Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Noukoum #2 üzenetére

    "Még jó hogy az okostelefonon nem vakon gépelünk, nem tudunk minden egyes alkalmazás helyét reflexből ... "
    Én még ilyen félistennel nem találkoztam. Ettől függetlenül nem kétlem, hogy te képes vagy rá. Miért állítanál mást?

    "Elvonja a figyelmet.. Mert más nem vonja el."
    Ne terelj! Igenis elvonja. Arról nem is beszélve, hogy egy már közepesen rossz úton is elkolbászolhat az ember keze, és nem azt nyomja (boccs, érinti) meg, amit szeretne.

    Ha, rajtam múlna (tudom, szerencse, hogy nem), én a Tesla-kat úgy tiltanám, min a sicc. Ez az kijelzőn van szinte minden, rettenetesen balesetveszélyes.

    Egy kis adalék: Model 3 facelift-ben pl. a segélykérő gombot (az egyike volt az utolsó fizikai gomboknak) száműzték az egérmozira. Kérdem én, vajon egy baleset alkalmával, mi fog hamarabb megsérülni? Egy gomb, vagy egy büdös nagy kijelző, középen?
    Erre mondhatnád, hogy baleset esetén a rendszer automatikusan riaszt (lehet, nem tudom), de akkor nézzük azt az esetet, hogy Józsi bácsinak infarktusa van. Nyilván egyszerűbb lesz neki eltalálni egy kis ikont a kijelző tetején, mint a korábban esetleg már megszokott (tegyük fel nem ez az első Model 3-ja) gombot fenn, középen megnyomni.
    Szóval szvsz. az egész autó egy ergonómiai baki.

  • ledgeri

    nagyúr

    válasz Noukoum #2 üzenetére

    Ha a kezedbe adok egy gombos, tekerős, kétállásos kapcsolós, miegymásos ketyerét, akár ismered akár nem, akkor rájössz, érzed, hogy mi merre kattan, ha már használtad, akkor tudod is hogy mit csinál.
    Ha ugyan így a kezedbe kapsz egy érintőkijelzős valamit több menüvel, többféle mélységű felépítéssel, több féle nézettel, azt is ki tanulhatod hasonlóképp...

    De ha pl bekötjük a szemed, a ketyerét elcsavargatjuk, az érintőst meg random, de funkcionalitása szerinti képére állítjuk -kíváncsi lennék- melyiken oldod meg az ismert szakszerű vészleállítást hamarabb...

    // #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

  • ledgeri

    nagyúr

    válasz Noukoum #20 üzenetére

    Pontosan ugyanannyi az esélye hogy megtalálom a következő szám gombot. Biztos jó a matek...

    // #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

  • Snoop-y

    veterán

    válasz Noukoum #20 üzenetére

    Hagyjuk mar a hulyeseget pls:

    Egy erintokepernyot nezni kell, hogy eltalald amit akarsz.

    A fizikai gombokat sem tudja mindig eltalalni az atlagember nemhogy egy tabletet tapicskolni ha mashova koncentral pl az utra. Nem veletlenul kezdtek gombokat pakolni a kormanyra is...

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    " ... azért is baromság az egész mert vezetés közben nem kell nyomkodni a kijelzőt, nem tudom melyik retardált találta ezt ki."
    Ugye tudod, hogy ami az autók 99%-ban még egy légrostély mozgatásával történik az a Tesla-ban már csak és kizárólag a képernyőn keresztül lehetséges? Szóval nem kell itt kitalálni semmit.

    " ... 10 év múlva egy autóba sem lesz kijelző ... "
    Én remélem, hogy kevesebb lesz, mert jobb / gyorsabb lesz a hangvezérlés. Ez az egérmozis megoldás szvsz. addig egy átmeneti - rohadt kellemetlen - időszak.

  • Coyot

    őstag

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    Nem, a gombokra nem kell koncentrálni tudom hol van vakon az út nézése közben használom a fejegységet is a kocsiban, ez nem megy egy zötykölődő autóban hogy mindig eltaláld jól a kijelzőt - persze te még hibátlanul gépelsz is rajta gondolom, ügyes vagy! De azért néha ülj autóba is mielőtt ekkora baromságokról próbálsz másokat meggyőzni.

    Csak úgy mondom hogy a PSA ujra gombokat rak minden szarra az autóiban - hát kérem hova tart ez a fejlődés?! :D

    [ Szerkesztve ]

    Má' nem

  • bkercso

    nagyúr

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    10 év múlva egy autóba sem lesz kijelző
    Az AI-vel már most van hangfelismerés, de még "be kell fagyasztani" a betanított SW-t, hogy olcsó processzoron is fusson. Így újat már nem tanul, miközben használod.

    Ha ez megoldódik, akkor elég lesz utasítanod az autót; nem is kell betanulnod az utasításokat, mert megérti majd, amit mondasz, mint egy ember.
    "Vedd feljebb a fűtést!" "Ja, ne ott, a másik oldalon, és ne annyira. 22°C elég." stb.
    Szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • Szirtimorc

    aktív tag

    válasz Noukoum #2 üzenetére

    Érdemes megnézni a 14. perctől (autósoknak akár az elejétől is :) )
    [link]
    Ez az érintős dolog egy baromság. A világ legjobb autóit kihozták nélküle. A fejlődésnek jóval inkább a tartósságban, kisebb fenntartási költségekben, jobb szerelhetőségben kéne megmutatkoznia, és nem csippel szerelt első lámpában, csak hogy ne lehessen bontottat berakni egy kavicsfelverődés után. A led-mátrix fényszó is biztos a világ nyolcadik csodája, csak kifolyik az ember szeme ha ilyen jön szembe, ezt meg 30 éve is tudta egy komolyabb Hella refi.
    Az összes vezetési segédletet is kitiltanám a közutakról, amíg nem működnek tökéletesen. Lásd sávtartó automatika, ami képtelen egy sávelhúzást-útépítést lekövetni.

    [ Szerkesztve ]

  • Szirtimorc

    aktív tag

    válasz Noukoum #65 üzenetére

    Szokni kell a palócos tájszólást, de nekem semmi bajom vele.
    Az érintőképernyők autós felhasználásról.
    A baromságot autós viszonylatban gondoltam, mivel arról szólt a cikk...Egy apróságot elfelejtesz. Az érintőképernyőt jó eséllyel a bal kezedben fogod, a jobbal nyomkodod, és közben nézed. Azért van rajta kijelző, hogy nézzék. Az autó rázkódik, mozog, és ott az UTAT kell nézni, nem valami hülye kijelzőt, egy alapfunkció eléréséhez. Pl. a videóban a lámpakapcsoló. Lehet, ha minden nap ezt vezeted megszokod, de ha úgy alakul hirtelen, hogy egy ilyennel kell menned, nem hiszem hogy első perctől pont olyan flottul kezelnéd, mint egy "hagyományos" kapcsolót. Ha egy földúton véletlenül egy gomb mellé nyomsz, nem történik semmi. Egy érintősnél simán eltévedsz a menükben.Nézz meg egy F1-es autót. Nem véletlenül vannak gombok a műszerfalon-kormányon.
    Semmi sem véletlen, mikor a profit számít. (jóval olcsóbb egy tablet, mint egy rendes műszerfal gombokkal.

    Valóban nem objektív a dolog, de azért lehet közelíteni. Egy autónál a legfontosabb, hogy elvigyen biztonsággal A-ból B-be. Ehhez kell egy üzembiztonság (ne rohadjon le állandóan, bírja a hideget meleget - tízen év alatt ahol most lakom volt tartós -20alatt és +35 fölött is - vagy ha baja van, ne kelljen 20 szaki, sterilszoba meg 3 hónap, hogy javítsák. Láttam a Himalájában milyen teherautók mennek. Na ott a sok nyugati modern csoda elvérezne igen hamar.) Nagyon fontos a vezethetőség (bele értem a rövid féktávtól, a biztonságos kanyarodástól a elegendően erős motoron át az ezt szolgáló alapfelszereltségig és ergonómiáig). Utána jön a fizikai védelem utas-gyalogos fronton, környezetvédelem, stb. Üzemeltetési költségek, élettartam (nem részletezem). És legutolsó a kényelmi-luxus funkciók. Ezek között persze van átfedés, de lényeget próbálom elmagyarázni. Egy autó jóságát ezekben tudom mérni. Nálam egy szarul működő hangvezérlés meg a tetőkárpitba ledekkel vetített csillagtérkép nem egy jó autó ismérve.
    Csak annyi a köze hozzá, úgy érzem az autógyárak az autó fejlesztése helyett az számítógépek fejlesztésbe ölik a dollár-milliókat, és ezt nem jó útnak tartom.

    Lehet hogy többet okoznak, de attól az még szar. Ahogy nő a segéletes autók száma, majd lehet fordul a kocka. Szvsz egyetlen okos segédlet se működik rendesen, még egy sima radaros tempomatot se sikerült kihozni fölösleges fékezések nélkül. Ne az éles forgalomban vezetők legyenek a béta-teszterek. Nem is értem, hogy az ilyen össze-vissza működő segédletű autókat miért nem viszik vissza garanciában (lehet jó a szerződés).

    Oké, csak akkor ki vezetne? A majmoknak se menne jobban és nehezebb lenne a képzés, az önvezető autó meg a délibáb kategória.

    Nem. Az érintőképernyő nem rossz. még azt se mondom, hogy nem tetszik. Csak nem autó kezelésére való. Mindennek meg van a maga helye, és ennek az autóban esetleg a csak majdnem fölösleges extrák vezérlése jöhetne szóba.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Noukoum #65 üzenetére

    "Rossz volt egy percig nézni a videót, a "tesztelő" miatt."
    Vályi Pista megosztó személyiség az biztos (én spec. bírom). Aki picit is érdeklődik az autók iránt Magyarországon az találkozott már vele (TC, most pedig Speedzone).

    "Ez nem egy tesla, sőt még nem is csak egy tablet. Miről is beszélünk?"
    Nem nézted meg a videó? Legalább azt a részt, amit Szirtimorc ajánlott? Igen, nem Tesla, ettől függetlenül egy jó kis állatorvosi ló (annak ellenére, hogy többszöröse benne a gombok mennyisége, mint egy 4 Tesla-ban együtt).

    OK a Tesla szoftvere nem ennyire beta-s, de ami itt működik, az is szörnyű. Ott van a világításvezérlő, ami hiába dedikált (csak azt vezérli, nem képernyőn van), mégis egy kalap sz@r. Ugyanez van most a Golf-ban, és az agyonistenített ID.3-ban is. Az emlegetett "rezsókapcsoló" körbehugyozza. Nem akarok végigmenni a videóban említett dolgokon, de ami ott megjelenik az tényleg botrányos. Én ha "látatlanba" (ahogy mondjuk az átlag autóvásárló teszi) vennék egy ilyen autót, és otthon derülnének ki ezek a dolgok, biztos agyvérzést kapnék vagy felgyújtanám az egészet a francba. :(((

    "Azért használ az egész világ érintős okostelefont." - ez aranyos, de a kettőnek semmi köze egymáshoz. Ja, de mégis! Mennyit hallani olyan esetet, mikor a zombi a telefonját nyomkodva lelép az autó elé ...

    Vezetési segédek: dermesztő sztorikról hallani. Szinte márkától függetlenül. Ugyan nincs ilyen jellegű statisztika (én legalábbis nem tudok róla), de tartok tőle, hogy az "átlag autóban" lévő ilyen jellegű okosságok több balesetet v. kínos szituációt okoztak, mint amennyit megoldottak.

    " ... tudjátok attól még nem lesz rossz az érintőkijelző mert nektek nem tetszik."
    Nem érted. Nem attól lesz rossz, hogy tetszik-e vagy sem, hanem attól, hogy a gyártók átestek a ló túloldalára. Vagy mondhatnám úgy is, hogy kaptak egy kalapácsot és most mindent szögnek néznek.
    A belső RGS-s led-es díszkivilágítás állítgatása pl. ott tök jó helyen van. Akárcsak a hangzás állítgatására szolgáló equalizer vagy a navi (amit kijelző nélkül ugye nehézkes lenne ...)

    #66 Szirtimorc
    +1
    "Ha egy földúton véletlenül egy gomb mellé nyomsz, nem történik semmi. Egy érintősnél simán eltévedsz a menükben."
    Még nem is kell hozzá földút. Elég, ha az ország legnagyobb falujában autózol. Menet közben jó esély van rá, hogy - még ha oda is figyel az ember (amit ugye nem lenne szabad) - mellé nyom a sofőr. Akkor pedig indul a teremtő profán emlegetése, pedig csak arról van szó, hogy a iroda melegében egy tervező, - akinek még lehet jogsija sincs - egy marketingessel (aki perpillanat a minél nagyobb kijelzőben látja az eladhatóság zálogát) karöltve kitalálta ezt a "csodát".

    "Nézz meg egy F1-es autót. Nem véletlenül vannak gombok a műszerfalon-kormányon."
    Ez egy nagyon jó példa! Ha akkora tutiság lenne az érintőkijelző, akkor az F1-es kormányok nem lennének másak, mint egy marokra fogható tablet.

  • 8th

    addikt

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    Amit itt képtelenek a userek vagy megérteni, hogy a gombokra is ugyanúgy egyáltalán nem kell koncentrálni, sőt még mert sokkal átláthatatlanabb átláthatóbb mint egy kijelző. Tényleg egy nyomorult telefont hozol példának amit két kézzel fogsz egy az úton össze vissza zötykölődő majd két tonnás autó vágódeszka mérető kijelzőjéhez? Ne már. Nézzél félre csak két másodpercre 50km/h tempóval haladva ezalatt máris megtettél vakon ~27,5 métert. Az pont elég rá, hogy szarrá törd a magad és másik autóját. És még csak 50km/h-ról beszélünk nem 90-ről vagy 130-ról... :U
    Ez alapból elvonja a figyelmed a vezetésről tehát balesetveszélyes. Főleg ha elkezd szarakodni felhólyagosodni félig meddig működni mint ezekben a csodákban. Egy rendes autóban egy pillanatig nem kell levenned az útról a szemed mert tudod mi hol van. Reflexből odanyúlsz megnyomod/eltekered a fizikai kapcsolót/gombot és annyi. Ez akkor sem kihívás ha valami szar földúton pattogsz végig. Itt meg mindent a kijelzőről kell vezérelni és mivel nincs ott minden egyes funkció a kijelzőre kirakva vezetés közben almenükön keresztül kell eljutni x vagy y funkció eléréséért ergo kijelenthetjük, hogy egy átgondolatlan balesetveszélyes vacak az úgy ahogy van. Persze tudjuk, te jedi vagy neked simán menne becsukott szemmel ez is... oké.

    "Az a sofőr aki a kijelző miatt nem tud koncentrálni az inkább ne vezessen többet." lol.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák