Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • R9DEON

    senior tag

    válasz gbors #34 üzenetére

    Mint például a teljesítmény / fogyasztás javítása,

    A maxwel óta mert azelőtt pariban voltak de ugye ugrott a dupla pontosság amit most vissza kell tegyenek.

  • Geri Bátyó

    őstag

    válasz gbors #34 üzenetére

    Például azt is. :K
    Ugyanakkor a nVidia már nem teheti meg, hogy kiheréli a GPU-t, mert az már nem tudják tolerálni a játékfejlesztők sem.

    "Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #34 üzenetére

    Úgy hallottam, hogy nem ez volt a fő fejlesztési szempont, hanem a Mantle-lel gyűjtött tapasztalatok szerint a limitek megszüntetése. Nyilván ugyanezek a limitek a DX12 és a Vulkan API-ban, tehát az, hogy ezt az AMD négy éve már látta olyan hardveres megoldásokra sarkalta őket, amelyek már itt lesznek a GCN4-ben. Ebből a szempontból az AMD csak mázlista, hogy már 2012-ben futtathatott ilyen teszteket és nem kellett 2015-ig várni vele.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #46 üzenetére

    És a Pascalban visszatértek azok az egységek, amiket kidobáltak a Fermi óta. Azokra most szükség lesz megint. Persze valószínűbb, hogy a Microsoft kényszeríti erre őket, mert a DX12 specifikációja túlságosan kötött. Az új API nem igazán engedi meg a hardverben az elkalandozást. Bár az MS nem köti meg a tervezők kezét közvetlenül, de közvetve igen, mert szándékosan úgy van megírva a specifikáció, hogy csak egy lehetséges irány legyen.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #73 üzenetére

    Ugyanazt az ütemezést kapja. és igen ez sok többlettranzisztorral jár, de szükség van rá.
    A különbség az SM-ben lesz csak. A GeForce-os verziók kapnak textúrázót, illetve kapnak ROP blokkot, setupot, kijelzőmotort, fixfunkciós videoblokkokat. Ezek hiányoznak a GP100-ből.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #85 üzenetére

    Nyilván FP64-ből elég kevesebb. A regiszterterületből nem engednék, mert kezd az egész szoftveres irány túl általános vonalat venni, amire már nem lehet jól kigyúrni a regiszterallokációs rutint. Addig ez jó volt, amíg kiszámítható volt az egész, de ma már nagyon nem az. A cache-hez sem nyúlnék az SM-eken belül, mert egyre inkább a compute lesz a domináns oda pedig kell a sok cache. Én még dobnák is +64 kB-ot az LDS-re, de gondolom nincs több tranyóbudget rá. :D

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Mercutio_

    félisten

    válasz gbors #114 üzenetére

    Hm, és a Polaris 11 fogyiban/teljesítményben hová várható?

    Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

  • Mercutio_

    félisten

    válasz gbors #116 üzenetére

    Csak azok a fránya driver gondok... :U

    Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP

  • BeZol

    őstag

    válasz gbors #116 üzenetére

    Srácok, nézzétek mi történt 40nm-ről 28nm-re váltásnál (70%-os méret lett, tehát 30%-os csökkenés).
    GTX 580: 40nm, 240W, 6685 3dmark performance pont
    GTX 680: 28nm (-30%), 173W (-28%), 9458 3dmark performance pont (+41%)

    30%-kal csökkentett méret, 28% csökkentett fogyasztás, és "ezek ellenére" 41%-os teljesítménynövekedés.

    Mi is lesz most? 28nm-ről 14nm az AMD-nél, 16nm az Nvidiánál.

    AMD: 14nm (-50%)
    NVIDIA: 16nm (-43%)

    A sorokat lehet folytatni: ennyivel csökken a fogyasztás (talán nvidiánál nem, mert ők eleve sokat kispóroltak eddig), és olyan 60% körül fog nőni a teljesítmény.

    A kiszivárgott GTX 1080 firestrike extreme pontja 8959 pont, míg a mostani GTX 980-nak 5652 pont. Ez +58,5%. De nézzük konkrétabban:

    GTX 980: 28nm, 171W, 5562 extreme pont
    GTX 1080: 16nm (-43%), "98W (-43%)", 8959 extreme pont (+58,5%)

    Nem mondom, hogy 100W-ot fog enni, mert most is csak azért esznek kevesebbet az AMD kártyákhoz képest, mert kispóroltak pár cuccot, ami elvileg játék szempontjából kevésbé fontos, viszont most ezek újra be fognak kerülni! Tehát lesz az 120W szerintem.

    Arra biztos mindenki emlékszik, hogy az AMD reklámozza a 2,5-szeres performance per watt-os dolgot. Mutatom is Nvidia-ra:

    A GTX 1080-as "elviekben" 100W-ot kéne fogyasszon. A 3dmark extreme pontok alapján pontosan ugyanazt tudja, mint a mostani GTX 980Ti, ami bizony 250W-ot eszik. Egy kis matek, és az pont a 100W 2,5-szerese. Ez nvidiának nem fog összejönni, mert ők sokkal alacsonyabb fogyasztáson voltak, viszont AMD-nél meglesz a marketing alapján is, ill. azért is, mert ők nem 43%-kal csökkennek méretben, hanem 50%-kal.

    Ha mégtovább matekozunk, akkor arra lehet jutni, hogy a mostani 60-70ezer Ft-os kategória (GTX 960, R9 380) utódai a mostani 120-150ezer Ft-os GTX 980, R9 390X szintjét fogják hozni, csak ezeknek a fogyasztását le kell osztani 2,5-del, tehát 50-80W környékéből hozzák majd ki (HD 7770, GTX 750, 750Ti fogyasztásai ezek!).

    2012 óta 28nm-re vagyunk. 4 év alatt az AMD a 7xxx-es szériához képest hozott előrelépést a 2xx szériával, azóta viszont nem sok minden történt, az Nvidia pedig kiszedett a kártyáiból a játékok szempontjából nem fontos dolgokat (így nekik csökkentett fogyasztással jött össze ugyanaz). Az elmúlt 4 év alatt (ami tulajdonképpen csak 3, mert gtx 680 2012 márciusi, a gtx 960 pedig 2015 januári) annyit haladt az Nvidia, hogy azonos gyártástechnológián a 180W-os gtx 680as teljesítményét hozza 120W-tal a gtx 960as. A gtx 680as idejében 150ezer Ft-ért ez volt a csúcs kártya, még nem volt titan, meg Ti verzió semmiből, így ehhez képest kell nézni a jövőbe, ez pedig azt jelenti, hogy a majd most megjelenő 150ezer Ft körüli GTX 1080-as teljesítményét az elkövetkező 3-4 év után majd 60ezer Ft-ért kaphatjuk meg 2/3 akkora fogyasztása mellett. Az AMD ugye nem szedett ki dolgokat a grafikus magból, nekik a 7970-es volt a csúcskártya eleinte, most ugyanehhez képest +10%-os teljesítményt tud az R9 380-as azonos fogyasztással 65-70ezer Ft-ért.

    Mivel most a virtuális valóság meg fene tudja mik miatt az Nvidia is visszapakol mindent, és talán a jövőben nem fog menni ez a trükk, így az AMD-ből kiindulva (aki ugye mindent benthagyott) is az lenne a lényeg, hogy 3-4 év után a 150ezer Ft-os kártya teljesítményét fogja hozni a 70ezer Ft-os, csak talán 10%-kal kisebb fogyasztással.

    Csúcs kártyák szempontjából nehéz jósolni, mert régen nem igazán volt 200ezer Ft feletti kategória, csak két kártyás rendszerekkel, amik helyett az nvidia áttért az 1 nagy magra. Itt nagyjából az lenne a szemlélet, hogy 3-4 év múlva a most megjelenő 150ezer Ft-os kártya 2xeres teljesítményét fogja majd tudni az akkori 225ezer Ft-os. (1,5szeres áron 2xeres teljesítmény jól hangzik, csak van közte 3-4 év :DDD )

    Ha nem lennének még olyan bajosak a crossfire-sli rendszerek, akkor mondanám, hogy 2db 150ezer Ft-os kártyát ha vesztek, akkor az olyan, mintha 3-4 év múlva vennétek egy 225ezreset, de amíg nem terjed el a directX 12 (ami elvileg megoldja a mikrolaggokat is az ilyen rendszereknél), addig ez a vonal felejtős.

    A lényeg, hogy AMD-nek jön most nyáron a 60-70ezer Ft-os kategóriának az utódja a mostani R9 390X és GTX 980 teljesítményével, és mindez 60-80W fogyasztással. Ha Nvidiát akartok venni ilyen árban, arra októberig várni kell.
    Az Nvidia és az AMD is jön a 100-150ezer Ft közötti kártyák frissítésével, és lehet, hogy egy gtx 980Ti utód is benéz majd, de az igazán csúcs kártyák januárban jönnek mindkét féltől.
    A laptopok piacán az AMD augusztustól árul új kártyákat, Nvidiát nem vágom, de ha ilyen fejlesztések történnek asztali fronton, akkor gondolhatjátok mekkora brutális ugrás várható a laptop piacon :K
    A mostani 940M utódja GTX 950M-960M szinteket hoz majd, ezeknek az utódja pedig a mostani GTX 980M szintjén hozza majd, tehát durván 100-150ezer Ft-tal olcsóbban kapunk majd azonos grafikus teljesítményt. Akinek az üzemidő is fontos, az is vígan ellessz.

Új hozzászólás Aktív témák