Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz mdav88 #79 üzenetére

    Klasszikus trekkingben azért nem annyira feltűnő egy pedelec se. Persze ha megnézed közelebbről egyből látszik ha elektromos, de nem az a kifejezetten tekintet vonzó jelenség. Míg egy komolyabb monti azért inkább. Így azért nem mindegy milyen pedelecről van szó. Lopás szempontjából veszélyes helyeken nem kell otthagyni a bringát. Ha lezárjuk az legyen viszonylag forgalmas helyen. Illetve kell venni, akár 2db minőségi zárat. Ezek azért elég jó védelmet biztosítanak. Az akkut meg le kell venni. Egy okkal kevesebb, hogy elvigyék a bringát. Egyébként a komolyabb rendszereknél ha lehúzod a kijelzőt a konzolról, nem indul el a pedelec rendszer. Amennyiben ilyenünk van, az akkut és a kijelzőt is érdemes levenni ha otthagyjuk a bringát.
    A tolvajok se mind hülyék, látja, hogy erről bizony igen drága alkatrészek hiányoznak, kb eladhatatlan lesz a bringa mint pedelec. Vagy költhet rá, ami szerintem nem opció egy tolvajnál. És ismerik a zárakat is minőség szempontjából. Amin a legbrutálisabb abus vagy kryptonite zár lesz, azt nem valószínű, hogy nekiáll feszegetni a tolvaj. Inkább néz egy olyat amin egyszerűbb zár van. Persze 100%-os védelem nincs, de ha megtesszük a körülményekhez képest legtöbb óvintézkedést, akkor nagy eséllyel megmarad a bringánk.

    Napfénysüti: Az biztos, hogy a Varjas féle cucc nem nehéz, szerintem akkuval és motorral együtt is bőven 10kg alatt van az a cipollini bringa, maga az elektromotor és akku együtt sem lehet több mint 2-2,5kg. Viszont ebből adódik a következő probléma, nagyon kicsi az akkumulátor. A tesztben azt írják, hogy max rásegítés mellett kicsit több mint 1 órát bír. 240W-os a motor, tehát ez annyit jelent, hogy maximum 300Wh körüli az akku ami lehet benne. Ez pedelec mércével ma már igen kicsinek számít, amikor az 500Wh sem számít már különlegességnek.
    Nyilván esztétikusan, alacsony súly mellett nem fér el benne nagyobb akku. És ez tulajdonképpen egy ebike nem is pedelec, mert nem a tekerés aktivizálja a motort, hanem egy kapcsolóval bekapcsolod, utána folyamatosan megy. Bár gondolom fékezéskor lekapcsol.
    Én úgy gondolom ez átlagfelhasználónak nem egy nagy was ist das. Persze jópofa, de amíg nem lesz, hozzá értelmes méretű akku, addig az egésznek nem sok értelmét látom.
    Abban igazad van, hogy lemerülve minden bizonnyal könnyebb hajtani mint egy 21 kilós pedelec bringát. :)
    De hát itt már maga az alap bringa is jóval könnyebb mint mondjuk egy trekking vagy akár egy monti.
    Az biztos, hogy ha országútit vennék, eszembe nem jutna, hogy egy ilyen villanyos verziót vegyek.

    .DLL: Nem véletlenül pusztultak ki az ólom akkuk a pedelec piacról. Irdatlan a súlya.
    Nem egy design díjas a bringa amit építettél, de végül is a célnak megfelel. :)

    geotigris9:Köszi! Nem szeretek fél munkát kiadni a kezemből. :)

    A Cipollinis bikemag bemutató alatt van egy érdekes komment, kicsit máshogy megfogalmazta mint én a cikkben, de nagyon egyet tudok érteni vele: "Ezeknek a kerékpároknak a megalkotása meglátásom szerint két területen okoz gondot. Az egyik, amiről gyakran hallhatunk, az az etikai kérdés versenyeken, és KOM eredményeknél. Ezzel kapcsolatban nem kell sokat beszélni, mindent lehet rosszul, és jól is használni. Csak azért beszüntetni a késgyártást, mert valamikor megszületett Hasfelmetsző Jack, nem túl okos ötlet. Ágálni a fejlődés ellen nem eléggé átgondolt személyes meggyőződés.
    Ezen túlmenően, a rásegítés megjelenése egyes kerékpárosokat is új kihívások elé állíthatja. Aki hajlamos arra, hogy személyes kiválóságának megélését abban szereti/tudja realizálni, hogy kinél mennyivel erősebb és gyorsabb, azok is ellenséget látnak ebben az újításban. Úgy gondolkodnak, az eddigi szép világba belepiszkít ez a "valami", ami felborítja az eddigi sorrendet, ami csak zavart okoz a kerékpárosok köreibe. Ezen sporttársakban félelmet és bizonytalanságot okozhat, hogy nem tudhatják, ki és milyen szituációban előzi majd meg őket. Annyira félnek a hamis önértékelésük mankóinak esetleges elvesztésétől, hogy nonszensz kijelentésekre is merik ragadtatni magukat. Pedig a kerékpárok megalkotói, újítói egészen biztosan nem irigységre akarják nevelni az emberiséget"

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák