Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Cathulhu #35 üzenetére

    Az Oculus már tavasszal bejelentette, hogy 2018 vége előtt nem lesz Rift CV2.

    Azt is elmagyarázták, hogy miért:

    A jelenlegi PC-s VR technológia szűk keresztmetszete nem a HMD-k, hanem a VGA-k ár/teljesítménye.
    A VR nem olyan, mint a monitor felbontás, hogy ha a gép nem bírja, majd játszom alacsonyabb felbontáson vagy kevesebb fps-el.
    Megtehetnék, hogy holnap kiadnak egy szemenként 4K, 200fov HMD-t, aztán menne a csodálkozás, hogy még a tízezres nagyságrendet sem érik el az eladások, mert kb. annyi embernek lenne oveclockolt, vízhűtéses dual 1080Ti-je SLI-ben, hogy ki bírja renderelni a látványt elfogadható supersampling mellett 90fps-el.

    A másik, hogy a PC-s VR sokkal inkább hasonlít a konzol piacra, mint a PC-sre. Ha a hardver paramétereket évente feljebb tolnák az olyan, mintha évente jelennének meg új xboxok vagy ps-ek: a tartalomkínálat folyamatosan a hardver után loholna. Egy AAA cím legyártása a koncepciótól a piacra dobásig 3-4 év. A CV1 és a Vive alig 2 éve van a piacon, és a VR-hoz alapjaitól újra kell tervezni a játékokat. Ha túl hamar piacra dobnának egy új Riftet, azzal a futó fejlesztéseket csapnák agyon.

    Jellemzően 3 sirámot olvasni minden VR topikban:
    - drága
    - kevés a tartalom
    - nem elég a felbontás és a fov

    A három dolog összefügg: ha nagyobb a felbontás, akkor drágább a hmd, még drágább a pc és még kevesebb a tartalom. Ha több tartalmat akarsz, akkor nem növelheted a hardver paramétereket, ha olcsóbb hardvert akarsz, akkor - meglepő módon - nem növelheted a hardver paramétereket.

    Amúgy ezeket minden egyes VR hírnél el kell mondani ugyanazon emberek ugyanolyan hozzászólásaira. Tök megértem Raymondot, ha már csak egy mondatokban hajlandó reagálni.

Új hozzászólás Aktív témák