Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
"A memóriavezérlőhöz egy 4 MB kapacitású, írható és olvasható másodlagos gyorsítótár és 4 darab ROP blokk kapcsolódik. Ezek a ROP blokkok úgynevezett pixelmotorokat tartalmaznak, egészen pontosan 4-et, és egy pixelmotor 4 blending, illetve 16 Z mintavételező egységből áll. Ez összesen 64 blending és 256 Z mintavételezőt jelent."
"Mára hivatalossá vált, hogy a közölt adatok helyesek voltak, ugyanis a Raven Ridge SoC APU IGP-jében két darab ROP blokk található, amelyek tartalmazzák az úgynevezett pixelmotorokat, mégpedig egyenként kettőt, és egy ilyen pixelmotor 4 blending, illetve 16 Z mintavételező egységből áll, ami összesen 16 blending és 64 Z mintavételezőt jelent. A ROP blokkok ezúttal is az IGP L2 gyorsítótárának kliensei, aminek hála koherens pixel- és textúraadatokra vonatkozó memóriaelérésekkel lehet számolni."
Most már értjük, hogy miért szar a vega 64 és miért bivalyerős a Raven ridge
A számokat nem értem, hogy jönnek ki.
Tehát mégegyszer:
Vega64: 4 ROP - ezekben egyenként 4 pixelmotor => 64 blending és 256 Z mintavételező
RR: 2 ROP - ezekben egyenként 2 pixelmotor => 16 blending és 64 Z mintavételező16pixelmotor / 64CU => 4CU / pixelmotor
4 pixelmotor / 11CU => 2.75CU / pixelmotorEhhez képest a vega M:
"A shader tömbök szempontjából viszont viszonylag szabad keze volt az Intel mérnökeinek, így leadhattak egészen extrém megrendelést is. Ilyen szempontból az egyedi Radeon pGPU különlegessége a négy darab geometriai motor, aminek nyilván része egy-egy darab tesszellátor is. Ezek a motorok működtetik a shader tömböket, amelyekbe egyenként 6 darab NCU került. Ez nem számít különlegességnek, viszont egy shader tömbön belül egy olyan ROP blokk található, amely négy pixelmotort tartalmaz, és egy pixelmotor 4 blending, illetve 16 Z mintavételező egységből áll. Ez összesen 64 blending és 256 Z mintavételezőt jelent a teljes lapkára nézve"
A vega M megkapta azt a RBE-t, mint ami a vega64-nek is van:
16 pixelmotor / 24CU => 1.5CU / pixelmotor* Feltételezve azt, hogy a CU-k és a RBE azonos frekvencián megy
Gyanítható, hogy a raven ridge esetén nehezen összehasonlítható a tflops érték az 1030-cal, mert akár bandwidth constraint is lehet. Sok esetben egyébként úgy tűnik, a majdnem másfélszer több CU nem ad annyival többet hozzá, vagyis a 2.75CU/pixelmotor nem hasznosul.
Ellenben az is gyanítható, hogy a Vega M fog legközelebb állni az fps/tflops tekintetében az nvidia ellenfeléhez.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen processzort vegyek?
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- PHP programozás
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gaming notebook topik
- Befutottak a The Callisto Protocol első értékelései
- Mini-ITX
- További aktív témák...
- Intel I7 8700K processzor
- Beszámítás! Intel Core i7 6700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i9-11900 Processzor - Garancia & Számla - Utolsó Darabok
- Beszámítás! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i3 10105 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel