- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- iPad topik
- Autóhifi
Hirdetés
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
De, csak a sebesség lényeg. Az aerodinamikai kialakítás azt befolyásolja, hogy képes lesz-e az adott konstrukció egyáltalán átlépni a kritikus sebességet. Ha átlépte, akkor már szuperszónikus.
A wiki-s szócikkben azért vannak hülyeségek. Pl: "Az üzemanyagtartály hőszigetelést igényel, hogy a mozgás okozta hő nem melegítse túlságosan"
Ez azért hülyeség, mert a legtöbb gép esetén az üzemanyag 30-60%-át a szárnyakban tárolják. És mindenféel hőszigetelés nélkül, mivel maga a szárny borítása adja a tartályt. Ezt nevezik integráltartálynak. A szigeteletlenségre a legjobb példát pont a valaha sorozatban gyártott leggyorsabb gépcsalád (A-12, SR-71, M-21, YF-12) adja. Annál annyira nem volt szigetelve semmilyen szinten sem a tartály, hogy amíg a szerkezet fen nem melegedett 200°C felé folyamatosan szivárgott belőle az üzemanyag. Földön állva meg egyenesen folyt belőle.
"A súrlódás csökkentése érdekében a gépnek nagy magasságban (20 km fölött) célszerű repülnie"
Ehhez képest 20km felé csak pár típus képes egyáltalán felemelkedni, ott tartósan repülni meg még kevesebb.
Cikkhez: éles forduló közben biztosan nem lépi át, mert akkor a legtöbb gép elég durván lassul. A Gripen is, mivel durván alulmotorizált. Fordulóban jobban veszti a sebességét, mint mondjuk egy F-16, F/A-18 vagy akár MiG-29. (De pl az F-22 és a Typhoon nem lassul fordulóban sem, a Raptor meg akár gyorsulni is tud közben.)
Hangrobbanás pedi akkor keletkezik, amikor a szuperszonikusan repülő test nyomáskúpja eléri a felszínt (legyen az föld vagy víz felett). Az, hogy milyen erejű lesz a hagrobbanás függ pár dologtól. Pl a repülési magasságtól, a repülőeszköz méretétől, aerodinamikai kialakításától.
Amíg a szovjet csapatok ideiglenesen itt állomásoztak teljesen mindennapos volt a hangrobbanás, a többség fel sem kapta rá a fejét.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Magisk
- Nők, nőügyek (18+)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen