Hirdetés
Aktív témák
-
Johnny Cage
addikt
"az rtl klub-ot most mpeg4-ben 1.5Mbittel tolja, míg a t-sat 2.3-mal"
ezt hogyan mérted ki? nálam az RTL digitálison addig jó, amíg meg nem mozdul a kamera vagy el nem kezd villogni valami (robbanás, stroboszkóp, fényszóró, vaku stb.), mert olyankor botrányosan pixelesedik, 10 éve láttam ilyet online streamelt videóknál, mikor az átlag netes sávszél a mai töredéke volt..
-
-
Johnny Cage
addikt
válasz headhunter #33096 üzenetére
ez hogy jött ide? olvastuk, tisztában vagyunk vele.
-
-
Johnny Cage
addikt
válasz Johnny Cage #33113 üzenetére
ja, és a cikkben elhangzik az örök igazság (lejárt a szerk.idő): "...érdekes, hogy egy kutatás szerint a vásárlás utáni legnagyobb frusztráció a felhasználók körében, hogy miért nem vettek nagyobbat."
-
Johnny Cage
addikt
véleményem szerint jobban fel van fújva ez a "probléma", mint kellene. szerintem várj vele és meg fogod látni, hogy ritkán, specifikus esetekben fogsz csak belefutni. meg kell barátkoznod a tudattal, hogy nincs tökéletes TV. a G30 se lesz az. másik márkáknak meg más difijei vannak (sokkal hamarabb ghostingolnak pl.).
-
Johnny Cage
addikt
"még egy olcsóbb hálózatos médialejátszó is mennyivel jobb képet produkál a plazmán, mint a számítógépem"
mit használtál lejátszáshoz? milyen kimeneten? (EVR? VMR9?) video dekoder? (ffdshow? haali? madVR? MPC?...) milyen resizer-el? (Bilinear? Bicubic?) milyen GPU-val? amennyiben ATI, az esetben a Catalyst hogy volt beállítva? (GPU skálázást engedélyezted? ITC-t engedélyezted? videó alapértelmezett színbeállítása? felbontás? képfrissítés? képpont formátum?)
azért érdekel ennyire, mert kiváncsi vagyok, hogy aki azt mondja, hogy a médialejátszó jobb képet ad, az tényleg jobb képet ad vagy csak nem volt rendesen beállítva a PC-je... (egyelőre nincs összehasonlítási alapom, mert a frissen megérkezett WD TV Live-em kapásból elhalálozott)
-
Johnny Cage
addikt
válasz DM-Fan #33206 üzenetére
egy nagyon drága techdemo, kb. ennyi. annyira nincs benne eredeti ötlet, annyira nem tudsz azonosulni a karakterekkel... rettentően üres film. ez a fajta kreatív válság egyébként nem most kezdődött hollywood-ban.
más: a napokban néztem újra a Leon a profit, kb. 10 éve láttam utoljára: számítógépes trükkök nélkül, pazarul kidolgozott karakterekkel, remek film. ha megnézel egy ilyet, felötlik benned, hogy a filmművészet nem a technikai bravúrkodásról szól, azzal csak az egyszeri nézőket lehet megvenni - egy ideig. a 3D ugyanez a parasztvakító kategória, a film lényege ugyanis nem a technika, a történet és a karakterek vonnak be a filmbe, amitől megszűnik a külvilág, ehhez nincs szükség 3D-re. ez fejben dől el, nem a szemedet kell becsapni.
-
Johnny Cage
addikt
válasz DM-Fan #33257 üzenetére
"full range RGB enged hozzáférést a 0-16 és a 235-255 tartományhoz, vagyis a sötétebb feketékhez és a világosabb fehérekhez"
nálam ilyenkor pont az van, amit leírtál: a sötét árnyalatok túl sötétek, a fehérek meg túl világosak lesznek, mint ha túlhúznád a kontrasztot. ha jól tudom a blu-ray tartománya is 16-235. viszont az is igaz, hogy ilyenkor nincsenek igazán mély feketék.
[ Szerkesztve ]
-
Johnny Cage
addikt
válasz snefftamas #33306 üzenetére
hagyd a francba! ne keresgéld a hibákat szándékosan. használd a TV-t rendeltetésszerűen és kész
-
Johnny Cage
addikt
olyankor mi van, ha a DVE lemez referencia képei alapján belövöm a fényerőt: van egy szürkeárnyalatos tesztkép, az instrukciók alapján a két szélső sötét sávnak éppenhogy, de látszania kell - ezt csak +2-es fényerővel tudom elérni. ezzel a beállítással viszont a panel feketéje láthatóan világosodik. érdemes beáldozni a feketéket a szürke árnyalatok részletezettségéért cserébe? vagy ez teljesen szubjektív?
-
Johnny Cage
addikt
válasz HUTCHDB #33623 üzenetére
szerintem te a 0-255 vs 16-235-ről beszéltél. a Full RGB-t pont ezért nem használom, mert kegyetlen sötét. de enélkül is +2-es fényerő kell a G20-nak, hogy sötétben az összes szürke árnyalat látszódjon, amivel az a baj, hogy a feketék is elkezdenek kivilágosodni.
[ Szerkesztve ]
-
Johnny Cage
addikt
válasz snefftamas #33626 üzenetére
"az összes tesztbem full range RGBt állítanak be mikor kalibralnak"
kizárt dolog. a tesztekben szinte mindig THX profilból indulnak ki és csak minimális változtatásokat eszközölnek. Full Range RGB-n a THX egy nagy sötét katyvasz (középső képhez hasonló):
-
-
Johnny Cage
addikt
-
Johnny Cage
addikt
válasz DM-Fan #33654 üzenetére
WD Live-et használok, de laptoppal ugyanez volt a helyzet. brightness-t full RGB-n +7-ig fel kell húzni, hogy látszódjanak a szürke árnyalatai a THX teszt lemezen (és/vagy a DVE-n). gamma állogatása nem nagyon változtat a helyzeten (nincs is értelme elállítani). azt mondod, hogy a fényerőt megemelhetem, nem lesz gond?
-
Johnny Cage
addikt
válasz DM-Fan #33654 üzenetére
hát, nem vagyok meggyőzve:
"The key thing to understand is that broadcast TV, DVDs, HD-DVDs and BluRay are mastered with black at 16 and White at 235 (whether RGB or YCrCb representation are used - and Cr Cb are 16-240 centred around 127)."
"In FULL mode the source - which is 16-235 - is remapped to 0-255 - so blacks which are encoded on the BluRay source at level 16, are not output at 16 and instead reduced to 0. Whites which are encoded on the BluRay source at level 235 are scaled to hit 255. Anything below 16 or above 235 (so called Blacker than Black and Whiter than White information) is clipped in FULL mode - it is NOT passed."
"...if you send a display that is expecting the limited range (most televisions) the full 0-255 range, you will see a big increase in image contrast, but all of your shadow and highlight detail will become pure black and pure white. As you are overdriving the display (sending 255 when it is expecting to only receive 235) you may also see colour shifts with white objects. (they might be tinted red, for example)
Many people perceive this as "better blacks" however the black level itself will not change. If you have a full black screen up it will look identical."
[ Szerkesztve ]
-
Johnny Cage
addikt
válasz snefftamas #33665 üzenetére
nem is erről vitatkozunk (egyébként már elkértem egyszer a fórumtárs beállításait). hanem hogy ha 16-235-ben masterelik a blu-ray / dvd filmeket, akkor van-e értelme a full RGB-nek, ami alapvetően PC-s szabvány?
"külföldi fórumok full RGB-t ajánlanak"
konkrétan melyik?
-
Johnny Cage
addikt
off: milyen kábel kéne a WD Live-emhez, hogy optikain össze tudjam kötni az erősítőmmel, amelyiken egy négyzet alakú kisebb s/pdif bemenet van, a médialejátszón viszont egy nagyobb, hosszúkás?
[ Szerkesztve ]
-
Johnny Cage
addikt
na, nem érdekel senkit? csak le kéne szedetni azt a 60-as kontrasztot a G20 tesztből.
-
Johnny Cage
addikt
tévézéshez mindig ajánlott besötétíteni, a szemednek se tesz jót, ha tökig kivilágosított szobában lesed a tévét, tök mindegy milyen tévéről beszélünk. egyébként meg a panákon erre van kitalálva az eco szenzor, bekapcsolod és egy fényes szobában kb. olyan fényerőre állítja a plazmát, mint ha LCD-t néznél. tükröződés ellen mondjuk csak a megfelelő elhelyezéssel tudsz védekezni (vagy oldalt vagy háttal az ablaknak).
-
Johnny Cage
addikt
válasz janos666 #33953 üzenetére
"főleg hogy azok a panelek ditherelnek is, ami viszont szétzuhan az elkenődő mozgás közben"
ez, ahogy a csillag után írtad, a plazmára is igaz. a gyengébb SD adások a ditherelés miatt hajlamosak mozgás közben sávosodni (főleg a bőrszín), jobb minőségű adóknál vagy HD anyagoknál ez egy alig észrevehető szintre csökken, de ott is megvan sajnos.
-
Johnny Cage
addikt
bandridge HDMI kábelekről van valakinek tapasztalata, véleménye? milyen minőséget képvisel, az érdekel
-
Johnny Cage
addikt
válasz soliddreams #33978 üzenetére
"Két napja viszont a SAT-ról 4:3-ban érkező adásokat a nem tudom full képernyőre kitenni csak a "4:3 teljes" opcióval"
ez akkor van, amikor 16:9-es aspect ratio-ban sugároz a csatorna 4:3-as műsort. olyankor jelenik meg a 4:3 FULL opció (ami ugyanaz, mint ha automatikusban széthúzná), bár az nem igaz, hogy nem tudod másképp kitenni teljes képernyőre, zoom2 és zoom3 kiteszi, csak olyankor le is vág. széles képarányú csatornák átkapcsolás után mindig alapra ugranak vissza (16:9), akkor is, ha 4:3-ast sugároznak.
-
Johnny Cage
addikt
válasz real_davidka #34079 üzenetére
16:9 túlpásztázást próbáltad? a laptop márkája helyett többet segítene, hogy milyen GPU van benne. ha ATI, akkor catalyst-ban a "saját digitális síkképernyőm" címszó alatt megkeresed az "átméretezést", fogod és széthúzod a csúszkával a képet, ennyi. ha intel vezérlős a laptopod, azon is kell lenni ilyesminek. tedd fel a legújabb driver-t, ha még nem tetted.
[ Szerkesztve ]
-
Johnny Cage
addikt
válasz real_davidka #34084 üzenetére
az "új" áemdésített catalyst-ben elég jól el van dugva minden... asztalkezelésen belül lesz azt hiszem az átméretezés (alap nézetben én könnyebben megtaláltam).
-
Johnny Cage
addikt
közvélemény-kutatás: nálatok is sávosodik az m1 HD? híradós bejátszások közben érdemes megfigyelni, amikor a kamera oldalirányban pásztáz és az arcokon színes, zöldeskés sávok jelennek meg. amíg a kép mozdulatlan, addig pompásan néz ki. de csak addig. az előbb a kék-fényt néztem és állandóan megzavart a durva sávosodás. nem csak hogy sávosak a színátmenetek, de zöldeskés-pirosas csóvát is hagynak maguk után a tárgyak, kontúrok stb. amint a kamera megnyugszik, a sávosság megszűnik.
arra vagyok kiváncsi, hogy ezt csak a pana csinálja e vagy az mpeg4 is okozhatja.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest