Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
gp Sokak által a Japánban játszódó új rész az idei év egyik legjobban várt alkotása.
-
A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
ph A vállalat elsőként az Egyesült Államokban küldi boltokba a friss Micro LED televíziókat, amelyek nem lesznek kimondottan olcsók.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grillo
senior tag
-
Grillo
senior tag
Egyébként jól gondolom, hogy ha vákuumos a benzinpumpám, akkor nyugodtan levehetem a karbit, nem fog folyni?
-
Grillo
senior tag
válasz lehella #12122 üzenetére
First world problem
Le kéne szednem a karbit, kipucolni, aztán megnézni, beindul-e a gép. Ebben az időben simán lehetne menni egy kört.
De még nem csináltam soha ilyet.Mondjuk tök mindegy, hogy a 3 km-re lévő szerelőhöz jelen állapotban tolom el, vagy ha a karbit nem tudom visszarakni.
-
Grillo
senior tag
Na, délután maradt annyi időm, hogy beraktam a Dögbogárba az akkut, leengedtem a karbiból a benzint, aztán beindítottam. Nem is kellett olyan sokáig köszörülni ahhoz képest, hogy egy lófasz a benzinpumpája (mármint a típusnak).
Ketyegett egy 15 percet, 5 után szépen vette a fordulatot már.Mondjuk úgy kezdtem, hogy a negatív saru berakásnál találkozott a pozitív pólussal, volt kis szikra, de a bizti tette a dolgát. Megnyugtató, bár kicsit leizzadtam...
-
Grillo
senior tag
Nem várnék futárt, már pattintanám is be az akksit. Na majd talán délután.
-
Grillo
senior tag
Nekem is megjött az olajszeparátor cső, oem-parts.hu-ról 2 nap alatt itt volt.
Most kéne olyan idő, hogy lehessen szabadtéren szerelni, meg át kell gondolnom, hogy én akarom-e szerelni, vagy bízzam szervizre. Egy olajcsere kell még, de az sem egy ördöngösség.Igazából ezeket a speciál bilincseket nem tudom, hogy lehet/kell oldani, meg újra befogni, van ezekhez valami speciál eszköz?
-
Grillo
senior tag
Ja, most után olvastam, 3500 körül van hozzá fogó. Na, majd még meglátom.
Vonz a dolog, hogy itthon megoldjam, csak lehet még a tankot is le kell szednem, hogy hozzáférjek rendesen. Mondjuk nekem legalább ingyen van az órabérem. Aztán, ha nem sikerül, csak 3 km-re kell eltolni a szerelőig -
Grillo
senior tag
Több is van. De nem baj, csak 138 kg, ha itthon hagyom a leszedett burkolatokat, akkor akár 135ig is lemehetek
Szíjat, görgőket, ilyesmit cserélt Szati olyan 3000 km-rel ezelőtt, remélem még tartósan jó lesz.
Olajban viszont van kb. 5000, meg tavaly előtt év végén került bele, úgyhogy azzal elmaradtam.
Hajtóműolajat nem cseréltem csak vásárlás óta, de azt még fel kell fedeznem, hogy mi a módja, meg egyáltalán hol van a leeresztő/betöltő. -
Grillo
senior tag
Na, szétkaptam a burkolatot, letakarítottam a szmötyit. Most összerakom, gurulok egy lájtosat, aztán meglátjuk, honnan szivárog az olaj.
-
Grillo
senior tag
Na, szépen gurultam egy 10 percet, faszán veszi a fordulatot, fékez, dudál, mikellmég?
De 5 perc múlva ott volt a folt alatta. Mondjuk mintha benzin lenne inkább, majd holnap, ha nem zuhog, szétbontom.
-
Grillo
senior tag
Aldiban is csak sisak lesz.
-
Grillo
senior tag
Na, qurvára szétkaptam a robogót, mert mégis csak a karter csőnél szivárgott a cucc. Kár, hogy ehhez a tankot is le kell venni, ami a Scarabeoban sem megy könnyen. Na mindegy, egy jó fél óra bontás után fasza lett a helyzet, bár van egy olyan érzésem, hogy visszafelé hosszabb lesz.
Majd rakok képet.Egy olyan kérdésem viszont van, hogy valakinek Bp-Dunakeszi környékén van kölcsönbe click rendszerű bilincshez fogója? Nem tudom még nyitni sem azt a szart, mondjuk a blokkról simán le tudtam húzni a csövet, gondolom oda új bilincs is kell, de a másik vége fasza passzentos.
-
Grillo
senior tag
Na, végül vissza tudtam rakni a gyári bilincsekkel.
Holnap veszek olajszűrőt, aztán nyomok valamikor egy olajcserét is, ha már így szét van kapva, legalább könnyebben hozzáférni.Viszont. 2 éve Kawasatiék nagyon megszenvedtek a géppel, mert random leállt út közben, annyi biztosnak látszott, hogy nem kapott benzint.
Hosszú idő, és vagy 4 kör után kiderül, hogy valami membránnal volt probléma, ki volt szakadva, sajnos azt nem sikerült megtudnom, vagy nem értettem, hogy milyen membrán. A lényeg, hogy néha elfogyott a vákuum, és nem kapott a karbi anyagot (kurvára rühellték a gépet, hogy nem derült ki, mi a baja, csak 4-ik alkalommal, én is ideges voltam, mert ez az időszak felölelt vagy fél évet, és közben volt, hogy az Árpád-hídra felhajtás közben álltam meg, volt, hogy az alagútban, aztán télre le is raktam az utolsó leállás után, csak tavasszal vittem vissza. Mondjuk azt hozzátenném, hogy egy vasat nem fogadott el Laci a későbbi körökért, gariba dolgoztak).Ami most felmerült bennem, hogy van pár (talán 3) csövem, ami le van dugózva, vagy nem megy sehova. A leállások utáni tüneti kezelés az volt, hogy felnyitottam az ülést, letekertem a tanksapkát, és utána indult. Ebből arra következtettünk, hogy valahogy emiatt fogy el a benya, így valami szelepet kiiktattak.
Most nézegettem, és ha minden igaz, akkor a szekunder levegő szelepből jön egy ami dugózott (első kép 9).
A penzinpumpa és a karburátor közti csőben van egy 3as csatlakozó, ami nekem nincs, tehát a 2. kép 5 alkatrészes ága hiányzik. Ez elvileg egy visszafolyó szelep, de nincs meg. Ez a kép alapján mintha a benzinbetöltő csőhöz vinne, ott van is egy csöcs, és rá van dugva egy kis kifolyó, de az megy a semmibe.
A harmadik dugózott ha minden igaz, akkor a légszűrőház aljából kijövő egyik cső, a másik visz valahova, most nem rémlik, pedig végignéztem (3. kép 12).A lényeg, hogy okoz nekem bármi fájást, ha ez így marad, vagy mindenképp érdemes visszaállítani az eredeti állapotot?
Kicsit szétkaptam
-
Grillo
senior tag
Na, közben kiderült, hogy a légszűrőház aljából kijövő cső az egy gyűjtőcső, és direkt dugózott.
Még egy kérdés (úgyis keveset írtam): ha az olasz és angol nyelvű kezelésiben 5w-40-es olajat ajánlanak, a magyarban meg 15w50, akkor valaki itthon valamit elírt, vagy Magyarisztánban mást kell használni?
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz -Mosquito- #12244 üzenetére
Akkor jóvan, azt adtam neki eddig.
-
Grillo
senior tag
Srácok, ha nem meleg blokknál ejtem meg az olajcserét, az mennyire gond. Most, hogy szét van kapva, könnyebben hozzáférek a szűrőhöz. Hagyjam tovább kifolyni?
Holnap látom, hogy lesz 8 fok, az még sima ügy, szabin leszek úgyis, reggel meg elfutok valamerre szűrőér, olaj van a Unixban. -
Grillo
senior tag
válasz csongi #12253 üzenetére
OK, akkor mindenképp megjáratom azért. Akkor azt hiszem az lesz, hogy a tankot, légszűrőházat nem rögzítem vissza, végül is indításképes így is. Mozgatni meg nem fogom
De. A Scarabeo burkolatait nem ehhez a blokkhoz tervezték, hanem a Piaggio féléhez. A Rotax blokkon pl. az olajbetöltő nyílás/nívó pálca pont a másik oldalon van, mint ahova a burkolaton egy 2 csavaros ablakot hagytak. Így még egy olajszinthez is, ha nincs valakinek nőgyógyászati gyakorlata, vagy bazi gumi keze, le kell bontani 2 elemet 8 csavarral.
Az olajszűrő pedig még lehetetlenebb helyen van, ahhoz alapban, szétszedve kell egy 30 cm-es csavarhúzó, hogy a csavarokat elérd.Viszont találtam egy fasza olasz oldalt, ahol szép képes leírásokkal van minden csere és javítás a motorról. Google elég jól fordítja.
Amúgy a mai napnak reszeltek, kiscsaj lebetegedett reggelre, így lesz a papíron szabadságból táppénzhelyettesítő...
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
Jól érzékelem, hogy nincs boltban sae 75w90 hajtóműolaj literesnél kisebb kiszerelésben? Kéne 1,5 dl 24000 km-ként...
Valakinél maradék, amit megvehetnék, vagy nem kell még valakinek, mert akkor még értelme is lenne venni ekkora adagot.
-
Grillo
senior tag
Na, Unixban persze hogy nem jó az olajszűrő, de hétfőre hoznak jót, viszont akkor hétvégi olajcserének reszeltek.
Viszont vettem hajtásolajat, úgyhogy huszi majd bótolhatunk. -
Grillo
senior tag
Na, megjárattam a Scarát olajcsere előtt helyben, és kiderült, hogy baszhatom. Az olajszeparátornál nem szivárog most, de a hengerfejtömítésnél igen. Vagyis szerintem ott.
Úgyhogy el kell vinnem orvoshoz, csak nem tudom, kihez.
Itt keszin Aszalósék vannak, de kicsit drágállom, Kawasatinál voltam már, de ott meg legalább 2 hetes várólista.
Indexen még rákérdezek, kit ajánlanak, van is valami rotax specialista, de már előre félek.Faszom.
-
-
Grillo
senior tag
válasz csongi #12282 üzenetére
Holnap, vagy kedden tudom megnézni, mikor töltöttem a hűtővizet, nem látszott semmi rendellenes, de az olajcserét nem ejtettem meg, úgyhogy az olajról nem tudok nyilatkozni, a nívón nem látszott semmi (bár gondolom ez nem mérvadó).
Megforralni nem hinném, hogy forraltam volna, figyelem a hőfokot mindig, még a legmelegebb nyárban sem megy fel pirosig, egyszer járt a közelében, de akkor a fék fogott be, amiatt volt, de akkor sem engedtem pirosig sem, aztán meg is lett oldva, utána nem jelentkezett a probléma.
Ősszel, októberben jelent meg folt alatta, akkor hazahoztam, azóta nem használtam, most csőcsere előtt mentem vele 2-3 km-t, hogy lássam lemosás után honnan jön a cucc.
Úgy tűnt, hogy a kartercső hengerfejbe csatlakozásánál, azt ki is cseréltem, de úgy tűnik, nem onnan jött.
Egyébként ahogy néztem, mintha csavar mellől jönne, de nem tudnám biztosra mondani.Igazából be kéne tolnom valahova, csak kell szerezni valami szállító járművet, mert így nem szívesen mennék vele, bár a próbaúton ment szépen, a folyáson kívül nem éreztem semmi gondot.
-
Grillo
senior tag
válasz csongi #12272 üzenetére
Elmentem Aszalósékhoz, jövő hét után tudják megnézni, fullon vannak.
Mondtam, hogy alapvetően nem tűnik olajnak az ami folyik, de a rotax blokk miatt nem nagyon bíztatott.Beszéltük, hogy most úgy is szét van bontva, vigyem így, csak azt kell kitaláljam, hogyan. Vagy szerzek teherautót/utánfutót, vagy kellemes 3 km séta a 150 kg-s motorral.
Lábon nem akarom vinni, bár lehet nem oszt/szoroz a dolgon.
-
Grillo
senior tag
Na, ma megint felhívtam Aszalósékat, ahogy múlt héten megbeszéltem, hogy mikor vihetem a jövő héten.
Azt mondja, hogy most 2 hétre be vannak táblázva, majd hívjam 25én, hogy mikor vihetem utána héten. Még szerencse, hogy múlt héten semmit nem ért a kérdés...Pedig április 13án elvileg mehetek Hungaroringre ingyenes tréningre, a vége az lesz, hogy nem lesz mivel.
Ötlet esetleg máshol, ahol gyorsabban végeznék?
-
Grillo
senior tag
válasz balazs1011 #12323 üzenetére
Nekem a Metzeler FeelFree bevált nagyon.
-
Grillo
senior tag
A rotax egy jó blokk, de nagyon oda kell rá figyelni.
Nekem 125ös Scara van, nincs benne több, mint 30k km, de most lesz egy lánc, meg feszítő csere, lehet elég a hengerfejtömítés, de lehet ennél többre lesz szükség. De nézhetsz Piaggio blokkosat, mondjuk azok későbbiek, ennyiért nem kapsz szerintem.
Ha karban volt tartva, akkor fasza, jó nyomatékos. -
Grillo
senior tag
Srácok, jár valaki itt robogóval horgászni? Kéne csinákolnom az egyik oldaldoboz konzoljára valami tartót, amibe 2-3 botot bele tudok állítani.
Elképzelésem már van, csak hátha van valakinek konkrét tapasztalata. -
Grillo
senior tag
Na, Scara elment a kórházba, várom az első vizit eredményeit...
-
Grillo
senior tag
Ja, én is gondolkodom egy kisplexin, mert a közepesem van, de az nyáron meleg, ráadásul van a kézvédő része is. Tavaly leszedtem, de úgy sem az igazi. Majd körülnézek, hogy felének a harmadáért van-e.
Télre meg kéne egy nagyplexi. Csak akkor a közepeset mikor fogom használni... -
Grillo
senior tag
Na úgy tűnik buktam a jövő heti tréninget. Tegnap felhívtam a szervizt, mára ígértek kórismét, de nem hívtak. Mivel elvileg lesz lánccsere, meg stb, így nem hinném, hogy keddre meg lenne, szerdán meg már menni kéne a ringre. IJ, majd talán jövőre...
-
Grillo
senior tag
Na, megjött a hívás a kórházból.
Kiderült, hogy a hengertalp tömítés a ludas, az kellene cserélni, ugye ehhez blokkot ki kell szedni, meg csere hűtővíz, olaj, szűrő, meg a közben lévő tömítések is. Szelepállítás, a hátsó fékbetétem is cserés. A láncról mondjuk nem volt szó, el is felejtettem kérdezni.Na ez így munkadíjjal 90k körülre jön ki. Holnapig kértem haladékot egyeztetni a pénzügyminiszteremmel...
-
Grillo
senior tag
Még annyi merült fel, ha így szétbontják a hengert, akkor ott síkolás is kell, vagy csak tömítés csere? Vagy a hengertalpnál síkolás is, a többinél csak tömítés?
Ja és van kis szivárgás a generátorfedélnél is...Mondjuk, ha most rendbe rakják, és egy ideig csak a szokásos karbantartás kell, akkor akár elégedett is lehetek. Végül is 12 éves, és harmadik tulaj vagyok. Mégiscsak csoda lenne, ha menne gond nélkül. Főleg rotax blokkal.
Ha ezt megcsinálják, akkor belevetem magam ebbe az oldalba, és amit lehet, magam elintézek, googlellel angolra fordítva faszán olvasható:
LoScarabeoRotax
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen