Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • westlake

    félisten

    Hadd legyen én az első, aki komolyabban belemegy a témába. Furcsa, hogy mennyire nem érdekli egyébként az embereket, hogy miről is szólnak ezek az új szabályok. Furcsa, mert talán egy dolog kivételével az összes nekik kedvez. Először itt olvasható az a Magyar Közlöny, amiben hivatalosan közölték az új szabályokat, másodszor pedig itt olvasható egy cikk, ahogy "fogyaszthatóbb" formában írták le ezeket.
    Hiába a pontos megfogalmazás bennem több olyan kérdés is felmerül, amikre nem találtam (még) választ. Nem térnek rá ki pontosan, hogy a jótállást kinek is kell vállalnia, de ha azt vesszük, hogy a fogyasztó a kereskedőtől vásárolta a terméket, akkor ebből kifolyólag a kereskedőnek. Ez egy fontos dolog, viszont az sem tisztázott, hogy a szabályok tekintetében ki is minősül kereskedőnek. Az, aki a végfelhasználónak (természetes személy, vagy cég) értékesíti számlával a terméket? Vagy minden olyan cég, aki számlával értékesít valamit valakinek? Ha az előbbi, akkor szó nincs arról, hogy például a két, vagy éppen három éves jótállást a gyártónak kellene vállalnia. Miért is kellene? Egyáltalán nem értelemszerű, hogy a gyártó egyáltalán akarta-e értékesíteni a terméket Magyarországon. Ebben az esetben az lesz a fontos tényező (nem végfelhasználói szempontból), hogy ezeket a jótállási időket annak a kereskedőnek kell vállalnia (és ha szükséges, teljesítenie!), aki a terméket a végfelhasználónak értékesítette. De az is lehet, hogy kereskedőnek számít a szóban forgó szabályok szempontjából minden olyan cég, aki magyar cégből számláz tovább magyar cégnek, vagy magánszemélynek. Ebben az esetben nyilván annak lehet problémás a jótállás intézése, aki az első volt a sorban. Azért írtam az előbb azt, hogy magyar cégből számláz tovább, mivel ezek magyar szabályok. Legalábbis tudomásom szerint nem EU-s szabályok. Ebben az esetben pedig nem vonható felelősségre egy nem magyar cég, mivel nem kötelező tudnia, hogy milyen fogyasztóvédelmi szabályok érvényesek abban az országban, ahova értékesíti a terméket. Az sem egyértelmű (legalábbis nekem nem), hogy ezek a szabályok csak természetes személyekre, vagy cégekre (mint vevő) is vonatkoznak.
    Már több helyről hallottam, hogy kereskedők badarságokat mondtak a potenciális vásárlóknak. Ezen sajnos nem lepődöm meg, mivel manapság nem nagy divat vállani valamiért a felelősséget.
    Ezek fontos dolgok, mert valóban a mi (vásárlók) érdekeinket védik, nem pedig a kereskedőkét. Mindenkinek érdeke lenne, hogy tisztában legyen az idevonatkozó szabályokkal. Én már felvettem a kapcsolatot a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda-val, hogy tisztázódjanak azok a kérdések, amik nem egyértelműek.

    Bár nem tartozik ide szorosan, de azt sem tudom, hogy például a mobilos adok-veszek boltokra milyen szabályok is vonatkoznak pontosan. Kell-e számlát adniuk egy termékről, vagy elég az adásvételi szerződés? Az lenne a logikus, hogy az előbbi. Az utóbbi meg "marad" a magánszemélyeknek, akik a használt dolgaikat szeretnék értékesíteni. Azért kérdezem, mert pont ezek a boltok lesznek az elsők között, akik majd félrevezetik a vásárlókat a jótállásról. Persze, hogy azt mondják majd, hogy az adott új telefonra év jótállást vállalnak, mivel szerintem nincs olyan ország a világon, ahol a gyártó ne vállalna minimum ugyanennyi jótállás a termékeire. Ki lehet találni, mennyire akarják majd megjavíttatni az adott telefont saját költségen, ha például tönkremegy a készülék két évesen. Mert ők aztán nem fogják tovább érvényesíteni azt a jótállást egy arab országban például.

    Ha valakinek esetleg pontosabb információi vannak, mint nekem, akkor ne habozzon azt megosztani. Az is fontos, hogy feltegyétek azokat a kérdéseket, amikre nem kaptatok választ.

    [ Szerkesztve ]

    Play nice!

  • asdf_

    veterán

    válasz westlake #51 üzenetére

    Bár nem tartozik ide szorosan, de azt sem tudom, hogy például a mobilos adok-veszek boltokra milyen szabályok is vonatkoznak pontosan.

    Ugyanezek, csak ugye a sufnigsm-ek voltak azok eddig is, akik zsírúj terméket papíron használtnak hazudtak, így mehetett 0%-os különbözeti áfával, meg adásvételi szerződéssel.Amíg az emberek hülyék és ilyen fos helyekről vásárolnak telefont, addig ne csodálkozzanak, hogy arab régiósat kapnak kapugaranciával. Igy, hogy most már egy kozepes telefonra is 2, egy csúcsra meg 3 év garit kell adni, végre talán elkezdik nézni ezt is az emberek, nem akarják az anyjukat is meg***ni párezer forint árelőnyért és végre eltűnnek ezek a boltok a francba, és csak a normálisan működők maradnak.

    Céges vevőre a módosítások nem vonatkoznak, céges vevőknek eddig sem járt jótállás.

  • Vangelis

    nagyúr

    Akkor mostantól vehetünk ebay-ről 10e ft alatt bármit, mert ugyanannyi garancia lesz mint itthon...

    Juhúú

    De azért csak lesz aki ad valamennyi garanciát 10e ft alatt is... vagy tuti semmi garancia nem lesz?

    @@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

  • asdf_

    veterán

    válasz Vangelis #53 üzenetére

    10e alatt 2 év szavatosság járt eddig is és továbbra is, aminek első 6 hónapjában feltételezve van, hogy gyári hibás volt a termék (az eladón van bizonyítási teher, hogy nem), tehát olyan, mintha 6 hónap jótállás lenne rá.

Új hozzászólás Aktív témák