Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
cyberkind
félisten
-
Cassi
senior tag
"a PC-n ugyanahhoz a minőséghez kétszeres erő kell"
Carmack inkább csak az akkori de facto helyzetről beszélt, nem általánosságban mondta, hogy a "konzolos" programozási mód kétszer jobb eredményt ad a "PC-s" programozásnál. A hardverközeli programozás elmegy egy kenyérpirító firmware-ében vagy egy régi generációs konzolban, de a mai konzolgeneráció már sokkal-sokkal közelebb áll a PC-hez, folyamatosan frissülő rendszerszoftverrel és hardverváltozatokkal.
Tökéletes példa erre a PS4 -> PS4 Pro átmenet. Mindegy, mit feltételeztél a hardverről, az új konzolban a program már a korábbi hardver emulált változatán fut. Igazából éppen a "driver", a programot körbevevő szoftveres réteg tudja pontosan, hogy min fut a program. Egy jól megírt szoftveres környezetben a program megkapja az összes paraméterét, nem feltételez szinte semmit és nem próbálja meg detektálni a környezetét. Az optimalizálási munka jelentős részének a szoftveres környezetbe kell kerülnie, nem a programba. A program az alapszoftvertől kapja meg a szükséges paramétereket és az alapján dönt.
A fő gond ugyanis az aránytalanság. Lehet, hogy egy kódrész a korábbi 20%-os javulás helyett harmadára csökkenti a sebességet az új hardveren. Le merném fogadni, hogy a mostani XBO-programokba tett hackelések nagy részét javítgatni kell majd a normál működés eléréséhez is, ha a Scorpio megjelenik.