- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen TV-t vegyek?
- Amazon Kindle
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Nagyon egyszerű a válasz - nem a SP-k és a textúrázók limitálják a 8800GT teljesítményét. A memóriasávszélesség általánosan elfogadott bűnbak (ebben ugye a 9600GT pont egyenlő vele), van, aki a ROP-okra gyanakszik (ebben a 9600GT a magasabb órajel miatt erősebb), szerintem meg a G9x ütemezője nem bír megbirkózni a feladattal. Én arra tippelek, hogy 96SP-vel és 48 textúrázóval a 9600GT általában gyorsabb lenne, mint a 8800GT.
joi29: az AMD-k teljesítményét nem ismerem első kézből, de hallomásból arra tippelek, hogy 10-15%-kal kell magasabb órajelű hasonló játékteljesítményhez.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
rootak #209: Q6600 kevés a 8800GT-hez Crysis-ben (merthogy csak két magot használ ki), nem ártana felhúzni 2.8-3GHz környékére. Amúgy az nekem is feltűnt, hogy kicsit későn rakja ki a dolgokat (bár én csak DX9, high quality).
fless #221: meg nem nevezett kiskerben 34K a powercolor 3850 256M.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
-
nagyúr
az AA resolve most sem jelent extra melót a ROP-nak a beépített HW támogatás miatt, viszont az egész AA folyamat vezérlése igen, és az ott is marad. blending, HDR és társai terén nem vagyok képben, ott inkább nem mondok ilyeneket.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
A 3850-nel azért lehet sávszélesség limitbe futni. Ha megnézed a HardOCP tesztjeit, ott számos esetben lényegesen a 3870 alatt teljesít.
BobChemistry: biztosan nem tud senki arról, hogy a G94 is tartalmazza-e az ominózus hibát, de nagy valószínűséggel igen.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Fless, jók a Zotac kártya adatai, tényleg visszavettétek 675/1625/900-ra?
Nehezemre esik megemészteni ennek tükrében az eredményeket[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
az egy dolog, hogy a 9600GT hogy szerepel, de a tesztben elég komoly a két Radeon közötti különbség is 3 játékból 2-ben (mondjuk pont nem a Crysis-ben :-).
Fless: grafikont nem látok, viszont a CoD4-ben 1, az UT3-ban 2 "szinttel" kellett lejjebb venni a felbontást, valamint a detailből is vissza kellett venni ahhoz, hogy kb. egyforma fps-eket kapjanak. az sztem nem a 10% kategória.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a TA teljesítmény tekintetében a 3850 és a 9600GT lényegében egyforma, csak TF-ben dupla az nV kártya. nV-nek kedvező AA - a kutyaközönséges MSAA ilyen, bár tény, hogy az a "tradíció".
wwenigma: már bennem is felmerült a "több exe" dolog - nem is értem, különösen egy multiplatform játék esetén, miért fájna annyira PC-n több shader setet tartani?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem játszottam vele, úgyhogy ezzel nem tudok vitatkozni (bár van egy olyan érzésem, hogy az nV nem pont emiatt szidja őket oly hangosan ). viszont azért az MSAA is bír borzalmasan ronda lenni, pl. HL2EP2 elején a fák - még kivételesen a 2600XT is bírta volna az 4xAA-t, de inkább kikapcsoltam...
Raymond: persze. ez a standard. hogy ez most az nVidiának jobb, az nem az nVidia "hibája", hanem az ATI balf***sága.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
igen, úgy pontos, hogy 4xAA-ban sz*r az ATI, 8-asban valóban magára talál. csak kicsit ez a baj az egész céggel, hogy hozzák az irtdatlan technológiákat, amire a világ 90%-a nem kíváncsi. nekem személy szerint szimpatikus a technológiai igényességük, de olyan banánhéjakon hasalnak el most már rendszeresen, hogy ha nem vette volna meg őket az AMD, akkor javasoltam volna őket Darwin díjra.
az nV vezetése amúgy szerintem még kaphat a pofájára a részvényesektől, mert a 8800GT-vel úgy elb***ták a profit marginjukat vagy 2 évre, hogy nem tudom, mitől lesz újra 600 USD egy csúcskártya.
a stagnálásos dologgal egyetértek, bár nekem messze nem ez fáj a legjobban a játékiparban, hanem a játékok "játék(talan)sága".Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
valóban, most ránéztem egy 8xAA-s tesztre, kicsit már másképp festenek, mint pár hónapja
4xAA-ban a több textúrázó/ROP miatt gyorsabb az NV
ez alatt azt érted, hogy az AA-hoz szükséges minták is keresztülmennek a textúraszűrőkön?DX10 téma: lehet az ATI-t nem hibáztatatni, de szerintem akkor sem lenne ATI, ha nem veszi meg őket az AMD. persze kicsit másképp nézne ki a piac, ha lenne 3-4 játék a piacon, ami nV hardware-en csak "low" detailben hajlandó megnyikkanni, de attól az ATI kártyák még nem lennének jobbak DX9-ben (és azt is kétlem, hogy a 2600XT-men menne az a 3-4).
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
meg tudod nézni Te magad is, a 6600GT már elég ehhez. próbáld ki azokat a játékokat, amikkel játszani szeretnél - minimumra levéve a felbontást és a videokártya-intenzív effekteket (tipikusan AA, shaderek, volumetric lighting dolgok - többnyire minden, ami nem fizika, AI vagy objektum részletesség). ami eredményt itt kapsz, annál a 9600GT-vel sem lesz gyorsabb az adott játék.
viszont általában valószínű, hogy a kétmagos CPU-kat jó szinten támogató játékokhoz kevés lesz a procid.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ez ilyen pingpont a CoJ fejlesztői meg az nV között - az nV az egyik driverben kitiltja az extra funkciókat, a következő patchben a Techland megkerüli a tiltást. úgy tűnik, most éppen az nVidia vezet
Fless: ugye 100MHz-en megy a PCI-E busz a tesztek alatt? izgalmas cikket találtak a kollégák a kártya topic-jában :-)
szerk. Keldor Papa: 13 nyavalyás másodperc?
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem baj, csak azt akartam jelezni, hogy ezek korántsem pure GS tesztek.
viszont azért az nagyon érdekes, hogy míg a G94 és a G92 ugyanúgy teljesít (ezt továbbra is főleg a batch méret számlájára írnám), addig a 38x0 kártyák a heavy GS terhelésben sem húznak el. ezt akkor is kellene, ha kevés az igényelt cache méret - sőt, az is rémlik, hogy korábban ebben a tesztben a Radeonok jelentősen előrébb jártak (sajnos nem találom a konkrét tesztet).Fless: Global Illumination-t nézel?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
én nem lihegek, csak szeretném érteni, mi történik a történet nem a RightMarkkal és a Global Illuminationnel indul, hanem a szintetikus pure VS és GS tesztekkel, amire driverből nem lehet optimalizálni (max. csalni), és amikben a G80 alapú kártyák döbbenetesen rosszul szerepelnek (pl. a 8800GTX pure VS-ben 5%-át hozta a saját pure PS eredményének - ez aztán unified, nem?).
persze benne van a pakliban az is, hogy az nVidia jól lőtte be a várható VS/GS és PS arányt, és egy valós játékban a gyenge geometriai teljesítmény nem lesz jelentős a várhatóan még jó darabig fajsúlyosabb PS teljesítmény mellett. csak jó volna erre már valami kézzelfoghatót látni, és eddig két valamennyire is kézzelfoghatót láttam: a Global Illuminationt, ami brutális ATI fölényt mutat, és a PT Boats-t, ami éppen fordítva. érdekelne az oka. a valódi.a GPU-knak pedig azért nagy a jelentősége, mert az ATI R7xx-as szériája is az R600 architektúráját fogja használni, és hallani olyan pletykákat is, hogy a G92 utódja még mindig DX10-es lesz, hasonló architektúrával. úgyhogy lehet, hogy még 1-2 évig ebből kell főzni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Nagy általánosságban egyetértek azzal, amit a két cégről mondasz (pár nappal ezelőtt én is pont valami hasonlót írtam ), de sajnos nem válaszoltam meg a kérdésemet. azért nem, mert azt a maroknyi alkalmazást, amiben egyáltalán megemlíthető mennyiségű GS kód van (CoJ, GI), állandó hajcihő veszi körül, és nem tudok szabadulni az érzéstől, hogy az nV igyekszik minden erejével a GS megoldásokat hátráltatni.
Hogy a másik oldalon is játsszam egy kicsit az ördög ügyvédjét, mi lesz akkor, ha duplaannyi TMU-val sem fognak jobban menni az ATI kártyák?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
gondolom 10m-rel a föld fölött lebegve azt gondolták, hogy mindenki magától át fog állni DX10-re. shit happened...
szerintem is a kevés textúraszűrő a fő baj - legalábbis az esetek többségében. sajnos el tudom képzelni, hogy ugyanaz a komplexitásból adódó setup/scheduler probléma, ami az nV kártyáit is sújtani tűnik, az R600-deriváltakra sem hatástalan - végül is ott azért több ütemezési munka van a szuperskalár shader egységek miatt...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
"De ezt a felhasználó tudja saját kezűleg megváltoztatni"
Ez itten a tévedés. Az nForce chipset magától is tud variálni vele. S ez milyen jól jön, amikor 9600GT SLI-t tesztel valaki 3870X2 ellen...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
szerintem ízlés dolga, hogy valaki bekapcsolva hagy-e valamit, ami esetleg hoz valamit a konyhára. kérdezzük meg pl. Hilbertet a guru3d-n, neki nForce-os a standard teszkonfigja
DX10 sample tesztek: kezd az az érzésem lenni, hogy a G8x/G9x kártyák a driverek előrehaladtával növik ki a GS iránt ellenszenvüket...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem úgy értem. csak annyit akartam ezzel mondani, hogy tavaly nyáron ezen tesztek egy része gyalázatosan futott a GTX-en, most meg, ha helyenként lassabb is, mint a 2900XT (bár jelzem, nem egyforma a felbontás), semmi tragikus nem látszik. A G80 közben tudtommal nem változott, marad a driver.
amúgy erős túlzás, hogy a G80 a DX10 ellen van tervezve - máshová tették a hangsúlyt, mint az ATI, ha nagyon-nagyon leegyszerűsítem, akkor a + cache helyett textúrázókat pakoltak a chipre. a tranzisztor-budget ugyanis többé-kevésbé fix lehetett mindkét gyártó esetében.
Firestorm, Kroni: lefuttatnátok a teszteket 1280x1024-ben is? akkor lenne összehasonlítható matteo tesztjével. thx!
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
mert sejtettem, hogy hasonló monitorja lehet, mint nekem
most már megnézem ezt én is - kíváncsi leszek, egy 2600XT hogy fog viszonyulni a többiekhez.
Abu85: tavaly nyáron még majd' egy nagyságrend különbség volt a két megoldás között, ehhez képest a motionblur-ös most "csak" 3x.
7600GT: techland vs nV: hát ezért szeretnék én is a dolog mélyére látni...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
és itt a 2600XT:
2600XT (800/1400) 1280x1024 full screen, MSAA kikapcsolva, vsync off.
CubemapGS: gömb: 24 fps; autó: 10 fps
PipeGS: 40 fps
Displacement mapping: 3 fps
MotionBlur10: 11 fps (ogre-vel), 44 fps (ogre nélkül)
ParticleGS: 350-520 fps
Skinning10: 10 katona: 220 fps; 500 katona: 11 fpsegy dolog azonnal látszik (ami dokar eredményeiből is kijön): a MotionBlur teszt baromi érzékeny a memória-sávszélességre, tehát ennyivel is csökken a különbség a két architektúra között.
Kroni1: a listában felcserélődött a 2900XT és Pro!
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
igen, a 2900-asokon gondolom 1600 körül és 512-bit, nálam pedig 1400 és 128-bit. ehhez képest matteo-nak 1.5-szer annyi fps-e volt, mint Neked, kb. azonos shader kapacitás mellett, nekem pedig Hozzád képest a várt 40-45% helyett 25-30% sikerült...
gV: megnézem majd, csak most éppen a családi XP megy...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
no most jön a meglepi... kicsit megvakartam a CPU-t. a D3D10 tesztek lesz*rták, ellenben:
lightsmark XP: 1280x1024 fullscreen: @2.00GHz: 76.5, @3.00GHz: 93.8
lightsmark Vista: 1280x1024 fullscreen: @2.00GHz: 64.4, @3.00GHz: 76.1ebből akkor most mi következik? valaki nVidia kártyával?
gV: nálam az nbodyakármi 3fps. amikor bekapcsolom a GS módot, akkor az égvilágon semmi változást nem látok...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ühüm az érdekes, nálam a penumbra shadows vista32 alatt 22 fps, asszem a lightsmark is kissé textúrázó-érzékeny. Nálad a dx10-es Global Illimination el sem indult?
Raymond: nagyon kevésnek tűnik... driverből nem volt bekapcsolva AA vagy AF?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
elég szűkszavú a website, és elvileg az 1.2-ben, amit én is használok, körbe van kerülve a driver bug. de megnéztem a screenshotokat, és a megjelenítés sem korrekt nálam (a soft árnyékokhatásoknál a szélek mind pöttyösek), úgyhogy majd kipróbálom az 1.3-at is...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nincs. de akkor ez most lightsmark vagy texturesmark?
Raymond, matteo: ... és most jut eszembe, hogy a DX10-es motionblur sample-n is ilyen pöttyös volt a blurred rész... lehet, hogy tényleg vmi driver-galiba...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hát ha ez így van, akkor next generation lighting, my ass... sorry uraim, azt hittem, elsősorban shader-heavy a szentem, és jól fog passzolni a 9600GT jövőállóságát nézegető tesztek közé
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
szerintem a boltban kapható verziók a relevánsak - és ebből persze nem szabad kihagyni az alapórajelest sem. viszont amíg 3870-ből egy-egy OC-s van, általában elég rendes árprémiummal, 9600GT-ből hemzsegnek a túlhajtott változatok, szerintem ez egy releváns szempont egy ilyen cikknél. de hol a cikk?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
látom, még benne van a csuklódban a délután megjelent teszt, igazi kis vadnyugati leszámolós feelingje lett persze, egy ilyen stílusú tesztnél az alapórajel számít, meg az elemzőseknél is abból kell kiindulni. de Nálatok sem ilyen minden cikk (ld. pl. a decemberi 25e FT-os középkategóriás). másrészt ember legyen a talpán, aki az alapórajeles teszt alapján nagy okosságokat kiszámol - nem árt legalább 1-2 OC-s modell teljesíményét látni viszonyításként, pl. ahogy az eredeti 9600GT-s tesztbe bekúszott a Zotac kártya is.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
az az érdekes, hogy a 9600GT és a 8800GT közötti 10% különbség főleg újabb játékoknál van - régebbieknél (meg újak közül UT3 motorosaknál) inkább 20-30%, ha elég erős a CPU.
Armando: a Source motort egy ideje már drasztikusan jobban viszik az nV kártyák.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- GTA VI
- Milyen NAS-t vegyek?
- Alkoholista nevelde
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...