- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Kompakt vízhűtés
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen egeret válasszak?
- OLED TV topic
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
én nem tudom megmondani, hogy ceteris paribus automata vagy kézi.
ezt úgy értem, hogy nincs olyan tapasztalatom, hogy két, tök egyforma, csak a váltóban különböző autót vezessek egymás után. Két, nagyjából minden lényeges paraméterében különböző autót vezetek rendszeresen, egyikben egy nem túl penge kézi, másikban egy hidrós hagyományos automata van.az automatát azért vettem, mert csomagban volt. azt a motort meg azt a hajtásláncot csak automatával adták. belenyugodtam. utazni jobb, vezetni határeset. az tény, hogy rendszeresen sikerül felborítani a programozását.
nem lehet megmondani, hogy melyik a jobb, mert a világ is változott körülöttünk. 2005-ben, amikor a kéziváltós szekeret vettem, még lehetett haladni. 2018-ban, amikor az automatát, majdnem minden bokorban traffi, nagy forgalom, stb.
az automata rosszabb. és? ki tudnám használni a kézit? nem. ha vennék egy 5.0v8 mustangot, amiben olyan a motor, hogy kezdene számítani, hogy kézi, talán számítana. mostanra lenne két kiló traffi büntetési határozatom.
az is tény, hogy amikor legutóbb Pesten jártam, az m3 bevezetőjén a shell kútig állt a dugó. az adaptív tempomattal meg az automata váltóval úgy mentem át az m3 bevezetőjéről a hungárián át az m5 kivezetőjéig, hogy egyszer sem nyúltam a pedálokhoz. tehát a tornaóra teljességgel elmaradt.
öregszünk. lustulunk. automatára váltunk...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tanfolyam alatt nem fog megtanulni kézivel váltani a szükséges szinten.
tanfolyam alatt tudatos szinten fogja kezelni az egész autót, a váltót is.
az elvárás az, hogy ugyanolyan tudatalatti szinten kezelje az autót, a váltót is, mint ahogy levegőt vesz vagy jár. esetleg jobb példa: biciklizik.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
az, hogy az automata gyorsabb-e vagy a kézi, nézőpont kérdése.
az automata gyorsabban vált fokozatot, mint az ember, ezen nem fogok most vitatkozni. (kivéve a dsg... )
de mire az automata meghozza a döntést, hogy mit váltson és hova, az sokkal tovább tart, különös tekintettel arra, hogy kézi váltó esetén van esélyed előre rákészülni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ezekben a forgalmi helyzetekben, ami a videón van, az én autóm automata váltója is relatíve jól vált. ennek ellenére bármikor össze tudom zavarni az agyát.
a te autód váltója milyen is?de leírom neked a különbséget a két váltási fajta közül, egy példa helyzetben: megyek országúton, utolérek egy lassú teherautót, viszont jönnek szemből. lelassítok, kicsit cammogok mögötte, majd amikor szabad a pálya, sávváltás, padlógáz és hajrá.
1. vectra, kézihabverő: látom, hogy teherautó, kinyomott kuplunggal utolérem, megfelelő időpontban felengedett kuplunggal motorfékkel beállok mögé és haladok vele egy sebességgel. látom, hogy a szembejövő mögött nincs autó, visszakapcsolok kettőt, hármat, ahogy kiadja, gázt adok, zárom a kuplungot, és várok. amikor a szembejövő mellém ér, akkor indul az óra. sávot váltok, kinyújtom a jobb lábam. ekkor a vectrában néhány msec alatt kitekeri a fojtószelepet, a motor szívását nem akadályozza semmi, elszabadulnak a lovak, és néhány főtengely fordulat után teljes teljesítménnyel megindul, és mire kettőt pislantasz, meg is előzte a teherautót, beállt elé, majd elkezdi a visszalassulást.
2. insignia (ami nem ceteris paribus)
fékkel beállok a teherautó mögé, a váltóvezérlő örömujjongásba tör ki, hogy akár 1200-as fordulaton is tarthatja a motort, tehát a váltó rossz esetben marad 8.ban. mire mellém ér, átlököm a programozást túrából sportba. elmegy mellettem, óra indul. lökök egy padlót, rendesen, koppanásig, ahogy kell. Erre a váltó megijed, hogy most tényleg menni kell? visszakapcsol először kettőt, majd rájön, hogy nem az igazi, visszakapcsol mégegyet. Eddigre eltelt nagyjából 6-8 tized másodperc. Elkezd agyalni az ecu, hogy ha vajon most eleresztené a gyeplőt, mi lenne a károsanyag kibocsátással? hát semmi jó. kicsit nyit a fojtószelepen, kiszellőzteti a motort, majd úgy dönt, hogy most már rendben van. közben a menetirány szerinti bal sávban szambázok a teherautó mögött, még nem történik semmi látványos.
Ekkor rátolja a befecskendezést. Majd egy olyan jó 4-6 tized másodperc múlva körbeér a motoron a történet, vagyis elindul kifelé annyi kipufogó gáz, hogy elkezdje tekerni a turbinát, ami jó lomhán fel is pörög vagy 130 ezerre. Amikor felpörgött, akkor megjön végre a turbónyomás, elindul befelé a motorba a relatíve sok levegő, megjön végre a nyomaték is, meg a lóerő is. Ekkor az autó elindul, mint amit seggbelőttek egy rendesebb ágyúval. Mondjuk egy 155-ös tarackkal, másfélszeres hangsebességgel. Nagyon durván hátbavág, és elég rendesen elindul. Pont akkor, amikorra a vectrával már befejeztem az előzést. Addig én még kint szambázok a bal sávban, és vicsorgok a közeledő M.A.N. feliratra.Úgyhogy a kézi váltóval tovább tart váltani, de azt előre be tudom készíteni, és előre el tudom végezni a szükséges lépéseket, és amikor eljön az akció ideje, akkor csak gázt adok, és megindul, mint a világháború.
Az automata váltó pöpecül kapcsolgat mindaddig, amíg vagy folyamatos gyorsítás van, vagy folyamatos lassítás. Abban a pillanatban, hogy üzemmódot váltok rajta, belassul. Ezt elvileg korrigálhatnám azzal, hogy kézzel váltom az automatát, mert van "f1-es váltó" a kocsiban, de attól meg gyakran felakad a szoftvere.
Mint mondtam, nem tudom összehasonlítani a csak váltócserés történetet, mert olyanom nincs. Azt tudom összehasonlítani, amikor nagyjából mindent változtattak, mert olyan áll itt a ház előtt.
Szerintem a kézi-automata váltós történetet az fogja eldönteni egy idő múlva, hogy nem lesz kézi. Automata lesz, eszi-nem eszi nem kap mást.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
egy rakás embert ismerek, aki soha nem tanult meg átlagos forgalomban szépen menni, váltótól függetlenül
sőt, ismerek olyan vizsgabiztost is, aki nem tud vezetni. meg egy rakás oktatót, aki vezetni tud, csak oktatni nem.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Hieronymus #71 üzenetére
nekem is volt olyan ócska autóm...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
azt miből vetted le, hogy nem tartom meg a szükséges követési távolságot? (megtartom, ne aggódj).
minek kezdenék neki hamarabb gyorsítani? ezt csak azok a régi oktatók mondják, akik nem vezettek még rendes autót. egy országúton lomhán, mondjuk 60-nal haladó autó mellé ha kettőben kiteszem a vectrát, 60-ról 110-re egy lendülettel gyorsul, semmilyen hátrány nem lesz abból, hogy előtte nem hagytam kilométereket a teherautó mögött.egyébként is, a motorhang ilyenkor külön élmény, miért hagynám ki?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz Hieronymus #81 üzenetére
azt, hogy te meg apukád milyen autót vezet, nem tudom.
azt, hogy nekem mi volt az ócska autóm, valóban nem írtam még, egy 1.6-os szívódízel.
azt, hogy mostanában miket vezettem, vezetek, leírtam. feltételezem, mielőtt beszóltál, elolvastad azt a hszt, ami arra ingerelt, hogy beszólj.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz MasterDeeJay #68 üzenetére
"a hagyományos automata azoknál padlónál is gyorsabban váltott mint én kézzel.": de itt pont az a lényeg, hogy kézzel előre bekészítheted a fokozatot, az automata meg akkor kezd kavirnyászni, mikor elkezdődik a helyzet. tehát kézi váltóval az előzés ideje alatt a váltás nulla másodperc, automatával meg 1. ezért lassú.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Hieronymus #87 üzenetére
ha kiraktam az indexet, már nem előzhetsz meg szabályosan.
ha arra bazírozol, hogy te jössz mögöttem az állításod szerint mondjuk 60 méterrel, és onnan hamarabb észreveszed, hogy a szembejövő 60 tonnás sóderes kamaz mögött van hely előzni, és fel tudsz gyorsulni úgy, hogy én akadályoználak, akkor ígérem, hogy elengedlek.de a valóság ezzel szemben az, hogy csak azokat kellene elengednem, akik sikeresen átjutottak a kamazon. akik nem, azokból úgyis matrica lett a kamaz hűtőjén.
"Amit leírtál az apáink stílusa volt.": nem, apáink stílusa biztosan nem volt, mert nekik nem volt hozzá megfelelő autójuk. a 62 lóerős ezerkecskével valóban úgy kellett előzni, ahogy te leírtad. azzal a két autóval, amit én emlegettem, meg egy rakás mostani autókkal (pl. 1.9 turbódízelek) lehet úgy is előzni, ahogy én szoktam.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Hieronymus #89 üzenetére
mikor is születtél?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Hieronymus #91 üzenetére
próbálom betájolni, hogy éltél már akkor és láttad, hogy hogyan vezettek anno apáink, vagy csak linkelsz itt valami szöveget.
én már éltem akkor, sokat jártunk 62 lovas zsigulival, és én is azon tanultam vezetni. tehát pontosan tudom, hogy amikor azt mondod, apáink úgy előztek, mint én, az nettó marhaság. 62 lóerős ezerkettessel nem lehet izomból előzni. nincs benne izom.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Trollok komolyan
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Cipő topic
- Kedvenc zene a mai napra
- EAFC 24
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...