- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Gaming notebook topik
- Milyen alaplapot vegyek?
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Teszteltük az LG új, OLED paneles gamer monitorát
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Projektor topic
- 3D nyomtatás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
Köszönjük a cikket!
Itt a lényeg:
"Emellett iszonyatosan meg kell nyomni a marketinget"
Az LG és a SAMSUNG ebben zseniális. Ezt kár is volna vitatni. Szó szerint a "csapból is" az ő termékeikkel kapcsolatos reklámok folynak. Nagy összeget költenek az áruházi promóterek képzésére is. (És "agymosására" is, de az egy másik történet...)
Nem szégyen követni a példájukat. Egy átlagvásárló számára az a lényeg, hogy milyen termékekkel találkozik.
Amíg egy Media Markt áruházban (nálunk tipikus hely a témához nem értő "nézelődő" vásárlók számára) 10 LG, és 10 SAMSUNG és 3 PHILIPS tévére jut 5 másik - amiből 3 egy-egy Sharp, TCL, és Thomson alsó/közép kategóriás példány, és egy-egy SONY és Panasonic csúcsmodell - , addig teljesen nyilvánvaló, hogy a vásárlók zöme az első háromból fog választani.
Pedig a SHARP talán a legnagyobb potenciállal rendelkező vállalat a tévés piacon.
Panelgyártásban mindig is etalon volt; számos konkurens "nagy" tőlük vásárolt.Most óriási tőke áll mögöttük, kiegészítve a japán mérnökgárdával és vezetéssel.
Globális viszonylatban pillanatok alatt visszakerülhetnének a "trónra" a tévéikkel. Ha valóban elárasztanák a jó minőségű modellekkel az összes fontos szegmenst (olcsó, megbízható alsó és alsó-közép kategóriás készülékek az átlag vásárlóknak, és a prémium modellek a házimozi rajongóknak).
Én már évek óta várom, hogy egy - jelenleg még a japán piacnak gyártott - LCD csúcsmodelljüket tesztelhessem végre!
Remélem, idén megvalósul mindez!
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
"...csak ugye ezt be kellene építeni az árba,jelenleg ki fizetné ezt meg?"
Amennyiben nagy tőke van a cég mögött, és az hajlandó kockáztatni, akkor nem kell beépíteni az árba.
A Goldstar-LG példája mutatja. Én ott voltam a műszakicikk kereskedelemben, amikor ők váltottak. Akkoriban a bevételük ~70%-át reklámba forgatták vissza, és a fennmaradó rész zömét pedig fejlesztésekre.
Meg is lett az eredménye. Gyorsan elárasztották a piacot az "új brand" jó árú termékeivel. "Hegyekben állt mindenhol" a sok "best buy" 17 colos, sík képcsöves CRT monitoruk, amit minden konkurenshez képest jóval olcsóbban adtak.
Aztán jöttek a háztartási kisgépek, majd nagygépek... szintén hasonló elvek mentén.
Egy-két év alatt, 10 vásárlóból 9 az LG termékeit kereste. Még a 86 éves, szenilis "Takács néni" is hallott az LG névről.
A többi már történelem..."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
A fentebb említett LG-s példám éppen a gyártó direkt akciójáról szól. (Persze akkor egy totális márkamegújítás történt.)
Egyébként az amerikai és ausztrál piacon a HISENSE és a TCL is hasonló módon igyekszik terjeszkedni. Talán pár éven belül ide Európába is elérnek majd...
Mi, vásárlók mindenképpen jól járunk velük."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Depression #41 üzenetére
A két cég nem összekeverendő. A Blaupunkt a tipikus "Vestel/kínai" belsős olcsó tévé, míg a SHARP-nak még a belépő szintű, Európában gyárott modelljei is jobb minőséget képviselnek.
Csak amíg a Blaupunkt-hoz könnyen hozzájut a fentebb már emlegetett "átlagvásárló", mert tipikusan a Tesco és Auchan nagyáruházak egyik kedvelt márkája (a saját márkás - hasonló belsővel rendelkező - olcsó tévékkel egyetemben), addig a SHARP tévéiből még mindig csak "hírmondókat" lehet találni bárhol is.
Naná, hogy az árérzékeny, tévénézők a ~60.000 forintos, mindenféle kínai tévéket fogják megvásárolni.
Hozzátéve, hogy bizonyos célcsoportoknak, idős embereknek, meghibásodott CRT tévé helyére hírműsorokat, sorozatokat, tévé adásokat nézni a legtöbb ilyen készülék is tökéletesen megfelelő. Ők nem fognak a panel homogenitásának hiánya, vagy a gyenge kontraszt, és az "okos" funkciók hiánya miatt reklamálni...
Egyébként abba tessék belegondolni, hogy nem is csak feltélenül a mi kis hazánkban, de globálisan is nagyon sok országban a tévék piacán éppen az ún. "belépő" kategória a legnagyobb szelet.
Egy ügyes cég igen sokat tud szakítani a vonatkozó termékek eladásán. A televízió manapság a "népek ópiuma"...
És a potenciális vásárlók legnagyobb többsége még mindig szigorúan eredeti funkcionalitása szerint tekint erre a műszaki eszközre.
(Ilyen és ehhez hasonló tech fórumokon, házimozis fórumokon, stb. hajlamos a közösség azt hinni, hogy nem így van... hogy nem erre van igény, hanem a felső-közép, és prémium kategóriára. Pedig nem.)"Aquila non captat muscas."