- Mini-ITX
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Kompakt vízhűtés
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen processzort vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Lesz új Sony OLED tévé is idén
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Nem tudom honnan sikerült kiszopkodni azt a végkövetkeztetést, hogy az Intel a GPU-k ellen van, meg ki akarja őket szorítani a gépeiből... Persze azért Larrabeezott, mert nincs szükség GPU-kra... Az ultrabook szerintem a Macbook Airbe megy majd, meg a másolataiba, a thin Mini-ITX meg a monitorok hátuljára, Macen, PC-n, meg TV-n is, szóval ez szerintem az ég világon semmit nem jelent, mert ezekbe eddig sem volt dedikált VGA, és játszani sem fognak rajta. A Virtual Graphics meg nem ezekre készült válasz, hanem olyan szegenseket is szeretnének elérni a GPU-ikkal, amik elérhetetlenek a hagyományos módon, Pl. telefon, tablet. Látták, hogy más is lát fantáziát, az OnLive szerű rendszerekben, hát megcsinálják ők is a sajátjukat...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Larrabee nincs sehol, mert még az Intel sem bírt el VGA-k terén az AMD-vel és NV-val.
Ha, viszont ha az Intel szerint nincs érelme diszkrét VGA-nak, akkor nem vágott volna bele a fejlesztése.Az ultrabook és a thin Mini-ITX platform fogja kitenni az eladások zömét.
Persze mert az emberek drága All-In-One PC-kre, meg csicsás netbookokra vágynak...
Ha ez így lenne, akkor mindenki AIR-t meg iMac-et venne, nem PC-t.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Azt pl. nem tudom, hogy hogyan mutatják ki, ha vki asztali gép helyett netbookot vesz, de nekem van egy olyan érzésem, hogy a csökkenő PC-s eladások mögött lehet az is, hogy egyszerűen a mostani asztali gépek tovább "jók", tovább alkalmasak alapvető feladatokra mint régen, tehát ritkábben kell újat venni. Az otthon összerakott PC-k számát meg nem mérik sehogy, azok mindig kimaradnak.
Amcsiban meg azért népszerűbb az Apple, mert arra a piacra van optimalizálva.
Az árazás, kinézet, tudás, minden az amerikai igényekre van szabva, nem a többi piacéra.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Armagedown #72 üzenetére
Írt erről már Abu korábban:
Computex 2011: az Intel PC-s tervei Azon a képen amin hűtő is van, látszik, hogy itt annyi volt a szempont, hogy laposabb legyen a lap ITX-nél, azért vannak rajta fura megoldások. -
veterán
Mint VGA nem lett értékelhető, de tudományos számításokra az lehetett volna, csak ugye arra meg nem készültek rá...
Szerintem az asztali VGA-k eladását nem a "pici PC"-k vetik vissza, hanem 2 dolog:
1.) PC-s játék visszaszorulása a konzolok javára.
2.) Az egyre jobb integrált GPU-k kiszorítják, az alsó kategórás diszkrét VGA-kat.Nvidia vezér egyik nyilatkozata: Huang said he expects the company to sell discrete graphics chips for high-end notebooks and workstations for the foreseeable future thanks to high GPU “attach rates” internationally — basically the number of machines that carry a discrete GPU. It’s around 80 percent in China and 70 percent in Europe, but only 20 percent in the U.S. “I don’t know exactly why, maybe it’s because people have a greater sense of value outside the U.S.,” he said.
-
veterán
Akkor van itt ellentmondás, ha azt feltételezed, hogy a "pici PC"-k elterjedését, a gyenge integrált GPU-k hátráltatták eddig. Szerintem azt a szintet már nagyon rég tudják az integrált megoldások ami ezeknél a gépkenél elvárás. Szerintem olyan "nagydobozos" PC-ket váltanak le ezek a gépek, amikben korábban sem volt diszkrét VGA.
Tehát SZVSZ ezek a "pici PC"-k olyan helyről veszik el a usereket (ha egyáltalán elveszik, és nem új eddig lefedetlen piacra törnek be), amik eddig sem látszottak, a diszkrét VGA-s statisztikákban. -
veterán
USA-ban általános az 1 év garancia, és az Apple cuccokra is ennyi van alapból, persze vehetsz hozzá 3 évet, meg extra szolgáltatásokat, de alapvetően nekem úgy tűnik a tengerentúlon a garancia nem olyan fontos szempont mint az öreg kontinensen.
Apple népszerűsége az USA-ban jórészt abból fakad, hogy ők teljesen erre a piacra optimalizálják mindenüket. A hardvert, szoftver, marketinget, szolgáltatásokat stb...
-
veterán
Hogy lehet, hogy nem látták előre, hogy ez a hardver akkor semmire sem lesz jó?
Knights Cornert nem tervezik, de ha nem bukják be tejesen az egész projektet, akkor SZVSZ a későbbiekben újra próbálkoznak majd VGA-val, ha úgy ítélik meg megint, hogy versenyképes lehet, mondjuk ezután a lebőgés után, biztos óvatosabbak lesznek legközelebb.Trendekkel kapcsolatba csak annyit fűznék hozzá, hogy sok mindent 1/1-ben átvesznek EU-ban meg keletebbre, de sok mindenben meg nem követik az USA-t.
-
veterán
nincs messze az az idő, amikor az IGP-k a bika GPU-k ellen indulnak harcba.
Ezt komolyan nem értem, mégis hogyan gondolják technológiailag...
A fő probléma az integrált megoldások esetén, a diszkrét megoldásokhoz képest nagyon visszafogott memória sávszélesség, mert mondjuk vegyük a Sandy Bridget:
Dual channel DDR3 1600MHz esetén ez összesen kb. 25GB/s.
Ennél több mostanában olcsón nem várható.Egy 560 Ti szintű VGA meg rendelkezik 128GB/s el, ami kb. 5x annyi, és ezen nem kell osztozkodnia... Ha mondjuk a piszok drága LGA2011-es procikat vesszük alapul, akkor azok majd tudnak kb. 50GB/s-et és ha beletokoznának még egy GPU-t a proci mellé, akkor ezen még osztozkodni is kéne, és az egész jóval drágább lenne mint egy Sandy + Diszkrét VGA.
Arról nem is beszélve, hogy ez így olyan magas TDP-t eredményezne ami olcsón hűthetetlen...PCIe 3.0 esetén a VGA meg ráadásul 16GB/s-el el is érheti a procit, a prociba épített PCIe vezérlőn keresztül, ami eléggé lerövidített utat jelent, ráadásul akkora sávszél amivel a Sandy integrált GPU-ja kb. össz-vissz gazdálkodhat...
Szóval egyszerűen nem látom, hogy mégis hogyan tudnának az integrált megoldások bármikor is az alsó-középkategória fölé kerülni teljesítményben, sőt most még sokat is mondtam...
Az a megoldás amit a konzolok alkalmaznak, hogy a GPU és a CPU közös, gyors memóriát használ, az nem megoldás, mert olcsón csak nagyon kis mennyiségű gyors memória mellett megvalósítható, ami _kizárólag_ játékra is csak korlátozottan alkalmas, az Xbox360 512MB-ja meg a PS3 256-ja röhejesen kevés mai szemmel, de amikor újak voltak a konzolok akkor is kevés volt...
Ráadásul mire kijön az új konzol generáció, és esetleg vmi csoda folytán lesz vmelyikben 2-4GB ram, addig már a csúcs diszkrét VGA-kon is lesz ennyi, ehhez csak ráadás lesz a 8-16GB rendszermemória... -
veterán
Ráadásul ott lesz mondjuk az NV Maxwell architektúrája, beépített Arm procikkal, amit ha nem alaplapra integrálva képzelünk el, hanem mondjuk egy diszkrét VGA-n, akkor lesz egy kis játékkonzolunk amit csak berakunk a PC-be, és szinte önállóan futtatja a játékot...
Ebben az esetben az olyan problémák, mint a kevés, de gyors, vagy sok, de lassú memória, nem lesz akadály, mert a rendszermemóriát használhatja cache-nek a VGA, miközben neki meg rendelkezésre 512bit-es GDDR6-7...[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nagyon jó hasonlat. A kamion 1000 lovát üzleti célra, pénzt termelésre használják, mint a tudományos számításokra befogott GPU-kat (Tesla), a Veyron (diszkrét felső kat, VGA) meg játékra, szórakozásra van, azoknak, akik nem szeretik a kompromisszumokat. Aki kis pénzből akar szórakozni, annak ott vannak a konzolok, meg a jelenlegi integrált megoldások, ők megelégednek a Suzuki Sporttal, a Veyron helyett.