- HDD probléma (nem adatmentés)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen egeret válasszak?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Plazma TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Minisforum dokkoló OCuLinkkel
- Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
A játéktelefonokat is megbabonázza az AI
ma Remélhetőleg a mesterséges intelligencia ránéz a Red Magic 9S Pro hőkezelésére.
-
Augusztus elején érkezik a Level Zero: Extraction korai kiadása PC-re
gp A legújabb előzetes leginkább a nyílt bétából származó közösségi felvételeket tartalmaz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rudi
nagyúr
-
rudi
nagyúr
Ahogy a cikk végén is írtam, az egésznek az árszabás lesz az eldöntője. Ha a 6800 GS tényleg a 7600-ak tavaszi megjelenéséig marad, akkor biztosan csökkenni fog valamennyit az ára, de ehhez az kell, hogy az ATI ki tudjon rukkolni valami X1600 XT-nél izmosabb közepes kártyával. Ha jövő év elején az R4xx készlet kifogyásával elfogynak a GTO-k is, és csak az X1600 XT marad, akkor nem lesz konkurense a 6800 GS-nek és megakadhat az ára is. Sapphiretől láttam már 128 MB-os sima DDR memóriás GTO-t is, az nagyjából egy átmatricázott sima X800. Árban 45 000 Ft környékén volt.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Az árnyaltabb kérdés annál, hogy igen/nem választ lehessen rá adni.
Az X800 sorozat - úgy, ahogyan a 9700-tól minden Radeon - tud lebegőpontos textúrázást, amit HDR-nek nevezünk (High Dinamic Range). Ezzel csak az a baj, hogy az ATI kártyák framebuffere (ide készül a kép, innen megy ki a monitorra) nem tud lebegőpontos precizitást, ami annyit jelent, hogy két lebegőpontos réteget nem tud összerakni (blendelni). Ez azért hátrány, mert így a HDR-ben kigyárott képre nem lehet például HDR-es füstöt és egyéb átlátszó rétegeket rárakni. A hatos GeForcek és az X1000-es Radeonok már lebegőpontos framebuffert kaptak.
Persze a régebbi Radeonok sem elveszettek, mert ott is előhozható a HDR-es blend, azzal a trükkel, hogy az elkészült képet nem a framebufferbe rakják, hanem külön textúrába és ott ''keverik rá'' a többi réteget, majd a kész kép megy a framebufferbe. Ez több melót igényel megvalósításban és eszi a teljesítményt is, de megoldható, lásd Far Cry Lost Coast.
És akkor jön még az érem másik oldala, az ''ál HDR''-ek. Mire is jó ez a HDR? Nagy fényintenzitásbeli különbségeket tud lekezelni egy képen. No de ez mire jó? Arra, hogy amikor besüt a virtuális világunk ablakán a virtuális napunk, akkor jól megvakuljunk, de közben a finom részletek is megmaradjanak. No ez az, amit állóképben meg tud csinálni az ember szeme, de mozgón annyira nem. Ha kapsz egy HDR-es állóképet, azon szépen látod, hogy aha, itt a baromi erős nap, és itt az árnékban a fekete ruha még feketébb redője. De ha gameben ez a virtuális nap belevillant a szemedbe, akkor csak az ÁÁÁH megvakultam! érzés van, ami mellett egyszerűen fizikailag nem érzékeli a szemed a sötétben a sötét redőket (beszűkül a pupilla, nem kapnak elég fényt a fekete/fehéret érzékelő csapok a retinán stb.).
Az ál HDR játékok tudják az ÁÁÁH! megvakultam! érzést, de közben a kvázi láthatatlan, de a valós HDR-ben jelenlevő finom, sötét részletek elvesznek. Ez az ál HDR nagyszerűen megáll pl. a gyors, NFS MW-ben, ahol az alagútból kijövet minden baromi világos lesz egy pillanatra, de utána visszanormalizálódik. NFS MW-ben nem is nevezik HDR-nek, hanem overbright-nak. Ezt az overbright hatást tudja a HL2 Lost Coast is, de emellett megmaradnak a részletek. Ha megbújsz a sötétben és megvárod, hogy a szemed beálljon kicsit (kvázi állóképed legyen) akkor látod majd a baromi erős fényt és a sötét részleteket is.
A másik hasonlóan trükkös hatás a Bloom filter. Ezt úgy lehetne jellemezni (legalábbis a képfeldolgozás tanárunk így írta le), hogy a levegőben megcsillanó por és egyéb részecskék, vagy sötét objektumok mellett elhajló fény hatása. Ezt is meg lehet csinálni ál HDR-rel úgy, hogy amikor belenézel ''megvakulsz'' és nem látod a finom részleteket, vagy rendes HDR-rel úgy, hogy a sötét részletek megmaradnak.
Innentől kezdve aztán jöhet a PR dobálódzás valós és ál HDR-rel, az egyes kártyák HDR képességével (nagy betükkel NEM TUD HDR-t és mellette kicsikkel, hogy single passban) és mindenfélékkel.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz
bolondember #38 üzenetére
Új készlet jött. Nagyker partnerünknél 1-50 között van a Fireblade és a 128 MB-os GTO, 1-100 között a 256 MB-os sima GTO.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz
Firestormhun #53 üzenetére
Nem, ezekkel a nagy vasakkal fLeSs foglalkozik
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Nézz meg egy korábbi X850 XT tesztet és meglátod kb. milyen a sebességviszonya a GTO-hoz képest. A futószalagok kilockolhatóságáról a Tech PowerUP-on olvashatsz.
Nem értem a társaságot, mielőtt kérdezgetni kezdtek, miért nem fordultok gugli bátyánkhoz? Beírjátok neki mondjuk azt, hogy ''GTO + unlock'' és máris megkaptok minden szükséges infót. Tudom, sokkal könnyebb bambán kérdezni, mint utánajárni, de mindenképpen hasznos lenne megtanulni keresni...Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Új hozzászólás Aktív témák
ph A Sapphire három Radeon X800 GTO-ját vettük górcső alá.