Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz golya87 #4 üzenetére

    Nem. Csak annyiban előny, hogy a piac arra fejlődik, amerre az AMD akarja, és amerre mondjuk az NV és az Intel nem akarja. De a HSA az nyílt platform. Oda bárki beléphet, és akár ugyanolyan jogköre is lehet, mint az AMD-nek. A szavazati jogok tekintetében az AMD a HSA-n belül semmivel sem több, mint egy ARM vagy egy Qualcomm.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gyiku #11 üzenetére

    A HSA programok nem kérnek direkt hardver oldali támogatást. Az infrastruktúra előnye, hogy egy kódbázisból ki lehet szolgálni a HSA-val kompatibilis hardvereket és lesz egy legacy mód, ami ugyanazt a kódot olyan hardveren is képes futtatni, ami nem támogatja direkten a felületet. Ilyenkor természetesen csak a processzormagokon fog futni az alkalmazás, de működni fog. A legacy módot az x86/AMD64-hez az AMD, míg az ARMv7/8 architektúrákhoz az ARM írja.

    (#9) golya87: A Rage problémáját az integráció és a hardveres megatextúrázás teljesen megoldja. Ehhez nem kell HSA.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz VIC20 #15 üzenetére

    Egyetemi támogatás, hogy tanítsák.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dezz #17 üzenetére

    Az előny lesz, de nem a konzolok miatt fogják ezt kihasználni. A játékokat mindenképpen úgy fogják írni, hogy Kaveri nélkül is gyorsak legyenek. Persze Kaveri mellett nagyon gyorsak lesznek.

    Nem hiszem, hogy lenne létjogosultsága egy saját HSA megoldásnak. A SIGGRAPH-on erről volt szó, és határozottan hangsúlyozták a fejlesztők, hogy vagy lépjen be mindenki a HSA-ba, vagy most hozzanak létre egy új alapítványt, ami készít egy HSA-hoz hasonló nyílt platformot a heterogén érára. Amit biztosan kijelentettek, hogy csak egy nyílt, alapítványon keresztül menedzselt megoldást fognak támogatni, hogy később ne legyen ebből gond.

    Nem biztos, hogy a GPU a legjobb. Mostanában felmerült az a lehetőség, hogy a CPU és a GPU integrálása továbbmehet egy picit. Lesznek a CPU-magok, egy egyszerűbb IGP és közötte sok kicsi data-parallel mag, ami lényegében a shadereket helyettesíti. Ezt a Tilera vázolta fel először, mint alternatív irányt, mert már a grafikus magok is kezdenek szenvedni. Az Intel is megvette a ZiiLabs-ot, ami minő meglepetés pont ilyen koncepcióra fejlesztette ki a SteamCell architektúrát.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz julius666 #21 üzenetére

    A Tilera webkonferenciáján volt, amikor a multicore-ról beszéltek. Felhozták a mostani modellt, ami a CPU+GPU-ról szól, és mondták, hogy a GPU-t idővel ugyanúgy utoléri majd ugyanaz a probléma, mint a CPU-t. Vagyis nem lesz tovább skálázható a teljesítménye. Ezért érdemes előre gondolkodni és szétválasztani a GPU-t egy kisebb fix-funkciós blokkra dedikáltan a grafikához, és rengeteg data-parallel processzorra, ami különálló blokk a lapkán belül. Ilyen a Tilera technikája, illetve ilyen még a ZiiLabs hardvere, amit az Intel felvásárolt nemrég. Ez egy értékelhető lehetőség, ha a csíkszélesség csökkenése az okosodó GPU multiprocesszorokat is kiütné a nyeregből.
    Jelen pillanatban arról van szó, hogy a CPU oldalán lényegében alig tudunk sebességet nyerni, vagyis ott több magot kell bepakolni kisebb órajellel. A GPU-nál a fejlesztés most arra megy, hogy bekalkulálja a Dennard Scaling végét, így a kisebb csík nem hoz a fogyasztásban előnyt, vagyis a sebességet onnan fogjuk nyerni, hogy minden egyes architektúraváltásnál a fő fejlesztési szempont az lesz, hogy a pJ/FLOP mutatót minimum felezni kell. Ezzel lényegében egységnyi fogyasztásba kétszer annyi teljesítmény fér be, akár azonos csíkszélességen is. A Tilera megoldása is erre épül. Nagyon buta, nagyon pici magok, amikből nagyon sok lesz. Jelenleg ez az elv ma háromszor energiahatékonyabb, mint amire a GPU-k épülnek. Ezekkel a koncepciókkal talán ki lehet húzni addig, amíg a CMOS helyett nem jön valami más.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Oppenheimer #23 üzenetére

    Szerintem nem. De úgy tudom, hogy ott tanítanak GPGPU-t szóval, ha azokra beülsz, akkor meg lesz a tanuláshoz az alapod. A HSA alapvetően jóval egyszerűbb lesz, mivel a BOLT egy STL kompatibilis szabványos C++ sablonkönyvtár. Ergo igazából csak azt kell megtanulnod, hogy a GPU-ra hogyan kell elvi szinten kódolni.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák