Hirdetés
- Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
- Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- Már nincs messze a világ első teljes UCIe IP megoldása
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Nikon DSLR topik
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Bluetooth hangszórók
- Apple notebookok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
Hirdetés
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
Őszi WTCR-es AC bajnokság az Elantra/Cupra duóval okt.3-án rajtol!
lo Az idei őszi Assetto Corsa bajnokságunkban, a jelenkori túrautós bajnokság krémjét, a WTCR-es autókat keltjük életre....
Új hozzászólás Aktív témák
-
moha21
addikt
válasz sörösló #3759 üzenetére
Szia!
Ezzel a valós idővel kapcsolatban belefutottam olyan "problémába", hogy felfutó élt figyeltem, de nem akart semmit se reagálni. Aztán át lett rakva markerba és így már remekül működött a dolog. Gondolom ez is az eszköz valós idejű késleltetése miatt van nem ?
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
levelko
csendes tag
válasz sörösló #3796 üzenetére
Hello!
Igen tudom, hogy fizetős, de csak a "vészleállítás"-ról kellett volna tallóznom egy konkrét megfogalmazást és ezért nyilván nem vásárolom meg 15000 Huf-ért az egészet. Persze megvetethetném a céggel is, de az sem ér el hozzám hétfő reggelre. Az előző munkahelyemen minden elektromos karbantartónál ott lapult egy ebből, meg a 172-ből és az 1585-ből. A mostani helyen meg néztek rám bután, hogy mit akarok Én huzalozni narancs színnel.
Mellesleg minden "fizetős" azért vannak tele a file megosztók milliós tervezőprogramokkal.
Közben találtam megfelelő szöveget a dologhoz.
Köszi mindenkinek!Üdv L.
[ Szerkesztve ]
levelko
-
DP_Joci
tag
válasz sörösló #4073 üzenetére
Te miről „beszélsz” ember!
A komplett gépet én programozom nulláról, nem egy meglévőt taknyolgatok!
Nincs 10 kg amit a szervo motor tart és azt is áttételen keresztül.
A kérdés az volt, hogy hogyan lehet ezt a fékvezérlést korrektem megoldani, esetleg az S7-1200-ban van-e erre kitalált megoldás,( még nem használtam eddig).
Ne aggódj, van felelősség érzetem és talán nálad hamarabb elvetek egy műszaki megoldást, ha kritikusnak találom.
Ha viszont van építő jellegű műszaki ötleted a kérdéseimre, akkor azokat szívesen veszem, esetleg nyilvánosan megvitatjuk. -
Szirty
őstag
válasz sörösló #4152 üzenetére
Üdv sörösló és Pifu!
Nem akarok vitatkozni, nincs is min igazán, egyetérteni jöttem! :-)
sörösló! Azzal együtt,hogy teljesen egyetértek mindazzal amit írtál megjegyzem,hogy Pifu is elég jól összefoglalta a biztonsági vészleállítás néhány alapvetését.Kivétel mindig van, egy emelőgépet sem lehet úgy leállítani hogy hagyjuk lezuhanni a terhet, ez nyilvánvaló.
Globális statisztikai alapon mégis messze az a leggyakoribb alkalmazás, amikor a motort (esetleg a hajtásvezérlővel együtt) szelepet, miegymást egyszerűen lekapcsoljuk az energiaátvivő hálózatról.
De nem kizárólag és minden esetben. És itt jössz te :-) Nem biztos hogy erőműben célszerű a hűtőszivattyúval is így bánni, stb, stb.Ezt is az alapoknál érdemes kezdeni és nem az összetettsége csúcsán.
-
Szirty
őstag
válasz sörösló #4152 üzenetére
Üdv!
"A Vész-Stop kör mindig soros kiépítésű, még a sokszázéves gépeken is! "
Főleg azokon. De mint szinte minden alól, ez alól is van kivétel.
Pl. vannak olyan elkerített veszélyes terek, amikbe és belőlük ki üzemszerűen járkálnak a munkadarabok, vagy rakatok. Ha nincs a szállító pályán rakat, akkor annak helyén az ember be tud sétálni. Tegyünk biztonsági fényfüggönyt! De akkor a gép saját magán alkalmaz vészleállítást, amikor jön a kész rakat és keresztezi a fénysugarat. Akkor tegyünk bypass fotocellát. A rakat üzemszerűen eltakarja mindkét bypass fotocellát, amik ha egyszerre vannak eltakarva, akkor párhuzamosan áthidalja, azaz hatástalanítja a biztonsági fényfüggönyt. A bypass fotocellák pedig úgy vannak elhelyezve, hogy a sugár egy keresztet írjon le több méteres fesztávval. Így egy ember nem tudja sem véletlenül, sem szándékosan úgy eltakarni őket, hogy az hatástalanítsa a biztonsági leállítást. Kivéve ha az ember tudja hogy működik a bypass és egyszerűen munkavédelmi kesztyűt húz a bypass fotocellákra, vagy rongyot dob a prizmákra. (A gépkezelők rendkívül találékonyak)
Vagy van olyan veszélyes tér, amiben a gépkezelő egyszerűen kénytelen dolgozni. Pl. nyomdaipari gép, ahol hatalmas papírtekercs fogy. A tekercs környéke elkerített, biztonsági ajtó, azon reteszelt biztonsági végállás, vész gomb minden oldalról, bent is, fényfüggöny, stb.
De a tekercset cserélnie kell ha kifogy. Feltesz egyet targoncával és be kell neki fűznie. Ilyenkor a mozgó gépbe fűzi be, álló gépbe nem lehet. Akkor jön a deadman switch.
Aki nem tudja annak írom le röviden hogy ez egy olyan (többnyire vezetékes) hordozható biztonsági eszköz, amin van egy több fokozatú nyomó kapcsoló. Félig kell benyomni. Ha teljesen benyomják vagy elengedik akkor szakít.
A kezelő a gépet beállító módba kapcsolja, ilyenkor lassabb minden mozgás. Kinyitja az ajtót, átmegy a fényfüggönyön és közben viszi magával a a deadman switchet és nyomja félig. Ezzel áthidalja a biztonsági rendszert párhuzamosan (és persze ideiglenesen).Vagy képzeljünk el egy gépet, amit robot szolgál ki. A robot körbe van kerítve, külön biztonsági cellában dolgozik. De van egy üzemmód, amikor a gépet ember is kiszolgálhatja. Ilyenkor a robot ki van kapcsolva. A kiszolgált gépen van egy fényfüggöny, ami védi az embert. Ha belenyúl a gépbe, akkor vészleállítás történik. Ám ha a robot szolgálja ki, akkor nem állhat meg a fényfüggönyre, így a robot üzemmód a fényfüggönyt párhuzamosan áthidalja.
Ellentétes feltételeknek kell egyszerre megfelelni, ezért (is) sok a herce-hurca ebben a témában.
-
KB.Pifu
tag
válasz sörösló #4152 üzenetére
szia!
Jó hogy emlékeztettél erre, el is felejtettem, hogy bizonyos létezik az a bizonyos fékellenállás és ráadásul jó okkal.
Lehet én túlreagálom a dolgot, de például nem szívesen mennék pályakezdőként olyan üzembe, ahol nagyobb a felelősség és emberélet múlhat rajta, nekem egyelőre a pneumatikus összeszerelő gépek és robotcellák a megcélzott kategória.
Ezért hoztam fel a safety témát, mert méltánytalanul elhanyagolt szerintem. Bármelyik cég túléli ha valaki véletlen összetör egy-két 150 ezer forintos munkahengert, de csak egyszer törjön el valakinek a keze vagy sérüljön meg és azt évekig emlegetni fogják.
-
Szirty
őstag
válasz sörösló #4370 üzenetére
Üdv!
Egyébként valóban! Ha gyakorlatiasak akarunk lenni, akkor bőven elég a következő:
1 db felső szint kapcsoló, 1 db alsó szint kapcsoló, egy darab mágneskapcsoló.
Ha a szint az alsó alatt van a szivattyút bekapcsoljuk ha a felső szint fölött van, a szivattyút kikapcsoljuk.
Egy darab mágneskapcsolót igényel a dolog (öntartás) és kész is.
Se PLC, se analóg mérés se frekvenciaváltó ehhez nem szükséges![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Dreame A1 - por helyett a fű is jó
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- EAFC 25
- Elden Ring
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Nikon DSLR topik
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen