Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mephi666

    nagyúr

    válasz hackeeeee #11 üzenetére

    tízezer db képernyő föld-viszonylatban nem sok... rengeteg ember van, akinek annyi a pénze, hogy kínjában nem tudja mire elverni... a 600dollár pedig nem megfizetethetetlen kategória még magyarországi viszonylatban sem... habár az is biztos, hogy ilyet sem fogok venni... :)

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • mephi666

    nagyúr

    válasz devast #15 üzenetére

    szerintem aki ilyet vesz, az nem feltétlenül tudja, hogy mi az a tn panel :) csak van 600felesleges, kidobásra szánt dollárja... :)

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • mephi666

    nagyúr

    válasz Devid_81 #22 üzenetére

    jah, hát ez durván számolva is 40fölött indul... ennyiért már menő oakley, rayban vagy police szemüvegeket lehet kapni simán... :) kíváncsi vagyok, mikor szerződik le az nvidia a nagy napszemcsigyártókkal és mikor adják a szemüvegekhez ezt a "képességet" extrának? :D legalább multifunkciós lenne... menőzhetne vele pista a mucsajröcsögei dizsiben, aztán a fészerben nyomhatná vele a sufnituning gépén a quake6-ot háromdében :DD

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • mephi666

    nagyúr

    válasz brd #119 üzenetére

    nagy probléma még szerintem fps-eknél, amivel a valósághűséget jobban vissza lehetne adni, de nagyon nehéz megoldani a következő: való életben a szem hasonlóképp működik, mint pl egy fényképező objektíve... amire fókuszálsz, az éles, a távolság függvényében pedig a környezetet nem látod olyan élesen... fps-ek 99%-ában pedig mindig az egész kép teljesen kontrasztos (motion blurral most ne foglalkozzunk, mert annak gyors mozgásoknál van inkább jelentősége...) nagyon nehéz lenne megoldani, hogy fps-ekben is mindig amire mutat a kurzor, az a tárgy legyen kontrasztos, mert sokkal gyorsabban tudja mozgatni az ember a szemét, mint csuklóból az egeret és szerintem a szem/agy is sokkal gyorsabban fókuszál, mint ahogy ezt hw/sw-esen meg lehetne valósítani... :) ha mégis megvalósítható lenne, amit írtam, akkor az azt eredményezhetné, hogy állóképnél a "becélzott" tárgy sokkal élesebb/kidolgozottabb/részletesebb lehetne, mint a környezet... a környezetet pedig el lehetne nagyolni: kevesebb poligon, kisebb felbontású textúrák, stb... (kisebb számolásigény... szinte minden "erőt" a kiválasztott objektumra lehetne fordítani...) erre pedig blur effekt és kutya nem veszi észre a "trükköt" :) csak mozgás közben ha folyamatosan változtatjuk a poligonszámot, textúrákat nagyobb felbontásra tesszük, stb... ez odaverne a vasnak rendesen... nem tudom hogy boldogulnának az izmosabb vasak, ha ilyen mértékű folyamatos számítolgatásnak tesszük ki...

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • mephi666

    nagyúr

    válasz rumkola #121 üzenetére

    korábban crt-nél ki lett tárgyalva, hogy minden egyes frissítésnél az összes képpontot ki kell rajzolni... simán lehet látni 60hz-en, ahogy vibrál a kép, 100hz-en pedig már nem érzek vibrálást... tv-knél ugyanez a helyzet... hagyományos katódsugárcsöves tévék (ha jól tudom) 50hz-en frissítenek... bemegyek egy boltba, simán kiválogatom akárkinek még többdeci töménnyel a fejemben is, hogy melyik hagyományos tv-k a 100hz-esek... :) játékoknál/filmeknél viszont külön kell választani az fps-t és a frissítést... ha egy játék 10-15fps-sel megy, azt simán észre lehet venni, hogy eszeveszetten rángat... stabil 20-25 fölött válik folyamatossá a látvány... azért, mert általában csak a kép egy bizonyos része van mozgásban, a többi fix (ott a képernyő frissítése számít) és nem észleled különösebben a "szaggatást"... :) ez a 10 +/- 1-2 elég durva példa... 10-2=8... nekem a gta4 az őrültnagy cpu limitje miatt 1280ban fullon 8.5körüli fps átlagot benchmarkol és ez élvezhetetlenül rossz... (legyalult grafikával is ennyit visz, amikor pl a farcry2 benchmark dx10ben 1280ban ultrán 25-30 közötti értéket hoz 4xfsaa-val...)

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • mephi666

    nagyúr

    válasz einstein #124 üzenetére

    igen... részben emiatt nehéz megoldani ezt a dolgot fps-ekben, mert nehezen "találja ki" a program, hogy most hova akarsz fókuszálni... :) a textúrás dolog meg tényleg zavaró... másik topikban fejtegettem már, hogy pl az ut-ben (10éves játék, dx7-re) jól megoldották, hogy a távolság függvényében egyre nagyobb felbontású textúrákat használtak... (detail textures opció a demóban még játékon belül kapcsolható volt, végleges verzióban meg már csak ini fileban lehetett belőni, mert ette a gépet rendesen...) most meg játszottam pár hónapja pl a fallout3-mal, ami a híres oblivion motorra készült és a falak meg úgy néznek ki, mintha szépen lehányták volna :S

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • mephi666

    nagyúr

    válasz Vico87 #130 üzenetére

    ezt kb olyan módon lehetne megoldani, mint ahogy a szgp-es szemvizsgálatok működnek... nem teljesen értem a működésüket, de kb 1hónapja megvizsgálták a cégnél az én szememet is... lényeg, hogy belenézel a kütyübe, ami olyan, mint egy távcső és van benne valami kijelző, amin megjelenik pl egy homályos léghajó, ami elkezd élesedni, ahogy ráfókuszál az adott szemed, akkor megint elhomályosul és kezd élesedni... és ezt megismétli még párszor (külön-külön mindkét szemmel elvégzik a vizsgálatot) ebből megállapítják a szemtengelyferdülést meg, hogy milyen erős szemüveg kell, stb... gondolom lazán be lehetne vele mérni, hogy pl mire néz éppen az ember... csak ezt fps-ekre is megoldani elég körülményes lenne... :)

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

Új hozzászólás Aktív témák