Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pingüino

    senior tag

    válasz ollie #263 üzenetére

    A videólejátszás ideális esetben nem a CPU-t terheli, hanem a hardveres gyorsítóeszközt. Ha ma egy processzor ezt nem támogatja, az már régen rossz. Játék közben meg senki nem néz még filmet is. Ha valaki játszik, akkor csak az x86 magok mennek, az ARM mag pedig terheletlen. Idle közeli állapotban viszont ég és föld a különbség egy ARM és egy x86 mag között fogyasztásban, mindegy, mennyire vesszük vissza a frekvenciákat.

    Alapvetően egyébként az egész BIG.Little koncepciónak csak laptopoknál van értelme, asztali gépen sem a hardcore gamerek, sem az irodai munkások nem nyernek vele annyit, hogy megérje a bonyolultabb felépítés. Laptopoknál viszont sokat nyernénk rajta akku üzemidőben. Nem véletlenül megy az Apple is az ARM felé, csak ők az alsó szegmensben teljesen át akarnak térni ARM-re, amibe a szoftvertámogatás hiányosságai miatt lehet, hogy bele fog törni a bicskájuk.

    (#264) Yutani Az alap elgondolás az, hogy nem egy OS futna a gépen, hanem két különböző, és amíg az egyik előtérben fut, addig a másik fel van függesztve. A processzorból pedig mindkettő csak azokat a magokat látná, ami neki kell. Lenne egy kis munka azzal, hogy ezt a magelosztást BIOS szintjén lekezelje valami, de nem megoldhatatlan. Hasonlóan működne, mint ahogy a VM-ek képesek a processzormagokból előre meghatározott számút oda adni egy-egy Virtuális gépnek. Képzeld el azt, hogy út közben csak böngészel a laptopon, vagy filmet nézel, akkor ez az ARM magon futna teszem azt egy androiddal, vagy chrome os-el. Biztosítva a hosszú akku üzemidőt. De ha véletlen kedvet kapnál egy kis játékhoz, egyetlen dedikált gomb megnyomásával altatná a rendszer az androidot/chrome os-t, felélesztené a windowst a felfüggesztésből, és mehet a nagy teljesítményű játék az x86 magokon.

    Szerk.: Egyébként egy jól megválasztott ARM mag kibővítve akár mehetne az integrált északi híd helyére is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák