Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    Én se hiszem, hogy életképes az elképzelés.
    Kb olyan, mintha a zenei kiadók most akarnák bevezeti a fizetős jogdíjas rendszert. Most amikor egész eddig 'ingyen volt', legalábbis a hírek esetében.

    A népszerűséget nem csak a szolgáltatás színvonalának köszönhették / köszönhetik, hanem főként annak, hogy ingyenesen, korlátlanul elérhető a tartalom...
    Ki a fene fizetne elő olyan hírekre amiről - nyilvánvalóan - nem is sejti, hogy vajon érdekelni fogja-e vagy csak bulvár marhaság. Tömény adat, karakter, számára nulla információval.
    Ez elég nagy zsákbamacska.
    V.színű, hogy akkor marad a 7köznapi régies megoldás. Az esti Híradó, meg a továbbra is ingyenes tartalmak. Azt kész.

  • Dany007

    veterán

    válasz bambano #4 üzenetére

    Bizony. Azért elég nagy kockázat vállalás lesz ez a részükről.
    A pusztán online sajtó eddig csak a reklámbevételekből élt.
    Ergo minél többen nézték az oldalt, annál jobb áron volt eladható egy reklámfelület.
    Na most ha csak fizetős ügyfelek nézhetik az oldalt, akkor fenn áll a veszélye, hogy tényleg drámaian visszaesik majd a látogatottság, elvégre a net előtti időkben is megvolt mindenki infója, max nem ennyi, de senki se halt bele. Nem hiszem, hogy sok olyan ember van, aki kapkodni fog majd a bulvárhírekért. Persze lehet.
    Szal ha ez bekövetkezik, akkor a reklámfelületei az adott oldalnak hirtelen elveszti az értékét. Ergo nem, vagy csak alig fognak fizetni a reklámozók. Elég ha csak 1-2-3 hónap ilyen súlyos és máris csődközelbe került az adott online lap.

  • Dany007

    veterán

    válasz emvy #7 üzenetére

    Ez nem feltétlenül biztos.
    Azért mert egy olvasó kifizet 20-30 eurót egy hírportálnak havonta, még nem azt jelenti, hogy potenciális vevő lenne bármire. Teszem azt autóreklám, vagy utazás vagy bármi.
    Ettől függetlenül igencsak leszűkülne a réteg.
    A reklámnak mindig is az volt a lényege, mint a százból egynek régen a tévében. A sok ezer látogató közül csak jön majd egy, akinek megtetszik a termékem, rákattint, megnézi, és ha szerencsém van meg is veszi a terméket. Ha még nagyobb szerencsém van és jóáron árulom akkor talán tőlem fogja megvenni.
    Tehát szvsz, a látogatók száma lehet a mérvadó, nem pedig az, hogy ki tudnak -e adni 20 eurót online hírekért...
    De, én kíváncsian várom :) Megnézném milyen lesz a helyzet.

    @fordfairlane: ez a micropayment dolog talán még működne is, ha kitalálnának egy egyszerű, gyors fizetési módot. Tudom van paypal, meg online utalás... De egy 40 éves ember nembiztos, hogy nekiáll paypal accountot csinálni. Arról nem is beszélve, hogy itthon az embere még mindig félnek az online banki átutalás / fizetés dologtól.
    Én még mindig a telefonos sms küldős megoldás mellett vagyok. Igaz, ahogy hallottam nagyon sokat elkérnek a szolgáltatók, és nemigazán éri meg annak, akinek végülis te fizetni akarsz.
    Viszont ez lenne a legkényelmesebb és legegyszerűbb módja. Elvégre a telefon ott van mindenki kezében. Pár számot kell csak bepötyögni. Az előfizetésből meg szépen levonják majd azt az X összeget és kész. Még ki se kell fizetni azonnal, majd a telszámla lesz kicsit magasabb :)

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz sztikac #11 üzenetére

    Tippeltem :D Végülis nem számít.
    Onnan jött, hogy mondjuk egy bulvár újság ára 70-80 Ft.- akkor az 2-3 ezer körül van 30 napra... De inkább 10-15 euró... Lényegtelen...

    @fordfairlane: :Y akkor ezt benéztem sorry!

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz fordfairlane #13 üzenetére

    Végül is azért mondtam, hogy lényegtelen, mert nem az ár lesz a döntő ebben.
    Az emberek egy része unalomból, vagy érdeklődésből megy fel híreket olvasni, már akinek annyi ideje van rá. Annyit meg nem ér meg szerintem, hogy utalgassak, pénzt költsek stb...
    Amikor történik valami extra a világban, na akkor ugrik meg nagyon az információ éhség.
    Bár ki tudja. Mi pl előfizetünk az IPM-re. De az teljesen más kategória... Van, amikor az is tele van számomra érdektelen cikkekkel, de attól még az összes igényes és informatív, max nem épp fizikai, technológiai témák.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz fordfairlane #18 üzenetére

    Na igen, de a portfólia messze nem csak egy 'szimpla' hírportál...
    Annak célzott közönsége van. És nem a tizenévesek, vagy az otthon ülő anyukák. (bár mért ne :D )

  • Dany007

    veterán

    válasz tkazmer #22 üzenetére

    Ebben azért van némi ellentmondás.
    Azt írtad, hogy 20€ bárki ki tud adni. Aztán meg azt, hogy az átlagnál jobban keresnek.
    Szal, egyetértek, havi 20 eurót még én is ki tudnék adni, a havi 80 ezres keresetemből. De a reklámozott legújabb Ford 5 milliós autót szerintem majd csak 20 év múlva tudom megvenni, amikor már a kutyának se kell :)

    Szal a kérdés tényleg az, hogy az ember ki akar-e adni bármennyi pénzt is azért, hogy olvassa a sok shitet. Biztos, hogy egy kisebb réteg lenne. Ez meg már reklámban is rosszabb, hiába képes az a látogató kiadni 20€-t hírekért. Kevesebb ember, kevesebb lehetőség.

    Ez már majdnem olyan, mintha most a jobb filmekért külön pénzt kérnének a tévék. Ott is van előfizetői díj. Amiből szintén nem a tévé üzemeltetője gazdagszik meg. Vajon ki fizetne azért 100 forintot is, hogy a 1200x ismételt Bud spencer film helyett mondjuk a Jégkorszak 3 menjen karácsonykor? Jó, ez sarkított, de kb hasonló a helyzet.
    A hírportálok híre közt nem olyan nagy az eltérés. Vannak egyéni nívósabb cikkek, max azokért érné meg fizetni egy jelképes összeget.

  • Dany007

    veterán

    válasz bambano #24 üzenetére

    De hiába. Szerintem. Olyan lesz kb, mint a kafetéria megadóztatása. Remélik buta mód, hogy több pénz fog bejönni belőle, de valójában azt meg elfelejtik, hogy nem kötelező adni. Ergo senki se fog, ergo nemhogy több de kevesebb bevétel lesz.
    Ugyan ez a híreknél. Mint mondtam a sima 7köznapi hírekért senki nem fog fizetni, mivel van már ezer millió hírportál. Max választ egy másikat. Kevésbé nívósat, kevésbé dizájnosat de híreket fog olvasni továbbra is.

  • Dany007

    veterán

    válasz tkazmer #27 üzenetére

    "a tv-s példa azért nem jó"

    Igen, de az HBO eleve úgy lépett be a piacra, hogy fizetős volt mindig. Most viszont szinte az összes nagyobb hírportál fizetős szeretne lenni. Legalábbis ezt írták.

    Van benne valami, amit mondasz. Értem én. De a legtöbb ember, a legegyszerűbb megoldást választja. Egyszerűen keres egy másik portált.
    A módszer akkor lenne életképes, ha speciálisan, a komolyabb összetettebb cikkeket tennék fizetőssé.
    Nemtom elképzelni, hogy akár 320 ezres keresettel bárki is fizetne az index gagyi bulváros csalicímmel ellátott szánalmas és rendszeresen hibás cikkeiért, ami max 25 sorból áll. :)
    Viszont láttam már nagyon jó, tartalmas cikket is az indexen, igaz ritka nagyon, de azért el lehetne kérni pénzt.

    @bambano:

    "cafeteriából akkor nem fog több pénz bejönni, ha ezentúl nem adják a támogatást."

    Ezt pár napja beszéltük a gazdaságis csajjal. A hidegélelem után 90 körüli adó lesz, a meleg után 30 körüli, nem emlékszem pontosan. Az üdülési csekket nemtom, olyat mi nem kapunk. Szal szerinted melyik cégvezető fizetné ki még pluszban az adót is rá, amikor elve nem muszáj adni semmit se? :)
    Én itt a cégnél megismertem pár vezetőt, tulajt. Egyvalami közös bennük, hogy skótok. Nem is kicsit
    .

  • Dany007

    veterán

    válasz tkazmer #30 üzenetére

    Igen de ez nem baj :)
    Valójában eddig is és most is megéltek / megélnek. Pusztán a reklámból. Ha ez nem így lenne, akkor nem lenne ennyi hírportál még mindig. Ha nem érné meg, akkor nem csinálnák. Ha csak nincs valakinek fölös pénze rá, mint pl a Youtube...
    Másrészt a neten mindig is kényes téma volt a pénz. Eleve ingyenesnek és szabadnak 'született' :)
    Bizniszt lehet csinálni belőle, de max reklámokkal és hasonló fogásokkal.

Új hozzászólás Aktív témák