- Egérpad topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Gaming notebook topik
- Rohamtempóban nő az érdeklődés az OLED monitorok iránt
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Plazma TV topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Hirdetés
-
A Galaxy A73 is telepítheti a One UI 6.1-et
ma Amennyiben rendelkezik ehhez szükséges 2,6 GB szabad tárhellyel.
-
Japán nem bír az AI és a chipgyárak energiaigényével
it 2050-ig 35-50 százalékkal kell fokozni Japán áramtermelését, méghozzá az AI és a chipgyárak növekvő igényei miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Coix
tag
Ez nem a bolt hozzáállásán múlik. Jogilag Te nem a gyártóval, hanem a kereskedővel vagy szerződésben. A garanciát a kereskedő vállalta feléd, és az, hogy mi történt a gyártóval, az nem érinti a kettőtök közt fennáló kötelezettségeket. Magyarországon legalábbis ez a helyzet.
Úgyhogy mindenki higgadjon le a p*ba...
[ Szerkesztve ]
-
Coix
tag
Ahogy te is írtad, jogilag helytálló, amit írtam. Akkor meg miről beszélünk, okostóni? Ha olyan szerencsétlen vagy, hogy a fogyasztói jogaidat nem tudod érvényesíteni, akkor az a te hibád.
A magyarországi törvények szerint a garanciát a kereskedőnek kell vállalnia a vásárló felé. Egy értékhatár felett ez műszaki cikkeknél kötelezően minimum egy év. Többet lehet vállalni, kevesebbet nem. Ha gubanc van a termékkel, akkor a kereskedő felé kell tudnod ezt érvényesíteni. Az, hogy ő ezt hogy hajtja be a nagykeren vagy a gyártón, az az ő problémája, nekem ehhez semmi közöm.
Az más kérdés, hogy ha ez elkezd "gyűrűzni" a fogyasztóig, akkor nem kell félni, és jogi útra kell terelni az ügyet. Nekem már volt ilyen problémám, a kereskedő a gyártóra hivatkozott, de egy kis ügyvédi fenyegetés megtette a hatását.
-
Coix
tag
Biztos, hogy legális. Gondolom, amiatt él 2015. január 22-ig a garidőszak, mert 2014. január 22-én jelentették ezt be, és az eddigi gyártói garancia egy évre szólt. Az szerintem biztos, hogy nem visszamenőlegesen módosítanak a szerződésen, ebből a szempontból az USA azért előttünk jár...
Ami meg az 1000 év garanciás cégeket illeti, sokan megcsinálták már ezt a trükköt. Emlékszem, az ezredforduló táján sok számtech cég szűnt meg egy év után, és alakult újra más néven (bár ennem más okai is voltak). Emiatt kell meggondolni, hogy kitől vásárolsz, mert ilyen esetben, ha a törvény a kereskedő garanciaválallási kötelezettségét írja elő, akkor a gyártó maximum jófejségből vállalhatja ezt át, kötelezni nem lehet rá.
-
Coix
tag
válasz hibavissza #24 üzenetére
"nem. ha öt évet vállalt akkor az öt év, függetlenül attól, hogy a kereskedő mennyit ad."
Csak akkor igaz, amit írsz, ha a gyártó kifejezetten gyártói garanciát vállalt. De ez nem kötelező. Alapesetben a kereskedői garancia van meg, mert ez kötelező, a gyártói garancia meg nem.
Itt egy cikk a témában.
-
Coix
tag
válasz hibavissza #28 üzenetére
Butaságokat írsz, szerintem neked fogalmad sincs arról, miről beszélsz. Soha életedben nem tanultál jogot, az látszik.
A gyártót természetesen lehet bármikor perelni, de ennek semmi köze a garanciához. Ha az általad említett példában a garanciaidőn túl gyullad ki az SSD, akkor a gyártót felelősségre lehet vonni, de már nem a garanciális kötelezettségeire hivatkozva, hanem a károkozás miatt polgári perben. A kettő pedig nagyon nem ugyanaz.
Az pedig, hogy hagyod, hogy "bót elhajtson a régiós képviselethez", az a te hibád. Nem vagy tisztában a fogyasztói jogaiddal, és hagyod, hogy ugráltassanak.
Az alábbi szöveget nem én írtam, innen másoltam be:
"A kijavítás iránti igényét a fogyasztó jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. Ez azt jelenti, hogy a jogszabály felhatalmazza a fogyasztót a rövidebb út bejárására. Ő ugyanis nem a javító szolgálattal, hanem a forgalmazóval áll közvetlen szerződéses viszonyban, fenti kitétel nélkül tehát kénytelen lenne minden garanciálisnak vélt hibanál a forgalmazóhoz fordulni. Ez a jogszabályi lehetőség módot ad az eljárás lerövidítésére, mind az ügyintézés, mind az időráfordítás vonatkozásában.
Ez azonban nem zárja ki a fogyasztónak azt a lehetőségét, hogy a forgalmazót keresse meg a hiba elhárítása céljából. A forgalmazó köteles a hibás készüléket átvenni és a javításra intézkedni. Ezt azért kell hangsúlyozni, mert az idézett jogszabályi előírást egyes forgalmazók úgy értelmezik; nekik semmi közük a jótállási igényhez, a fogyasztót elküldik a szervizbe, hogy intézze a dolgát, ahogy tudja. A forgalmazónak ehhez nincs joga, ha tehát a fogyasztó ilyen helyzetbe kerülne, a kifogását rögzítse a vásárlók könyvében!"
Azaz ha van gyártói garancia is, akkor mehetsz közvetlenül a gyártó szervizébe is, ha akarsz. Egyébként a magyar jog szerint a kereskedő a felelős, alapesetben neki kell ezt intéznie.
-
Coix
tag
válasz hibavissza #31 üzenetére
Ósanban egyrészt épeszű ember nem vesz mosógépet...
De a hozzászólásoddal ismét csak azt bizonyítod, hogy fogalmad sincs az egészről. Az alábbi idézet a fogyasztóvédelmi törvényből van:
"A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik."
Másrészt el kell, hogy keserítselek, de a "forgalmazó" és a "bolt" jogi értelemben ugyanaz. Neked van valami bekattanásod, hogy a forgalmazó az a nagyker vagy az importőr. Szintén a fogyasztóvédelmi törvényből idézek:
"A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó)."
Ha esetleg ez túl bonyolult lenne neked, segítek: a forgalmazó az, akitől megveszed a terméket,a szövegben hivatkozott szerződés pedig a kettőtök közötti adásvételi szerződés.
Az pedig, hogy vásároltam-e már valamit életemben, teljesen lényegtelen abból a szempontból, hogy igazam van-e vagy sem. De egy korábbi hozzászólásomban már írtam, hogy volt már olyan esetem, hogy kénytelen voltam jogi úton érvényesíttetni a garanciát, mert a forgalmazó hozzád hasonlóan hülyeségeket beszélt. Úgyhogy veled ellentétben én az elméletet is tudom, meg gyakorlati tapasztalatom is van.
Ne rám haragudj amiatt, mert a "kimásolt okosságok" értelmezése problémát okoz számodra, így alapvető jogi dolgokkal sem vagy tisztában, és emiatt a kereskedők az első adandó alkalommal bepróbálkoznak azzal, hogy leráznak. Szerintem olvasd el előbb a fogyasztóvédelmi törvényt, mielőtt tovább égeted magad.
-
Coix
tag
Bocs, ez a helyes link, az előző csak egy kiegészítő kormányrendelet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Egérpad topik
- Háztartási gépek
- Filmvilág
- alza vélemények - tapasztalatok
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Android játékok topikja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Intel DC P4510 2.5 SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Lexar NM790 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7400-6500 MBs - Eladó!
- SK Hynix Platinum P41 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7000-6500 MBs - Eladó!
- Olcsó 120-256GB SSD-k eladók!
- Netac NV7000 4TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7200-6850 MBs - Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs