- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Gaming notebook topik
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- Hamarosan érkezik a Philips legolcsóbb OLED tévéje
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mozgásban a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz.
-
Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
ma Az Xperia 10 VI megegyező méretben, de friss dizájnnal, erősebb hardverrel és újragondolt kameraszettel mutatkozott be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
capulet75
addikt
Nem tudom mennyire jó a fixen telepített hardver. Maximum ilyen budget gépekbe tudom elképzelni.Marha macerás az elemek cseréje ha valamiért megáll a gép, ráadásul mire rájön az ember hogy mitől állt meg, az is egy külön történet. Sajnos amíg a cégek ki nem facsarták az utolsó centet is a DDR3-ból, addig nem lesz piacon a DDR5. Mára (tegnapra) eljutottunk oda hogy a fejlődésnek a kapzsiság a gátja.
Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
Amennyiben nem diszkrét VGA-t, hanem APU-t használsz, úgy ott jelentősége van a memória üzemelési frekvenciájának, időzítésének ( bár ez kevésbé). De egy dVga-val rendelkező gépben egy mai átlag konfignál nem a memória a legszűkebb keresztmetszet.
Tehát 1333 mhz netezni meg filmezni... jó az játékra is bőven."lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
#65675776
törölt tag
És gondolom bejönne az is, hogy a legalapabb alaplap is 100k körül lenne a szétbonyolított felépítés miatt. Mondjuk valószínűleg elég lenne neki vagy 12-16 réteg.
A sokmagos architektúrák meg ahogy a teszteken is látszik egyáltalán nem igénylis a sokcsatornás memória alrendszert.
A Prescott és az összes többi NetBurst architektúrájú proci mindenre érzékeny volt, még a csillagok állása és a függöny ablakhoz viszonyított helyzete is érdemben befolyásolta a sebességét. Ráadásul a memóriasávszélesség ott sokat nem jelentett, mivel annak át kellett volna férni a FSB-n is. Csakhogy azon minden egyébnek is át kellett férnie, lévén a proci egyetlen adatkapcsolata volt a világ felé. 6400MB/s meg egyébként is a kétcsatornás DDR-400 maximális elméleti sávszélessége.
Milyen DDR5-öt akartok, mikor még a DDR4 sem került piacra?
Jó lesz az 6 terásnak is.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
-És azon a mATX/mITX lapon van 4-6-8 memóriacsatorna? Nincs, maximum kettő, ami maximum 128 azonos hosszúságú adatvezetéket igényel (plusz a sallang). 4 csatorna esetén ez 256, 6 csatornánál 386, 8 csatornánál 512. Ez nem kicsit megbonyolítja a PCB-t, amit a kis méret még tovább bonyolít. Mind a kettő a többlet rétegszámot követeli, ez viszontgyönyörűen, közel exponenciálisan növeli a PCB árát.
-64 bites ARM még csak papron létezik, piacra kerülése valamikor 2014-ben várható.
-Azoknak az APU-knak a sávszéligényét láthatod ebben a tesztben is. Kb semmit sem számít ott sem a nagyobb memória sávszél, a két játék esetén 4,88% (DiRT3) és 8,3% (BF3). Figyelembe véve, hogy az elméleti maximális memória sávszél ~30%-kal nőtt nem mondanám egetverőnek. Szóval igény még ott sincs rá. A következő generáció már más kérdés, majd akkor térjünk vissza arra.
-400MHz-es FSB a legelső P4-eknél és cerkáknál volt, azon csak az egycsatornás DDR400 fért át. A 800MHz-es QPB-n is csak a DC DDR400. Akkor minek mellé nagyobb? (Egyébként ezért volt baromság Athlon (XP) mellé a DC memóriavezérlő, a prociba képtelenség volt ugyanis annyi adatod bepréselni, lévén a FSB-je csak 400MHz-es volt maximum.)
-Az GDDR5, de ezt már írták mások is. A másik, ami megakadályozza, hogy DIMM-et gyártsanak belőle az az elérés módja. Nincs olyan processzor amelyik tudná kezelni ezeket a RAM-okat. És nem is lenne optimális az a fajta blokkonkénti elérés egy CPU/APU számára.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
4x32 = 128. Pont annyi, mint két 64 bites memóriacsatorna... Ráadásul jóval kisebb fizikai mérethez kell igazítani. Nem egy dolog. PC-kben egy memóriacsatorna ugyanis 64 bit (plusz opcionálisan ugye a 8 bit ECC-nek). Ha mindezt cserélhető formában (azaz DIMM-ekkel) akarod megoldani, akor már jóval bonyolultabb lesz, mint ha egy-egy csatornára csak rá kell forrasztanod egy chipet a lehető legrövidebb vezetékkel. Egyébként LPDDR2 memóriavezérlő, ami maximum 1066MHz-es órajelet jelent. Az pedig 128 biten 17,056GB/s. A 12,8GB/s alapján nyilván csak 800MHz az effektív órajel. És ez ugye nem csak a CPU, hanem az egész SoC kiszolgálásáért felel, amiben benne van az MP4 konfigurációjú IGP is. És a jelek szerint ez bőven elég. De asztali foronton sem tapasztlani érdemi különbséget mondjuk DDR2-800 és DDR3-1866 között. Csak a Llano és a Trinity esetén (mondjuk ott nincs DDR2 támogatás, de párhuzamba állítható a DDR3-1866 vs DDR3-2400-zal, amiről már írtam az előbb), amelyekben kellően erős IGP van. OK, a jövő az integrálás és a heterogén feldolgozás, de amíg az IGP a CPU-n keresztül éri el a memóriát, addig nem számít, hogy maga az IGP mennyi memória sávszélen tudná kiélni magát. Úgyis a CPU lesz a szűk keresztmetszet.
Szép és jó, hogy van egy szerverpiacra szánt ARM CPU, ami 64 bites. Sok vizet nem zavar a felhasználói piacon. Majd ha utóbbi piacra is megjelennek ezek a chipek, akkor lesz értelme ezzel a témával foglalkozni. Nem hiszem, hogy ez mostanában lesz. Szervereknél van értelme, tabletekben telefonokban vajmi kevés. ARMv7 esetén megvan a lehetőség a 40bites címzésre, szóval semmit nem számít címtér szempontjából.
Hiába futtatsz egyszerre sokcsillió folyamatot ha maga a CPU nem képes annyi memóriaadatot feldolgozni. Márpedig nem képes rá, ez minden tesztből kiderült eddig. A játék közbeni böngészés főleg nem jelen érdemi sávszéligényt, ezt Steam alatt bárki letesztelheti.
-
-
#65675776
törölt tag
Az Aida által mért értékek semmilyen szempontból sem relevánsak. Főleg amikor sikerül kicsit elgyakni a rutinokat. Olyankor akár az elméleti maximumnál magasabb sávszélességet is tud mérni, ami fizikai képtelenség.
Igen, az általad írt megoldások valóban igénylik a sávszélességet, de nem átlagos dolgok. A vitrtuális gépek mindig is RAM igényesek voltak, de az átlagember nem futtat ilyet soha.
Edius-nál a RAM cache persze, hgoy növeli a sávszélességigényt. Mi ezen a meglepő? Ugyan ez igaz a Miroslav Ph. samlper-re. De inkább az a lényeg mind a kettőnél, hogy legyen is elég RAM-od. Mert amint a vinyóhoz kell nyúlnia egyből bukik az egész. A beépített tesztek, vagy rövid minták ezen esetekben sokat nem érnek. Olyan mintával lenne releváns a teszt, ami legalább megközelítené a teljes RAM kapacitás kihasználását.
A játékok sem igazán érzékenyek erre. Ha még GPU gyorsítást is használsz, akkor pedig a GPU memóriakezelése legalább ennyire fontos.
Az utolsó bekezdésed bizony leginkább CPU függő, és soha nem fog megvalósulni. Bonyolultab algoritmust mindig is tovább tart használni, illetve a video stream messze nagyobb adatmennyiség, mint az audio és ott bizony már a processzor belső adatbusza fog korlátozni a hanghoz képest.
-
#65675776
törölt tag
És ugyan ezen a cloud-on egy megfelelő sw-rel milyen tempóval megy az audiokódolás? Nyilván nem ugyan ilyennel, hanem jóval gyorsabban. Egy cloud-ot azért ne egy egyprocesszoros asztali géphez hasonlíts. Ez olyan mintha a lovasszekér teherkeresztmetszetét vetnéd össze egy tehervonatéval.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ultravékony telefonkagylóval készül a Xiaomi
- Eredeti játékok OFF topik
- Autós topik
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- Távozott az OpenAI társalapítója
- PlayStation 5
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen