- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autóhifi
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
- TCL LCD és LED TV-k
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
Hirdetés
-
A legfontosabbakat elárulta az Ace 3 Pro kapcsán a OnePlus
ma Június 27-én lesz a kínai bemutató, de minden lényegi infót közzétettek a Weibo csatornájukon.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Augusztus elején érkezik a Level Zero: Extraction korai kiadása PC-re
gp A legújabb előzetes leginkább a nyílt bétából származó közösségi felvételeket tartalmaz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
TSMC-es a gyerek, de közelebbit nem mondhatok.
A nevet nem mondja biztosra, de mivel lényeges változások lesznek a rendszerben ezért a HD 6000-et feltételezi. A HD 4890-hez csak egy egyszerű decap ring volt hozzáadva, itt meg újratervezett blokkról és írható L2 gyorsítótárról szól a fáma. A 6700-at én feltételezem, mert a Cypress-hez lesz közel, ami azt jelenti, hogy olyan lesz a viszony, mint a HD 5700-HD 4800.
Kósza infó még, hogy ez a SI generáció az Evergreen és az NI vegyítése lesz, de mivel senki sem tudja, milyen lesz az NI, így ez csak abszolút feltételezés.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KillerKollar #72 üzenetére
Egyelőre erről a lapkáról tudunk, hogy meg volt a tape out. Modernizált Cypress, és általában az új generáció x700-as kategóriája jelenti a régi generációs x800-as kategóriáját.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bajba kerül a besúgó, aki ezeket kihíreszteli. Neki elvileg tartania kellene a száját. A chiphell mindig is a tűzvonalban volt.
Érdemes olvasgatni, mert sok a jól informált fórumozó.
Joachim21: Az AMD-nek nem hiszem, hogy fontos a leggyorsabb egy GPU-s cím. Ezt csak azért híreszteli az NV, mert nem mondhatja, hogy a leggyorsabb kártya az övék. Ez olyan, mint ha neked lenne a leggyorsabb trabid. Feszíthetnél vele, de a leggyorsabb autó nagyobb hírverést kap, mert az az abszolút király.
Számít valamit, hogy mit tudnak a mai kártyák Ray-Tracingben? Egyébként van róla adat. Statikus jelenetben 5-6 FPS a Fermi. Mire eljutunk a 30+ FPS-hez dinamikus jelenetben 2016-2018-at írunk.
A Larrabee-n nem futott rosszul az a demó. Ez egy dinamikus jelenettől nem rossz, de a grafikai minőség a Ray-Tracinges csodákon kívül nem volt valami nagy dolog. Persze ezt így valós időben mozgatni szuper, csak a piacon nem ez lesz az elvárás. Egyébként a Juniper alatt teljesítene a Larrabee egy DX11-es programban. Nem véletlen meszelték el a projectet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van már kódnév is. Állítólag Lazarus, de szó van egy Pulau és egy Sentosa nevű cuccról is, melyek várhatóan a kisebb verziók lesznek. 40 nm-re lehet számítani és a Juniper, Redwood párost válthatják. A 28 nm-es node-ra a Kusu fog ráállni tesztként, ami ha jól sikerül hozza a Two Sisters nevű két GPU-s megoldást. Ezután meg újra next gen és Northern Islands, de talán korai még erről beszélni, mert a TSMC-től függ a dolog.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem hiszem. Tekintve, hogy a TSMC az elmúlt másfél évben nem egy életbiztosítás, érdemes egy köztes generációt beiktatni. Mellesleg ez illik az AMD eddigi stratégiájába. Ott is van a Pipe Cleaner chip, ami a Kusu lenne, ezzel meglehet az adatgyűjtés a 28 nm-es noderól, így a Northern Islands-ot megfelelően alakíthatják. Most a TSMC legjobb esetben 2010Q4-ben már gyárthat 28 nm-es lapkát, de a 40 nm-es node is elérhető 2008Q4 óta, és ebből 2009Q2-re lett egy RV740. Most 2010 van és mondjuk rá, hogy kezd az egész összeállni. El nem lehet képzelni, hogy mi lesz 28 nm-en. Az sem biztató, hogy a 32 nm-ert törölték, ilyenre még sosem volt példa a TSMC-nél.
Eddig nekem a Northern Islandsről az nem állt össze, hogy megjelenhet-e egy teljes felhozatal 2010-ben, mert Dirk papa nagyon ígérgette, hogy itt next gen lesz. A Southern Islands viszont ebbe a képbe teljesen beleillik.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
ADAM1337 #103 üzenetére
A mostani generáció gyakorlatilag kész. Cedar->Redwood->Juniper->Cypress>Hemlock. Ezzel nem kell csinálni semmit, mert az NV egy Hemlock ellenféllel válaszolt a Cypressre. Nincs értelme bővíteni. Ha valami egészen váratlan ... esetlegesen csoda történik a Fermivel, akkor még mindig ott az árcsökkentés lehetősége. A helyzet teljesen kezelhető egy HD 5890 nélkül is. Sőt aki egy GPU-s premium Radeont szeretne, annak ott vannak a tuningolt verziók. Az Asus nemsokára hozza a Matrix modellt. Az felfogható HD 5890-nek.
Innentől logikus a generációváltás, mert az AMD-nek a HD 5000 már hónapok óta kint van, nem az NV-hez igazodnak, hanem saját ütemtervet követnek, legyen az a terv előre kialakított, vagy idő közben módosult. Gondolom van a tarsolyban B vagy esetlegesen C terv, amiket gyorsan elő lehet húzni. Szerintem a Southern Islands egyértelműen egy opciós generáció, amit a 32 nm-es node törlése hozott a felszínre. Az eddig tudható módosítások könnyen kivitelezhetők, az alaparchitektúra még mindig az R600-ra épül. Gyakorlatilag az infók szerint a Lazarus a Cypress modernizálása, míg a Pulau és a beleillik a Juniper és a Redwood szerepkörébe. A Cedarnak nem lesz közvetlen modernizálása. Az a lapka marad, de ott lesz a Llano, ami az új belépőszintnek foghat fel és erőseb a Cedarnál. Igaz, hogy ez egy CPU-ba épített GPU, de a termékcsalád része. A felhasználó szabadon eldöntheti, hogy vesz egy Llanot, ami a Cedar utódját képviseli, vagy vesz egy Cedart, ha nem akar új platformot építeni. Egyik rendszernél sem akkora szempont a teljesítmény, inkább a szolgáltatás itt a lényeg.
Gyakorlatilag ezzel egy teljes generáció alakul ki, amit kiegészíthet a Kusu, mint pipe cleaner. Tökéletesen illenek az infók az AMD eddigi húzásaihoz, minden elő lesz készítve a Northern Islandshez. Az elnevezés pedig logikusan HD 6000 lehet, hiszen a HD 5000-nél már nem sok szám maradt szabadon a chipeknek. Kicsit HD 2000->3000 váltás.T-bag: A GloFo csak opció még, de a TSMC a fő partner a GPU gyártásában. A 28 nm-re is ők vannak tervezve. Ennek ellenére nyilvánvaló, hogy az AMD lassan áttér a GloFo-hoz, de ezt egy generáció alatt szerintem nem viszik végbe.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Aminek marketingértéke van az a leggyorsabb kártya címe. Nem véletlen csinálta meg anno az NV a GTX 295-öt, sőt még veszteségesen is hajlandó volt forgalmazni pár hónapig. Aztán inkább leállt a gyártás, mert nem volt jó az anyagiakra.
A vészforgatókönyvvel a NI generáció már a HD 7000 nevet kapja. Az új generáció akkor új generáció ha őj chipet terveznek. A Cypress és a feltételezett Lazarus között látható különbség lesz. Az átnevezés, amikor a régi chipet rakják új köntösbe. Ha az NV a G92 helyett tervezett volna egy G102-őt, ami ugyanazt tudta volna, mint a G92, csak valami pici javítást ejtettek volna, akkor senki sem beszélne átnevezésről.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Bulldozer a GloFo 32 nm-es SHP technológiájával készül. Azt nem tudni, hogy az AMD tervez-e 28 nm-es CPU-t. Ha igen, akkor erősen valószínű, hogy csak a notis ultra alacsony fogyasztású holmik lesznek ilyenek, de az sem a TSMC-nél fog készülni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a júzereknek nem látható változás. Az generációs számon kell változtatni, hogy felkapják az emberek a fejüket. Mennyivel jobb már a HD 6770 mind a HD 5875.
Az NI-re meg ott a 7000. Majd ha elérik a 9000-et, akkor gondolkodhatnak a jelzések változtatásán.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A tesszellálás senkinek nem megy rengeteg korlátozó tényező van, mert az alaprendszert nem erre készítették fel, amire most használva van. A Metro 2033 alatt nem lehet teszellálni egy GPU használatával. Egyszeráen max grafikán nem játszható. Még a HD 5970 is döcög. Az NV is az AMD rendszere abban különbözik, hogy az AMD egy setupot és egy tesszellátort használ, míg az NV négy setupot és annyi tesszellátor egységet, ahágy aktív SM modul van a rendszerben.
A tesszellálásban a legkisebb korlátozó tényező maga a tesszellátor egység, ami gyakorlatilag teljesen fix funkciós, azaz mindenféle programozás nélkül kezeli az adatokat. Ezt mindkét rendszer gyorsan végzi, a hull shader sem probléma hiszen csak a kontrol pontokat osztja ki. Minimális az erőforrásigény. Az első problémák a domain shadernél merülnek fel. Itt már a a végleges felület kialakítása a téma, amit a hull shader adatai és a displacement map alapján végez a rendszer. Ez zabálja el a teljesítmény nagy részét. Az ATI ebben lassabb, míg az NV itt gyorsabb. Ellenben kis optimalizálással az ATI is gyorsítható, hiszen csak a feladatot kell a szuperskalár processzorokra szabni, de ez nem könnyű. Mivel a tesszellált felület elkészült és változatlan marad már, végigkíséri a DX11-es futószalag összes további lépcsőjét, ami a rasztermotornál rögtön adja a másik taslit a sebességnek (bár ez annyira nem fáj). Itt a két rendszer összességében azonos sebességű. Az utolsó és egyben az egyik legfájóbb pont a pixel shader lépcsője, ami pechünkre a megnövelt poligonszámmal történik, azaz az összes keletkezett kis háromszöget fel kell textúrázni és árnyalni. Lényegében a Fermi textúrázó és számítási kapacitása kisebb a Cypressnél (a Hemlocknál meg végképp). Itt nyilván a GeForce veszít a sebességen.
A lényeg két nagy részre osztható. Ha a program a domain shader fázist nyomja meg nagyon, akkor az a Ferminek kedvez. Ilyen az Unigine Benchmark (itt látható, hogy a GF100 a küldetésének megfelelően teljesít, azaz ott van a Hemlock közelében). Ha a domain shader fázis alacsony terhelést ad, akkor az AMD a nyerő. Ilyen a DX11-es játékok többsége (látható, hogy a GF100 csak a sokkal kisebb Cypress ellen tud versenyezni). A Metro 2033 egyfajta kakukktojás. Szépen terhel mindkét részen, így mindkét hardveren használhatatlan ... persze csak bekapcsolt tesszellálás esetén. Ezt valszeg az NV erőltette így, hogy meglegyen az egészséges különbség a HD 5800-hoz képest, de mire ez kijött, addigra a Fermiből is kifogyott az erő.Amire építkezni kell az a domain shader jobb kihasználása, és a textúrázóegységek kigyúrása az igényeknek megfelelően.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sajnos maxon a Metro 2033 nem fut egy kártyával. A HD 5970-en elég gyors, de ott is döcög egy picit.
Giot: A fejlesztőknek nagyon jó dokumentumokat csinált az AMD a tesszellálásról. Ha azokat követik, akkor megfelelő lesz a sebesség. Az AVP-ben, Dirt 2-ben és a STALKER: CoP-ban ezzel nincs is probléma. A Metro 2033-at az NV pakolta össze, és a cél az volt, hogy a Fermi a Cypress előtt legyen jóval. Ezt csak úgy sikerül elérni, hogy a Fermi is a játszhatatlan tartományba esett.
leviske: A HD 5000 árát nem kell fenntartani. Ha kijön az új chip, akkor a Cypress megkapja az EOL-t. Ilyen egyszerű.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A tesszellátor külön egység a hull és a domain shader a shader procikon megy. A kontrolpontokat a Hull shader jelöli ki és az megy a domain shaderbe, aho a felületre megy a Displacement map. A hull shadernek a kontrol pontokon kívül nincs más feladata. Ez viszont fontos rész a futószalagon. Persze sok erőforrásba nem kerül.
A Fermi elsődleges feladata a HPC és a professzinális piacon való helyállás ... erre tervezték. A játékos piac másodlagos, ha sikerül bevenni, akkor örülnek, ha nem, akkor sincs semmi baj. A textúrázók száma ezért csökkent, a HPC és a prof. piacon nincs rájuk igény. A geometriai motor is a Quadro miatt ilyen erős, játék szinten felesleges ez a szint, illetve összességében jobb lenne az eredmény több textúrázó és kevesebb geometrikus kapacitással.
Az AMD dokumentumai a felhasználóknak kedveznek. A Metro 2033 például semmire sem megy a Fermi geometriai erejével. Csak azt értük el vele, hogy van egy játék, ami maxon nem fut a jelen kor egy GPU-s rendszerein.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha átlagosan gyorsul az új fordítótól, akkor lehet olyan beállítás találni, ami az előző driverren még akadozott, de az újjal már jó.
A 10.4 nem tartalmaz általános gyorsulást, egy-két játéknál maximum, a Direct2D lesz átírva benne. A shader fordító majd a 10.5-ben lesz tovább optimalizálva. Bár ennek tényleg csak a Hd 5000-re lesz hatása.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem szoktam méregetni nincs időm rá. Ami észrevehetően változott, az a STALKER CoP. Ott a 4xAA-val eddig voltak akadások, a 10.3-mal már nincsenek.
A Dirt 2-ben a 8xAA-s eredmény gyorsabb volt a 4xAA-snál is az új meghajtóval. Ez is jól esett.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Quadro-k ugyanazokra a chipekre épülnek, mint a GeForce-ok, csak a letiltott funkciók engedélyezésre kerülnek és a driver is más.
Nem tudom mit jelent a terméknév. Az sem biztos, hogy van mögötte tényleges jelentés.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
ph A kiszivárgott információk szerint az AMD marad a 40 nm-es gyártástechnológián.
- OTP Bank topic
- Domainekkel kapcsolatos kérdések
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Ford topik
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- További aktív témák...