Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dozsabalint

    senior tag

    válasz vicze #9 üzenetére

    A Spotify free szolgáltatása nagyon úgy tűnik, hogy meg fog szűnni. Legalábbis egyre több felől hallani ezt. Mindenesetre a végtelenségig ezt nem fogja bírni a Spotify.

    A Google Play Music-nál elvileg majd jön pluszba még a reklám nélküli youtube + androidon a háttérben futó youtube alkalmazás (ami perpill ugye csak bekapcsolt képernyővel megy - nyilván pont a reklámok miatt).

    [ Szerkesztve ]

  • dozsabalint

    senior tag

    válasz vicze #14 üzenetére

    Magyarul a Spotify free kb az lesz, mint a Google Music free.

    Igen, itthon sajnos még nincs... én is Google Music előfizető vagyok kb amióta itthon létezik.

    [ Szerkesztve ]

  • dozsabalint

    senior tag

    válasz vicze #17 üzenetére

    Az elég egyértelmű, hogy kurtítani fogják, több lehetséges megoldást is olvastam már, az egyik szerint csak 3 hónapig lesz ingyen spotify. Utána fizetni kell.
    Az biztos, hogy az ingyenest nem fogják tudni ebben a formában továbbvinni.

  • nofi

    őstag

    válasz vicze #17 üzenetére

    A Youtubenál tudtommal ez csak igen magas nézettségi számoktól indul. Spotifyt nem gondoltam és azt meg végképp nem, hogy miután kifizettek egy halom pénzt a kiadóknak, még az ingyenes hallgatás után is fizetnek vissza. Legtöbbször önmagukat reklámozzák (azt is csak pár számonként) és szerintem sokkal több ingyenes hallgató van, mint fizető. Érthetetlen miért nem mentek még csődbe...

    Xbox GT: nozsolt

  • medica

    senior tag

    válasz vicze #9 üzenetére

    Hogy jön ez ide? Én arról írtam hogy nincs ingyen nem azt hogy megéri e - amúgy nekem nem kell.

    Két pont között legrövidebb út ha el sem indulsz

  • Cifu

    nagyúr

    válasz vicze #51 üzenetére

    Igen ez pont így van ahogy leírtad, nem azt mondtam, hogy azonosak, hanem hogy valamennyit fizet utánuk, te azt írtad, hogy Youtube és Spotify free lejátszás után nem fizetnek a cégek. Erre mondtam, hogy nem így van.

    Bocsánat, de hol írtam én ilyet? :F

    Pl. Spotify esetében a free-t nem tudja a reklám bevétel finanszírozni ezért veszteséges jelenleg, mivel túlnyomó többség a free-t használja.

    Engem ez zavar, mert letarolja a piacot a Spotify free-vel, de közben üzletileg képtelen pozitív mérleget hozni... Ez addig működhet, amíg valahogy tudja magát finanszírozni, de aztán a vége az lesz, hogy vagy drasztikus változtatást fog behozni a működésbe, vagy pedig felvásárolja valaki, aki szintén a működési rendszerbe fog beavatkozni. Akárhogy is, a jelenlegi üzleti modell hosszú távon fentarthatattlan...

    Amúgy Amazon is úgy tarolta le a piacot hogy 10éve veszteséges, de ez a piaci modelljük és működik. Spotify-ét meg eldönti az idő hogy működőképes-e.

    Az Amazon egy másik csodás buborékvár, sose fogom megérteni, hogyan nőhet egy ekkora cég ilyen nagyra, ilyen üzleti mutatókkal... :)

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • csabi63

    senior tag

    válasz vicze #51 üzenetére

    Én nem is tudom,meddig lesz ez így fenntartható pl. a Spotify esetében.A reklám sok bevételt nem hoz,a 15M előfizető tartja életben a szolgáltatást.A 45M free user-ből kellene minél többet megnyerni.De hiába olcsó,sőt a szegény országokban még olcsóbb,nehéz új előfizetőket szerezni.Ha szigorítanák a free user-ek hozzáférését,inkább eltűnnének.Ezáltal viszont a reklámbevétel is csökkenne.Ha ehhez hozzávesszük,hogy a zenészek nagy része sem elégedett az alamizsnával,nem látom,hogy így nagy jövője lenne.
    Az ideális az lenne,ha a szolgáltató,a zenészek,kiadók,felhasználók is elégedettek lennének.De ez kemény harc lesz.Talán az egyre növekvő konkurencia kitermel egy jó piaci modellt.Mert a jelenlegi nem életképes.Nem lehet az,hiszen veszteséges.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz vicze #55 üzenetére

    Bocsánat, de két oldala van az éremnek. A Spotify nem tud működni a kiadók és a zenészek nélkül, tehát ha szeretnék a felhasználókat magukhoz csábítani, akkor ahhoz szüksége van rájuk. Egy olyan kiadó, mint a Sony, kiharcolhat ilyen feltételeket, de ehhez ez ilyen hatalmasnak kell lenned. Hogy aztán a Sony és a zenészek között milyen szerződések vannak, az egy más kérdés, korántsem olyan fekete-fehér viszont a helyzet, mint a cikk leírja, noha ha igaz, amit abban a Sony-Spotify szerződés tartalmaz, az nagyon durva erőjáték (ne feledjük, hogy mindkettő komoly piaci szereplő, és éppen az ilyen szerződések miatt...).

    A zenészek szempontjából egyébként azért nehéz a dolog, mert ha maguk akarnak foglalkozni a digitális értékesítéssel, akkor még nehezebb a helyzetük, bármennyire is tűnik, hogy a zenekiadókra vagy az aggregálást végző cégek csak lehúzzák őket. Nyilván minden szereplő a rendszerben a pozitív pénzügyi mérlegre törekszik, de ha olyan egyszerű lenne az, hogy a zene felkerüljön minden potenciális digitális zeneszolgáltatóhoz, akkor már rég nem lenne piaca az aggregálásnak, hanem minden zenész egyből menne a digitális stream-szolgáltatókhoz (ami viszont mégse olyan egyszerű...).

    A probléma, ahogy legalábbis én személy szerint látom (szigorúan a személyes véleményem), az az, hogy per pillanat még mindig nincs tökéletesen kiforrva a digitális zenekiadás / streamelés. Próbálkoznak a piaci szereplők, merre lehetne kitörni a helyzetből, és a felhasználókat a kalózkodás helyett a fizetős (vagy legalábbis bevételt hozó, pl. reklám-bevételt hozó) szolgáltatásokra rávenni. A Tidal példája is mutatja, hogy még a nagy zenei szereplők sem tudják megváltoztatni a helyzetet, hiába fognak össze, pont, hogy sok felhasználónak (sőt, zeneipari szereplőnek, akár zenésznek) éppen ellentétes volt a hatása, mint amit vártak tőle.

    Maguk a zenészek nagyon kiszolgáltatott helyzetben vannak és egyre inkább a haknizás lesz a fő bevételi forrás és nem a zene eladás, nagyon erre fog kifutni a dolog.

    Bocsánat, de hazai példa is van arra, hogy csinálsz egy jó zenét, felrakod Youtube-ra, és lesz belőle milliós nézettséget. Megélni azonban ebből nem tudsz, legalábbis csak ebből nem.

    Lehet szídni a régi időket, de amíg fizikai eladások voltak, akkor is több bevétele volt a zenészeknek a kiadásból. Akkor azt a rendszert szídta minden zenész, hogy a kizsákmányoló kiadók kifosztják őket. Most a streamszolgáltató és az aggregátor szed sápot, és közben a bevételek egy-egy zenekiadványnál sokkal alacsonyabbak.

    Volt a zenekiadásnak egy olyan "aranykora", amikor a fizikai kiadásokból úgy is megélhetett a zenész, hogy soha nem koncertezett, ma ezt nagyon kevesen tehetik meg. Változik a világ. Hogy mi a jövő? Ezt nehéz megjósolni, talán a Spotify / iTunes féle út, egy kissé megjavítva...

    De ez iszonyú összetett dolog, és sokszereplős. Például Majka / Tyson / BLR hiába csinál országos rekord Youtube nézettséget, ha például a rádiók nem hajlandóak játszani őket (mert bevétel ugyebár a rádiókban való lejátszásból is származik). Ez megint csak egy apró szelete a teljes képnek.

    A veszteséget meg mondom ne vegyétek figyelembe, egyszerűen lényegtelen még egy fillér nyereségük nem volt fennállásuk óta(azaz 7éve), és a veszteség folyamatosan nő. Ez a modell része.

    Ezt a modellt úgy hívják, hogy lufi...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz vicze #61 üzenetére

    Ők szorítják ki a rádiókból is a kiadó nélkülieket, szerintem túl nagy a hatalmuk.

    Khhmmm... Azért ez nem teljesen így működik. Szerinted melyik kiadónak lenne ereje ahhoz, hogy Majkát játszanak a rádiók? :)

    De pont ez az, hogy nem szed mert mind veszteséges, szóval nem lehet azt mondani, hogy kizsákmányolják őket, és más meggazdagodik.

    Először is én nem vagyok biztos, hogy egy kalap alá lehet venni az összeset, például az Apple esetében ugyebár elfogadható, ha veszteséges, mert közben más diviziók bőséges nyereséget termelnek, így pedig áttételesen az iTunes is hasznos a cég portfóliójában.

    Másfelől van egy rendszer, ami veszteséges, de viszont per pillanat az egyetlen úgy-ahogy életképes módszere a digitális zenei értékesítésnek. Akkor most miről is szól ez? Ne gondoljuk már azt, hogy jófejségből foglalkozik a Spotify a digitális zeneterjesztéssel...

    Csak az szúrja a szemem, hogy megint a kiadók nem járnak rosszul az egésszel mindenki más meg igen.

    Ahogy alant leírtam. A kiadók egyben aggregátorként is működnek, vagyis a vele leszerződött zenészek zenéit értékesíti digitális formában a vég-szolgáltatóknak. A kiadóknak is pénzbe kerül az aggregálás, és érthetően ők is igyekeznek profitot termelni (mongyő!), vagyis a zenésznek két választása van: vagy saját maga megy a digitális értékesítés után, vagy a kiadón (és/vagy aggregátoron) keresztül értékesíti a zenéit. Mindkettőnek megvan a saját buktatója...

    A lufi dologhoz annyi, hogy pukkanjon a fenébe ha pukkannia kell, de a jelenleg állapot még jó pár évig fenntartható pusztán gazdasági szempontból.

    Viszont addig torzítja a piacot, mert lehet, hogy jönne egy profitálibis opció, ám az nem versenyképes a lufival. Számomra csak ez a csúnyaság a történetben...

    Ezalatt azt értsd hogy a zene értékesítése marginális tényezővé válik, és a valós bevételt, nem ez fogja adni.

    Per pillanat itt tartunk, egy sikeresebb magyar zenekar egyetlen jobb koncerten annyit tehet zsebre, mint három havi digitális értékesítéssel...

    @MomoSinX: Havi 1500 forint nagy lehúzás egy ilyenért, ha 500 körül lenne, akkor még azt mondanám fair viszonylag.

    Ha 500 forint lenne, akkor meg azzal érvelnél, hogy miért fizess érte, ha ingyen is meg lehet oldani (warez)... :U

    Már elnézést, de 1500 forint egy mozijegy ára, ha ennyit sajnálsz rá, akkor szvsz egy fillért sem fizetnél semmiféle zenéért...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz vicze #77 üzenetére

    Ez konkrét tapasztalat vagy csak hallomás? Ha előbbi, akkor mit jelentett a "túl sok"? (zenei stream egész nap, videó stream egész nap, vagy torrent egész nap vagy egyéb?)

Új hozzászólás Aktív témák