Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Döglött Róka #106 üzenetére

    Nemá, pls.

    A számítási hiba: A strafe jump, ami egy kódban lévő bug végeredménye, csak úgy döntöttek, hogy érintetlenül hagyják. A bug egyszerű matematikai alapokon nyugszik: amikor egy iránygombot lenyomsz, a mozgási sebességedhez az engine hozzáad egy egységvektort az adott irányba, de a végösszeg soha nem normalizálódik, aminek az lesz a végeredménye, hogy ha a player modellt a jelenlegi kinetikus vektortól számítva 90 fokon belül elmozgatod, túlléped a saját (vég)sebességedet. Máris lehet ultrasmooth keresztülfolyni a mapon. Nyilván, ha ezt brute force erőltetik, silány lesz a produktum (QC).
    Fix frame rate-eken van helyén a fizika, ez id Tech 3 vonatkozásában 125, 250 és 333 fps.

    Amúgy a rocket/grenade (pineapple, ha korhűek akarunk lenni) jump helyzete is érdekes, hiszen nem egy szándékosan implementált feature-ről van szó, hanem a jól beállított fizikai jellemzők mellékterméke volt.

    A vicc az, hogy pl. id Tech 3-ból <333 a mai napig használnak kódrészleteket, lásd CoD-ok.

    Attól, hogy egy motor "flottul" működik (ami amúgy a zseniális id Tech 1-re és id Tech 3-ra mindenképpen elmondható!), még mindig jobban folyik a 100+ fps, mint a 60, és hogy ennek még inkább értelme legyen, kell a magas képfrissítéssel rendelkező kijelző.

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

Új hozzászólás Aktív témák