aki annyit lát, hogy Windows alatt hozzáfér mind az X darab játékához, míg Linux alatt csak X/4 - a maradék menne a levesbe Windows nélkül. Persze lehet célzottan is vásárolgatni, de aki régóta Steam-függő, azt nem vigasztalja - a statisztika elkeserítő.
De akkor másként közelítek hozzá: Steam-szűz új vásárlóknak esetleg jó lehet - ha bejön nekik a szűkebb választék.
És akkor egyben módosítanék kicsit a kijelentésemen: Szép és jó dolog a Linux, de nem játékra. És sajnos a SteamOS jelenleg csak egy újabb mementója ennek.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Házimozi belépő szinten
- World of Tanks - MMO
- nVidia tulajok OFF topikja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- PlayStation 5
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- alza 404 akciók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest