- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Így építsd a billentyűzeted!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Egérpad topik
Hirdetés
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
aronocs
tag
Hoppa! Most mar tenyleg nagyon kivancsi vagyok, mit fognak kihozni a PS3bol, bar nem vagyok egy konzolos arc.
Aut inveniam viam aut faciam.
-
veterán
Tényleg elég XP-nek néz ki a az az oprendszer...
Az oké, hogy 48 MPEG2-őt le tud játszani egyszerre, de mi van ha csak egy szál fut egyszere ki tudja használni a proci képességeit?
Mindenestre nagyon nyálcsorgató proci...
[Szerkesztve] -
dabadab
titán
Ne butaskodjatok, hogy hasznalnanak mar Windowst? x64-re is alig akart kijonni, Cellhez meg total at kellett volna irni.
A kepen az latszik, hogy egy windowsos gepen WMP-vel lejatszak azt a videot, ami a videot lejatszo celles geprol keszult (vagyis igazibol meg mindig senki nem latott Cellt, csak egy videot rola)DRM is theft
-
ngabor2
nagyúr
Idézet a cikkből:
''A Toshiba olyan – közelebbről meg nem nevezett, de a kép szerint Windowsnak látszó – operációs rendszert használt, amely több taszk vagy többszálú kódok futtatása esetén maga gazdálkodik az erőforrásokkal, és nem igényli az alkalmazások programozóitól az egyes végrehajtási egységek megcímzését.''
Tehát ha win, és a proci képes x86-ként futni, akkor elképzelhető. ha meg saját oprendszer (neadjisten Linux), akkor meg xp-style skint gyártani nem nagy kunszt hozzáértők számára. -
dabadab
titán
Hat, ha csak egy szal van, akkor az nyilvan csak egy procin fut. Ez egy ilyen
Viszont errol tudnak a programozok is, akik majd biztos ovakodnak attol, hogy csak egy thread (bar szerintem inkabb kulon processek lesznek, a threadekkel csak a szivas van, ha a Windowsban sikerult volna normalis sebessegu context switcheket csinalni, akkor senki sem hasznalna oket )DRM is theft
-
dabadab
titán
Olvasd mar el meg egyszer, amit irtam
Nem, a Cell nem kepes x86-kent futni, es nem Windows, de meg csak nem is Linux, hanem vmi speci Toshiba fejlesztesu OS fut rajta.
Skint meg tutira nem gyartottak ra, mert szerintem grafikus felulet sincs, amire lehetne skint gyartani.DRM is theft
-
dabadab
titán
Hat, ha ossze birtak hozni egy ilyen gepet, akkor az mar igazan nem tul sok - foleg, hogy alapjaba veve egy OS-t osszehozni nem tul nagy melo, az egeszbol a legizgalmasabb resz az lehetett, amikor a processeket elosztjak a processzorok kozott, azt meg mindenfelekeppen meg kellett irni.
DRM is theft
-
ngabor2
nagyúr
Bocs, valóban flreértelmeztem...
Először úgy értettem, hogy maga a proci osztja szét a taszkokat. aztán leesett, hogy a procira írt oprendszer. Egy procit mindenféle oprendszer nélkül megcsinálni elég érdekes lehet, hogyan tesztelik, ha nincs mivel?
amúgy mint elvakult Linux-fan kérdezem én, hogy miért kellene mindent az alapoktól kezdeni, mikor már egy könnyen hozzáférhető alap van? -
faster
nagyúr
-
L3zl13
nagyúr
Ha nincs grafikus felület, akkor mi generálja az ablakot, amiben a videó fut?
A CELL részben IBM fejlesztés, Power procikhoz hasonló központi egységgel ha jól tudom. Azon meg MacOS X-et használnak, ami szintén egy linux. Szvsz könnyen lehet, hogy valami linux alapú cuccot használnak.
Szerk: OK. #3-at elolvastam.
Akkor viszont nem volt egy nagy demonstráció, akárki csinálhat olyan avi-t amin látszólag 256 videó fut egyszerre.
[Szerkesztve]Aki hülye, haljon meg!
-
Gregorius
őstag
Ekkora méretű (durván 240*144 körüli?) szegmensekből egy szimpla egymagos mai asztali processzor is csuklás nélkül kikódol 8-12-őt folyamatosan (meg amennyivel többet, ha meg van fejelve HT-vel). A videó dekódolás viszont egy igen nagyon jól párhuzamosítható feladat (a képfeldolgozás is, és az egyes kodekek és filterek is aszinkron futnak), ezért a cellnek ennél a 48-nál jóval többet kellene teljesítenie ''hazai pályán''. Szóval még ennyire béta és azért nem nyomtak ki belőle többet, vagy valami nagyon el lett rontva?
