Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Chal

    addikt

    válasz Komplikato #2 üzenetére

    Semmi ilyen korlát nincs, azt használsz amit akarsz, ezért sem értem teljesen a cikkben említettetek. Az sem világos hogy mitől lenne "egyszerűbb": az Air link egy mezei tcp kapcsolat, 200Mbit -et kér max, és jó válaszidőt, azaz legyen azért egy légtérben a Quest2 és az AP (vagy a PC-ben levő Wifi kártya). Ezt azzal oldod meg amivel jólesik. Nyilván fontos, hogy ne legyen tele a sáv, illetve ne zavarja semmi. Ez egyébként meglevő AP-vel is megugorható, arra kell csupán figyelni, hogy közben ne menjen padlógázon másik 20 db wifi kliens, torrent, stb.. Nem akkora tragédia ezt megugrani, egyszerűbb és olcsóbb megoldás nem nagyon van ennél.

    De ha valaki biztosra akar menni, vagy pl. nem akarta a család wifi használatától függővé tenni a VR-t, azok pedig eddig is megoldották egy dedikált 10-15eFt-s routerrel (a router rész használata nélkül persze), vagy egy használt jobb minőségű AP vásárlással.

    Szóval szerintem nincs itt semmi látnivaló :)

    [ Szerkesztve ]

  • Chal

    addikt

    válasz Teasüti #8 üzenetére

    Teljesen kiment a fejemből, pedig játszadoztam ezzel, viszont a kérdésed kapcsán ugrott most be, hogy mire utalhat a cikk, illetve a hír: a Windowsban a hotspot funkció rohadtul nem működik jól, ráadásul az MS is azt mondja róla hogy deprecated. Sok esetben mindenféle bug miatt be sem lehet kapcsolni, nem működik, vagy ha megy is, akkor is csak alacsony sávszélességgel, nem megy az 5Ghz, vagy ha megy, akkor csak 40Mhz-s csatornaszélességgel, stb... Az én AX-es wifi kártyámmal is csak úgy tudtam életre lehelni a dolgot, hogy 5G-n csatlakoztatni kellett ellőtte, és utána engedte bekapcsolni az AP (hotspot) funkciót, és persze bitang lassú volt.

    Vélhetően ehhez akarnak csinálni valami szoftveres megoldást, ami a Windows hotspot funkciójától függetlenül is létre tud hozni egy AP-t egy wifi kártyával. A kártya típus kb. mindegy is lehetne, de sajna nyilván az sw vagy driver ami a wifi AP-t fogja kreálni igényelni fogja az adott D-Link kártyát.

    Sajnos ez ilyen, vicces hogy pl. Linux alatt ez sima ügy lenne Oculustól függetlenül, csak hát ott se Oculus VR api nincs, se játékok. Ha meg egy Linux boxba teszed az egészet a Windows PC elé, akkor meg ugye felmerül a kérdés, hogy miért nem egy olcsó szappantartó routert/AP-t használsz inkább (és így érkezünk el a most használt megoldásokhoz).

    Egyébként a fentiek miatt nálam is az lett a vége, hogy vettem 10kHUF-ért az aprón egy TP-Link AX10-et (hw verziót nézni kell, mert ez is bugos, 1.0 a jó, de lehet hogy már javították), igazából egy nagyobb méretű wifi sticként tekintek rá, elfér, olcsó :)

    [ Szerkesztve ]

  • Chal

    addikt

    válasz the8ball #15 üzenetére

    Még a 10eFt-s aprós AP-k is sokkal többet kell hogy tudjanak ennél (persze 5Ghz azért legyen, ez alapfeltétel), kb. bármelyik jó a Quest2-höz, hiszen 200Mbit manapság semmi (kivéve persze ha még egy vagon kliens lóg rajta, akkor combosabb/jobb AP kell, de most nem erről van szó).

    Szóval a gond szerintem nálad sem az AP-nál volt/van, hanem a Windows ip stackjében. Amennyiben a túloldal nem egy stabil kábeles kapcsolat (a válaszidők nem konstansok és alacsonyak) teljesen képes behülyülni, köszönhetően a mindenféle autotuningos receive window size állítgatásnak, vagy éppen annak a hiányának! Sokat wiresharkoztam, több gépet is megnéztem itthon (3db asztali PC, laptopok), csak Windowsnál volt ilyen, Linux esetén 600-800Mbit-em volt wifi eszköz irányában, mindkét irányban (in/out), Windows-al ugyanez 80-160Mbit.

    Ez a legtöbb embernek fel sem tűnik egyébként, mert vezetéken lógó géppel ritkán forgalmaz wifi eszköz irányában, vagy ha igen, az a háttérben történik, és minimal forgalommal. Ha 1 évben egyszer mégis szembe jön erről egy progress bar egy sebességértékkel, akkor meg betudja átmeneti problémának (én is láttam már az Oculus előtt is itthon a jelenséget, de nem érdekelt).

    Javaslom a netsh tcp beállításainál körülnézni, nálam teljesen vegyes volt, hogy melyik gépen milyen paraméterek voltak itt, vélhetően a NIC-ek driverei, vagy egyéb Windows alkalmazások/patchek is gányolgatják ezt:

    netsh int tcp show global

    Sok esetben az autotuning ki volt kapcsolva (közvéleménykutatás alapján a VR topicban és ismerősi körben sokan voltak még ezzel így, pedig egy clean Windows install után ennek az a default állapota, hogy működik, azaz nem disabled).

    Default állapot:

    netsh int tcp set global autotuninglevel=normal

    Ha ezen túlmenően se jó, akkor tekergesd, nincs biztos módszer, méregetni kell, és próbálkozni.

    Nálam volt egy kis közjáték, ami bevitt a tesztek/mérések alatt még pluszban bevitt az erdőbe: nem tudom te mivel mérsz, de standard megoldás szokott lenni a iperf3. Na annak a hivatalos Windows buildje bugos, ezért nem tud nagyon 150-200M fölé menni (wifi végpont esetén a tcp autotuning hiába működik, az iperf nem növeli a receive window méretét). Persze ha akadozik az Alyx, akkor nálad nem ez van, hiszen ez csak a mérést befolyásolja. A nem hivatalos buildekben (pl.: link) javítva van egyébként a dolog.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák