- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- Milyen monitort vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Raspberry Pi
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Rövid videón a The Forever Winter
gp A taktikai túlélő akció-horrorjáték megjelenési dátuma sajnos még mindig nem ismert.
-
Kiadta a CopprLink specifikációját a PCI-SIG
ph A PCI Express 5.0-s és 6.0-s szabványhoz készülő belső és külső összeköttetés az adatközpontokban találhat otthonra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Köszi.
Az AMD még mindig idióta. Mire alkalmazás lenne a nyomorult processzoraihoz, addigra már kutyát sem érdekel, mert a procin már két sirály veszekszik a szeméttelep felső rétegénél.
Komolyan, nem előbb kéne az SDK-t biztosítani, majd azt követen a hardvert szállítani, hogy mire a hardver elérhető, addigra legyen rá szoftver is?
A PS4-hez készült SDK-val jól használható a PC-s blokk.
A PS4-es SDK-val korlátlanul lehet hozzáférni a PC-s DSP-hez? Vagy csak játékokhoz való bohóckodásra jó?[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Fiery
veterán
A nem publikus SDK-t ugy hivjak, hogy alpha meg korai beta allapotu SDK Nem veletlen, hogy csak a partnerek kaphatjak meg. Ha kiforrott SDK lenne, akkor ugyanolyan nyilvanos lenne, mint mondjuk az APP SDK. Sz'al maradjunk annyiban, hogy van is SDK meg nincs is, de leginkabb nincs, egyelore.
-
Fiery
veterán
"Az OpenCL 2.0 nem gond. Az OpenCL 1.2-höz lesz számos HSA extension"
Igen, ezt hivjak takolasnak. Az AMD erre a takolasra azert kenyszerult, mert az OpenCL 2.0 nem keszult el idoben.
"Sőt, a HSA-nak lesz olyan kiegészítése is, ami az eddig írt OpenCL alkalmazásokat automatikusan a HSA hardver előnyeivel futtatja."
Igy van, marmint ha arra gondolsz, hogy az SVM nelkuli HSA elonyoket kihasznalhatjak az OpenCL 1.x szoftverek.
"Többek között így fut az Aftershot Pro. Ehhez az aktuális kód módosítására sincs szükség, egyszerűen out-of-box működik."
Igy igaz, csak mondjuk ahhoz kellene egy kiforrott OpenCL --> HSAIL fordito is (ami 1 honapja me'g nem volt), meg az is, hogy az adott szoftver oly modon hasznalja az OpenCL-t, hogy a HSA valoban elonyt tudjon hozni. Ahhoz pedig az kell, hogy pl. sok gyorsan lefuto kernel hivas legyen. Egy tipikus OpenCL 1.x szoftvernek jelen allas szerint nem elonyt, hanem hatranyt hoz a HSA SDK. Ez persze hamar javulni fog, ahogy a HSAIL fordito kiforrja magat, vagy ha a szoftvereket atviszik SVM compliantra. A problema ez utobbival csupan az, hogy ha egy eljarast mar eleve OpenCL 1.x-re (nem SVM-es architekturara) optimalizaltak/portoltak, akkor ott sok esetben az SVM mar nem hoz gyorsulast.
[ Szerkesztve ]
-
jocomen
aktív tag
Ha ez így van, akkor a közeljövőben, legalább az amd szárnyai alatt fejlesztett gaming evolved játékok látványos fordulatot kellene mutassanak fps-ben, és főleg microlag-ban az amd javára.
Különben ez is csak egy tanulmány-prototípus marad, ami valami véletlen baleset folytán piaci forgalomba került. -
titán
A Kaveriban lévő DSP teljesítményében és egyéb paramétereiben megegyezik az 290(X)-ben és a 260X-ben található párjával?
(#127) morgyi
A kiegyensúlyozottság gyakran nem előny, hiszen ha minden területen szar valami, akkor az az abszolút kiegyensúlyozott termék.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
lenox
veterán
-
Johnny001
senior tag
Hi!
Köszönöm a cikket, még emészteni is kell, de át kell olvasni még jó párszor. Akkor, ha jól értem már ott tartunk, hogy lehet venni ilyen APU-t, össze tud dolgozni bármilyen GCN-es kártyával és nem úgy van, hogy csak a nagyjából hasonlóval közösködik és semmi hasznát nem veszem. Elnézést a megfogalmazásért
By.: Johnny
[ Szerkesztve ]
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
-
Neovenator
senior tag
Ugyanúgy nem vette el az Athlon 64-től sem a világ az első 64 bites PC-s processzor címét.
Az Itanium nem számít PC-nek?
Egyébként a cikk ötödik oldalán a következő szöveg kétszer van beollózva néhány bekezdésen belül, gondolom véletlen:
Az IGP egyébként egy nagy shader motornak tekinthető, melyen belül négy-négy CU rendeződik két tömbbe, és ezekhez tartozik egy 16 kB-os skalár és egy 32 kB-os utasítás gyorsítótár. Előbbit csak a skalárfeldolgozó éri el, és csak olvasható tárról van szó, ám utóbbi írható is, és a CU összes feldolgozója hasznosíthatja.
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
-
veterán
Na, akkor már kérdezek én is Szóval ezekszerint még mindig igaz, hogy mantle alatt a kaveri 8 CU-ja lineárisan hozzáadódik a 7950-em 28 CU-jához? és akkor lenne vele mantle alatt 36 CU, 4 procimag és True Audio. igaz, a 8 kaveri CU lassabb lenne mint a 28 7950 CU. Ezt kezeli normálisan a mantle?
én is gépvásárlás előtt állok, a 7950-em alá kellene valami ami leváltja a ddr2-es 635-ömet. Ahogy néztem / olvastam, dx alatt is kb kivinné egy kaveri (legalábbis azt írták pár tesztben hogy egy i3 kiviszi a 280X-et, nekem meg azért nem X szintű a karim még húzva sem), ugyanakkor ha igaz, mantle alatt lineárisan hozzáadódna az igp sebessége.
másik lehetőség egy 8320-as vásárlása, ami több procimag, dx-ben erősebb (bár ahogy mondtátok, a dx eleve szálsesség függő, gondolom ezért volt az, hogy több látott tesztben igazából 10-15%-on belül volt a kaveri a 8350-hez képest fps-ben normális, tehát fullhd @ high/ultra beállítások mellett). Viszont a 8350-nel veszteném a hsa-t és a true audio-t, ami persze lutri hogy lesz-e valamire korrektül használva a következő 1-2 évben.
Szóval a kérdés: mantle alatt akkor lineárisan hozzáadódna a kaveri igp-je a 7950-emhez? Számítana ez eléggé pl egy Oculus Rift esetén, ahol azt írtátok hogy nagy gépigénye lesz? És végül: tapasztalatok szerint elég egy kaveri szintű proci a húzott 7950 dx alatti kiaknázására (mert mantle alatt gondolom elég)?
+1 kérdés (csak igen/nem elég ): próbáltátok már a mantle verziót valami hátsó szobás teszten?
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
rudi
nagyúr
Ja, csak ott szúrja el az AMD ezeket az elsőzéseket, hogy nem tudja pénzre és piaci pozícióra váltani őket. A FIFA-s haszonlatoddal élve. A 2015-ös FIFA azért lesz pont olyan, mint a 2014-es, mert amikor kijön, a Kaveri piaci részesedése a mai "rohamos" PC vásárlás és az AMD "óirási" notebookos piaci részesedése miatt sehol sem lesz. Sajnos ahhoz, hogy az AMD tényleg nagyratörő és előremutató terveiből reálisan valami legyen, nem csak egy jó mérnök csapat, hanem egy legalább olyan jó cégvezető és marketing csapat is kell. Bárcsak egyszer az AMD azonnal, helyben be tudná váltani azokat az ígéreteit, amiket a mérnökei munkájára alapozva tesz!
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
lenox
veterán
Es hol lehet ilyen doksikat olvasni? Nem is hallottam rola, hogy volt 1.0 es 2.0 is. Meg ezt meg nem a tervezeskor (tehat sokkal korabban) kellett volna eldonteni? Oktober eleji doksiban en most az onion+-t lattam. Amugy akkor ez nem pont ugyanaz, mint amit a ps4 is tud? Igy hirtelen nem latom a kulonbseget.
-
veterán
Szóval ha jól értem, mantle alatt elfelejthetem a kaveri gpu és 7950 összejátszást (összeadódást), kivéve ha veszik az erőt és energiát hogy implementáljanak valami saját AFR-t? helyette ugyanúgy csak procin és dgpu-n futna és kész? Mert akkor eléggé eldőlt a kérdés.
Akkor mi volt ez a lineárisan skálázódás dolog, amit írtál itt? Csak egy eszközön? tehát egy 2x gyorsabb vga 2x nagyobb sebességet jelent, de 2x annyi kártya az nem? mert akkor elég félreérthető.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
lenox
veterán
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=64406
Az van odairva, hogy onion+ bypasses gpu caches (Liverpool - ps4). Amugy az miert jo, ha ezek kulonbozoek? Nekem az lenne a logikus, ha hasonloak lennenek.
Viszont ebben a módban minden más feladat direkten a VRAM-ba ír.
Ezt nem tudom ertelmezni, nincs vram, es mihez kepest mas feladat? Nyilvan amugy a nem koherens memoria eleres mehet a garlicon keresztul, erre gondolsz?
-
veterán
-
veterán
Szóval azt mondod, ha már volt olyan tökös egy csapat hogy belevágjon a mantle implementációba, úgyis fog valami multi-gpu kezelést is kitalálni hozzá, mert részben ezért is akartak belevágni? mert ez nekem megintcsak úgy hangzik, mintha drágítaná a mantle implementálását (mert értem én hogy amit nyernek a dx kód optimalizáción, abból fut a mantle implementációra is, de az ha még a CF-t is meg kell oldaniuk, további húzásnak tűnik). bár nem tudom mennyi munka sima dx környezetben crossfire-re is alkalmassá tenni a játékot.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
nyunyu
félisten
Sőt, a Thief speckó eset is, mert a TrueAudio hangélményét részben lehetővé teszik szimpla processzoron is. Na most ez szoftver szintjén max. minőségen nagyon durva CPU-t igényel, ha nincs hozzá dedikált hardveres blokk.
Mivel egyelore meg nem lattunk/hallottunk konkret TrueAudio megvalositast, igy ezt kategorikusan kijelenteni eleg meresz.
Plane, hogy egy atlagos PCs bogreszettnek az alaplapi zajgenerator is megteszi, ugysem hallod a hangminosegbeli kulonbseget.
Egyebkent meg amilyen jol optimalizaltak a mai jatekok, siman akad 2-3 szabad mag, amin elfutna a hang terbeli modellezese.
Ne felejtsd el, hogy a Vortex 2 szamitasi teljesitmenyet mar boven tulleptek a processzorok.Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
Sinesol
veterán
A magokat tenyleg nem azert nem hasznajak ki mert bénák, hanem inkabb azert nem mert tesznek az optimalizaciora...
Nem az a problema hogy nem tudjak befogni az eröforast hanem nagy ivben tesznek rá...
Éppen az Assasins Creed 4 jo pelda az undorito kiadoi/fejlesztöi hozzaállásra...Ez a cikk mindennél ékesebben beszél....
- "On PC, usually you don't really care about the performance, because the idea is that if it's not [running] fast enough, you buy a bigger GPU."
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Ha jól értem még nem része, és most még a leirt cucc tudtommal jóval használhatóbb _jatekra_ és kétlem, hogy be vállalja az AMD a népharagot egy kikapcsolhatatlan megoldás miatti lassulás miatt
A leirt konfig helyett jó lehet AMD oldalon egy 750K - s proci, de az 10k-val drágább és eszik is rendesen, persze cserébe erősebb, viszont mITX - re való igény esetén még +10k az alaplap mert senki nem árul olcsó mITX deszkát fm1/2-höz
De ha apu-nál maradunk még a mostani trinity-k/ricsik is kifizetődőbb megoldásnak tűnnek nekem, persze, ha lemegy azok mostani árára majd a kaveri változik a szitu.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
akoska07
nagyúr
Tehát az (akár sok-sok száz eurós) Inteles konfigokat bátran le lehet cserélni egy ilyen procira és egy 290-re ?
Nem kellenek a Ivy-Bridge ,Haswell és Sandy-Bridge-E processzorok ?Az Amd a jövőbe mutat...De amikor az a jövő jelenné válna akkor az a jelen már régen a múlté... :DDD ....Na meg a horpadós ájemdééé
-
Sinesol
veterán
Hat nemtudom , de szerintem ha egy akarmilyen random i5 vagy fx vagy fm2-es legalabb 4 szálat tudó cpu mellé ha beraksz egy 290x-et azzal jol fog menni a thief,meg ugy altalaban minden...
Masreszt ha Kaveri exkluziv lenne akkor kb öngolt löne a kiado cég...nehezen hiszem hogy akár csak 1 ev mulva is sok gamernel lenne kaveri.....
[ Szerkesztve ]
-
Valdez
őstag
Sajnos az van, hogy így, hogy már elég sokat amúgy eleve csúszott a cucc, illett volna valami szoftverrel is előrukkolni mellé. Mert így az van, hogy csúszott sokat, kb 10%-al gyorsabb mint az előd (ami eleve 10% előrelépés volt az az előttihez képest), és hát lehet, hogy sokat tud, csak ez sajnos gyakorlatilag semmiben sem mutatkozik meg.
Legalább akkor lett volna már egy decemberre beígért mantle-s bf4, de nem, még az sem jött össze így január közepére se. Ez így kurva gáz sajnos, főleg az AMD-re nézve[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
Előre is köszönjük a sok tesztelésre forditott munkáért és természetesen köszönet ezért a cikkért is és ha esetleg beleférne akkor sima fps számok helyett egy frametime görbe is lehetne jatekteszteknél, mert vannak dolgok amiket fps szamok ma már nem mutatnak meg.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Aki most rak össze gépet az most is akar vele játszani
Ha előre gondolkozik és nextgen-en is töri a fejét, akkor pedig még mindig választhatja az i3-akat, vagy trinity/ricsi 4 magosakat, mindegyikkel sokkal jobban jön ki anyagilag, és a spórolt pénzből lapot,ramot, kicsi plusszért VGA-t (az új sorozatból, és akkor megvan a trueaudio és társai feature pack is)A casual gamingen szerintem messze túlmutat akár a CS, akár sok más régebbi, de ma is népszerű játék. Ugyanakkor megítélés kérdése, hogy hová soroljuk azokat, akik anyagi, vagy egyéb okból nem 4 magos proci+közép/felsőközép VGA-n tolják ezeket a játékokat, hanem pl. egy ~3GHZ-s 2mag+HD7770 pároson, kisebb felbontással és látványjavítók nélkül, de annál nagyobb élvezettel.
Szerintem ez messze szélesebb réteg, mint a vérpistik/hardgamer arcokprof: Én nem is írtam, hogy gyengébb proci a kaveri De _játékban_ jelenleg nem sokkal nyújt többet dVGA mellett, és a mindennapi átlagos felhasználás (webfogyasztás, fullHD film, office alkalmazások, levelezés, stb.) esetén sincs érezhető hátrányban a kétmagos cerka. Sokkal többet jelent sebességérzetben egy HDD helyett SSD-ről futó rendszer, mintha procit upgrade-elne a user.
A megjelenéskori árat lentebb már leírták a korábbi generációk és a kavaró esetében, szerintem az is beszédes, az meg, hogy nyugaton kinek mire futja nem releváns, de attól, hogy valaki nyugaton él még nem hülye, ha megnézni mennyi egy A10-6700-as richland, vagy ha nem érdekli a fogyi egy 6600K/5800K/6800K hangulattól függően, akkor nagyon minimális lesz aki ezek helyett az új procit veszi, inkább a különbözetből megveszi a ramot mellé.
Az extra feature-ökre fentebb írtam, hogy a spórolt pénzen (vagy azt kipótolva) vesz egy AMD dVGA-t ami mindezt tudja, és mellette messze lelépi az apu-ban lévőt.Az új feature-ök (HSA, mantle, hybridCF) annyit érnek amennyire azt a user ki tudja használni, az, hogy miben reménykedünk, meg mit várunk a jövőtől egy dolog, majd ha megvalósul, akkor lehet a cuccot újrapozicionálni az ár/szolgáltatás/használhatóság tengelyek mentén, de a vásárlónak nem ígéretek kellenek, hanem bizonyíték. (És a cinebench teszttel kevesen "játszanak" )
A8-7600 talán jelenleg az egyetlen új cucc aminek van piaci realitása, az elvakult hívőkön kívül én nem látok olyan réteget, aki a nagyobb kaverit választaná a felsorolt alternatívák helyett
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
sb
veterán
Ez max a jövőre lesz igaz. Mai játékokhoz sajnos a 2 szálas Pentiumok vagy a 2+2HT-s i3-ak is bőven hozzák(vagy ütik) a valós 4 magos AMD APU-k szintjét. CPU limites, min fps-es környezetben is, több magot szerető játékoknál is. Sajnos az összes teszt ezt mutatja.
Megnéztem, mert én most cserélnék A6-3620-at lightos játék miatt Pentium+7750-re.
Mivel a legalább 10 éve tartó vga-b*zi világban is vesszőparipám, hogy inkább erősebb cpu+gyengébb gpu-val lehet jól játszani (mert gfx detailt vissza lehet venni, de minimum fps környékén MINDIG a cpu fogja meg a rendszert - játékélményben pedig a min fps számít, inkább min 40 átlag 50, mint min 25 átlag 60) ezért féltem, hogy a kis 2 magos Pentium elvérzik cpu limittel az átlagosan jóval gyengébb egyszálas, de 4 magos AMD-kkel szemben. De nem ezt láttam a tesztekben.
De pl. egy többszálas cinebenchben is ugyanezt látni sajnos 2 magos Intel vs 4 magos AMD között.Egyelőre persze... aztán a jövő hozhat mást.
DE:
1. A Mantle hozhat változást, de ahhoz csak GCN-es vga kell, az ugyanúgy segíteni fog egy 2 magos Pentiumon is.
2. Egy ilyen kis Pentium+minimál gamer vga konfiggal egyébként sem a legújabb konzolos címekre lőnek, így itt meg kb. mindegy lesz mennyire hiányzik majd neki a 4 mag.Persze lehet, hogy 2 év múlva ez is változik és a sok konzolport annyira feküdni fog a Kaveri (vagy akár Jaguar-os) APU-knak, hogy ilyen mai értelemben vett minimál konfiggal is játszható lesz egy új cím.
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Meglátjuk. Nyilván igaz kell legyen, ha jönnek a konzolos portok.
A kérdés az, hogy mire lesz elég ehhez az alsó szegmensben egy APU önmagában. Szvsz semmire. Kaveri+dvga kell ezekhez az új játékokhoz. Ha meg így nézzük elveszik az a kis árelőnye is az APU-knak, hogy kiváltanak egy gyengébb dvga-t.
Dvga mellett ugyanannyiért kapsz mellé egy i3-at, de akár i5-öt is, ami valószínűleg nem nagyon lesz rosszabb rövid távon. Ha elözönlöttek a heterogén kódok akkor majd igen, de itt nem lesz azért éles váltás, lásd pl. a FIFA PC-s engine-jét. -
Pete55555
addikt
Tehát Január végén tudjuk meg tulajdonképpen, hogy a HSA-val mennyi terhet képes levenni a CPU hátáról az IGP, illetve még a várható frissítések is hozhatnak valamennyit ?
Ezekszerint a mostani teszteknek nem igazán lehet "hinni" mert bár jelenleg ezt a teljesítményt hozzák, már január végén más teljesítményre lehetnek képesek ezek az APU-k.
Remélem jól értelmezem....Szeretem leracsniztatni...
-
Fiery
veterán
"A fontos HSA direktívákhoz minimum Kaveri kell."
No offense, de miert nem lehet egyszerubben fogalmazni? A megosztott memoriahoz (SVM) kell Kaveri, ennyi. A fejlesztoket nem a modern queue villanyozza fel (ha felvillanyozza oket barmi is), hanem az SVM, ez a killer feature a Kaverinal.
"Az is heterogén módon programozható processzor, amiben ugyanazt az ISA-t használják a kis és a nagy magok is."
Az a baj, hogy leragadtal a Skylake-nel Raadasul egy olyan Skylake-nel, amirol _biztosat_ me'g nem is lehet tudni. Te es sokan masok ugy kepzelik el a Skylake-et, hogy 4 db Broadwell-szeru CPU-mag, meg mondjuk 20-25 db MIC iGPU mag, es az oprendszer felé csak a hagyomanyos x86 CPU-magok latszanak (mint a Haswell/Broadwellnel meg Kaverinal is). Semmi garancia nincs ra, hogy a Skylake igy fog kinezni, de talan a kovetkezo IDF-en tobbet fogunk tudni.
A Knights Landing kapcsan pedig eleg egyertelmunek tunik, hogy nem a heterogen megoldasok fele megy az Intel _hosszutavon_, hanem egy rakat egyszeru 512 bites SIMD x86 magot (pl. Silvermont) hasznal, melyek egyenertekuek es egyforman latszanak az operacios rendszer felé. Ha a Skylake heterogen megoldasu is lesz, a 2-vel utana kovetkezo generacio mar szinte biztos, hogy nem. Jo esellyel a Nehalem vonal kukazva lesz, es a Silvermont-ot viszi tovabb az Intel.
[ Szerkesztve ]
-
hugo chávez
aktív tag
"Az x86 addig jó, amíg nem próbálja meg egy cég valami hatalmas butaságra használni."
No igen, adatpárhuzamos végrehajtásra való egységhez nem túl jó, ez egyértelmű. Az már kevésbé, hogy ezt pont az Intel miért nem látja be...
Bár nekem az jön le az eddigiekből, hogy a majdani Intel APU-kban is ugyanúgy meglesznek a hagyományos, késleltetésre optimalizált magok, csak lesz mellettük egy AVX512+ képes SIMD tömb is, mint ahogy most a Kaveriben a hagyományos modulok és mellettük a GCN IGP...Viszont egy tisztán "parallel ISA" meg megintcsak nem lenne jó egy APU-hoz, csakis a Larrabee-hez hasonló MIC-ekhez, amikben nincsenek "igazi", nagy teljesítményű, kevésszálas végrehajtásban erős LOC-k...
Akkor viszont, létezik-e egyáltalán olyan ISA, ami egyformán jó a LOC és a TOC részhez is, avagy érdemes lenne-e csinálni egy ilyet, vagy nem és elég a meglévő ISA-k (pl. az x86) reszelgetése és a TOC rész meg használja a saját ISA-jét, amire meg úgy is megy egy vISA réteg (pl. HSAIL), hogy ha drasztikusan változik az ISA, mint ahogy a mostani GPU-knál is szokás pár évente, akkor se legyen gond?[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
orbano
félisten
Egyébként C++ AMP vonalom mennyire érdemes próbálkozni ezzel a procival? Úgy gondoltam ez a platform elég rugalmas, a C++ miatt ismerős terep, így ha erre fejlesztek, azt kis munkával ki tudom próbálni a Kaveritől a "Larrabee"-n át bármint, de nem tudom mekkora teljesítményvesztéssel jár egy natívabb apihoz képest, torzítaná-e ez az összehasonlítást. Egyelőre nekem ez a Kaveri nem tűnik annyira ütősnek, hogy rá merjem tenni a voksomat, és megtanuljak csak emiatt opencl-ben, vagy majd az új hsa-s csodaplatformon dolgozni (november óta semmi infó, semmi mozgás az alapítvány oldalán, ami azért vicc).
