- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Hobby elektronika
- OLED TV topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- 3D nyomtatás
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
válasz Dare2Live #11 üzenetére
Ugyebár pl. egy 150-es macro obi FF-en akkora DOF-t produkál, mint a 4/3 300mm-en (ugyanakkora rekesszel). Meg kellene nézni egy DOF kalkulátorban, hogy mekkorára kellene rekeszelni FF-en, hogy ugyanazon a gyújtótávon ugyanakkora DOF-ot kapjál. Aztán kiszámolni, hogy a szűkebb rekesszel mekkora FÉ veszteséged van, és ezt mekkora érzékenységgel tudod kompenzálni. Végül pedig összevetni adott érzékenységeken a 4:3 és a FF képminőségét.
Azonban az érzékelők általános fényérzékenysége adott, tehát 4:3-on amit nyersz DOF-et a kis érzékelő miatt, annyit vesztesz a magasabb iso zajosodásával. Egy D3-al pedig igaz kisebb lesz a mélységélességed, de bátran rekeszelhetsz, mert még iso 3200-on is remekel. Persze ez a felvetés téves, ha a Olympus jobb érzékelőt tud készíteni, mint a többi gyártó./人◕ ‿‿ ◕人\
-
ROBOTER
addikt
válasz Dare2Live #14 üzenetére
A helyzet az, hogy a mélységélesség elméletét megérteni nem a DOF számolgatása miatt fontos, hanem azért, mert ez teremti meg a legfontosabb kapcsolatot a különböző képméretek között.
Ha feltételezzük, hogy a jel/zaj viszony egyenesen arányos a pixel hasznos felületével, akkor teljesen mindegy, mivel makrózol.
2x akkora átlójú érzékelővel 2x nagyobb fizikai gyújtótávolság, de 2 blendével szűkebb rekesz kell azonos DOF-hoz, ami 2 EV emelést kér az ISO-n, hogy azonos legyen a záridő. A 2x nagyobb érzékelőnek viszont pont 2 EV előnye van zajban, a 2 blende szűkítés pedig pont akkora diffrakciót okoz, ami a 2x nagyobb pixeleken ugyanolyan életlenséget hoz, így a két kép azonos lesz.
Különbség tehát nincs, illetve ami van, azt nem az elmélet hozza, hanem a fizikai megvalósítás. Pixel fill factor mennyire van közel a 100%-hoz (mikrolencsék), az objektívekben a rekesz elhelyezése és pontosságuk/központosságuk extrém szűk rekesznél, szimmetrikus/aszimmetrikus objektív (pupillanagyítás).
Tehát az S2-vel is lehetne makrózni, csak több mint egy blendével jobban kell rekeszelni mint az FF-t, és több mint hárommal erőseben, mint a 4/3-t.
F40 körül jó lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Tőzsde és gazdaság
- Kerékpárosok, bringások ide!
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Automobilista 2
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- NBA és kosárlabda topic
- Hobby elektronika
- További aktív témák...
- Sony NEX-3 objektivvel eladó
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Zenit ET + Helios M44M-4
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- Nikon D5600 váz, kifogástalan állapot, kevés expo!
- Canon EOS R5 + EF-RF adapter + Sigma 28mm f/1.4
- Canon 250D + 18-55mm STM + táska + tartozékok 4K 800expo
- kowa cctv lens lmvz4411 1/1.8" 4.4-11mm/F1.6 Manual C-Mount, Edmund Optics 4mm/F1.8 33300 optika
- Olympus M.Zuiko Digital ED 12-50mm f/3.5-6.3 EZ