- Samsung LCD és LED TV-k
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Philips LCD és LED TV-k
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- HP notebook topic
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Mini-ITX
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Bejutott az európai 5G-be az Amazon
it Felhős üzletet kötött a Telefonica és az Amazon, ezzel utóbbi bejutott az európai 5G-s szektorba.
-
AI jelzést kapnak az új Ryzenek
ph Az AMD gondoskodik róla, hogy véletlenül se kerülje el a figyelmünket ez a két betű.
Új hozzászólás Aktív témák
-
edari
őstag
"Miután a UPC hálózatán több kisebb-nagyobb kimaradás és technikai probléma is jelentkezett az utóbbi időben"
Csak 1 hónapja telefonálgatok be hogy csinálják meg nálunk a hibát, képtelenek...
-
bambano
titán
"A döntéssel mindenki jól jár.": kivéve a júzereket meg a technikusokat.
merthogy az erikfia nem vesz át mindenkit, illetve a technikusok közül nem mindenki akar majd átmenni, inkább lelépnek máshova.a magam részéről azt vélelmezem, hogy az upc előfizetőknek indokolt lehet új ruhadarabokat beszerezni, mint pl. nyúlcipő.
"az Ericcson bevonása nem volt nagy meglepetés az általunk megkérdezett iparági szereplők szerint": nagyjából mindenki tudta, hogy ez lesz, mikor a román upc főnökét nevezték ki a magyar upc főnökévé is, amely döntés rendkívüli népszerűséget vívott ki a dolgozók körében. (nem).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
egyszer régen, egy messzi-messzi galaxisban, volt egy kábeltv szolgáltató, ahol szakemberek irányították a céget és minden működött szépen. majd jött a gonosz sith nagyúr, és lecserélte a szenátust egy könyvelőre. attól kezdve az elsődleges szempont a költségcsökkentés lett. egy jó hálózatot nem lehet két nap alatt összeborogatni, pár évig elgurul magától karbantartás nélkül, de nem a végtelenségig. és amikor eljönne az ideje, hogy ismét rendes karbantartást kapjon a rendszer, akkor a könyvelőt a gonosz nagyúr lecseréli egy olyan főnökre, akinek a méltatásában az a fő pont, hogy milyen remekül csökkentette a költségeket a román upc-nál.
kettőt se fogsz pislantani, majd jön a nagy meglepődés, hogy felszámolják a magyar upc callcenterét és viszik romániába a melót és majd onnan intézik az előfizetői ügyeket.
a másik nagy probléma, hogy az upcnak régen nem volt tisztességesen elektronikusan dokumentálva a hálózata, és nem hiszem, hogy azóta ezt megcsinálták. amennyire én tudom, egy csomó fontos infó csak a szerelők fejében van meg, akik közül nem keveset most kirúgnak. a fejükben levő infókkal együtt, amikről nincs backup.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
edari
őstag
válasz Intruder2k5 #7 üzenetére
Még nem.
-
bambano
titán
válasz FreedomHUN #9 üzenetére
és tényleg! na ugye, hogy nem fog tudni pislantani se
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Apollyon
Korrektor
Úgy tűnik akkor a UPC még egy lapáttal hozzájárul a shithegyhez. Régen nem volt ilyen, nyár óta már szinte minden héten van egy nem gyenge 12 órás szolgáltatás-kiesés.
Eddig a múlt heti a csúcs: 26 óra.
Ez már az a szint, amikor a panaszt az NMHH-nak kell jelezni, bár az passz hogy fog-e történni valami, minden bizonnyal nem.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Apollyon
Korrektor
Ez egy jó ötlet, köszi!
Még egyébként nem is jeleztem a UPC-nek sem a gondot De a fosbúk oldalukon láttam, hogy egyébként országszerte gond van (temérdek elégedetlen felhasználói bejelentések, napi szinten) ahol a fb oldalt egyébként kezelő upc-s mancika a szokásos, maximum 1-2 szóval eltérő sablonüzenetekkel "nyugtatja" az ügyfeleket, bár van küldd el privátban az ügyfél azonosítód megoldás is.Van itt egyébként egy tájékoztató: Karbantartások Itt általában 6-12 órás intervallumokat adnak meg, utóbbi alkalmakkor mindig bőven meghaladt a kiesés – ha egyáltalán oda volt írva.
UPC-nek meg azért nem jeleztem még a dolgot, mert az van az ÁSZF-ben, hogy csak akkor jogos a panaszom hogy ha a bejelentéstől számított 72 órán belül nem oldódik meg a probléma. Addig meg simán kibekkelik, aztán habira pampogtam.
Eddig minden alkalommal amikor kihagyás volt, akkor a szomszédoknál (társasház) sem volt internet amit abból gondolok, hogy a UPC Wi-Free SSID-k eltűnnek az éterből.
Ebből kiindulva jóval nagyobb lehet a gond, így meg szerintem hiába fenyegetőzök nekik meg mancikának az NMHH-val, nem hiszem hogy fognak (tudnak) egy bejelentéssel bármit is érdemben kezdeni.
Mindenesetre elindult a folyamat...
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
titán
válasz FreedomHUN #14 üzenetére
Mivel nem tud online lenni a HGW így folyamatosan reboot-ol és elölről kezdi a regisztrációs folyamatot és ezzel együtt a wifi is újra lesz indítva, ezért nincsen Wi-Free sem.
Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Internet 150 with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P
-
FozzieBear
csendes tag
"a vállalat bővítette portfólióját azáltal, hogy virtuális mobilszolgáltatóvá léptek elő, az Ericcson bevonása nem volt nagy meglepetés az általunk megkérdezett iparági szereplők szerint."
Csak én nem látom az összefüggést a kettő között?
-
titán
válasz FozzieBear #16 üzenetére
Az Ericcson a mobil hálózatok területén is tevékenykedik így arra is kiterjed a szakértelme.
Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Internet 150 with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P
-
FozzieBear
csendes tag
válasz Gubek-Einste #17 üzenetére
És ennek mi köze ahhoz, hogy UPC virtuális mobilszolgáltatásba kezdett tavaly a Vodafone hálózatán?
A Vodafone hálózatát Magyarországon tudtommal nem az Ericsson üzemelteti, hanem egyelőre még a Vodafone maga ...Esetleg ha a Vodafone-nak outsourcingolta volna a hálózat üzemeltetést a UPC, akkor lenne némi "összefüggés" a kettő között, de a Vodafone nem foglalkozik ilyesmivel, inkább az a tendencia náluk is (mint mindenhol), hogy ők is a nagy Network Managed Service óriásoknak (Huawei, Ericsson, Nokia) outsource-olják a tevékenységet...
Ez a magyarországi üzlet viszont abból a szempontból érdekes, mert az Ericsson - bár a vezetékes és mobil telekom szegmensben eddig is vezető volt a managed service piacon - ezzel az ügylettel viszont belép kábelhálózatokra, ami eddig szűz terület volt számára globális szinten is.
-
FreedomHUN
senior tag
válasz Gubek-Einste #15 üzenetére
Nem akarok kötekedni de nem rebottol a modem, csak szimplán rangel, ds villog folyamatosan, ha nincs előreirány vagy a ds világít és az us villog ha nem talál visszirányt ilyenkor elölről kezdi a rangelést a ds villogtatásával, a wifi viszont aktív marad. megtudod nézni wifin keresztül hogy mennyivel ad a modem, csak nem lesz internet mivel a cmts nem engedte be.
-
titán
válasz FozzieBear #18 üzenetére
Meg kellene tudni, hogy az említett iparági szereplők mit gondoltak.
#19 FreedomHUN
Ha egy bizonyos ideig nem tud feljelentkezni az eszköz akkor teljesen újra indul, én legalább is többször tapasztaltam ezt a Cisco EPC3925 esetében, pl mai is amikor a technikus az erősítőnél méricskélt/állítgatott akkor nem értem el a HGW admin felületét, hogy megnézzem a jelszint értékeket.[ Szerkesztve ]
Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Internet 150 with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P
-
Zsocy155
őstag
Gondolom a 29-es körzet továbbra is le van sz@rv@.
-
papasoft80
tag
A 72 óra az a végső határidő. 48 órán belül fel kell venniük veled a kapcsolatot, megadva az elhárítás várható idejét is.
Minden kimaradás esetén érdemes bejelenteni. Azt persze vissza kell utasítani, mikor azt mondja a telefonos kisasszony, hogy "a hiba elhárítását megkezdtük". Mert ezzel hallgatólagosan hozzájárulsz ahhoz, hogy a 72 órás számlálót "megállítsák".
Azt is figyelembe kell venniük, ha egy hibát elhárítottak és 72 órán belül ugyan azt a hibát bejelented, akkor az nem új hibaként jelenik meg, hanem a régit kell "visszanyitniuk" így ha sűrűn van kiesés, akkor em kevés összegre vagy jogosult. Ugyanis kötelezően kell fizetniük arra az időre, mely a bejelentéstől eltelt 72 óra és a VÉGLEGES elhárításig eltelt. -
bambano
titán
válasz papasoft80 #23 üzenetére
"Mert ezzel hallgatólagosan hozzájárulsz ahhoz, hogy a 72 órás számlálót "megállítsák".": téves, nincs ilyen szabály.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
titán
De hivatkozhatnak arra, hogy az előfizető kérésére a hiba elhárítását felfüggesztették, a T-s témában többek kaptam ilyen sms-t ha jól emlékszem, és ezáltal kifuthatnak a 72 órás határból.
[ Szerkesztve ]
Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Internet 150 with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
Nem igazán értem, hogy "a hiba elhárítását megkezdtük" szöveg milyen jogalapot adna a 72 órás óra megállítására. Szerintem semmilyet. Ettől függetlenül volt már rá példa, hogy én is reagáltam rá, valami olyasmit, majd akkor tekintem megkezdetnek a hiba elhárítását, amikor ideért a technikus. Persze hozzáteszem, azt ők mondták előtte, hogy a hiba elhárításához ki kell jönniük a helyszínre, ami természetesen - mint utólag bebizonyosodott - nem volt igaz, mert a hiba nem nálam volt.
A T-nél valóban divat ez a felfüggesztősdi, amikor minden előzmény nélkül az állítólagos előfizetői kérésre függesztik fel a hibaelhárítást. Csak tudnám, hogy ha valaki felnyomja őket ezért, akkor milyen kérést tudnak bemutatni.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Intruder2k5 #26 üzenetére
Leginkább semmilyent, ez csak a kötbér fizetés elkerülése miatt csinálják.
KIváncsi lennék, hogy a T. hatóság mit szól ehhez a "előfizetői kérésre felfüggesztettet hibaelhárítás"-hoz. valószínűleg nem fogják érte megdicsérni őket.Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Internet 150 with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz Gubek-Einste #27 üzenetére
Azt még meg is értem valahol, ha az előfizető nincs otthon a megbeszélt kiszállási időben, és emiatt nem tudnak bejutni a technikusok, hogy ekkor kiküldenek egy ilyen üzenetet. Bár tartalmilag ez sem fedi a valóságot, de itt már legalább mondhatja a szolgáltató, hogy nem rajta múlott.
Na de az, hogy a T sokaknál ezzel kezdi a dolgot, hogy bejelentés után x idővel már jön is az SMS, hogy az előfizető kérésére felfüggesztették a hibaelhárítást, nonszensz. És többen a T-s topikban még meg is magyarázzák, hogy azzal nem kell foglalkozni, csak afféle "általános üzenet", amit mindenki megkap. Én mondjuk tuti azonnal jelezném, hogy prezentálják a benyújtott kérésemet, vagy go a fogyasztóvédelemhez.
De visszatérve a UPC-hez, elvégre ez a téma róluk szól, nem tudom, hogy ez az Ericsson-os történet a valóságban, hogy fog kinézni. Tudtommal UPC-nek van egy kisebb saját technikusi gárdája, de rajtuk kívül még alvállalkozó(k) is végez(nek) hibaelhárítást. Kérdés tehát, hogy a UPC saját gárdája szűnik meg, és kerül Ericsson fennhatóság alá, vagy az alvállalkozók (pl. One Telecom) helyett lesz Ericsson?
-
bambano
titán
válasz Gubek-Einste #25 üzenetére
érvényesen nem hivatkozhatnak arra.
arra hivatkozhatnak, hogyha a hiba elhárításához be kell jutni az előfizető ingatlanába és az előfizető ezt később teszi csak lehetővé, akkor hivatkozhatnak rá.egyébként ez tipikusan olyan kérdés, aminél nem kell találgatni, benne van az ászf-ben.
marhaságokra meg addig lehet hivatkozni (nem szabad, de lehet), amíg egyszer a hatóság ki nem kéri a rögzített hívásokat és pofán nem veri a szolgáltatót.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Intruder2k5 #28 üzenetére
"ha az előfizető nincs otthon a megbeszélt kiszállási időben" de a tré miért nem olyan időpontban akar bejutni az előfizetőhöz, amikor az otthon van? ahol én melózom, ott a számítógépesek délután 4 után kezdenek hibára járkálni, mert normálisan az emberek munkában vannak.
Az, hogy a té önhatalmúlag felfüggeszti a hibajegyet, gáz, mégpedig azért, mert a 72 órás szabálynak az lenne a lényege, hogy a szolgáltató tartson fenn elegendő erőforrást arra, hogy a hibákat 72 órán belül elhárítsa. Ha önhatalmúlag kiveszik a hibaelhárítási időből azt az időt, amire kiérnek az ügyfélhez, akkor ezt az egész szabályt hatástalanná teszik.
szerintem ezért nagyon seggberúgná őket az nmhh.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
Azt mondjuk érthető módon a "T" sem tudhatja, hogy adott előfizető éppen mikor van otthon, ezért is írtam azt, hogy ha a megbeszélt időben nem találják otthon, akkor látom valamennyire jogosnak ezt az eljárást.
A 16 órai, vagy későbbi kiszállásokkal szerintem nincs gond, legalábbis UPC vonatkozásában tudok nyilatkozni, hogy reggel 8-tól este 20 óráig van hibaelhárítás, hétvégén is, tehát vasárnap is, amire bejelentéskor az ügyfélszolgálat 4 órás időablakot ad meg, azaz 8-12, 12-16, vagy 16-20 óra közt kérik a bejutás biztosítását az előfizetői végponthoz. Ez még aránylag korrekt is lenne, bár sajnos többször előfordult már velem is, hogy nem értek ki a megbeszélt időben, és nem is jelentkeztek, így én voltam kénytelen újra telefonálni, ahol természetesen mit sem tudtak arról, hogy a szerelő nem ért ide. Ezért tartottam jobb megoldásnak azt, ahogyan anno a RubiCom-nál működött, hogy a telefonos üfsz csak annyit mondott, hogy majd a szerelő fog keresni időpont egyeztetés végett, és mivel a saját idejét és munkáját Ő nyilván jobban átlátta, az így megbeszélt időpontokat tudták is tartani. Persze tudom, manapság a nagy központosítások mellett ez már nem működik, mert egy szerelő nem kaphat ekkora önállóságot és "hatalmat", hogy maga ossza be a saját idejét.
És visszakanyarodva még az előfizető elérhetőségéhez, ha jól rémlik pont a T topikban láttam már hőzöngeni előfizetőt, hogy ő nagyjából semmikor nem ér rá, jöjjenek vasárnap, mert hétfőtől szombatig örül, ha este 8-ra hazaesik. Bár szerintem a T-nél nincs 20 óráig hibaelhárítás. Nem a szolgáltatókat akarom védeni ezzel, de azért ez sem egy normális helyzet, hogy valaki soha nem ér rá erre, és családtaggal sem tudja megoldani. Akkor konkrétan minek neki az egész előfizetés...? Na meg eleve ha mondjuk hét elején bejelent egy hibát, és csak vasárnap tudja fogadni a technikust, akkor már elbukott a 72 óra.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz Intruder2k5 #31 üzenetére
"Azt mondjuk érthető módon a "T" sem tudhatja": tévedés, ez teljesen érthetetlen és elfogadhatatlan. Van ez a telefon nevű dolog, a t-nek hallania kellett volna róla. Az ügyfél valamikor bejelenti a hibát, ma már zömében telefonon, akkor meg kell kérdezni tőle. Pontosabban fel kell neki ajánlani időpontokat, ha az ügyfél elfogadja, akkor máris tudja a tré, hogy mikor lesz otthon.
ráadásul ha az ügyfél elfogadja az első időpontot, akkor addig nem lenne szabad felfüggeszteni a hibajegyet, az a szolgáltató statisztikája.
"Ezért tartottam jobb megoldásnak azt, ahogyan anno a RubiCom-nál működött, hogy a telefonos üfsz csak annyit mondott, hogy majd a szerelő fog keresni időpont egyeztetés végett": lehet, hogy neked ez jobb (mondjuk nagy cégnél nem működik), de jogszabályellenes. Konkrétan az upc szerelőit egy tabletes alkalmazással vezénylik már több, mint egy éve. ahogy megcsinálták, az szintén nem jogszerű, de mindegy...
"Na meg eleve ha mondjuk hét elején bejelent egy hibát, és csak vasárnap tudja fogadni a technikust, akkor már elbukott a 72 óra.": ebben az esetben, ha van róla hangfelvétel, jogos a hibajegy felfüggesztése.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
papasoft80
tag
válasz Intruder2k5 #31 üzenetére
Ez az időablakos állatság sajnos szinte mindenhol megvetette már a lábát. Menedzserek kitalációja az egész, anélkül, hogy vették volna a fáradságot és végigkövették volna a valós folyamatokat. Magyarországon sehol sem működik rendesen. Van, hogy aznap nemhogy nem jelenik meg a szerelő, de még csak hívni sem hív. Aztán van olyan, hogy egyeztetsz egy időablakot szombat 12-16-ig, és a szerelő reggel fél 7-kor már csönget is. Eleve ha nem ér oda az időablakban a szerelő, akkor fel kell hívnia az Ügyfelet, hogy késik(ilyen késés gyakran előfordul, teljesen normális, nem a szerelő hibája). Az udvariassági hívásról nem is beszélve, amit a megérkezés előtt kellene lebonyolítani, melyben pontosítani tudja a szerelő a megérkezés időpontját.
A hét elején bejelentett, de csak szombaton elérhető hiba esetében egyszerű a forgatókönyv. Felveszik a hibát, de azonnal fel is függesztik az Ügyfél kérésére szombatig. A 72 óra szombaton az időablak végén indul el. Jó esetben egyébként el is hárítják a hibát már jóval szombat előtt, mert a technikusok általában a vonalat levizsgálják ilyen esetben és, ha ott volt hiba javítják. -
Zitronensaft
aktív tag
Én a leírtakból arra következtetnék,hogy az adott modemek esetleg áramszünet miatt nem szórtak wifit..mert ugye van olyan hogy leszakaszol az áramszolgáltató egy területet..és akkor az aktív vonali eszközök közül elég ha egy nem kap áramot,igen nagy területen szűnhet meg a szolgáltatás. Főleg reggel 8 körüli kezdetű és 16 óra körüli végződésű kimaradásoknál lehet gyanakodni hasonló okokra.
-
Zitronensaft
aktív tag
válasz Intruder2k5 #31 üzenetére
Nekem még a rubicom kötötte be...a bőrkabátos,farmeros szerelőjük csak második próbálkozásra ért ki..annyira jól be tudta osztani az idejét..
-
bambano
titán
válasz Zitronensaft #35 üzenetére
ha még mindig az upcról van szó: upcos node-okban régebben volt ups.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Zitronensaft
aktív tag
Az jó régen lehetett... És csodálkozva hallgatom ezt az infot. Én még nem láttam légkábelre,oszlopra telepített ups-t.. És mikor a ups karbantartót kisérgetem,akkor is csak hub-okba,fejállomásokra megyünk.. Elég cudar lenne az országban lévő több száz node-ra ups-t akasztani,a többségük másnapra ott se lenne.
Már ha node alatt ugyanazt értjük. -
FreedomHUN
senior tag
válasz Intruder2k5 #28 üzenetére
Ericsson lett a fővállalkozó, one telecom meg a catv az ericsson av-ja.
Átvették az összes upc-s technikust. -
bambano
titán
válasz Zitronensaft #38 üzenetére
A node az a szekrény, ahova optika megy be és koax jön ki.
Nem kell oszlopra, légkábelre ups-t telepíteni, a koaxos erősítők távtápláltak, tehát elég oda lerakni az ups-t, ahol a betáp trafók felveszik az áramszolgáltatótól az áramot.
ráadásul egy ups-nek nem kell úgy kinézni, ahogy az otthoni ups-ek, ami segítheti, hogy ne nőjön lábuk."Elég cudar lenne az országban lévő több száz node-ra ups-t akasztani": kicsikét el vagy tévedve a nagyságrendeket illetően, csak Debrecenben is jóval több, mint 100 node-juk van. Országos szinten akár 4-5 ezer is lehet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Zitronensaft
aktív tag
Köszi a kioktatást. Debrecenben 150 node van.
A "kisérgetem a ups karbantartót" mondatrészből az jött le hogy nem tudom mi az a node,meg hagy távtáplált-e a hálózat? ?
Egyébként országosan tényleg ezres nagyságrendű a node-ok száma,csak nem tudom ez mennyiben releváns abban a kérdésben,hogy van-e szünetmentes tápegység a node-oknál. Persze lehet,hogy van olyan hely ahol van. Csak annál az 3-400-nál nincs,amerre én dolgozom... -
matyi012345
őstag
A helyes cím az lett volna, hogy mostantol az Ericsson nem tartja karban a UPC rendszerét.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung LCD és LED TV-k
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kés topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Yettel topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Synology NAS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest