- Milyen RAM-ot vegyek?
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Asztrofotózás
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
Hirdetés
-
Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
ma Középkategóriásak a specifikációk, ha az SoC-t és a kamerákat nézzük, de itt a kiemelt figyelem a hangra összpontosul, abban pedig egyedi dolgokat kínál a készülék.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
juzer78
tag
Az FXAA-t már az elején kukázni kellett volna, egyszerűen elpacásítja a látványt, pl BF3 esetében, persze lehet csak az én szememet, de kimondottan bántja. Az MLAA 1.0 is kicsit gyengüsz volt, de a 2.0-val elég jól sikerült orvosolni a problémákat. Bár én továbbra sem vagyok oda a post-process eljárásokért... inkább nem kell AA és lássam az éleket mint, hogy pacákat lássak. Nagyobb felbontáson ez amúgy sem annyira zavaró.
-
Badman 4ever
őstag
Van megoldás jó élsimításra, tudtommal az SSAA a legjobb, csak az nagyon erőforrás igényes.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
cucka
addikt
Amúgy ti láttok bármilyen érdemi minőségi különbséget a cikkben látható három kép között?
-
juzer78
tag
Mondjuk, nézd a talaj textúráját.
MongolZ: Driverből nem kényszerítem, onnan csak a 16XAF van beállítva, profilokat meg nem állok neki kreálgatni, hol legyen és hol ne...
Badman 4ever: Persze az SSAA lenne a legjobb, de van ahol annyira kifekteti a videókarit, hogy diavetítés lesz, úgy nem nagy élmény játszani...
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Romano
veterán
Vagy ötször kellett oda vissza kattintsak a két kép között mire megláttam a különbségeket. Ha ezt játék közben észrevenném, akkor nagyon büszke lennék magamra.
[ Szerkesztve ]
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
Nikk
senior tag
Ez az a dolog amire azt mondom, hogy kutya se látja pláne játék közben...
DIGIC
-
ViZion
félisten
+1
Amikor nagysebességű ólommal akarnak análisan preparálni, na akkor szoktam is mondani, hogy "olyan homályos ez a fű B+", és futok tovább...Aki még monokróm monitoron kezdett játszani az együtt tud élni ezzel sztem ha normális textúrák vannak, akkor a gyengébb élsímítás is elviselhető.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Löncsi
őstag
Skyrim-ben látható FXAA nem túl jó valóban, nem nehéz felülmúlni.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
Ja, jó.
Ebben lehet jobb az MLAA, de ugye panaszkodtak páran, hogy az utóbbi meg a betűket mossa el olvashatatlan szintre. Kellene egy PH-s post-AA teszt.
De annak örülnék, ha minden gémben lenne egy SS3/Max Payne 3 szintű FXAA, máris lehetne kukázni az MSAA-t.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A betűk elmosását főleg a subpixel adatok hiánya okozza. Egyik driveres megoldás sem jut ehhez. Az MLAA 2.0 megpróbálja a subpixel pozícióra tolni a mintavételt egyfajta rekonstrukcióval, és ezért tud ügyelni ennyire a részletekre, de ez sem csinál csodát, mert subpixel adatok ettől nem lesznek. A betűknél tehát az MLAA 2.0 is torzít, noha nem annyira, mint az FXAA és az első MLAA. Ezt a problémát a játékokba épített megoldásoknál nagyon egyszerűen oldják meg. Szimplán kihagyják a HUD és a betűk szűrését, de ezt driverből nem lehet, mert az nem tudja, hogy a felirat a végső képen felirat, semmivel sem tudod neki megmondani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
FXAA ról se fogunk többet hallani.
"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
Löncsi
őstag
válasz Ł-IceRocK-Ł #17 üzenetére
Szerencsére az MLAA-ról sem.
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
lujó55
őstag
de sok sasszemű vérprofi van köztetek.
én sem látok semmi különbséget. -
lujó55
őstag
válasz Ł-IceRocK-Ł #20 üzenetére
elhiszem, de ezen a notin nem látok különbséget. fel kéne húznom jobban a felbontást?
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
Eleve a mintaképek felbontása sem túl nagy. Főleg az 1 és 2 es között van látványosabb különbség, persze a 2. és a 3 as között is észrevehető. Az 1 és 3 között meg végképp.
Noti kijelzőn még nem próbáltam ilyesmit."lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
lujó55
őstag
válasz Ł-IceRocK-Ł #22 üzenetére
biztos jó a technológia, de tényleg nem látok semmit. szerintem a Quadro-m nem tudja lekezelni. feladom
-
Nikk
senior tag
Aki lát különbséget annak vagy sasszeme van, vagy abnormális látása...
Eleve a különbséget észrevenni egy izgő mozgó játékon képtelenség, mert az ember akarva akaratlanul nem is arra koncentrál. Álló képen persze észre lehet venni a differenciát, de még úgy sem könnyű azért...
Arról nem is beszélve, hogy ezek a dolgok a monitorok felbontásának növekedésével egyre inkább érvényüket vesztik majd a későbbiekben minek következtében egyre kevésbé lehet majd különbséget észrevenni a különböző módszerek között...
Ezek már inkább csak marketing jellegű dolgok. Arról aztán meg végképp nem érdemes szólni egy szót se, hogy az emberek közel 100%-a azt se tudja mit kéne látnia a két kép közötti eltérésként, mindössze az fogja érdekelni, hogy kevésbé legyenek szaggatottak illetve recések az élek..
Aki meg itt Abu-n kívül tudja, hogy itt mit is kéne látnia... No comment...
DIGIC
-
juzer78
tag
Szerintem nem kell ehhez sasszem...
Az izgő mozgó képen is látni az elmosottságot, sőt sok esetben ott még szembetűnőbb...
Én FullHD-s monitort használok, illetve TV-n is ugyanezt a felbontást, és mindkét helyen majd kiszúrja a szemem...
A 4K-s monitorok még kicsit odébb vannak, hogy kevésbé bökje a szemem...
Lehet nekem azért van bajom, mert hobbiból fotózom, és talán innen ragadt rám a minőségi, tiszta látvány igénye...
A no commentre csak annyit, hogy attól még hogy te nem látod, még más szemét bánthatja ezeknek az eljárásoknak a gyengesége. Ezt pedig meg kellene próbálni elfogadni, mások az igényeink....
-
cheatergs
senior tag
Hiába, az Nvidiának mindig csak baja van az FX-ekkel!
[ Szerkesztve ]
Mindig minden mindegy
-
Dagidög
senior tag
Valóban nincs nagy különbség a három kép között. Mivel olyan kényszermegoldásokról beszélünk, amik a MSAA hiányában jönnek jól, ezért a képeket az említett élsimítás nélkül kellett volna lőni.
Mivel én néztem több játékban is a - ha volt - beépített edge AA-t, FXAA-t, SMAA-t és MLAA-t, illetve ha volt rá lehetőség, MSAA-t, CSAA, SSAA-t, ezért gondoltam néhány embernek megspórolhatok pár pillanatot, ha ezt megírom. Képek sajnos már nincsenek, de több játékban is teszteltem és szerintem egyértelmű a sorrend.
Játékokba épített Edge AA - csak egy blur effekt az élekre, ettől mozgás közben a recék még inkább "folynak" a képernyőn, néhány játékban viszont jó a képminőségre gyakorolt hatása, de ez ritka. Nem kíván sok erőforrást.
FXAA - blur nem csak az élekre, de szinte mindenre, így ha egy játékban igényes textúrák vannak, láthatóan szétbarmolja őket. Injectorként szinte bármelyik játékba betehető DX9, vagy afölé. Játék közben kapcsolgatható, így a különbséget is látni, illetve ha nagyon akad a játék, néhány FPS-t lehet nyerni kikapcsolásával. Nem kíván sok erőforrást.
SMAA - Enyhén simítja az éleket, de egyáltalán nem ront a képminőségen. Számomra a legígéretesebb injectoros megoldás, innen letölthető, ráadásul játék közben egy gombnyomással kapcsolható, lásd FXAA. DX9, vagy afölé. Nem kíván sok erőforrást.
MLAA - AMD-s kártyákon driverből kapcsolható megoldás, az első verziója a képkockán helyenként jól eltüntette az éleket, helyenként meg elmosta a képet és a feliratokat is szétbarmolta. A 2.0-s verzió már több élt tüntet el, de még mindig helyenként homályos és a feliratok - bár sokkal jobbak - még nem az igaziak.
MSAA - Az éleket szépen eltünteti, 2x-nek még nem látom értelmét, 4x MSAA már szépen eltünteti az éleket, 8x MSAA már a nagyítóval kereshetőeket is. Erőforrásigénye jelenettől és GPU architektúrától függ, általában magas. A támogatása az adott játékon múlik.
CSAA - képminőségre MSAA, kevesebb erőforrásigénnyel. Jelenleg csak Nvidia kártyákon támogatott. Ha QCSAA-ként szerepel, az csak a mintavételezésben nyújt mást, érdemi különbség nincs. Csak ott működik, ahol az MSAA is.
SSAA - A legjobb képminőséget nyújtja. Hátulütője, hogy hatalmas erőforrásigénye van, így a durvább játékokban használatához minimum high end kártya, de inkább high end SLI/CF rendszer kell. 2x még nem éri meg, 4x-től viszont kifizetődő.Próbáltam néhány hibrid megoldást is:
Amennyiben valakinek az SSAA túl éles (igen, ilyen is van), annak megfelelő lehet az
SSAA+FXAA - az SSAA szépen eltünteti az éleket, az FXAA pedig kicsit természetesebb hatást kölcsönöz a jelenetnek, nem szúrja ki a szemed az éles kép.
MLAA+SMAA - a legtöbb él szépen eltűnik, de az MLAA miatt a betűk torzulnak, ezért én nem szeretem. Ha ez mást nem zavar, akkor egész jó alternatíva, de erőforrásigénye a CSAA-t nagyjából eléri.A sorrend nagyjából így néz ki: SSAA = SSAA+FXAA > CSAA > MSAA > MLAA + SMAA > SMAA > MLAA > FXAA > Edge AA(pár játéknál az MLAA elé tehető, de ez nagyon ritka). Használjuk azt, amit az adott játék, illetve gépünk megenged.
[ Szerkesztve ]
-
Dagidög
senior tag
Igen, de csak olyan játékokra tudod, ahol a MSAA támogatva van. Kiválasztod az adott játékot driverből, az erre vonatkozó résznél (talán anti-aliasing settings) override application settings és ott beállítod a megfelelő értéket. Némely játék natívan támogatja, ott simán a beállításokból eléred - pl. Dirt 2-3.
[ Szerkesztve ]
-
Löncsi
őstag
Értem, köszi.
Néztem, a legkisebb CSAA mintavételezés a 8X és onnan lehet felfele lépkedni (16x/16xQ/32x). Teljesítményben kb hol helyezkedik el MSAA-hoz képest ?
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
ViZion
félisten
Köszönjük!
A gyakorlati tapasztalat sokszor többet jelent, mint a tesztek, meg demo videók...
Mondjuk engem kevésbé érint, középkategóris karikkal nem nagyon lehet élsímítgatni, mert érződik mindjárt, és a képregény mód sz@rabb, mint a csúnya élek...Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
SylverR
senior tag
válasz M@trixfan #34 üzenetére
Ha képminőséget nézzük, az öreg SSAA a legjobb, hiszen sokkal nagyobb felbontásban renderel, majd végül leskálázza. Mikor anno megnéztem egy 3650-esen egy FullHD videót lesklálázva a 1280-as monitoromon, totál meglepődtem, hogy szebb a képe, mint a 720p--be kódolt anyagnak. Szóval minőség terén SSAA jobb, az MSAA csupán hatékonyabb.
Nem!
-
tomchee91
csendes tag
Ezek szerint csak én vagyok itt az egyetlen aki szereti az FXAA-t? Lehet h kicsit jobban mossa az éleket mint a többi, de azért én még is csak szebbnek találom mint egy MLAA2.0-t. Meg nem is vágja a karimat haza FPS ügyileg.
Talán csak azért gondolom így mert nekem egy 1366*768 as monitorom van GTS450-el
De én igen is sajnálnám ha kukáznák az FXAA-t mert ezt driverből bármelyik játékra ráhúzhatom gond nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrotik routerek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Gyúrósok ide!
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-