-
-
-
Raymond
félisten
A kepen nem a CELL altal produkalt real-time video lathato egy az egyben, hanem egy ebbol keszitett WMV HD video amit a Windows Media Player-al jatszottak le...
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Gregorius
őstag
válasz janpotocki #18 üzenetére
Javíts ki, ha tévedek, de az mpeg-2 képtömörítése progresszív, azaz ha gyengébb minőséget (kisebb felbontást), kisebb pontosságot akarsz, akkor egyszerűen csak addig kell dekódolni a makroblokkokat, amíg a kívánt részletesség előáll, a bemeneti adat maradéka eldobható.
-
Male
nagyúr
válasz Gregorius #21 üzenetére
Én is úgy tudom, hogy egy blokk ''átlagos színét'' gyorsan ki lehet ''kapni'' ez MPEG2-ből, tehát ha megfelelő méretre lekicsinyítve (jó arányúra, tehát nem torzítva, és nem mondjuk 98%-os méretre) kell csak lejátszani, azt sokkal gyorsabban meg lehet tenni, mintha teljes felbontásban játszanánk le. Persze ehhez az kell, hogy minden pont jól jöjjön ki, viszont egy direkt erre készített videonál ezt könnyen meg lehet tenni. Így már 48 ilyen video lejátszása nem tűnik valami hatalmas teljesítménynek, gyakorlatilag alig több, mint egy 1920x1080-as MPEG2 lejátszása lenne, max a vinyót gyilkolja jobban (persze azért ez se gyenge, meg talán az MPEG2 nem is tud ekkora felbontást). Mondjuk azt állítják, hogy az egyik ''mag'' végezte az átméretezést, tehát lehet, hogy nem trükköztek.
Nem akarom leszólni a Cell-t, mert igencsak nagy teljesítmény várható tőle, de valószínüleg még csak olyan állapotban van (vagy még olyanba se), mint az Athlon64-ek, amikor a megjelenés előtti zártkörű bemutatókon 600MHz-en mentek. -
arty
veterán
én ilyen winyot akarok, ami 48x4-8mbites videot folyamatosan tud szolgáltatni a prociknak ... biztos jól ''defragolták'' őket előtte ;)
sztem valami kamuság tuti volt ebben .... máketing."ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
-
LordX
veterán
Simán tud 1920x1080-at.. A 3200x2400-as HDTV-ket szerinted mivel tömörítik? Max ez vagy az az implementáció nem kezeli, de a szabványban nincs semmilyen felső határ. Max az xy bites szélesség szám maximális értékénél, értsd 2^32 - 1
Egyébként végiggondolva, szerintem nem több meló 16 darab x*y felbontású videót lejátszani, mint egy darab 4x*4y felbontásút: a meló az inverz DCT-ben van, és mindkét esetben ugyanannyiszor kell ezt elvégezni..
Ha 48 db SDTV-t játszottak le, ami olyan 720x480 felbontás, akkor az egy folyamban olyan, mintha 5760x2880-as felbontású videót játszottak volna le. Hááát, annyira nem érzem túl nagy számnak..
[Szerkesztve] -
Raymond
félisten
Bővebben: link
[Szerkesztve]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Gregorius
őstag
Tudtommal úgy van, hogy kódolásnál 16x16-os blokkból csinál DCT-vel egy szintén 16x16-os blokkot, ami az oszlop/sor alapján a megfelelő ''hullámhosszú'' komponens amplitúdóját kódolja a megfelelő kvantálással. Ráadásul a legelső (1. sor, 1. oszlop) komponens ''nulla frekvenciás'', azaz a 16x16-os blokk átlagszíne/fénye/stb, tehát ha pont 16-odára kicsinyítünk mindkét irányban, akkor az egész IDCT megspórolható. Ha az a 16x16-os blokk a valóságban csak 2x2-esnek látszik mondjuk, akkor nyilván nem kell az (eredetiben) 1-2 pixeles hullámhosszokat dekódolni, mert elhanyagolható (szimmetrikus esetben nulla) korrekciót adnak egy-egy pixelhez.
Valahogy így (ez egy jpeg 8x8-as bázisfüggvény-táblája, de az elv ugyanaz).
Bővebben: link -
Raymond
félisten
válasz Gregorius #31 üzenetére
''...akkor az egész IDCT megspórolható.''
Most oszinten - ilyet hogy irhatsz le ha MPEG dekodolasrol van szo ?
Egyebkent LordX-nek igaza van es a Toshiba szerint is a bemutatott szoftrver megoldas arra van hogy Preview kepet csinaljon sok csatornabol egyszerre. A hasznalt chip maga szinten csak 1 db 1920x1080-as HDTV felbontasu videot tud feldolgozni es megjeleniteni.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Jim Tonic
nagyúr
Ha ez annyira jó processzor lesz, nem kizárt, hogy megjelenik majd a számítástechnikában. Más nem, a Mac gépeiben kicsit átdolgozva.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
dabadab
titán
Bocs, programozo vagyok. Az, hogy ket ciklussal tovabb tart a valtas (mondjuk Linuxon talan meg ilyen kulonbseg sincs, hiszen itt a process rendszert hekkeltek meg, hogy legyen thread-szeru viselkedes (legalabbis ugy 2.4 tajaig)) meg hogy harminc byte-tal tobb memoria kell neki, az nem nagyon erdekel.
Az viszont, hogy a threadek kozosen turjak a memoriat es ebbol mindenfele rejtelyes, nehezen reprodukalhato es javithato hibak keletkeznek - na EZ mar zavar.
[Szerkesztve]DRM is theft
-
Gregorius
őstag
Most oszinten - ilyet hogy irhatsz le ha MPEG dekodolasrol van szo ?
Nem értelek. Vagy te nem értesz. (végülis mindegy, az eredmény ugyanaz: nem értjük egymást). A mondat egyébként úgy kezdődött, hogy ''Ha...''.
MPEG kódolás: DCT-vel. Ez nem spórolható meg. MPEG dekódolás IDCT-vel. A makroblokk bal felső eleme (az az 1 db a 256-ból) viszont nem IDCT-vel, hanem egyszerű prediktív (DPCM) kódolással megy az (időben és térben) előző blokkokhoz képest. -
PetX
aktív tag
Én nem értelek benneteket, miért vitatkoztok mikor még ki sem jött a proci és tényleg nem lehet tudni, hogy mire képes.
Amúgy meg nem biztos, hogy egy videó dekódolásra kihegyezett procin jobban fog menni a Counter-Strike Source
Addig meg nem érdekel, CS 4EVER !Minek iszol és vezetsz, ha szívhatsz és repülhetsz!?
-
Raymond
félisten
válasz Gregorius #35 üzenetére
Jo, felejtsuk el a ''Ha..''-t.
A 48 stream 6 sor 8 oszlopra volt osztva 1920x1080-as felbontasban. Ez azt jelenti egy darab 240x180-as volt. Mivel japanrol es a Toshibarol van szo igy az emlitett SDTV jel egy 720x480-as felbontasu NTSC stream volt.
720x480 -> 240x180 esetben nem all fent az elmeleted. A stream dekodolva kellett hogy legyen.
A kepet nezted amit linkeltem ?Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
LordX
veterán
Nem éppen 30 bytetal kell neki több, néha egy egész lapot kell cserélni, ha olyan a program. (A szálaknál csak a regiszterek + stack - ami egy pointer - kicserélendő, a processznek meg még van extra adminisztrációja e felett, most hirtelen nem tudom, nem néztem utána.) És ez nagyon nem mindegy, ez már lehet nagyon lassú. Ha meg több szálad/processzed van, az osztott memóriától bármilyen különböző kommunikációs mód nagyságrendekkel lassabb.
-
Raymond
félisten
Ezt ertem, de a jelen esetben ez lehetetlen, a kapott previewstream-ek tul kicsik lettek volba. Ha a kollega hozzaszolasa egy kisse off-topic es altalanos dekodolasi diskura resze volt akkor elnezest. En ugy ertettem szorosabban kapcsolodik a hirhez.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
LordX
veterán
-
Gregorius
őstag
A mozgáskompenzációt nem lehet ugyanúgy leskálázni? A hivatkozott blokk ugyanúgy megtalálható az előző képkockán, legfeljebb kisebb (de egy az egyben hozzáadható az IDCT végeredményéhez), és csak az elmozdulásvektort kell átméretezni.
Szerk: ez most már inkább off.
[Szerkesztve] -
dabadab
titán
A processzvaltast Linuxon sikerult megcsinalni normalis sebessegure, innentol kezdve nem aggodok miatta Osztott memoriat meg ket processz kozott is lehet hasznalni, ha muszaj (hasznalnak is, pl az X-nel a MIT SHM extension), de ott csak egy bizonyos memoriaterulet lesz kozos, nem minden (ami erosen csokkenti a hibalehetosegek szamat), de egyebkent pl a socketek sem olyan veszesen lassuak.
Amugy meg az egeszrol az fdiv bugos idokbol szarmazo vicc jut eszembe (csecsemoknek:
Egy AMD proci beszelget egy Pentiummal:
- Mennyi 2+2?
- Ot.
- Rossz valasz.
- De gyors volt, nem?)
Raadasul, ami eleg azert lenyeges, a threadek osszes elonye elvesz, ha a ket thread ket kulon processzoron fut, amire azert Cellnel eleg nagy esely van.DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Óra topik
- Windows 11
- Freemail
- További aktív témák...
- Beszámítás! Intel Core i5 6500 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i3 9100 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i3 10105 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel I7 13700K 16mag/24szál - Új, Tesztelt - Eladó! 128.000.-