Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zolka78

    senior tag

    Köszi mindenkinek. Folytatás természetesen lesz, már rajta vagyok, csak kevés az időm.

    (#4) .mf: Az a súly persze, hogy csak saccoláls, de az általam ismert tényezők alapján. Kerékpár: egy régi Német muffolt acélváz, az urbánusabb féle országutis(pont erre nem volt soha használható) verzió, amit mi csak versenybringának hívtunk, az a vastag vázas verzió, ez van átalakítva trekkingre, súlya alsóhangon 15kg, sosem mértem le. Amikor ilyenkor nekiindulok, akkor 4 üveg 1,5-2 literes iceteával megyek, ennyit tudok elsuvasztani, és ez az ami állandó változó, sokat fogy és amikor csak lehet pótlok, itt kezdéskor 2 literes flaskákkal indultam, ha víz súlyba is számoljuk, min. 8kg. Sátram 4,3kg vagy 4,8kg most pontosan nem emlékszem rá, de ha érdekel megnézem :) . Szerszámaim, pótalkatrészek tavaly 3kg-t nyomtak, idén még jött hozzá pótlánc is. Élelemből 2kg kolbászt vittem, a konzerveket nem tudom súlyra, de jóval nehezebbek voltak, édességből is amit biztosan tudok súlyra, az 1kg nasi, a klasszikus reggeliző kekszekből 1 tucatnyi, súlyukat nem tudom, plusz kenyér, torma, chinsu, pirosarany. Tudod, hogy pipás vagyok, ilyen útra nem tudok elindulni 1 pipával és egy fajta dohánnyal. Az ilyenkor magammal vitt készletem sacc/kb 1kg. Ruházat mindenféle, minden eshetőségre, szó szerint. Súlyuk min. 5kg, ezt csak érzésre, tetejét nem tudom meghatározni, de ebbe minden benne van. Tisztálkodó felszerelés mindennel, súlyát nem tudom, de aki volt már valaha bármilyen túrázáson ami több napos volt, az tudja milyen lehet. Kamera, powerbankok, pótakksik, obik, meg egy minimális kötelező kacat, súlyukat megint csak nem tudom, de kb. tudsz saccolni szerintem egy nagyon minimált :) . Derékalj, párna, hálózság, ezek mondjuk nem túl nehezek, de beleszólnak az összképbe. Apróságok: evőeszközkészlet, kések, pezsgőtabletták. Táskák amikbe ezta sok szir-szart vinni tudom. Kulacs 7 decis, folyadékkal. És még nem beszéltem arról, hogy 3-4 sört mindig beszuszakolok valahova a bajol elkerülése végett, ha más nem akkor estére. Bár szégyelem de volt olyan este ahova sör nélkül érkeztem meg. NAgyjából ennyi, lehet számolni ;)

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • zolka78

    senior tag

    válasz Mr.Csizmás #9 üzenetére

    Azon az alagúton lehet ffelmenni a Durmitorba, értelemszerüen mi pedig ott jöttünk le. Az a híd nem hiném, hogy kisvasúti híd, rendes nyomtávú vasút is elférne rajta. Egyébként az maga a nemzetközi határátkelőhely, ahol teherautók is járnak, szemben a konténerek már a Boszniai szervek épületei.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • zolka78

    senior tag

    (#13) Ba.G: Nem vagyok jelen bringás fórumokon, portálokon, ez nállam elvi kérdés minden hátsó gondolat nélkül :) . Talán annyiban változott a helyzet MOntenegróban, hogy most egészen jó minőségűek az utak. Leszámítva azt, hogy se autópálya, se autóút, se gyorsforgalmi főút, csak sima főútak vannak, de ott ahol lehet a hegyeken, mindenhol építenek ki kapaszkodósávot. És mindenhol lehet útépítéseket látni, 1000%-val fejlesztenek. Viszont a közlekedési morál borzalmas, és veszélyes is sokszor. A bistrica szó szerintem egy tipikus szláv kifejezés lehet talán :F , mi is biztosan onnan vettük át besztercére magyarosítva. Ilyen néven rengetek helyiség és földrajzinév található tőlünk délebbre, még a Görögöknél is, keress rá.

    (#14) Kamikazeman: Még most is sok helyen kint vannak az utak mellett az aknaveszélyre figyelmeztető táblák, és nem csak azért mert kint felejtették őket. Próbáltam erre is felkészűlni, és találhatóak térképek is az aknák helyéről, csak arra kellett rájönöm, hogy ezek ma már nem sokat érnek. Ugyan is 2010 környékén a nagyobb nemzetközi szervezetek úgy döntöttek, hogy már minden rendben van és az aknamentesítést jóformán abbahagyták, pedig a feléig sem jutottak. Lényeg, hogy papíron jól alakultak a dolgok. Békefentartói jelenlét pedig még mindig van, Foca-ban biztosan, bár oda nem akartunk bemenni, és Szarajevó környékén még Magyar felségjelű és rendszámú katonai autókat is láttunk dél felé haladni.

    (#16) Syl: A teljes túra térképen is. Meg akit még érdekel.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • zolka78

    senior tag

    válasz Ba.G #23 üzenetére

    Ha viszont csak azt ütöm be a gugliba, hogy bistrica, akkor ez a legelső találat. És most nézem, Szlovéniában van olyan, hogy Bohinjska Bistrica, ahol tavaly szintén bringáztam szeptemberben, csak ez a helyiségnév nem maradt meg bennem akkor :DDD . Csak átgurultunk rajta ahogy igyekeztünk a Bohinjsko tóhoz.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • zolka78

    senior tag

    válasz Napfénysüti #31 üzenetére

    Az Alpok az idén kimaradt. Tavaly voltunk ott a Szlovén részen. Már fenn van a folytatás egy ideje, csak a megjelenésre vár.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • zolka78

    senior tag

    válasz Napfénysüti #33 üzenetére

    Igen, emlékszem erre a cikkre, olvastam tavaly, jó írás :) . Bár ahogy néztem te outizol és inkább sportból csinálod. Nekem ez inkább csavargás meg kikapcsolódás. A bringám egy régi Német, urbánusabb féle acélvázas "országuti". Pontosabban eredeti formájában volt az. Az a fajta ami inkább csak hasonlított az országutikra, de pont arra nem volt alkalmas csak ilyen trekking felhasználásra. Viszont már csak a váz az eredeti, az egész bringa mai, modernebb alkatrészekből van összedobva. Direkt ilyen általános használatra van összerakva. Ezt használom mindennapos közlekedésre is télen-nyáron, meg kisebb-nagyobb csavargásokra is.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • zolka78

    senior tag

    válasz Napfénysüti #35 üzenetére

    Kell is ennyire megpakolni, hiszen 1 hétig a bringán élek ilyenkor :K . A hajtásrendszerem pedig a következőkből épül fel: 48/36/26 hajtómű és 12-36 sorból.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • zolka78

    senior tag

    válasz Napfénysüti #37 üzenetére

    Itt a bringa is sokkal nehezebb egy országutihoz képest, de kb. 40-50 kg össztömeggel lehet számolni, az 50 az már nagyon a max. akkor, ha frissen felvagyok tankolva kajákkal meg folyadékkal, vagy frissen pótoltam a dolgokat. De itt feljebb valakinek nagyjából le is írtam, hogy mi teszi ki ezt a súlyt. Persze ez csak egy gyors tapasztalati számolás, nem pontos mérés, nem is lenne értelme, hiszen napi szinten gyorsan változhat a súly akár +/- 5 kilóval is alsóhangon. Pl. fogyasztom a folyadékot, majd gyorsan bepakolok valahol 3-4 üveg iceteát 1,5-2 literes kiszerelésben, vagy édeségből tankolok újra, vagy egyéb kajából, meg esetleg viszek még sört is.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

Új hozzászólás Aktív témák