Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz solfilo #8 üzenetére

    Meg gondolom az is sokat nyomott a latban, hogy csak 4 játék volt, az is úgy kiválogatva, hogy DX12 és Vulkan API-val menjen, DX11 egy se, és így gyanítom a Ryzen 7 +2 magja tudott hozzáadni. Nem mellesleg az Intel proci engineering sample volt.
    A HT dolog engem is eléggé meglep, meg az is, a Ryzen 7-et miért nem tesztelték kikapcsolt SMT-vel...

    (#4) r92king "Meg az se szép, hogy a az AMD-k 4.2 GHz-es Turbon voltak az Intel meg 4.4 Ghz-en." Ezt honnan veszed? Csak nem a CPU-Z képekről? Nem gondolom, hogy azok bármelyik teszt futtatása közben készültek volna, és arról sem volt említés, hogy bármelyik procit fix frekire állították volna(OC-t se teszteltek). Hogy miért épp azok az értékek látszottak rajtuk, azt persze nem tudom, de CPU-Z futtatása közben az enyém(R5 1600X) speciel állandóan ugrál 2,2/3,7/3,9/4,1 GHz közt...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Abu85 #13 üzenetére

    Köszi a választ, jó tudni! A "helyes" megfogalmazás persze az lenne, hogy "A Ryzen valamiért nem lassult bekapcsolt SMT-vel. Az úgy működött, ahogy kellett." :)

    Viszont ha ezek az explicit API-s játékok olyan szépen skálázódnak, nem azt kellett volna látni, hogy az SMT-től lassulás helyett inkább gyorsulnak, legalább a Ryzen 7-en? Fura az is, hogy a TR Vulkan alatt konzisztensen(már amennyire erre 2 mérésből következtetni lehet) több szálon jobb minimum fps-ben, kevesebb szálon meg átlagban...

    PS: bónusz pont azért hogy nem a senki által nem használt 720p-ben teszteltetek, hanem 768p-ben, amivel létező monitorok is rendelkeznek...(az 5:4-es 1280x1024-es monitorok korszaka szerencsére már elmúlt)

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz r92king #21 üzenetére

    Ha máshogy nem specifikálja a tesztelő, akkor gondolom gyári alapértelmezetten(aka stock).
    A feszeket pl. megadták, fejből nem tudom, azok eltérnek-e a gyáritól...
    Mire lettél volna még kíváncsi, RAM időzítésre?
    A CPU-nak SMT és OC beállításokon kívül nem nagyon szokott más paramétere lenni - az SMT-t megadták, OC-ről nem volt szó.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Duck663 #23 üzenetére

    "Amit inkább érdemes lett volna megnézni, hogy 2, 4, 6, 8 mag, csak szigorúan mag mellett, SMT/HT nélkül, hogyan skálázódnak a játékok." - az nem prociteszt, az játékteszt ;) Persze ettől függetlenül érdekes lenne.

    (#24) s.bala31: fentebb többször le van írva, miért. Ez nem anomália, ez a jövő... ;] Persze lehetett volna több játék(Doom, stb.), de ez nem VGA hanem CPU teszt.

    Ha annyira az AMD-nek akartak volna kedvezni, akkor a perf/watt fizikai magonként(vagy még durvább:szálanként) lett volna számolva és mindkét AMD proci lehagyta volna az Intelt :D

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Locutus #31 üzenetére

    Ott a válasz a cikkben, gondolom, olvastad is: "A játékokban a belső benchmarkokat használtuk, és ahol lehetett, DirectX 12 helyett Vulkan API-t inicializáltunk, mivel ez általánosságban véve elég jól optimalizált"

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz s.bala31 #35 üzenetére

    Mindenhol máshol is, csak az Intel fanok akarnak még mindig 5 éves DX11 játékokkal(pl. GTA V) tesztelni, mert azok még a magok helyett a MHz-eket szeretik...
    Nyugi, már az Intel is a dinnye felé fejleszt, vége az Inteles jó világnak, hogy 4 generációval ezelőtti proci is ugyanazt tudta játékokban mint az új, most már lassan cserélni kell majd a Sandyket :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz s.bala31 #43 üzenetére

    1. Linket a hivatkozott tesztekre, legalább néhányra, ahol azonos játékokkal jelentősen más a mérési eredmény.
    2. Nem vörös sas, hanem zöld. Hajrá Fradi!
    Mellesleg az AMD színe is a zöld, illetve mostanság a fekete, csak a Ryzen kapcsán jött be ez a narancs förtelem. A vörös az a Radeon, az ATi-ra tekintettel(meg mert ott a konkurencia is zöld)...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Yany #52 üzenetére

    Látom, te meg azt nem érted, hogy akik nem "értik", hogy minek az extrém kis felbontás, azok igazából értik, hogy mire jó, csak épp érdektelen olyan felbontásban tesztelni, amiben soha az életben nem lesz használva, egyszerűen irreleváns az eredmény.
    Ugyanúgy, ahogy nekem személy szerint semmit sem számít a GTA V alatti eredmény, ugyanis az a játék teljesen hidegen hagy, soha nem fogok vele játszani. Annyi különbséggel, hogy a felbontás kérdés sokkal többeket érint, mint bármelyik egy-két-három játék.
    Az sokkal több információt tartalmaz, hogy pl. FHD-ban a gyakran másfélszer drágább CPU ad 2-3 fps többletet, tehát baromira nem éri meg megvenni ha a játék a fő felhasználás.
    Ami érdekes lenne az egy olyan teszt ami megmutatná, hogy a mostani menő játékos kártyák "kihajtásához" mekkora CPU kell minimum 1440p-ben és 4K-ban.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz satz18 #58 üzenetére

    Aha, ezt hívják GPU-limitnek.
    Nem mellesleg összesen 2 játék fut DX12-vel, Vulkan-nal egy se, bezzeg DX9 még szerepel...

    (#63) Csubakka1 vagy azt, hogy várható volt, kiknek nem fog...

    Igen, én AMD szimpatizáns vagyok, de még inkább érdekel a valóság, és nem az Intel egójának a polírozása...
    Most AMD-m van, de ez előtt egy Haswellem volt és ha a következő cserénél az Intel lesz előnyben a számomra fontos felhasználási területeken és megfelelő árban, akkor szemrebbenés nélkül lesz megint Intelem.
    Amit nem szeretnék, hogy bármelyik oldal teméke kapcsán rossz információk alapján kelljen eldöntenem hogy mire verem el a pénzem.
    Szeretném, ha az AMD jobb lenne, de ha nem az, azt tudni akarom.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz s.bala31 #66 üzenetére

    Láthatólag...
    Vagy az, vagy az Intel érdemben nem fejlesztett CPU-t a 7.gen óta, esetleg DX11 nem alkalmas 8-nál több szál kihasználására... surprise! :)
    Merthogy abban a tesztben a legkisebb proci is 8 szálas, látszik is egy kisebb ugrás(leginkább a minimumokban) 8 szálról 8 magra lépéskor, de az is tiszta, hogy a 9.-16. szál már annyit nem ad hozzá a játékokhoz jelenleg. Mily meglepő, hogy a konzolok is nyolc(kilenc) magosak. :)
    Majd ha a 8700K-8900K-n fogják fejleszteni őket...

    (#67) Csubakka1: "csak a játékok mennyisége miatt is tekinthető mérvadónak" Nem. A mérvadóságnak semmi köze a játékok mennyiségéhez. A játékok száma akkor lényeges, ha a mérvadóság(megfelelő tesztmetodika és végrehajtás) már megvan. Akkor a sok játék egész pontosan annyit számít, hogy több ember találja meg a neki fontosakat közte.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz tibaimp #73 üzenetére

    A legújabb i9-9900K nem HEDT/HEPD platformon van, hanem ugyanazon az LGA-1151-en mint az i7.
    A LGA-2066 platformot meg úgy tűnik, elhagyták.

    Ettől függetlenül ja, egy i9 jó lett volna még...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Taranti #78 üzenetére

    Nem mondtam, hogy senki se akar régi DX11 játékokkal játszani, én is sokukkal játszok, de tesztelni ne olyanokkal teszteljenek már, amik 5 generációval régebbi procikra lettek fejlesztve, azok nyilván tojnak mindenre 4 mag felett(gyakran már 2 felett). Abból minimális mennyiségű új infót nyerünk, főleg egy olyan procitesztnél, ahol az összes proci legalább 6c/12t...

    (#65) Raymond : Azért egy "mi hajtja ki" tesztnél inkább preferálnám a játékos CPU-kat/VGA-kat a HEDT ellenében

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz satz18 #82 üzenetére

    Ha a magszám-skálázódás érdekel, én belevettem volna a tesztbe pl i3-i5-öt hogy legyen 2c/4t, 4c/4t is, esetleg 6c/6t még(i5-8400 pl.) meg mondjuk a Ryzen 2xxx CPU-k közül kategóriánként egyet, ezt mind 4GHz-n, hiszen nem az érdekel, hogy a procik mennyit tudnak max, hanem hogy a játékok hogy skálázódnak magok szerint.
    A 1080p rendben van, de mondjuk a beállításokat levehette volna low-med-re, Ultrán azért sok minden van, ami a CPU-t nem igazán terheli(pl. AA)

    Ahogy megcsinálta, nem igazán azt mutatja meg, amit kitűzött a címben.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz paprobert #106 üzenetére

    Ne ködösíts, légy szíves! Mondd meg, pontosan melyik állításommal vitatkozol. És ha szerinted én valamit nem értek, hát magyarázd el képességeid szerint.

    Ezekkel kezdve:

    1. Hol állítottam, hogy nagy felbontáson minden CPU ugyanúgy teljesít?
    2. Mik azok a különbségek szerinted, és miért nincsenek meg alacsonyabb felbontáson?
    3. Mit értesz azalatt, hogy "majd be akarod passzírozni a RTX 4070-t"? Hova? A mostani procim mellé aligha, mire kijön az RTX 4070, már tuti más procim lesz.
    4. "ugyanaztatuggyagémingben" He? Nincs olyan hogy "gémingben", ha csak nem használnak más utasításkészletet a játékok mint minden más. Ha csak nem IGP-vel játszol/tesztelsz, nincs olyan, hogy "géming CPU"
    5. Te magad is elismerted feljebb, hogy a játékmotorok is elindultak a többszálasítás irányába, tehát érdemes afelé indulni tesztekben is. Nos, talán észrevetted, hogy a játékok szintén elindultak a magas felbontások irányába, tán akkor afelé is érdemes lenne tesztelni.
    6. Mihez képest gondolod megállapítani azt a bizonyos teljesítménytartalékot? Alapórajeles vagy húzott procihoz? Milyen VGA-val? Milyen játékbeállításokkal?

    Eddig egy helyen hallottam komolyabban(de nem túl mélyre menően) elmondani, miből áll a nagyobb felbontás támogatása játékokban, valamelyik Otherside részben - ha megtalálom, linkekem. Akkor is leginkább fix hardverre nézve.
    Szívesen olvasnám a te megfejtésedet is.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz paprobert #115 üzenetére

    Na, ez már beszéd. :R Nagyrészt értem, sőt, részben egyetértek.

    A többi rész kapcsán két rövid komment:
    - DMA: a CPU igazából nem felelne a lemezről RAM-ba történő adatmozgatásért, hisz az megkerüli, bár mióta a memvezérlő is a CPU csomagba került, ez technikailag nem igaz, logikailag azért de. A RAM-VGA kommunikációért pedig elvileg a PCIe vezérlő felel, ami megint csak fizikailag része a CPU-nak(részben). Persze ez relative régi infó, azóta a textúratömörítések és a vastag API-k alighanem részben invalidálták, de tán az explicit API-k megint ebbe az irányba mutatnak
    - a 1080p már régóta nem magas felbontás, lassan már laptopokban is általános 14" felett.

    És egy hosszabb: én továbbra is úgy gondolom, ha már tesztelünk, ne extrapolálgassunk az eredményből, hanem mérjük azt amire kíváncsiak vagyunk.
    - ha arra vagyunk kíváncsiak, hogy skálázódik valami több magra/szálra, akkor a releváns mag/szálszámokat(bocs, 8c16t még nem különösebben releváns játékra), azonos órajelen, esetleg belevéve mindkét népszerű architektúrát
    - ha arra vagyunk kíváncsiak, hogy mennyire jövőálló a proci, teszteljük über-high-end VGA-kkal(RTX 2080, Titan, SLI/CF). ha azokat meghajtja rendesen, a mostani éves ciklussal számolva még jó ideig elég lesz

    Az egyetlen csoport, akinek muszáj lesz extrapolálni, az azok a pénzeszsákok/fanatikusok, akiknek a csúcs HW is csak szénné húzva jó, és van is miből beszerezni day1-on, de ők így jártak, van amit nem lehet extrapolációval megjósolni, pl. az új feature-öket mint az RTX. Másrészt bár PH fórumon jól láthatóan felülreprezentáltak, a valóságban aprócska kisebbséget alkotnak(még a gamerek közt is), ami pl. a Steam survey-ből szépen ki is derül:
    - GTX 1080+1080Ti penetráció össz ~5%
    - 1080p feletti kijelző felbontások összesítve ~5-6%(1 monitor)*
    - Intel CPU 3,7GHz és fölötte ~7%(és ebben az i3 is benne van(pl. 6100, 7100, 7300, 8300, stb))

    Nekünk többi 95%-nak jobb ha valódiak a mérések(meg gondolkodni-extrapolálni se mindenki szeret/tud)... igaz a HEDT se nekünk szól többségében ;]

    *: multimonitort nem számoltam össze kézzel, de nem sokat láttam 1440 sor fölött... és akkor az én 1920x1080+1680x1050 kombóm minek számít?

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz paprobert #115 üzenetére

    dupla...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz solfilo #148 üzenetére

    Ja, Jaguar-magok, mint a Kabiniben(pl. Athlon 5350) - ha a következőben Zen magok lesznek, már az jelentős ugrás, magszám-növelés nélkül is...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák