- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- TCL LCD és LED TV-k
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- E-book olvasók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Raspberry Pi
- Gaming notebook topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezzel az AMD mit csináljon a driverben? Mi alapján javítsa ki a program működését? A driver csak parancsokat lát, ez alapján csak azt csinálja, amit a program mond neki.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
+3 fps az SC2 (legújabb patch-csel) alatt. Semmi eget rengető, hiszen így is 70 fps környékén tanyázott a gépem.
(#11) adamssss: Én úgy nyomom, hogy Install manager express uninstall, és újraindítás után új driver express install. Vagy, ha testre akarod szabni, akkor megteheted. Igazából nincs jelentősége.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A driver azt csinálja, amit a program mond neki. Nem tudja nem azt csinálni, mert nem tartozik a feladatai közé, hogy megjósolja a semmiből az eredményt. A BOINC ajtaját kell verni, hogy miért nem optimalizálják az OpenCL kódot GCN-re.
A tömörítőprogramoknál nem véletlen, hogy a Corel az AMD-n kívül mindenkit kizárt a WinZip 16.5 esetében az OpenCL-es tömörítésből. Egyszerűen csak AMD-re van implementációjuk, amivel garantálni tudják, hogy működik. Természetesen a kód működik az NV és az Intel termékeken is, csak nem tudnak arra garanciát vállalni, hogy hibátlan lesz az eredmény. Ez pedig egy tömörítőnél elég nagy gond, így nem csodálom, hogy ezt nem vállalják fel. De arra ígéretet tettek, hogy a 17-es verzióra dolgoznak az inteles és az NV-s implementáció optimalizálásán is. Ergo a Corel programjánál sem az Intel/NV driverrel van a baj, az teszi, amit a program mond neki, csak a cég nem vállalja fel a garanciát a hibátlan működésre.(#19) Jack@l: A driver sweepert ne használj. Ezt kifejezetten ellenzi az AMD és az NVIDIA is. Az uninstaller részei a drivereknek nem viccből hagynak bejegyzéseket a regben. Ez tervezett dolog.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha valami már nagyon össze van cseszve az adott gépen, akkor esetleg még egy utolsó mentsvárként be lehet vetni, de ha minden rendben működik, akkor nem szabad használni, mert lehet káros is. Nem véletlen, hogy az AMD és az NV kifejezetten ellenzi.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az új Win az teljesen más, mert ott a driver fel fogja építeni a megfelelő működéshez szükséges rendszert. Ellenben ezt csak az első telepítéskor építi fel, mert tök fölösleges mindig végigjárni ezt. Ezért hagynak bejegyzést a driverek a regben. A második install már látja, hogy már volt erre a rendszerre telepítve driver, vagyis úgy telepít, hogy a korábbi beállítások megmaradjanak stb. Ha a sweeper letörli a bejegyzéseket, de még sem töröl le mindent, akkor az új driver látni fogja, hogy erre a rendszerre már volt telepítve meghajtó, de azt nem, hogy a felhasználó kipucolta a bejegyzéseket. Nem beszélve arról, hogy a program olyan bejegyzéseket is eltávolíthat, amely nem a driverhez tartozik.
Működő rendszeren ilyen pucoló programokat nem szabad használni, mert több kárt okozhat, mint hasznot. Ha nagyon pucolni akarsz, akkor kézzel tedd meg.
Nagyon menő most a pucolás meg ezek, de ha annyira jó lenne, akkor az AMD és az NV nem kardoskodna ellene. Nem szar a driver sweeper, mert jó program, csak az emberek félreértik a funkcióját. Nem arra van, hogy folyamatosan így szedd le a drivert, hanem arra, amikor valami gond van, ugyanis ekkor már úgyis mindegy. Egy jól működő rendszernél viszont nem mindegy az a kockázat, hogy a sweeper esetleg olyan bejegyzést töröl, amit nem kellene.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem hiszem, hogy ki kell szivárogtatni, mert a héten elvileg fent lesz. Másrészt nagyon szűk az a réteg, akik megkapták azt a drivert tesztelés céljából, így bizonyos, hogy mi/ők nem fogják kiadni, mert az AMD-vel nem akarunk/akarnak összeveszni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Erre sajnos pontos választ nem mondtak, de abból, hogy mely játékokban gyorsult többet és melyekben kevesebbet, arra következtetek, hogy valamennyit javult a driver hatékonysága a rajzolási parancsok szempontjából, ami tulajdonképpen minden terméken előnyös lesz. A GCN-re ható optimalizálás az, hogy jelentősen javult a VRAM kezelése (ez kifejezetten érdekes dolog, de valószínű, hogy köze van ahhoz, hogy az AMD gyökeresen áttervezte a GCN-nel a memóriamodellt, így ott még lehetett tartalék). Nagyjából innen jöhet a komoly gyorsulás. Emellett valószínű, hogy az ütemezés is fejlődött valamennyit. Ez hozhatja a DiRT Showdown gyorsulást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor a driver nem fogja betölteni a játékokhoz a megfelelő rutinokat. Lassan 10 éve úgy működik ez, hogy a driverben nem egy, hanem több rutin van a különböző motorokhoz vagy játékokhoz. Ezeket az exe alapján tölti be a driver. Ha átnevezed az exét, akkor az alap funkciókkal fog működni, vagyis nem tölti be a specifikus optimalizálásokat. Ezzel lényegében elveszted a specifikus optimalizálásból eredő sebességelőnyt. Ez nem csak az AMD-nél van így, hanem mindenkinél. A Catalyst meghajtó összesen 15000 különböző profilt tartalmaz. Nagyjából az NV is ennyivel dolgozik, hiszen a régóta csinálják ők is. Az Intel dolgozik kevés, párszáz profillal. Csak a legfontosabb játékokra optimalizálnak.
(#51) fatallerror: Tekintve, hogy az AMD milyen sűrűn szereti a memóriaalrendszer működését módosítani, így lehetséges.
(#54) juzer78: Az sem gond. Az NV és az AMD drivere nem ír ugyanolyan bejegyzéseket. Még egymás mellett is megvannak működő szinten. Nekem most bent van a GeForce is a gépben, és simán lehet rajta filmet nézni, miközben a Radeonon valami mást csinálsz. Akár programot is futtathat a GeForce. Elvannak egymással.
Ha valami gond van a két VGA cseréje között, akkor az nem attól van, hogy a driverek nem férnek meg egymás mellett.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha az MS ráadja az áment WHQL-lel, akkor ebből a szempontból nem lehet képminőségcsökkenés. Régen ez a GeForce FX időszakában nagyon népszerű volt, de azóta a WHQL teszt része a képminőség vizsgálata. Ugyan ezen nem kötelező átmenni, de ha a gyártó nem tudja logikus indokkal megmagyarázni, hogy miért gyengébb a képminőség a referenciaraszterizálóhoz képest, akkor az MS nem írja alá a drivert. Nyilván az nem magyarázat, hogy lebutítottuk a grafika minőségét a sebesség oltárán. Az AMD-nek pedig ez eleve nem lehet magyarázat, mert a korábbi driverek ezen a ponton 100%-os minősítéssel végeztek, vagyis ilyet az MS nekik nem fog elfogadni, mert korábban látták, hogy a hardver képes 100%-os minőségre. Ezektől a butításoktól ma már rég nem kell félni. Az MS ellenőrzi.
(#68) Jack@l: Ha kihagynak lépéseket, akkor a játék megjelenítése szét fog esni. Ezen nem fognak gondolkodni, mert több problémájuk lesz vele, mint amennyit nyernek. Amin valóban lehet gondolkodni az a precizitás. FP32-t redukálod FP16-ra. Ezzel játszott az NV is a GeForce FX idején, de a mai architektúráknál ez már nem jelent előnyt, mert az adatutat 32 bitre tervezik, szóval azzal is hasonló sebességet érnek el.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindegyik rutint ellenőrzik. Ebből annyira sok nincs. A profilokból van sok, de azok az ellenőrzött rutinokra épülnek.
A játékokhoz a profil az ellenőrzött rutinokra épül. Nincs értelme végignézni 15000 profilt, ha a rutinok átmennek a teszteken. Emellett ez a része nem is az MS hatásköre. Ők a képminőségtesztet a GeForce FX idején tapasztalt állapot miatt vezették be, de pontosan tudják, hogy ez így is kényes dolog, mert nem minden cég gondol úgy a képminőségre, ahogy ők. Az AMD az MS normáit követi, de az NVIDIA például nem, vagyis az MS referenciaraszterizálóhoz képest elbuknak. Ugyanakkor mégis van WHQL-jük, mert magyarázatot adnak, hogy szerintük a shimmering jelenség elfedése fontosabb, mint a minta minősége. Ezzel igazából vitába szállhat az MS, de nem érdemes, mert ez egy értékelhető vélemény, és semmi joga az MS-nek az NV álláspontját megkérdőjelezni, mert övék a hardver. Ebből a szempontból az NV indoka reális és elfogadható. Szóval az MS a képminőséggel azért nem bánik kesztyűs kézzel. Ha valaki megmagyarázza, hogy miért gyengébb, akkor ok megy az aláírás. Az értelmetlen képminőségcsökkentést viszont ki tudják szűrni, mert arra nincs logikus magyarázat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dehogy írja felül a motor viselkedését. Abba a driver nem avatkozhat bele. Egyszerűen annyi van, hogy a shaderek fordításánál az architektúrához optimális formára szabják a kódot. Ennyi. Innen lehet specifikus előnyöket találni. És ez abszolút nem változtat a képminőségen, mert csak arra törekednek, hogy a végrehajtás optimálisabb legyen. Ezt mindenki csinálja, mert egyszerű és hatékony.
(#73) Yany: Az F@H nem gondol komoly opcióként az OpenCL kliensre. Az AMD is így tesz. Megcsinálják működőre, de nincs értelme többet beleölni, mert eleve nem hatékony a kód.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosan azért nincs AO profil minden játékra, mert a driver nem tudja a motor működését befolyásolni. Ergo csak azokra a játékokra jó, amelyek megfelelnek a kritériumoknak. Az AA és az AF hasonló dolog. Az AF például alig működik olyan motorban, amely POM-ot használ. Mégsem kapcsolja ki az effektet a driver, mert nem teheti meg a működés szintjén. Amivel lehet játszani az a feldolgozás precizitása, mert azt lehet csökkenteni. Ezzel a GeForce FX anno játszott is. Ma már ennek sincs értelme, mert a hardverek nem profitálnak belőle, de nyilván ma is meg lehet csinálni, csak a semmiért csökkented láthatóan a képminőséget, vagyis totál értelmetlen húzás lenne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De a program dirigált ekkor is, csak a driver nem úgy hajtotta végre a parancsot, ahogy a program mondta, és azért mert te azt mondtad neki, hogy ne hajtsa végre úgy.
Ilyeneket jó ideje be tudsz állítani a driverekben. Állíthatód a mintavétel minőségét, az élsimítást és a többit. Ez mind a te döntésed.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont azért adják a te kezedbe az irányítást ezeknél a dolgoknál, mert ők nem akarnak a képminőség és a sebesség között választani. Te ezt egyénileg megteheted a beépített funkciókkal. Ha nem kell a legjobb képminőség, akkor tied a pálya, ha megfelel korlátokkal, akkor használd egészséggel. Őket ez nem fogja érdekelni. Sőt, örülni fognak neki, ha te találtál egy hasznos beállítást, amit szeretsz használni. Ez azt jelzi nekik, hogy nem volt felesleges beépíteni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #93 üzenetére
Le van írva alá. Ingyen vagy kedvezménnyel adják a játékokat több VGA-hoz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Írták a PCGH-n, hogy kikapcsolták az AMD optimalizált tesszellációt. A driver így nem tudja elmenteni a geometriát a cache-be. Az AMD a GCN-ben már nem szeret tesszellációt számolni. Ezért vezették be az optimalizált opciót, mert lementik a geometriát az első számítás után, és utána többet nem számolják ki, amíg az változatlan. Ezzel tehermentesítik a tesszellátort, mert a komplex geometria le van mentve, és a számítás helyett csak betöltik az előreteszellált felületet. Ez a GCN architektúrában egy ügyes trükk arra, hogy ne kelljen tesszellációt számolni. Ezen a hibán speciel látod, hogy miképp működik. Ami nem jelenik meg az egy mentett geometria, csak mivel a drivert átállították, így a hardverben nem történik meg a mentés. Ha marad defaulton, akkor hibátlan. Ez valószínűleg azért van, mert az új drivertől az AMD a geometria lementését nem szeretné kikapcsolhatóvá tenni, így át lesz alakítva ez a része a drivernek. Valószínű, hogy azért mennek erre, mert a következő generációba nagyobb gyorsítóárakat akarnak dobni, hogy még több geometriát lementhessenek. Az AMD szerint ez a leghatékonyabb módja a tesszellálásnak, úgy, hogy közben ne költs el egy csomó tranyót semmi másra nem használható fixfunkciós egységekre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Sondi1986 #114 üzenetére
Mert te nem állítottad el a drivert. Ez a 12.11-es béta, amit odaadtak a médiának az csak egy kezdetleges meghajtó. Vannak benne olyan dolgok, amiket nem szabad állítani, mert még nincs kész. Ezért nem lesz ebből a driververzióból publikus verzió. A userek egy újabbat kapnak a héten. Gondolom ez a fő oka annak, hogy ezt nem tehettük közzé.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Folding írt régebben egy OpenCL klienst, ami nagyon lassú. Erre az AMD csinál drivert, hogy működjön, de a Folding nem ír jobb klienst. Ennyi.
(#128) AkosAkos: Nem, csak kiszivárgott egy rövid időre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A tesszellálási szinteket te állíthatod a driverben. Azon az optimized beállítás nem módosít. Amin módosít az a felületek mentése. A HD 6900 esetében csak offchip, míg a GCN-en onchip módban is mehet.
Mivel a tesszelláció fix funkciós eszköz, így nem szeretne az AMD sok tranzisztort erre költeni, mert csak a helyet foglalja. Itt jön képbe, hogy mentsék a felületeket. Ez logikus, mert a gyorsítótárat lehet másra is használni, vagyis azt növelni nem olyan pazarlás, mint a fix funkciós egységek számát növelni. Ehhez a lementés hozzátartozik, bármennyire is nem tetszik egyeseknek, hogy az AMD így csinálja, miközben az NV architektúrája vért izzadva számolja ugyanazt. Az NV-nek sincs megtiltva, hogy bevezesse ezt.Ha a tesszellálás szintjével machinálsz, akkor rossz lesz az UV map, vagyis el fog csúszni a textúra. Ezért nem látsz erre még példát a driverben. Próbáld ki a manuális beállítást a Crysis 2-ben. Akkor látni fogod, hogy miről van szó.
Scali pedig egyoldalú. A tesszelláció óriási probléma volt a Radeonnál igaz, hogy jó ideig nem jött rá játék sokáig, ami ezt megmutatta volna. A compute eközben nem probléma a Kepleren, mert nem lesz rá játék, közben pedig van rá 5. Szóval az ő véleménye teljesen lényegtelen, mert a tényeket abszolút figyelmen kívül hagyja.
(#134) juzer78: Teljesen mindegy, hogy kikerült-e, mert amit az AMD nem tesz a saját oldalán publikussá az nem hivatalos driver.
(#135) fatallerror: Valószínű.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem is az utolsó, de az AMD ezt nem rakja fel a saját oldalára, vagyis ha gondod van a driverrel, ekkor mossák a kezeiket. Az olyan béta drivereknek, mint ez azért akarják elkerülni a kiszivárogtatását, mert nem tesztelték normálisan. A médiának jó, de a usereknek már nem biztos.
A Crysis 2 az egy kirívó negatív példa. De olyan sem lesz már, mert már nem előnyös. Nyilván a Crytek sem teszi ki az ablakba, de ez van. Fizettek megcsinálták.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210