Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz schawo #20 üzenetére

    Persze van G92 és G94-es GeForce olcsóbban, de meddig. Az AMD-nél is található RV770-es HD 4850 olcsóbban, de szintén kérdés, hogy meddig. A gyártók szempontja egyértelmű, hogy a GeForce GT 240 GDDR5-é és a HD 5670-é a jövő. Kicsi chip, olcsó nyák, magas ár, mi kell még? Nekik ez a Kánaán. Seggberúgást lehet osztani, de az elmúlt hónapokban annyira nagy volt az árverseny, hogy az árak több terméknél az előállítási költségig süllyedtek. Ez egyik gyártónak sem téma. A 40 nm-nél váltottak árszabást. Az AMD-nek még a magas áraknál a Llano APU is érdek, hiszen azzal ki akarják váltani a belépőszintet. Nyilván ez csak úgy megy, ha nem előre, hanem visszafele fejlődik a piac a teljesítmény szempontjából. Az NVIDIA a 40 nm-es GT21x fejlesztéseivel még asszisztál is ehhez, mert azok sem a verhetetlen kategóriába tartoznak.
    Mindkét cég elégedett lehet a fejlesztéseivel, már ami a profitmaximalizálást illeti. Az árazásban hasonló, régi, de gyorsabb modelleket meg rövid időn belül eltüntetik a termékpalettáról, az NV és az AMD érdeke is ez. Ha meg kevesen váltanak, akkor jöhetnek a brutálisabb lépések. Support megvonása és miegymás, bár erre nem hiszem, hogy sor fog kerülni, elég ha az öreg kártyákat kiveszik a pakliból, és akkor már nem lesz más választás. Bár az igény a HD 5670-re és a GT 240-re most is nagyon magas, főleg az OEM-ek majszolják az új jövevényeket.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz attiLANte #49 üzenetére

    Most nem hiszem, hogy egyezség van. Az AMD magasan áraz, mert pénzt, akar, az NV meg leköveti ezt az árazást, mert általánosan drágábban előállítható termékekkel rendelkezik.

    Az menne a HD 2000-rel is, viszont nem vették azokat a kártyákat, így az OpenCL support a HD 4000-től van. Itt semmiféle véletlen alakítás nincs, tudatosan mérlegelték a helyzetet. Nyilván az AMD is látja, hogy mennyivel jobban áll az NV-nél, így a váltás többnyire Radeonra fog történni. Egyszerű üzlet.

    tzsolesz: A Stormrise azért került ki, mert nem népszerű játék. Nem volt vele semmi gond, de semmi sem épül a motorjára, maximum az überjó AA megvalósítását lehet mutogatni vele.

    A HAWX és a STALKER: CoP eredményeknél érdemes nézni a beállításokat is. A dX10.1 miatt a High SSAO és a 4xAA 10-15% deficitet jelent egy Radeonnak, míg egy GeForce a DX10.1 hiányában 30-40%-ot is zuhan sebességben. A CoP-nál is csak High beállítás lett alkalmazva, ami eléggé alap. A komolyabb shaderek Ultra és Extreme módban jönnek elő ... Extreme alatt például nincs geometry shader. Ezeket a korlátokat azért kellett megszabni, mert lényegében olcsó kártyákról van szó, és amúgy sem birkóztak volna meg a komolyabb terheléssel. Majd ha a versenyzők teljesítménye komolyabb lesz, akkor magasabbra lesznek állítva a beállítások. :)

    ALONSO11: Egyelőre a fejlesztőknek jobban tetszik a Compute Shaderben rejlő lehetőségek. Az AVP-ben használt tesszellálás is alacsony terhelésű, bár az eddig megjelent játékok közül tény, hogy a legjobban terhel majd. Egyedül a Heaven benchmark tesszellál magas terhelés mellett. Számszerűsítve az AVP a Heavenhez képest tizedannyi háromszöggel dolgozik. A többi DX11-es játék még kevesebbel. Az egész annak köszönhető, hogy az AVP-s srácok szerint egy bizonyos szint fölött nem lehet észrevenni a különbséget, ettől függetlenül a háromszögek zabálják a teljesítményt. Ebből kiindulva a játékokra nézve nem sok köze lesz a tesszellálás sebességének. A HDAO viszont fájni fog. Az egyértelmű, hogy az effekt irtózatosan magas erőforrásigénnyel rendelkezik. Radeon HD 5700 alatt nem igazán alkalmazható a maximális szint. A HD 5600 eléggé kompromisszumos DX11. Az AMD bevallása szerint ezt a kártyát az MMO-soknak szánják. Két MMO-hoz is készül DX11 patch, azok erre a HD 5670-re lesznek szabva. A DX11 gaming a HD 5700-tól kezdődik. A Full HD felbontás és az AA alkalmazása pedig a HD 5800-tól.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ALONSO11 #128 üzenetére

    A HDAO teljesítményigénye eléggé durva. Nem meglepő, hogy így beesik a DX11-es teljesítmény a Dirt 2 alatt. Ez lesz a norma, erre elég 2 TFLOPS.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ALONSO11 #139 üzenetére

    Persze megvan a döntés lehetősége. Azt viszont számold bele, hogy DX11 nélkül ez az effekt sokkal lassabban futna. Nem viccből csinálják ezeket az új API-kat. A DX10-et sem viccből fejlesztették, persze a lényegi újításai nem lettek hasznosítva. Pontosabban csak most nyúlnak ezekhez.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #143 üzenetére

    Nem tudni pontosan ... több milliós nagyságrendű. Igazából csak annyit informálódtam, hogy egy játékban a sebesség is számít, így a tesszellálás csak addig lesz használva, amíg tényleges minőségjavulás érhető el vele. Ezenkívül lesz számos optimalizáció alkalmazva, ami be van építve a DX11-be. Az Unigine Heaven ezeket azért nem használta, mert maximális terhelést akartak elérni. Pusztán a visszaskálázással a tesszellálás terhelése harmadolható a Heaven esetében is, és a képminőség sem változik.

    ALONSO11: A Dirt 2-ben nem nehéz észrevenni a különbséget, csak el kell indítani a DX9 után a DX11 módot. Rögtön létszik mennyivel élesebb a kép, plusz ott lesznek az extra árnyékok. Szerintem abszolút megéri DX11-ben játszani, mert a sebesség is bőven megvan. Az AVP esetén is meg lesz a sebesség a HD 5700 esetén.

    zoltanz: A tesszellálás a legkisebb probléma. Azon a szinten, amelyen a fejlesztők elképzelik, nem nagy kunszt egy VGA-nak sem. A baj jelenleg a HDAO pokoli erőforrásigénye. Ettől csökken a Dirt 2 teljesítménye.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #169 üzenetére

    Most az SSAO a menő. Kb. olyan divat, mint anno a HDR. Igazából a fejlesztők szeretik, mert egyszerűen megvalósítható és látványos. A HDAO egy modern megvalósítása ennek. Ezt már a gyártók is szeretik, mert zabálja a teljesítményt. :D
    Biztos vagy a Dirt 2-nél a DX9-es AO-ban? Én úgy láttam, hogy csak DX11-ben ajánlja fel az opciót. Eleve compute shaderben van írva, így furcsa lenne az AO DX9-ben. Szerintem a visszaskálázással ajánlta fel a játék az opciót, de akkor biztos nem futott DX9 módban. A Dirt 2 vissza tud skálázni DX10-re és 10.1-re.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Gomezz #175 üzenetére

    Dehogynem. Az éves VGA eladások 93%-a a 200 dollár alatti szegmensből kerül ki ... 66% a 100 dollár alattiból. Ezért kellett. Az AMD szerint a több mint 15 millió MMO játékos van a világon. A DirectX 11-es patch már az első félévben megérkezik két kedvelt MMO-hoz. Szóval piac az nagyon van, csak nem mi vagyunk az. :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz iSonic #178 üzenetére

    Lord of the Rings Online és Dungeons and Dragons Online: Eberron Unlimited

    rumkola: Túl nagy volt az árverseny a HD 4000-es széria alatt. Egyszerűen kevés volt a nyereség. Nem 1-2 milliót akarnak a cégek látni a diszkrét VGA piacból. Idő kérdése és a régi generáció elfogy a boltból, így nem lesz más választásod csak a magas haszonnal árult 40 nm-es GeForce vagy Radeon.

    iSonic: Az AMD-nek ez megéri. Nekik nem sok egy ilyen patch-et elkészíteni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kansas #183 üzenetére

    Nem a fejlesztők érdeme, de a Dirt 2 nem teljes skálázási procedúrát használ. A DX9-es módok le vannak tiltva. Nyilván ezt megteheti a fejlesztő.
    Azért csinálták így, mert az EGO motor alapból DX9-es, de az AMD megkereste a Codemasterst, hogy megcsinálják nekik a DX11-et. A fejlesztők csak a DX9-cel törődtek, míg az AMD csak a DX11-es móddal. A rendszer meg egyfajta keresztezés lett. :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #189 üzenetére

    Akkor valamit elnéztem. :) De majd ennek utánakérdezek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cathfaern #191 üzenetére

    [link] - nem úgy tűnik, mintha rosszabbul futna. Megint valami urban legend futott át az Interneten. :D

    A WoW nem lesz DX11-es, de nem csak egy a két MMO támogatja majd az új API-t. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák