- Milyen TV-t vegyek?
- Gaming notebook topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Friss Dolby Atmos hangprojektorok érkeztek a TCL-től
- Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
- Mini-ITX
- Videós, mozgóképes topik
Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Zenless Zone Zero - Érkezett egy újabb karakter videó
gp A PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre szánt alkotás jövő hónap elején debütál.
-
A legfontosabbakat elárulta az Ace 3 Pro kapcsán a OnePlus
ma Június 27-én lesz a kínai bemutató, de minden lényegi infót közzétettek a Weibo csatornájukon.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
Nem para
Közben belemasztunk a motortérbe.
Az normális, hogy a gyertyák mellett ereszti a levegőt a gép? Mert szerintem nagyon nem
Plusz merítünk resolajat, csak a házi megoldás. Cső űrmérték kiszámításával 2 perc alapjárat 9ml.illetve egyiknél olyan 8.5. A csövek természetesen egyforma hosszúak voltak. Gondolom ez nem lehet a hiba oka. Inkább a rés a gyertyaknal. A két kozepsonel elég rendesen buborekolt. -
norbert1998
veterán
válasz diablo1984 #41624 üzenetére
Holnap kiderül. Viszont rángatni nem rángatott most. Pedig befelé küldtem neki, mikor mentem anyámért, semmiféle probléma nem volt.
Mert eddig rángatott is. Most lényegében tökéletes alapjárat volt.Amit csináltunk: a rés olaj be és a tankba vissza csövekben folyamatosan áramlott a levegő a gázolaj szuronel, elvileg az egyik resolaj cső szét volt csúszva az injektornal. Azt visszadugtuk, és a levegőt is kipumpaltuk a szűrőből.
Illetve a gyertya kapott a foglalathoz kis wd-40-et,biztos ami tuti, holnap kijöjjön. Na az habzott a középső két gyertyanal elég szépen, illetve a jobb oldali is egy kicsit.
Erővel nem érzek gondot, nagyon szépen húz most. Eddig a legjobb, amivel dolgom volt. Bár azokból nincs sok. 110 lovas 1.9jtdi stilo, illetve 1.7-es isuzu szívó corsa , 60 ló. Ez meg 82 lovas. Volt valamikor, mikor a turbó és a magasnyomású nem ment 172 ezer kilométert.
Utóbbi irasodra: régi olaj szűrőt le lehet szedni nagy cső fogóval is, ha van. Ha nem jön le kézzel, akkor marad a cső fogó megoldas, az mindig beválik. Pedig fentről érjük csak el.
-
norbert1998
veterán
válasz diablo1984 #41630 üzenetére
Hat gondolom én. Majd kiderül. Meg azért egy korrekt szerelő ki is tisztítja, igen. Aztán lehet még jobban megy majd
-
norbert1998
veterán
Megvolt a gyertyacsere. A két buborekolos lazán kijött. De a két másik elég ijesztő hangokat produkált. Természetesen az összes gyertya szar volt már. Denso-t tettünk bele most. A cserével meg egy 125 ml-es Spurival a vásárlás, csere, borravaló volt 18 k, és végig néztük mit csinál a szerelő. Való igaz, ismerős.
Mondjuk behajtásnál SEM használt nyomaték kulcsot.
Tele volt hibával a szoftver, valószínűleg a lecsúszott rés olaj cső miatt. Azt törölte.Melegen még mindig nehezen indul 1-2 óra állás után, gozunk sincs mi baja.
És kicsit talán mintha erősebb lenne.
Egyébként hogy a csövet feltettük már nem is rángatott hidegen sem alapjáraton sem.
-
norbert1998
veterán
válasz diablo1984 #41640 üzenetére
Rá volt írva a dobozra, hogy 10-15 Nm.
A gázolajszűrőnél vannak bubik, azt mondta, az ott is fog maradni, esélytelen, hogy min eltűnjön a csőből. Mindenesetre, ott a felső csövek tetején van egy kis buborék.
Valami nyomás hiba volt benne, de. Viszont a lecsűszott résolajcsőre asszociáltunk. Porlasztók akkor is szivathatnak, ha a résolaj szerint tökéletesek?
-
norbert1998
veterán
válasz speedydb23 #41642 üzenetére
De csak állás után és csak melegen
Résolaj rendben, 2 perc alapjárat= 9 ml, illetve az egyiknek 8.
Rail nyomást nem nézettünk. Azmiaz, egész pontosan? Nem a magasnyomású utáni, tehát az az által generált nyomás? -
norbert1998
veterán
Egyébként megkérdeztem a szerelőt, mi a vélemény, tapasztalat a tCe motorokról. Főleg a 0.9-rol.
Pontosan úgy reagált, ahogy vártam. Elrohogte magát. Kérdeztem, kicsit bővebben?
20-30-40 ezer km-el már jönnek felújításra, vagy motor cserére. Főleg a turbó szarik be rajt.
Mondta van egy nő, aki ilyen türelmes stb, szinte a turbó sose volt valóban használva. 120 ezer km. Haldoklik már az is. Valami tervező szerint ez max 200k km-es konstrukció. -
norbert1998
veterán
válasz speedydb23 #41645 üzenetére
Értem. Hát, egyelőre marad, elvégre évekig megvoltunk így? Azóta semmi változás nincs, ugyanennyire volt nehéz, ugyanennyi ereje volt kb, még egy kicsit kibírja.
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #41648 üzenetére
Elhiszem. Sajnos nagyon rossz megoldás szerintem.
Ma kicsit olvasgattam a kettőstömegűről. Általánosságban, nem specifikusan.
Azt írták, hogy 120-130k között már nagy valószínűséggel megadja magát, több százezres a csere ára, mert kuplungszettel együtt érdemes és (szinte) kell is. Mondjuk ezt tudtam is.
Bár eléggé szkeptikussá teszi az embert a mondat első része. Ebben van 173k km, gyári rajta még minden nagyobb költségvetésű alkatrész, mint pl. a kettőstömegű. 7.5 év alatt 130k-t tettünk bele, mióta megvan és még 2.5 évig tart a hitel, és hát lehet nem bírja ki. Bár nem érződik még.Ezekre is jellemző a 120-130 és akkor a miénk bírja nagyon jól, vagy tartósabbak?
Illetve volt írva, hogy némelyik Renault 1.5 dCi-ben nem az van, hanem egyszerű egytömegű. Ezt hogy lehet kideríteni? (Jelenleg az ősöknél van az autó a városban. )
Illetve írva volt, hogy a javításával nem érdemes vesződni, nem javítható. Ez mire vonatkozik? Egy átlagos szerelőre, vagy egy komoly lakatosra?
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #41657 üzenetére
Természetesen nem is ezt kértem Csak hogy van-e ok parázni és 2.5 év után egybőlszabadulni.
Egyszer volt ilyen meghajtósabb időszaka, kb 10-11 alkalommal Szombathely-München táv pályán 160-180 között, két emberrel és azoknak a 3 heti cuccával megpakolva.
Végülis, apám elmondása szerint a 190 sem volt katasztrófa dombon fel így. Nyilván nem egy himalája, de nem is alföld. Az mondjuk eléggé elgondolztató, hogy 180-nál még voltak, akik ledudálták. -
norbert1998
veterán
Üdv!
A 2004 környékéig gyártott thalia és clio 1.5 dci 65 és 82 lovas variánsai miben térnek el egymástól? Csak a computer, vagy pedig más is van, fizikai eltérés?
Azért kérdezem, mert a 65 lovas verziók sókkal olcsóbbak (thalia esetén közel a duplája a legolcsóbb 82-es a legolcsóbb 65-osoknek), és ha nem lenne fizikai különbség, lehetne-e a 65-ost a 82-es szintjére (vagy fölé) hozatni, és megérné-e ez egyáltalán?
Előre is köszi -
norbert1998
veterán
És 80-90 paci közötti (most meg nem mondom pontosan mennyi ) 1.9 dTi az 1,5 dCi-hez képest jobb valamiben? A gyári értékek nem igazán mérvadóak, tekintve pl a talicska majdnem 25-el többet megy végre, mint írnak hogy tud.
-
norbert1998
veterán
Üdv.
Adott egy renault megane classic, 1.6 rn 90 pacival. 300-ert kínálják, hibátlan fényezés, rozsdamentes szinte az egész alja. Működik, fürge az elektromos ablak és az elektromos tükör. Új gyújtótrafó.
Fekete leves:
A vezető oldali belső ajtónyitó cserére szorul. Csak két kézzel működik, bár akkor rendben. Jobb oldali első ablakemelő tartó része szintén szökik. Enyhén lyukas a kipuff. Kp zár csak a benti gombbal mdgy, a táv nem nyitja, pedig az jó. Csomagtartó zárja hiányos, csak teljesen zárni lehet.
Bal ajtó kintről nehezen nyílik, kp zár nem működteti azt.
Illetve ez világít a műszerfalon:
Érdemes ezzel foglalkozni, vagy hanyagoljam inkább a dolgot? A bontot nem vetem meg, a szerviz meg csak a nagyon bonyolult dolgokhoz kell, pl a kipuffhoz nem kell.Előre is köszi, ha valaki akár csak egy kicsit is hozzá tud szólni
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #46472 üzenetére
Több mint egy év műszaki van rajta.
Motor rendben jár. Alapjárat nagyjából stabil. A szervo, főleg az utkozesig tekerés mondjuk visszaveszi az alap járatot, de apám autóját konkrétan le is fullassza a szervo alapjáraton, ha nem figyelek, szóval gondolom ez annyira nem gond. Váltó is jónak tűnik, bár helyben nem sokra megyünk vele. Egyszerűen csak ahogy bemegy kimegy fokozatokból.Még nem mentünk vele, apám nélkül ilyenekbe nem megyek bele, de ha holnap nyitva lesz a kereskedés, még berangatom magammal (sajna délutános jövő héten, így együtt nem tudnánk bemenni ő meg azért elég jól ért hozzá. Vagyis, az eleltronikahoz nem, de a többit tudja).
-
norbert1998
veterán
Az alapjárat szabályzó dolognal le van törve a csatlakozó, lehet az a lámpa oka? Mikor próbáltuk vissza illeszteni, kezdett az alapjárat valtakozni meg vissza stabilba.
Valami tompa katakolas hang jön a motorból. Apám szerint hajtókar csapágy. -
norbert1998
veterán
Üdv!
Egy 5 ajtós, 2-es Laguna vásárlásáon gondolkozom. Havi 600-700 km-re melyik érné meg jobban, ha ez országúton van és 20-25 km-es távokon? Tudom, a dízel kevesebbet fogyaszt, a benzin viszont nem olyan kényes téma használtan sem. 1.9 dCi 120 ló és 1.8 16v 120 ló között gondolkodom. Esetleg az 1.6-os 107 lóval is átfut az agyamon, de félek az túl lomha az 1300 kilóhoz. Egy 1.2-es 82 lovas Bravo-t váltana, ami 1010 kg.
Emellé jön, hogy koromból kifolyólag a dízelre 86, az 1.8-asra 73, az 1.6-osra 65 ezer lenne a kötelező évente (a bravo-ra 56).
Fogyasztásilag a bravo 5.5, az 1.8-asra 7.5-el kalkuláltam míg a dízelre szintén 5.5-el.Mennyire jó vagy rossz motor ez az 1.9 dCi? Felejtős ez már ahasznált piacon?
Egy 1.5 dCi van a családban, azzal nagyon elégedettek vagyunk, de egy kis 2004-es talicskát húz csak. 220e km, bontatlan motortér (na jó, főtengely jeladó volt cserélve egyszer, feleslegesen, emrt a belépő levegő hőmérséklet szenzor volt a rossz) -
norbert1998
veterán
válasz Xantomas #60677 üzenetére
Szerintem ebből a dízelhisztiből Magyarországon még jó ideig nem lesz semmi. Ez nem az az ország, ahol az autók átlag életkora 5 év, és akkor 2.5 év múlva a teljes autópark legalább fele cuki kis benzines lesz. Nem. Itt még IFA-val meg millió kilóméteres Transitokkal fuvaroznak a cégek is, és amíg ők nem váltanak benzinre, addig nem fogják tudni elérni a dízelek kizárását.
No, ez csak az én véleményem és jövendölésem.Szóval akkor az 1.9 dCi sem egy elrontott kontsrukció, nem az a fajta, amely sorozatos betegségektől küzd, hasonló az 1.5-höz, ha jól sejtem.
-
norbert1998
veterán
-
norbert1998
veterán
Üdv!
Vettem egy utolsó utáni évjáratú (2009) kettes Megane-t, és van egy SONY rádióm, ami előtte a Fiatban volt. Ha én ezt bepakolom az Update List-es rádió helyére, akkor mi történik a központi kijelzővel azon kívül, hogy nyilván az aktuális rádióállomás nem ott fog megjelenni? Idő, hőmérséklet megmarad? Vagy felejtsem el az egészet, ha ezeket szeretném megtartani és vegyek adaptert USB-hez, a SONY rádiót meg passzoljam el?
Az a baj, hogy ha jól emlékszem, a subláda nem eszi meg az erősített bemenetet, csak normált. -
norbert1998
veterán
Sajna elég fapados az autó, simaklíma, abs, 6 lufi, villanytükör, dugiszálós kártya, és összvisz ennyi, szóval a kormányon sincs semmi gomb, ami zavar, hogy nem nyomható Mögötte van egy kar, az nem fog zavarni.
KöszönömSubláda vezetéket merrefelé vezessem el hátra? Sajnos a Fiat eléggé macerás volt, fel kellett szedni a küszöböt belül, meg egy csomó műanyagot, a biztonsági öv alját, meg ilyenek.
Meg lehet azt valahogy oldani, hogy a dugiszálós kártyás autóból szabadkezes kártyás autó legyen? Mondjuk anélkül, hogy a kilincseket kicserélgetném szeznorosra, csak érezze az autó, hogy ott vagyok meg induljon, kártyadugiszálás nélkül.
-
norbert1998
veterán
Na én is kicsereltem az izzókat, de ugyanolyan tré, mint volt, pedig emelt fényűt tettem bele én is. Pár porszemen kívül más nem látszik a halszem belsején, mégis irdatlan rossz. Ez miért lehet? Mögötte a foncsor (?) szar? Vagy, bár nem mértem meg, lehet hogy valami elektromos izé lehet, és nem kap elég feszkót?
Illetve a turbó felé megyeget egy cső, amin van egy állító csavar. Ő mire való? Ha nem tévedek, a kipufogó motor és turbó közti részén láttam.
-
norbert1998
veterán
Refi az nálam is aszfaltszárító volt már tegnap este is, sima 55W-os izzóval, most beleraktam 1-1 Valeo +50%-os izzót mind a tompítottba mind a refibe, kíváncsi leszek Valamit azrt javult a tompított.
Felfedeztem egy új problémát. A bal oldali lámpatesten nincs szervó, a jobb oldalin meg van. Ha a bal oldalira is akarok, akkor lőámpatest csere, vagy elég csak szervót venni?
Ki nem törölhető hibakódom is van, de a cehck lámpák elalszanak.
P0670 Izzzítógyertya vezérlőmodul vezérlőáramköre / bontva -
norbert1998
veterán
válasz BigBlackDog #62515 üzenetére
Szerintem mindenképpen javulni fog. A gyári hifi elég tré. Nekünk az ajtóban kétutas sal cuccok vannak, semmi mást nem csináltunk vele és sokkal jobb lett.
-
norbert1998
veterán
válasz BigBlackDog #62543 üzenetére
Rendeld netről házhot, akkor van két heted kipróbálni, ha nem tetszik, vissza küldöd és csak a postát bukod, ha vissza nem tudod gyalog vagy kocsival vinni.
De szerintem már azzal is hatalmas ugrás lesz előre a gyári hifihez képest. -
norbert1998
veterán
válasz FRENK1988 #62581 üzenetére
Hétvégén nálam is ez lesz a program
Egyéb:
Ma vezettem vele először úgy igazán(Ph2 M2), rácsodálkozósan, este. Meg úgy a napokban is, annyi apróságot fedeztem fel benne, ami nincs is kiemelve, nem is érdekel senkit, de mégis kifejezetten boldogít. Senkit se zavar a hiánya mondjuk a Follow me Home-nak, vagy hogy motor leállításakor már világot is csinált a beltérben, központi zár nyitáskor egyből világos van a beltérben, minden elektromost lekapcsol gyújtás nélkül az ajtó nyitásra, meg egyéb hasonló apróságok. Kiabál, hogy a kártyát ne hagyjam bent. Ezek mind olyan dolgok, amiknek a hiánya nem okozna gondot, de így, hogy vannak, szinte abszolút nem zavar, hogy amúgy meg egy fapados semmiség az alap kárpittal, egy manuális klímával meg abs-el, 4 villanyablakkal.
Aztán a napokban csodálkoztam rá arra is, hogy oké, hogy senkit se érdekel, milyen pite dolog az ülés döntése, és egyéb állítása, vagy a cikkcakkos fejtámla, a böszme kartámasz. Nincs kiemelve seholsem, de sokkal komolyabbnak érződik az autó, mint gondolná az ember az extralistából.Egyéb2:
50%+-os izzókkal is gyertya a tompított. Ugyanolyan, mint a talicskában. A földet világítja a legfelső állásban is. A refi meg aszfaltot szárított gyári fénnyel is, 50+-al mege parázok a KMP-től, hogy megbüntetnek az útfelület károsításáért! Refiből még sose láttam más autón ilyen jót, pedig a talicska is kiemelkedő.
Azon gondolkodom, kipróbálom a trafós ledet, projis lámpatestbe nem fog szanaszét világítani, szóval nem vakít mindenkit is, mint a talicskába abban az egy hónapban, amíg benne volt, és pont emiatt váltunk meg tőle.Egyéb3:
Az ablakok nem mennek automatán fel-le, mióta az aksit lehuztam. Mostmár fellemennek folyamatosan, de automatán még nem. Hiába nyomom röviden, hosszan, duplán, nem megy le egyszerre teljesen egyik sem. Amint elengedem a gombot, megáll az ablak. Erre valakinek valami ötlete van? -
norbert1998
veterán
Megvolt már, többször is. Alsó vegallason, meg a felsőn is, mégsem megy le automatán az ablak
Mycso hát igazából nem hiszem, hogy ennyi izzó csere, ami ezekkel történt és hogy kivétel nélkül mindegyik el lett rontva egy reális opció lehet, ráadásul nem is egy ember csinálta, hanem egyszer én, vagy apám vagy öcsém, és mindig néztük, hogy jól áll-e az izzó.
-
norbert1998
veterán
Megnéztem, valóban újra kellett kezdeni az ablak tanítást. Most már csak egyet rontottam el, de majd holnap meglesz.
Az elsődleges cél a szublada vezetekei voltak meg a rádió cseréje.Az olaj meg nem érkezett meg sajnos
-
norbert1998
veterán
Na ünneplés
10 helyett 13, helyett 10.5 év után, végül, illetve 1.8 misi helyett 4-5-ért, de végre miénk a Talicska
Ma jött meg a törzskönyv#jókissvájcifrank #devizahitelt2008ban
-
norbert1998
veterán
Csak apró megjegyzés, hogy a diag élő adatok szerint a talicskán 2000-2100 bar, a megane-on ~1860 bar volt (illetve a mögöttük lévő
nulláktizedesjegyek számáról nem győződtem meg, nem is emlékszem, de a számok jó eséllyel kPa-ban voltak de legalább Pa-ban, sok számmal)-ezt jómegaszontam, de a lényeg, hogy az első három tizedesjegy 200-210, ill 186 körül mozgott, és mindez nagyjából így maradt alapjáraton és padlógázon is.Azaz szerintem a talcsikában 2100 bar nyomás volt kb végig, a megane-ban meg 1860 környéke. A Megane-ban nem vagyok biztos, mert az csak EOBD szabvánnyal komminukált, a Talicska beszédesebb volt, mert az EOBD-t és hagyományos OBD2 kezdetekor aktuális diag protokollok alapján is ment, és egész máshogy működött a diag a két környezetben, majd még tapasztalnom kell efelől.
[ Szerkesztve ]
-
-
norbert1998
veterán
No srácok. Xado meg üzemanyagnyomás elég volt. Azt mondjátok meg nekem, hogy kuka-e az a lámpatest, amin (egyelőre csak érzésre, még nem szedtem szét, az majd akkor jön, hogy a spuris anyag kiürült és cserélem az üzemanyagszűrőt is) belül a foncsor olyan rozsdásnak tűnik és vörösen meg is fogja az ujjamat, ha jól láttam a félhomályban? Projis lámpáról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
No belekerültek az új gyertyák, de a p0670 hiba nem szűnt meg. Nem törlődik, egyből vissza jön. Illetve még ott van ez is, ezek is egyből visszajönnek.
Merrefele lesz ebben a (m2,k9k724)-ben az izzitorele?
Illetve ez a kuplungos nyavalya mi a szöszt rejthet?
Egyébként abszolút tünetmentes, sehol semmi hibakód a műszerfalon.
Meg van egy olyan, hogy a ebben nincs gumi nyomás ellenőrző, le is van kapcsolva a szoftverben az ellenőrzése, mégis 4 hiba kódot ír rá: 31,32,33,34, és mindegyikhez annyi, ismeretlen. -
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #62925 üzenetére
És csak hogy még egyszerűbb legyen a dolog, az izzítás hibátlanul működik
-
norbert1998
veterán
válasz forceberg #62930 üzenetére
Értem, köszönöm. Akkor azt majd még tüzetesebben átnézem, meg próbálkozok még. Egyébként a gyertyák tényleg rosszak voltak. 4 gyertyából egy volt jó, a másik 3 meg ilyen kOhm nagyságrendű ellenállást tanusított.
Esetleg arra a kuplungos nevezetű mizériára van ötlet?
Meg hogy miért írja a keréknyomás szenzoroknál azokat a hibákat? Szerintem az csak vicces, de érdekesnek tartom -
norbert1998
veterán
Teljes mértékben ugyanezt érzem az előző kocsimmal. Egy 2001-es Bravo, lakatolt, fényezett, rozsdamentes, jól felszerelt, kívül belül szép és 350-ért még egy rohadt telefont sem kaptam... Mert tele van a hahu a rozsdás lakk hibás lepukkant kiégetett kárpitos romokkal 150-250 között...
Új hozzászólás Aktív témák
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- MAZZER 151B 83 mm kávéőrlő késpár
- Mindenféle matrica, szinte minden felületre! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA