- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
szaszayanou
aktív tag
-
#92253184
törölt tag
Ez nekem is megütötte a szememet. Saját tapasztalat alapján a könyv, ebook sokkal jobb, mint az "LCD". Viszont, hogy az ebook és a könyv között miért lenne eltérés, azt nem értem.
Amúgy elmondom én mire gondolok. Meg kellene nézni a módszertant. Ilyenkor szokott kiderülni, hogy a vizsgált minta nem csak abban különbözik, hogy ki milyen platformot használ oktatásra.
Szerintem ahol jobbak az anyagi lehetőségek és/vagy komolyabban veszik a tanulást. Ott sokkal inkább megveszik a fizikai könyvet, mert hogy lássuk be a papír drága. A tablet és az ebook már nem luxus cikk. leszedni valahonnan a könyvet a gyereknek PDF-ben olcsóbb, mint megvenni a Hamlet-et a boltban.
Innentől kezdve a jobban felszerelt és jobb körülményeket biztosító iskolában jobb a teszteredmény. Mellékesen ott sokkal inkább el van látva a gyerek fizikai könyvekkel. Nyilván Európai szinten nézve, hasonló anyagi szintek esetén.[ Szerkesztve ]
-
moleculez
veterán
Belementem a témába pár éve: Vizuálisan nagyon hasonló az élmény, azonban vannak tulajdonságok amiket az ebook nem tud visszaadni. Ilyen pl a a papír anyaga, illata, textúrája, a könyv súlya, etc. Ezek a tanulás során a hátterében adnak hozzá extra kontextust, amit olvasás során nem figyelünk meg, nem vesszük észre. Plusz a fizikai birtoklása egy könyvnek bizonyos érzelmi kötődést vált ki. (itt nem irodalomról van szó, hanem tankönyvekről)
Az ebook felhasználók amivel játszani tudnak (a funkcionális előnyök, mint pl keresés, kiemelés) az a környezeti változók. Pl hol olvassa, melyik napszakban, mi szól a háttérben.
Valami olyasmi van a háttérben, hogy a tanulási folyamat során az agy próbálja kötni valamihez az új infót mindenképp, de nem egyszerű a mechanizmus.
Amúgy nekem (így 30 évesen újra iskolapadban) az vált be, hogy könyvből tanulok, de digitálisan jegyzetelek (iPad), és oldok meg problémát.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!