- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- 3D nyomtatás
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
koop6
tag
Mindenképpen veszteséggel kell számolni, a szűkületnél is, ahol vezetve van a levegő, mint az általad írt kompresszor, illetve turbina esetében (ahol ráadásul rés sincs a cső és a szívó/fújófej között), de itt nem erről van szó, hanem akadályok vannak első körben, nem pedig elvezetés.
Persze rég volt már az áramlástechnika, de nekem az elszűkülés logikusabbnak tűnik, még amellett is, hogy valszeg drágább megoldás. Illetve bordapár elején és végén lévő venti esetében szintén nem látom értelmét, mert ha össze vannak hangolva, akkor felesleges, ha nincsenek, akkor pedig lehet plusz egy akadályt képeznek csak. Pont ebből a megfontolásból van a dupla toronyhűtőmben csak 1 14-es venti, így tűnik a leg hatékonyabbnak, halkabbnak
-
koop6
tag
válasz #06658560 #12 üzenetére
Valahol elvesztettem a fonalat, a turbina és kompresszor esetében is a szívó / nyomó egység eleve 1 csőben van, itt pedig közvetlenül a ventilátor után rengeteg "apró cső" következik, aztán pedig szünettel még apróbbak. Ez okoz felesleges ellenállást (plusz szívó / nyomóhatást a résnél).
Ha irányváltoztatásra kényszerül egy áramlás, akkor ott megnő a nyomás, amiben elveszik bizonyos mennyiségű energia.
A venti természetesen energiaközlő, ezt írtam én is, vagyis ha van 2, vagy három, akkor felesleges a kisebb laptávolságú 2. borda sztem. -
koop6
tag
válasz #06658560 #16 üzenetére
Igaz, alméleti síkon nem gondolkodtam, inkább a képeket nézegettem.
Irányváltoztatás a két eltérő laptávolságú borda találkozásánál van, ahol mivel nem folyamatos szűkülés van, hanem hirtelen sűrűsödés. Persze csak ha jól értelmezem a 3. képet.
Igazad van, nem beszélhetünk csövekről, nem is így értettem, csak ahhoz hasonlítottam.
itt ráadásul elvi szinten nem is összenyomásról van szó, csak simán átterelésről, hisz a két borda egyforma nagyságú, viszont a lamellasűrűség hirtelen megváltozása miatt akadályként lép fel. -
koop6
tag
válasz #06658560 #20 üzenetére
de ha a megnövekedett számú rések felületét tekintjük, az ugyan akkora, mint az előtte lévő nagyobb laptávolságú borda résfelületeinek összege, tehát ha azt vesszük, hogy a 3. képen vékonyabbnak tűnő lapokból van felépítve a 2. borda, mint az első, akkor hiába a nagyobb sűrűség, az átmenő rések össz felülete közel azonos lehet (saccra), vagyis a levegő még csak fel sem gyorsul, hanem szétoszlik több pályára. viszont a szétoszlás egy akadály miatt következik be.
szerkesztve: offolva
[ Szerkesztve ]
-
Supra
tag
válasz #06658560 #53 üzenetére
Hogy jobb-e a lamináris, az alkalmazás függő!
Szökőkútban, csővezetékben jobb, hűtésnél, porlasztásnál nem! Pl. ez utóbbi miatt rücskös a benzines verdák szívócsöve is... Vagy a spray-ben sem nagy boldogság, ha ilyen alakul ki.A random módon kavargó levegőt ugyan nehezebb átpréselni a bordán, viszont sokkal jobban hűt, mert a teljes levegő mennyiség átmelegszik. De ha nincs örvény a levegőben, akkor a bordától távolabb lévő levegőt gyakorlatilag haszon nélkül préseled át a bordák között..
CSillagkapu rajongók ide -> www.SG-1.hu
-
Supra
tag
válasz #06658560 #55 üzenetére
Hát, látom nem győzzük meg egymást :-)
Ha nem a szívócsőben van a karburálás, akkor mit számít a rücskössége? Ez ellentmondás, nem? A porlasztás igenis a szivócsőben kezdődik, mert nagyon nem mindegy, milyen levegő érkezik az injektorokhoz - ráadásul direkt benzines befecskendezésel még te sem igen találkoztál.
A forró pont a rossz borda/ventilátor esetén alakul ki: pl. jelen hűtőnél a motor alatt. Azt továbbra sem értem, hogy lamináris áramlásnál 2cm/ 0.01mp alatt miként vesz részt a teljes keresztmetszet a hűtésben - amikor a ugye attól lamináris, hogy nem keveredik össze.
De továbbra is tartom, hogy ez mindegy is, mert ennél a ventilátornál sem alakul ki soha az életben lamináris áramlás! Nem csak a több ventilátor miatt, de a függőleges csövek, a megszakított és valamennyire hullámos lamellák, és az 1 hét után kialakuló masszív porréteg miatt sem.CSillagkapu rajongók ide -> www.SG-1.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI internet
- Path of Exile (ARPG)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OTP Bank topic
- Napelem
- Formula-1
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- További aktív témák...