- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Házimozi haladó szinten
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Blu-ray mellett és anélkül is konkurencia lesz az új Xbox. Blu-ray mellett viszont az MS-től is lesz zseton.
Egyébként kétlem, hogy lesz optikai meghajtó az új boxban. Digitális disztribúciót jósolok.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem a régi játékokhoz a Windows 8-on belül lesz egy Xbox 360 emulátor. Legalábbis a pletyik erről szólnak.
Nem, tök lényegtelen, hogy a boxban x86 vagy PPC van. Az MS-t azt választja, amelyik a konzol számára jobb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Meg lehet csinálni, de tuti, hogy atomerőműre lesz szükség. Illetve egyes effektekre csak a Radeonok lesznek képesek. Pletyi még az egész, de kétségtelen, hogy megoldható, minőségvesztés mellett szinte bármin. Aztán aki max. minőségre vágyik, vegyen régi Xbox 360-at, sokáig köztünk lesz még, még legalább 5 évig.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz UnSkilleD #50 üzenetére
Egy exkluzív fícsőr, amit semelyik más oprendszer nem tud. A Windows az exkluzív dolgok miatt tart ott ahol.
(#49) he7edik.: Mert gyors, és jó a tranyóbudget szempontjából is. Nem kell ragaszkodni hozzá, de egy konzolba én is a PPC-t választanám. Egyszerűen előnyös.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem PC-be is, de a kompatibilitás és a megszokott windows oprendszer hiánya nagy szó.
Az x86 eléggé elavult. Már rég dobtuk volna, ha nem lenne elvárás a legacy programok futtatásának lehetősége. Most az ARM-mal talán változik valami. Az biztos, hogy kiderül, hogy user szinten ez a legacy igény mennyire komoly, mert erre bizony nincs semmi gyakorlati tapasztalat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az annyira nem nagy cucc. A fő probléma a mereven kezelt a memóriaműveletek és a koherencia. Az x86 esetében, ha egy mag kiír egy eredményt, akkor azt egy ciklussal később eléri egy másik mag. Ez jó is, de sok kommunikációt igényel a lapkán belül. A heterogén programozás mellett a kommunikáció még probléma lehet (most pár szállal dolgozik a program, de később ez megtöbbszöröződik). Persze kezelhető, de jobb lenne egy kevésbé szigorú megközelítés, mert a tranyót ennek a hardveres kezelése erősen viszi, és x86 mellett a megosztott cache bankolása is nagyon nehéz. Persze amikor az x86-ot tervezték, akkor még ki gondolt a 201x-es problémákra. A Larrabee első elkészült, de nem debütált megközelítése például pontosan ebbe bukott bele. Az x86 merev szabályai és megkötései akadályozták a skálázást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Larrabee elsősorban úgy jön ide, hogy később ebből lesznek az Intel procikban a vektormagok. Most egyértelműen nem jelent az hátrányt, hogy van egy 6 magos x86-od, vagy egy 6 magos PPC procid, de a heterogén érában ez óriási gáz lesz. Maga a PPC az ugyanúgy koherens, vagyis, ha kiírsz valamit a memóriába, akkor az elérhető a másik magnak, de nagyon fontos, hogy a megosztott gyorsítótár bankolása a PPC memóriaarchitektúra mellett sokkal, de sokkal egyszerűbb, és a belső kommunikáció vezérlése is az, vagy mondjuk úgy, hogy sokkal kisebb a szükséges tranyóbudget. Ez az x86 óriási hátránya. Egyszerűen a Larrabee megosztott gyorsítótárát az Intel nem tudta bankokra osztani, így egymás eredményeit írták felül a szálak. Ez egy 10+ szálas procinál aránylag kezelhető, de egy GPU-ban 1000+ konkurens szálnál már a skálázhatóság rovására megy, ha állandóan a memóriából kell újra és újra betöltögetni a cache, másik szál által felülírt részeit. Ez a rész eléggé kezelhetetlen. Mivel a next-gen konzolok APU-kra építenek, így nagyon fontos, hogy ebből a szempontból ne legyen ilyen probléma a hardveren belül. Az AMD például pontosan azért fejlesztett egymástól kvázi különálló integer és FPU magokat a Bulldozer modulba, hogy az FPU rész később gond nélkül becserélhető legyen a Radeonos CU-ra. Bukod vele az SSE/AVX-et, de legalább könnyű a cache bankolása (hiszen az új architektúrák kidolgozásánál már ezt is számításba vették), és 1000+ szál mellett is jól skálázódik a rendszer. Az Intel még nem tudni, hogy hogyan oldja meg. Valószínű, hogy ők az 1000+ szálas chpeken is bevállalják a cache bankolását x86 mellett, megoldható, de borzalmasan sok tranyóba kerül majd.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az aktuális APU-k első lépcsőnek kitűnőek, és még a következőnek is, de a valós heterogén érában ennél sokkal jobb integráció kell. Ők már biztos tudják mi lesz, mi meg találgatunk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem a Cellt a Sony nem fogja többet használni. A fejlesztők többsége is erre kéri.
PPC-s CPU. Amolyan heterogén felépítésű. Jó, csak nehéz vele bánni. Rendszerint az exkluzív címekben erős, mert nem kell arra építeni, hogy a program a többi konzolon és PC-n is jó legyen.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Magának az ISA-nak is megvan a memóriamodellje. Ez adja a különbséget. Az x86 tervezői nyilván arról nem tehetnek, hogy amikor tervezték az egészet, akkor még nem gondoltak arra, hogy 2010-től milyen problémákat kell megoldani. Alapvetően minden megoldható, de a fő kérdés, hogy miképpen ... és a fontosabb rész, hogy mennyi tranyót követel.
Az ARM is erre megy. Valószínű, hogy náluk is egyszerűbb a bankolás, így kevesebb tranyóbudgetből oldható meg. Náluk ott van a nagy kérdés, hogy mennyire lehet majd a teljesítményt felskálázni az x86-hoz, mert a PPC-nél tudjuk, hogy a teljesítmény az megvan.
Az AMD a fúzió GPU szintjén ódzkodik az x86-tól. Van minden cégnél hosszútávú research részleg, biztos nekik is átfutott az agyukon a Larrabee ötlete mielőtt megvették az ATI-t. Mára tudjuk, hogy az AMD az Intellel ellentétben elvetette a koncepciót, és inkább a vásárlás mellett döntöttek. A nagyon sok magos heterogén éra szempontjából csak később derül ki, hogy mi volt a jó döntés. Az első Larrabee nem néz ki fényesen, viszont meg kellene nézni, hogy milyen lesz a 2012-es második modell, ha az is gyengus a konkurensekkel (NV Kepler, AMD GCN) szemben, akkor az gáz, de ez majd kiderül.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Andrew Richards írt egy részletes cikket régebben a Larrabeeről és a működéséről. Ő részt vett a fejlesztésben, és ide publikálta a cikkét. Theo Valich-kal viszont az Intel levetette, mert nem vetett jó fényt rájuk.
[link] - Én ebből készítettem egy magyar verziót, de nincs benne minden részlet, mert nem kódereknek készült a cikkem. Sajnos az eredetit sehonnan sem tudom beszerezni, még Andrew Richardsnál is próbálkoztam, de ő nem írt vissza. Theonak megvan, de nem adja oda, mert nem akar gondot az Intellel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Maga az alapprobléma sok magnál is kezelhető, csak a tranzisztorigény a nagyon nagy kérdés. Az egészre akkor fogunk először értékelhető, gyakorlati választ kapni, ha a következő Larrabee vagy most már MIC lapka elkészül. Az 50+ x86-os mag vagy magocska, ha a mai CPU-magok méretéhez viszonyítunk. Jó teszt lesz, hogy mit tud a Kepler és a GCN ellen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5