Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz Yutani #12 üzenetére

    Na várjunk csak.
    1: az előző generáció nagy hiányossága is az volt, hogy nem bírta a fullhd-t normálisan. Azt mondod, jópár évvel később egy új generációban még mindig ott tartunk hogy "bocs, 100k-ért nem lehet olyan gépet kapni ami elég fullhd-ra jó minőségben", és ezzel kellene beérni kb 2018-2020-ig? Bocs, ezt nem fogadom el.

    "Csodák nincsenek, egy fHD-n jó sebességű konzol nem lehet sokkal olcsóbb egy hasonló képességű PC-nél."
    2: de, lévén egy rakat dolgot megspórolhatunk, amire a pc esetén külön költeni kell. Fix hardver miatt a gyártási költségek alacsonyabbak, ráadásul egy rakat dolgot lehet integrálni, és be lehet lőni (nem kell 30 ezres tápot venni hozzá, nincs benne 4-5 vinyó, stb). Szóval jóval olcsóbban gyártható mint egy alaplap-apu-ram kombó.

    És ez még ugye a jelen, jövőre már megint olcsóbb lesz az a kategória, amiről most beszélünk, és egy konzolnak ugye képesnek kellene lennie hogy tartsa az ütemet hosszú éveken át. Az a baj hogy jelenleg sem teszi ezt. A legtöbb amit ki tudok nézni belőle, hogy az "erőforrás és api töblettel" talán 1-2 évig tartani fogja tudni a 30 fps körüli tempót a jövőben is, miközben enyhén talán fejlődnek a játékok látványban (másban kétlem), aztán jön megint a felbontás csökkentés.

    "Mondják, hogy veszteséges a konzol eladás, de magasról teszek rá"
    Tudtommal ez az előző generáció elejére volt igaz, a mostani generáció már a kezdetektől fogva nullszaldós vagy profitábilis hardveres szinten is.

    Zeratul: jah igen, de épp az volt a konzol mellett mondva, hogy jóval kisebb az overhead, és jóval alaposabb az optimalizáció rá mint pc-re, ahol megeszi az erőforrást a driver meg a többi. Ehhez képest az hogy egy konzol ugyanolyan teljesítményre képes mint egy ugyanolyan pc, siralmas dolog.

    Abu: a digital foundry ugyanazok mellett az értékek mellett hasonlította össze őket. Ők is kielemezték, és nem látták nyomát sem annak hogy az Ultra-nak megfelelő értékek mellett futna konzolon. De akárhogy is, az xbox one 720p-je az 720p. Nem 900p, de pláne nem fullhd. A 900p is jó 40%-al kevesebb pixelt tartalmaz (1.44 millió) mint a fullhd (2.07 millió). És ez még nem low level, ez még a lesajnált és korlátos dx11.

    Tehát a legfejlettebb motor a legerősebb konzolon, de fullhd-nál 40%-al kisebb felbontáson képes erre. Ehhez kellene tapsolnom?

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Yutani #27 üzenetére

    De megint csak... Teljesen hidegen hagy hogy ez egy cfx Fury X-nek vagy egy 4670 szintű vga-nak felel meg papíron. Az a lényeg hogy milyen, csak játékra kitenyésztett célhardvert kapok a 110k körüli pénzemért (ma, egy éve vagy 3 év múlva), amiért elvileg nem kellene törnöm a fejem a következő 6-8 évben a játékhardver terén. Itt pedig az jön ki, hog 110k-ért kapok egy rendszert ami már most is csak 720p-ben viszi 60 fps-sel a legmodernebb játékmotoron ülő játékot, vagy mondjuk 900p-n 30 fps-sel, és még ha igaz is hogy lehet facsarni még erőforrást belőle, az is max arra lesz elég hogy a következő 1-2 év fejlődését ugyanezen a tempón bírja hajtani. De még akkor is csak az életciklusa felénél jár majd. Utána megint jön a herevere meg a spórolás.

    "DX12 éra beköszönésével lehet nyugodtan eladni a drága kártyákat, elég lesz a Pitcairn/Curacao/Trinidad is"
    Ezt valahogy nem tudom elképzelni. Inkább azt látom, hogy kisebb cpu is elég lesz a kihajtáshoz (elvégre jobban párhuzamosíthatók és kisebb overheaddel rendelkezők lesznek a kódok), de a tiszta számítási teljesítmény nem nő, és a limitek (ROP-ok, textúrázók, stb száma) ugyanott maradnak. Emellett egyre jobb látványt kitolni vr-ra 20 (de inkább 10) msec alatti motion to photon érték mellett egy erős kártyán lesz igazán lehetséges. Erre egy 7850/70 szintű kártya nem lesz elég még low level api mellett sem.

    Robert07: nah jah... meg amikor a vr elterjedtebb lesz. De hát ez a mottó, egy generációval maradjunk le!

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Yutani #40 üzenetére

    Nem, nem értek egyet, egyrészt mert pc-n ott van a lehetőség levenni mediumra is a grafikát, ami sok esetben nem vészes kompromisszum, ugyanakkor a sebesség igencsak megnő, de legfőképp a kezedben van a választás lehetősége. És azért sem, mert amit mondtam, hogy nem csak egy éve, de még jövőre sőt két-három év múlva is ugyanúgy ugyanazt a konzolt kapod 100-110k-ért majd, miközben addigra várhatóan pc-n már butítás nélkül is elég lesz 1080p 60 fps-re egy budget gép. Amúgy pedig ha elvonatkoztatsz a forinttól és dollárban nézed a dolgokat, más képet is kapsz, mert a ps4 árának 1,5x-eséért már i5-ös rendszereket lehet összepakolni MA. Jövőre már lehet csak 1,2x-eséért, két év múlva pedig azonos áron. Miközben még mindig a konzol életciklus felénél fogunk járni kb. Tehát nem hogy féltávnál hozza be a pc a konzol teljesítményét, de féltávnál már árban is behozza kb.

    Abu: jah, megkérdezni, mert biztos mindig egyenes és igaz választ kapunk. A Digital Foundry nem kispályás és nem hülye, nem amatőr, és nem először csinálnak ilyet. Nem általános iskolások gyülekezete akik csak hogy villogjanak, azért rakják be csak mediumra meg low-ra a dolgokat hogy fps-ben megverjék.

    "the evidence suggests that DICE has customised the console versions on a per-map basis. In one map, a variable could match the PC's high setting while, in another map, we'd see something that was lower than low."

    "However, neither system seems to line up with one of the PC preset options, leading us to suggest that it falls somewhere around medium, but it can also match low and high in different circumstances."

    " In some cases, we see results on par with the high setting on PC while, in other spots, we found it to be closer to the low setting instead. In all cases, however, we appreciate the existence of shadows for many particle effects."

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák