- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen egeret válasszak?
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Intel Core i7-5xxx "Haswell-E/EP" és i7-6xxx "Broadwell-E/EP" (LGA2011-v3)
- Dell notebook topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ehnaton88
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, van egy A4 2012 B8 facelift 2.0 tdi CJCA motorkóddal, amiben olajat szeretnék magamnak cserélni.
Idáig longlife szervíz volt végezve márkaszervízben, most állnék át 10-15ekm olajcserére. (134e km van a kocsiban)
A kérdés, hogy milyen olaj és szűrők valók bele? és honnan érdemes vásárolni?
Van esetleg valami segédlet olajcseréhez? mert ha jól látom akkor ebben nekem olajszűrő betétet lehet csak cserélniAz olajcsere periódus számlálót lehet nullázni, de az átvizsgálás szervíz számlálót (30ekm) hogyan tudom?
[ Szerkesztve ]
-
Ehnaton88
csendes tag
Megtörtént az olajcsere kb 4.6L-4.7L jött ki belőle, szép fekete volt.
Ezzel a mennyiséggel azt jelezte, hogy full az olajszint, sajnos nivo pálca nincs a kocsiban
Most beletöltöttem Mágus ajánlása szerint 5L-t és így 3/4 szintet jelez. Mhhh?!
Csendesebb lett a motor, pedig még elvileg volt 10ekm a 30 ezres periódusból, de a levegőszűrűben jó sok volt a kosz. kb 1 órát vett igénybe a dolog és gyári alkatrészekből 30eFt-ból megvolt, köszönet érte[ Szerkesztve ]
-
Ehnaton88
csendes tag
Sziasztok!
Mostanában észrevettem, mikor kis sebességgel gurulok és 1 be akarom visszatenni a váltót, az néha nehezen megy. Érdemes lehet olajat cserélni benne?
Ha igen akkor milyen olaj való bele és hol kell leengedni / betölteni? Van benne szűrő amit cserélni kell ilyenkor? (A4 B8 2.0TDI CJCA) -
Ehnaton88
csendes tag
Sziasztok!
Kaptam ma egy visszahívásról szóló levelet:
80C5 - Fűtőelem csere (klíma)
A kocsi A4 B8.5 2012 2.0TDI
3 órásra írják a cserét, a kérdésem az hogy mihez vognak nyúlni szerelésnél? pl leengedik a hűtővizet, kiveszik a motort
Csak érdekel
1 hónap mire van időpont -
Ehnaton88
csendes tag
válasz Killer01 #151673 üzenetére
CJCA motorkódos
Egy jelenség hátha valaki tapasztalt hasonlót:
Kb egy hónapja cseréltünk termosztátot, de nem valtozott a tünet. Ebben a hidegben kb 75 fokig melegszik városban a víz, ha egyenletes 100 al megyek akkor se jobb a helyzet, ha 120 al megyek akkor eleri a 90 fokot, vagy ha kikapcsolom a fűtést akkor meg bármilyen vezetési stílusban eléri. Nem vakuumpumpaval légtelenítettük a rendszert hanem a kidolgozós módszerrel, ez okozhat gondot? -
Ehnaton88
csendes tag
válasz Reggie0 #151678 üzenetére
Csalós volt, de azt a frissítést már tavaly megcsinálták. Nem vettem észre különbséget. Szépen megy, és csinálhatok barmit, télen nyaron 6.1-6.2 eszik
3. tulaj vagyok de magyarorszagi a kocsi. Ahonnan vette az első oda hordta vissza a 2. tulaj is, meg egyszer én is szervizeltem már ott . Ajánlott levelet küldtek a visszahívásról. -
Ehnaton88
csendes tag
válasz sirszevenap #154705 üzenetére
Szia!
Nekem 2012.04 van CJCA motorkóddal, a szerelő szerint jó motor, ha mindent megkap időben, egy hibalehetőséget mondott ami nálam elő is jött, hogy a vízpumpa (mechanikus) nem bírja ki a 180eKm vezérlés csere intervallumot.(szivárgott a víz ezért vezérléssel együtt cseréltettem kb 120ekm - nél) 113ekm vettem most 139ekm tartok.
Nekem egy zónás a klíma és nincs benne GPS, de azon kívül xenon ülésfűtés meg pár extra (vaj szövet jól néz ki csak huzattal használom, mert minden meglátszik rajta) van benne, 4,5 évesen vettem 4.1 ért magánszemélytől. Nem avant, nem szeretem a kombit
1,5 éve használom[ Szerkesztve ]
-
Ehnaton88
csendes tag
Sziasztok van egy érdekes hibajelenség a klímámnál, hátha ti tudtok segíteni.
Bekapcsolom 22 fokra állítom, kb 1-2 perc alatt 5,5 - 6 fokos (mértem) levegőt fúj, lehűti kellőképpen a kocsit.
Aztán szépen lassan engedi a hőmérsékletet felszökni, a végén már 18 fokra állítom, hogy hűvös maradjon a kocsiban. Ötlet hogy ezt mi okozhatja? Olyan tippet kaptam hogy a klímagáz kevés akkor így viselkedik, vigyem el klímáshoz, hogy töltsék újra? Hibakód nincsen.
A4 2012 2.0TDI CJCA -
Ehnaton88
csendes tag
válasz Mágus2 #155599 üzenetére
Megcsináltam a mérést kozvetlen a klímapanel előtt.
21.5 volt beállítva, 27 fokot tartott. A pt100 at bedugtam a szellőzőbe akkor 5.1 fokos a kifújt levegő, de amint elérte a 27 fokot érezhetőenvisszavett a klìma, ha lentebb vettem 1 fokkal akkor rákapcsolt 25.7 ig szépen levitte. Ötlet? Tudom gyújtsam fel -
Ehnaton88
csendes tag
válasz Mágus2 #155675 üzenetére
Azt mondták, hogy 6 év alatt fogyhat belőle, a nyomáspróba nem mutatott szivárgást, fél órán át volt rajta. Korrekt szervíz időpontot is nehéz foglalni náluk így most még hiszek nekik
Állítólag nem tesz jót a kompresszornak ez a gázhiányos működés, remélem, hogy nem lett baja -
Ehnaton88
csendes tag
válasz molnarpeter #155682 üzenetére
A motorban azért cserélek
-
Ehnaton88
csendes tag
Sziasztok, azon gondolkodom hogy downgrade-t csinálok az ECU-n, a csalo szoftverre, hogy védjem az EGR-t ugy tudom ezzel trükköztek, illetve kicsit alacsonyabb az alapjárat ìgy a kettőstömegü is jobban igénybe van véve, ezek helytállóak? Találtam erre egy céget 75+áfa ért csinálnák meg. Szerintetek megeri? vagy tudtok ti is ajánlani helyet ahol van tapasztalat? 1,5 órát mondtak a műveletre.
-
Ehnaton88
csendes tag
-
Ehnaton88
csendes tag
Most már hogy eltelt pár nap be tudok számolni a klímáról, töltés után jól hűt, és megszünt egy halk cicergő hang, amit akkor lehetett hallani, ha ment a klíma. Már csak azt nem értem, hogy tavaly mikor utoljára elvittem a márkaszervízbe akkor kötelező karbantartás alkalmával miért nem cserélik a töltetet. Már akkor is 5 éves volt.
Mágus köszönöm, most már 2 évente csereltetni fogom a gázt. -
Ehnaton88
csendes tag
Sziasztok 2.0TDI CJCA legfrissebb sw az ECU ban.
VAG DPF el megnéztem mi a szűrő állapota. 300km tettem meg 2 regeneráció között 22.83g volt benne, ebből 130km városi dugó.
A regen 110km/h tempo mellett 5. ben 2300 fordulat körül ment végbe, 8 percig csinálta és bennehagyott a szűrőben 5.4g anyagot, ezt 23% ra irta. Ennyi hamu lehet már benne 142k km alatt? Normális ez a működés? Kell ezzel foflalkozni? -
Ehnaton88
csendes tag
válasz Mágus2 #155994 üzenetére
Nincs nivo pálcám, csak ez a digitalis merő fos... aki kitalalta az szűljön sünt.
Leállìtás után 5p mérem azt jelzi hogy max. Azt hiszem 5l ìrtál, hogy annyi kell bele, kb fél órát hagytam kifolyni olajcserénél és feltöltöttem 5l er kb 8e km lehet az olajban. De láttam már hogy indításnál kiírta hogy a szint megfelelo es kb 85% on állt a csík az animáción.Hidegen mikor betöltöm az olajat akkor nem is lehet szintet nézni.
[ Szerkesztve ]
-
Ehnaton88
csendes tag
Sziasztok, megosztok pár tapasztalatot a DPF-el, hátha érdekel itt valakit
Audi A4 2012 B8.5 2.0TDI CJCA 150ekm, nem csalós szoftverrel.
DPF regenerálások közötti eltelt km 120-140
Mindig megyek vele , ha regenerál, nem állítom le csak akkor, ha 400C alá visszahűl a DPF, (regeneráció közben 600C felett van)
VAG DPF el ránéztem a hamu még mindig 0.1, 40ekm el ezelőtt is ennyi volt, azóta csak MaxMotiont kap
1 regeneráció városban kb 15p, pályán 5p vesz igénybe és 24% ig tudja kipucolni a szűrőt, ez szintén ilyen volt régen is.
2 regeneráció között eltelt idő 270 - 330 perc, az átlag sebességem nagyon hasítós ~ 21km/h, mostanában sok a város, de most volt 20km autópálya is -
Ehnaton88
csendes tag
válasz Mágus2 #161035 üzenetére
Mikor megvettem, akkor elvittem márkaszervizbe állapotfelmérésre, annyit kérdeztek hogy sok mindenhez van frissítés klíma motor stb, és akkor már megcsinálják-e, én meg gondoltam mi baj lehet belőle... ekkor még nem tudtam hogy ez dízelbotrányban érintett.
Most már nem használom pályán annyit mint az elmúlt évben, inkább csak tavasztól őszig hajtom sokat pályán, közben kaptam ajánlatot 100 ért downgrade-t megcsinálják, ennyit lehet megér hogy ne tegyem tönkre a DPF et, ameddig régebben 3-4 naponta volt sok a pálya, addig nem érdekelt.Nem szeretném eladni, nagyon egyben van
[ Szerkesztve ]
-
Ehnaton88
csendes tag
válasz Doki16 #161040 üzenetére
Ezt értem, bele is számoltam magamnak mikor megvettem hogy DPF EGR csere lesz nálam.
10 éves kor / 250ekm ig szeretném megtartani, addig megkapja a prémium nyálat meg csak gyári alkatrészeket, de nekem nagyon tetszik a dízel karakterisztikája, mindenkinek kell valami hobbi
Azokkal a szép VAG DPF számokkal megfélemlítettél
Tavasztól őszig azért olyan 10-12ekm szoktam menni pályán, a téli időszak ilyen városi...Amiket észrevettem szép lassan az update után ami nem tetszik:
Alapjárat alacsonyabb - jobban remeg
Nagyobb sebesség tartományban lustább
DPF et sokkal többször regenerálja - ez zavar, lehet nem kéne de engem zavar -
Ehnaton88
csendes tag
válasz bitpork #161049 üzenetére
Műszakin átmegy, sokan futnak még a régi szoftverrel és nem kötelező a csere, az hogy benéztem a frissítést az az én gondom, ezt hívják tanulópénznek
DPF-et semmiképpen nem akarom kivenni, sem az EGR-t, ha tönkremennek akkor cserélem, azt is szigorúan gyárira, mint minden mást, de ez már az én hülyeségem
Zavar, hogy gyorsabban használja el a szűrőt a gép, meg az a pár apróság amit írtam. -
Ehnaton88
csendes tag
válasz Mágus2 #161035 üzenetére
Megcsinálták a downgrade-t, de sajnos a DPF nél ugyan az a jelenség mint eddig.
A többi dolog amire panaszkodtam az javult.
Hibaüzenet még nincs, a VAG DPF el néztem, kimentem pályára 400km 160 al ki akartam kormolni de kb 120 km ként regenerál egyet, a szűrű telítettségét le tudja vinni 12%-ra, de nem az első érték "Soot Mass Calc." indítja be a regenerációt, mert az kb 7-8g kormot jelez, ez kb 32% szűrő tömítettséget mutat.
Van egy másik érték a " Soot Mass Measured" ez 22,5g ot eléri és indítja a regent.
Az Oil Ash 0.1.
Regen után a Soot Mass Calc kb 5g, a Soot Mass Measureg 2,5g
Szerinted okozhatja ezt az elhasznált olaj (6200km van benne de sok volt a városi rövidtáv), hogy ennyit kormol? vagy jöhet a DPF csere vagy szenzor?
Az autón nem vettem észre semmi menetdinamikai változást, kipufogó nem kormos -
Ehnaton88
csendes tag
válasz Mágus2 #161267 üzenetére
Megcsinálták a diagot, semmit nem mutatott állítólag, injektorok rendben, turbó rendben (kis olaj volt benne, de minimális) Szenzorokat bemérték azt mondták minden hiba határértéken belül volt.
A DPF szűrőt kitakarították, nem vágással, hanem valami ultrahangos erre fejlesztett géppel.
Olajat cseréltek.
Az első benyomás hogy a szűrű telítettsége 5% ról indult, pár km volt benne mikor visszakaptam a kocsit.
Mentem vele a M0-n 40km-t, a út végére a Soot Mass Calc 2.7g ot mutatott, a szűrő telítettséget a VAG DPF 12% ra jelezte ezzel idáig sem volt bajom.
A Soot Mass Measured -0,46 értékről 5,81g ra ugrott! félek megint az lesz mint mielőtt elvittem hogy ez az érték eléri a kb 23g-ot, a szűrő telítettség a kb 25% ról felugrik 100%-ra és regenerációt indít.
Töltök fel képet a VAG DPF-ről:
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=868DPF.jpg
Ha esetleg megint regent indítana, akkor van valakinek ötlete, hogy lehetne megoldani a problémát, jöhet privátba is elérhetőség, ha valaki tud rá ajánlani megfelelő helyet-embert.[ Szerkesztve ]
-
Ehnaton88
csendes tag
-
Ehnaton88
csendes tag
-
Ehnaton88
csendes tag
-
Ehnaton88
csendes tag
Sziasztok, bejelentkeztem Bosch szervizbe, ha már ajánlottátok , de csak januárra kaptam időpontot. (levegőrendszer, injektorok kiszereléses vizsgálata, EGR, stb. mondtak pár dolgot hogy miért lehet több korom, teljes vizsgálat 2-3 nap, felkészítettem őket, hogy hibakód nincs )
A DPF pucolás után kicsit nagyobb távra képes, városban 130km! új rekord csak az zavar hogy pályán se sokkal több.
Arra gondoltam hogy, ha a motorburkolatot leveszem és valaki megrúgja a gázpedált, így lehet ellenőrizni a a levegőkör tömítetlenségét? vagy az már durva ha sziszeg?
Vagy iszom pár sört és megnézem, mit lehet szétszedni egy csavarhúzóval -
Ehnaton88
csendes tag
válasz Ehnaton88 #161986 üzenetére
Ha előkerül a pálinka is akkor végre használhatom az aknán túl a motor kiemelő csigát is
Off: Voltam kipróbálni az új corollát, de csk az 1.6 benzinessel, és úgy döntöttem, ha a város megeszik nálam 2dpf-et 1 kuplungot meg egy EGR-t akkor is megtartom[ Szerkesztve ]
-
Ehnaton88
csendes tag
Tud valaki leírást EGR pucoláshoz? Ártani nem árthat 150ekm után
A4 2012 2.0TDI CJCA -
Ehnaton88
csendes tag
Sziasztok, úgy néz ki, hogy a sok szívás végére érek hamarosan és gondoltam megosztom a tapasztalatokat, az alany egy 2012 A4 B8 facelift 2.0tdi CJCA. hibakód nincs.
151e km van az autóban magyarországi, lekérdezett, biztos nem lehetek benne, de valószínűleg ennyi lehet , én kb 40e km hajtom, már nem csaló szoftverrel és a regenerálások közötti hatótáv lecsökkent 100-150km-re. 150km csak pálya és 100km csak város.
Mondtátok hogy valami kormolhat így elvittem szerelőhöz (volt márkaszervizes) teljes diagot elvégezte a kocsin, márkaszervízből kihozott diag műszerrel, hibát nem találtak, DPF szűrőt levették, turbó sem volt hibás, vagy elkoszolódott, azt mondták csak kicsit kormos de nem nagyon, töltőnyomások rendben voltak. Olajat kicserélték de 10ekm-ként lecserélem. Ki lett pucolva a DPF (bosch szervízben erre való géppel) resetelve volt stb.
- EGR pucolva de nem volt kormos nagyon, tesztelve. (amúgy is ki kellett szerelni a DPF kiemeléséhez)
VAG DPF el nézve Oil ASH 0, a távok megmaradtak sajnos. (SW downgradelték nekem vissza a "csaló szoftverre")
A "measured shoot mass" szökik fel 23g ra és indul a regen, a kalkulált korom csak kb 10g-on áll szászalékosan a telítettséget 40% körül mutatja de indul a regen. A regen közben a "measured shoot mass" 0g-ra kipucolja de még onnantól megy a regen pár percig, mert a kalkulált korom értékét leviszi 5g-ra.
Visszahívtam a szerelőt, márkaszervizbe be, értékek átbeszélése és amit hallottam az elég érdekes volt:
- Amelyik autón a visszahívást megcsinálták az gyorsabban elhasználja ezt a kerámiabetétet
700eFt az új szűrő, és nem tudta garantálni, hogy nem fogja továbbra is ezt a hibát csinálni.
Itt megjegyzem, mivel ismerős volt azt mondta nem hivatalosan, hogy vegyem ki a szűrőt, ha jót akarok a motornak, mert a frissítés óta sok szűrőt és turbót cserélnek)
Elvittem egy dízel specialistához utolsó esélyként, hátha valamit csak nem vettek észre itt már kértem külön ha kell szereljék ki az injektort, amit ti ajánlottatok hogy teszteljék, de olyan értékeket produkált diaggal, hogy azt mondták ők ezt ki sem veszik, itt elhangzott a "majdnem új" kifejezés... (Max motionnal járok, ez lehet segít valamennyit)
Tehát adva van a minden jó állapot, a kocsi jól megy, nincs vészmód, könnyen gyorsul 200 fölé is, nincs torpanás, semmi tünet csak a sok regeneráció.
Most várok a chiptuningosra kiépítik a szűrőt, újraírják a map-ot fékpadokon tesztelik finomhangolják stb. Azt mondták, hogy semmi látható koromnak nem szabad elhagyni a kipufogót. (Most ha kitörlom egy fehér ronggyal akkor maximum csak poros lesz, korom nincs)
Ha még van valakinek ötlete a gyújtsam fel-en kívül akkor szívesen várom vagy aki látoot már ilyet, akkor elviszem hozzá ha megnézi jópénzért[ Szerkesztve ]
-
Ehnaton88
csendes tag
válasz Motion_Blur #163243 üzenetére
Kicsit félreérthetően fogalmaztam, nem tetettem bele az új szűrőt, mert azt mondták hogy az is jó, csak lehet a kerámiabetét elhasználódott, lehet ilyen?
idáig kb 220 a vizsgálatok tisztítás stb -
Ehnaton88
csendes tag
válasz Mágus2 #163246 üzenetére
Még jövőhétig van időm, ha vállalod hogy ránézel és találsz valamit akkor én örülnék a legjobban, de már teljesen tanácstalan vagyok Mindenkitől csak azt hallom hogy minden jó......
A szűrő kivétel az utolsó dolog, de még nem is gyanúsítanak semmilyen elemet...[ Szerkesztve ]
-
Ehnaton88
csendes tag
válasz Mágus2 #163249 üzenetére
Garázsból állok ki 7-8 foknál nincs hidegebb 13km megyek vele 1500-2000 között használom utána haza ugyan ennyi, 4 naponta van 1 regen kb 100km re ~ 8 hidegindítás, most mentem M0-on este pont regenerált pályán 80km mentem utána de már kb 14g korom lett a szűrőben a VAG DPF szerint.
Akkor úgy módosítanám a kérdést, hogy mennyi idő múlva tudnál ránézni, egyszer és akkor eltolnám ezt a szűrű kivételt, úgy látom neked bőven több a tapasztalatod, mint akikkel beszéltem személyesen.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Filmvilág
- Milyen egeret válasszak?
- OLED TV topic
- Milyen autót vegyek?
- DIGI Mobil
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...