egyébként nem volna ez rossz, dupla ennyi tranzisztorra, 200w-os tdp-vel egy pciex kártyán, 4-et bepakolva egy gépbe. nagyon nagy volt a szájuk, hogy hpc piac száját elkenik ezzel, mert új területeket hódítanak meg vele, de azért ez ahhoz nekem elég csirkének tűnik így. vagy tévedek?
A vér nem válik VAZZE!™
-
LordX
veterán
Java 9? Komolyan? Egy olyan nyelvet javasolsz, amit két év múlva terveznek kiadni? Amikor csak JDK lesz, de a többi toolnak még min fél év kell hogy támogassák, még fél év, hogy értelmesen használható is legyen?
orbano: C++AMP az jó stuff. Nem tudom mit értesz "natívabb app" alatt, mert az OpenCL ugyanúgy intermediate nyelvet használ, mint a C++AMP, gyakorlatilag egyedül az Intel MIC programozható natívan a heterogén rendszerek közül (és a KL már nem is lesz heterogén, de ez más téma..), a restrict(cpu) rész meg ugyanolyan natív kódra fordul, mint egy hagyományos C++ kód (merthogy az is). Az AMP driver csak az AMP részért felel, a teljesítménycsökkenés max abból jöhet, hogy a gyártó drivere gyengébb erre, mint OpenCL-re (a la CUDA vs OpenCL az nVidiánál). Linuxon még ez se lesz igaz, mert úgy tűnik direkten SPIR-re vagy HSAIL-re lesz ott a C++AMP fordítva, amint elkészülnek a toolok, úgyhogy pontosan ugyanazt a teljesítményt fogod kapni, mint OpenCL esetében (feltéve persze, hogy a fordító ugyanazt generálja, és nem rak bele extra hülyeséget AMP esetében).
-
orbano
félisten
Azért tartok csak a M$-féle C++ AMP implementációtól, mert HLSL kódot fordít és eleve a directcompute-ra épül, és nem tudom ebben a környezetben mennyire tud kidomborodni a kaveri képessége, egyáltalán látok-e majd érdemi javulást mondjuk egy core i7-hez képest, aminek ha jól tudom eddig jobban feküdtek az olyan kódok, ahol a gpu és a cpu sok közös adaton dolgozott, ráadásul cpu erőben ez utóbbi azért jóval erősebb. mondjuk ez érdekel legkevésbé, kipróbálom mindkettőn, aztán meglátjuk 1 wattra vetítve melyik produkál jobbat (ahogy a dolgok állnak, lehet egy 10-20 gépes kis fogyasztású, de hatékony gépekből összerakott clusterrel jobban járok, mint egy brutál munkaállomással, amire eddig terveztük a programot).
lényeg a lényeg, akkor maradok az AMP-nál, kísélreti projektnek mindenképpen jó lesz.
javában nem bízom, a cpu rész is nagyon kell, ha pedig már "interpretált" nyelv, akkor nem dobnám el a C#-ban szerzett 10 évnyi tapasztalatomat. úgyis az a terv, hogy a k+f az megy C#-ban, mert eszméletlen gyorsan lehet dolgozni, a "production" verziókat pedig C++-ban íjruk, ott lehet rendesen finomhangolni. Szerintem ez önmagában nagyobb gyorsulás, amint amit a GPU bevetése tud okozniLordX: arra gondolok, ami miatt a Mantle is gyorsabb, mint a DirectX. A restict csak a shader nyelvre való lebutítást oldja meg, ahogy fentebb írtam, abból a Microsoft fordítója HLSL kódot fordít, amit utána a DX-en keresztül futtat a VGA drivere. És mivel olyan kódom lesz, ami nagyon ki van élezve a gyakori CPU-GPU kooperációra, félek, hogy az overhead pont elviszi a plusz teljesítményt.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
LordX
veterán
Aparapi szintű támogatás Python meg Matlab és társaihoz is van, és Java 8 lambdák nélkül minden, csak nem egy kényelmesen használható API. Nagyon nem tudok azzal egyetérteni, hogy GPGPU-hoz ma ez a valami lenne "a legjobb" opció. Egyrészt az, hogy mi jobb, az feladatonként és emberenként változik, másrészt Aparapiban kb. zéró library érhető el, ami egy programnyelv hasznosságának top3 (ha nem top1) szempontjai közé tartozik: Itt a CUDA nagyságrendekkel vezet, utána OpenCL, majd C++AMP, minden más masszívan hátul kullog. Olyan nyelvet megtanulni, amiben majd mindent implementálhatsz magadnak nulláról, minden, csak nem produktív.
C++ alapoktól kiindulva (amit orbano írt) a C++AMP-ot magasan a legegyszerűbb megtanulni, az OpenCL is csak egy mikronnal bonyolultabb, mert meg kell érteni a host oldali kódot is.
-
LordX
veterán
A Java8 ugyanúgy nincs még kint
Enszuke: AVX512 majd 2015-ben a Knights Landing-ben lesz, és úgy tűnik semmi másban a roadmap szerint. Potom 1,5 év múlva futni is fog az a "kézzel optimizált" kód, egy darab kizárólag szerverre tervezett chipen... (ááá, neeeem, nem vagyok szkeptikus iránta, honnan gondoljátok? )
-
orbano
félisten
Köszi, így már világos minden. Tehaát az opencl lenne a legoptimálisabb megoldás számomra, de ettől függetlenü ha most cppampozok, azzal is ki tudom használni valamelyest a Kaveri előnyeit, vagy mindenképpen kell az opencl-es kiterjesztés, hogy többet érjen egy HD4600-as i7-nél? egyelőre húz a szívem az amp felé, ismerőseb terepnek néz ki, mint a többi, és egyelőre csak egy oldalhajtása a projektünknek a hardveres optimalizáció.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
aha, tehát az új catalysttal már mondjuk a cppamp alatti driver is okosodik? nem sürgős nekem most ez a dolog, egyelőre csak tanulmányozom az ampon keresztül az egész kncepciót, és hogy hogyan lehetne ráhúzni az algoritmusainkra (elég bonyik, nem túl triviális a párhuzamosítása, még procira is problémás néhol), szóval van időm várni.
ez a Bolt library viszont szimpatikus.A vér nem válik VAZZE!™
-
LordX
veterán
Hátőő, ez azért nem pontos.
Egyrészt a wrapper az kb. senkit nem érdekel, hogy C++, mert az egész OpenCL kód kb. 1%-a lesz az, magát a számítást meg írhatod C-ben (AMD-nek van egy nem portolható OpenCL C++ változata). Másrészt semmit nem wrappelnek pluszban AMD-ék, az a wrapper API egy-az-egyben a szabványban leírt C++ bindings. Nem "a legújabban van már", hanem már a legelső verziótól kezdve, mindegyik vendortól van.
A BOLT megint csak egy library - C++ interfész, OpenCL vagy C++AMP implementációval. Annak jó (de nagyon), aki nem akar belemászni mélyre, viszont ha bonyolultabb dolgokat akarsz leprogramozni, nem lehet kikerülni a 3 nyelv (CUDA, OpenCL, C++AMP) egyikét.
-
orbano
félisten
ezt nem teljesen értem. a bolt egy wrapper api, ami vagy opencl-el, vagy c++amp-vel valósítja meg. ha a catalyst a boltra gyúr, akkor önmagában az amp mögötti driverének is jónak kell lennie. vagy csak a bolt másik fele lesz jobb az új catalysttel? lesz új AMP?
A vér nem válik VAZZE!™
Új hozzászólás Aktív témák
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- sziku69: Szólánc.
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...