-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #71537 üzenetére
Amennyire mertem/értek hozzá, próbáltam átmozgatni, nekem minden stabilnak tűnt.
Viszont a kormámyom az pontos, nincs holtjáték, nem lóg.
Na a szervo olaj eszembe sem jutott, köszi az ötletet, arra ránézek, feltéve, hogy nekem nem a dobbetétben van a tartály, mert asszem volt ebből vagy 2-3 verzió....Igen a kormányművek kompletten, láttam, hogy szép összeg.
Még esetleg a féltengely jutott eszembe, hogy nem-e ott van valami gubanc...
Lassan 8 éves, 230k km, 18-as kerék, borsodmegye... így várható volt, hogy előbb-utóbb megindul a futóműben ez-az. Nagyon remélem, hogy nem a kormánymű.
Ha kiderül, hogy "csak" valamelyik futóműalkatrész, akkor megrendelek mindent IS a lengyel oldalról, gyáriban, aztán csere.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Gombinyó #71547 üzenetére
Annó ugyan ezt írtam a clio 4-ről is.
A mérete már egész nagyautós, kívülről nagyon rendben van, a felszereltsége papíron nagyon rendben van (bár ami jól felszerelt, az indokolatlanul drága, pl. arányaiban egy megane-hoz képest is).
Aztán beleülve jön az a brutális kisautós gagyi érzés, mind kialakítás, mind a használt anyagok tekintetébenNa meg a motorkínálat szintén siralmas volt.
Annó szüleimnél a clio vetődött fel, aztán élőben megsimogatva, gyorsan a megane mellett döntöttek.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz csabi94 #71574 üzenetére
Szia!
Ahogy előttem írták, 9-10 éves 200-250k km-t futott autóknál nincs olyan, hogy tuti minden szuper lesz.DE a laguna3 és vele együtt a 2.0dci tartós, strapabíró konstrukciónak tekinthető.
A részecskeszűrő az talán 2010 környékétől már nagyvalószínűséggel van benne, az előtte lévőknél pedig követhetetlenül vegyes.
Egyébként az általad írt felhasználáshoz nemhiszem, hogy problémás lenne a DPF.
Főutas használattal simán hozható vele 5.x l/100km fogyasztás.
Turbó és lendkerék nem elhullós fajta, vannak sokan a 400k km közelében, gyári turbóval, lendkerékkel.
Rozsda abszolút nem jellemző.
Ami xenonos, az kanyarkövetős, még nem igazán hallottam problémáról.
A fejegység/navi.... hát igen. Ez az a pont, ahol olyan katyvasz van, hogy mai napig nem tudtam megérteni. Akár évjáraton belül is vannak különböző típusok. Ami biztos, hogy a DVD verzióhoz, csak elavult térkép létezik. A tomtom frissíthető otthon, a tomtom live csak hivatalosan, ezek már SD-ről üzemelnek.
És a zenével is hasonló katyvasz van. BT kihangosító van, de némelyik fej ettől függetlenül nem tud BT zenelejátszást, a tomtom navisok biztosan tudnak.
A gyári zene hallgathatóan szól.
Nappali menetfény a xenonosokban van, a lámpaburán belül, 2013 utániakban külön van a lökhárítóban.Amitől megfogsz őrülni, azok a belső tér zörejei, bár szinte mindenre létezik otthoni megoldás.
Ajtó beázás és vízelvezető dugulás megeseik.
Apróbb elektromos/érintkezési problémák, nagyritkán jelentkezhetnek. (tényleg ritka)
Elektromos kézi mechanikája megtudja adni magát(kézzel az autó alá mászva oldható)
Zörgő műszerfal, ülések.
A váltó hidegben az első pár10 méteren akadós tud lenni. (a gyors váltásokat sem díjjazza)Hirtelen ennyi.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Yoshida #71660 üzenetére
Akkor ott nálad valamelyik pedál kapcsoló/érzékelő, vagy a váltókar pozíciójának érzékelője döglött.
Ha sebességben van és nem nyomsz kuplungot, akkor nem engedi beindítani.
Valamint, ha üresben van és nem nyomod vagy a kuplung vagy a fék pedált, szintén nem, engedi beindítani.Egyébként 2 féle gyújtás létezik, az első az amikor pl.:
sebességben van, nem nyomunk semmilyen pedált és rányomunk a start/stop gombra - ezt egy idő után visszaveszi.Illetve létezik a "hosszú gyújtás", szintén sebességben, pedálhoz nem nyúlunk és addig nyomjuk a start/stop gombot, amíg ki nem ír valamit (talán valami olyasmit, hogy a kártyát vegyem ki, valami hasonlót), na ez rajtamarad örökre (pl diaghoz ez tökéletes).
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz csabi94 #71696 üzenetére
A többiekkel ellentétben, én írnék két sztorit.
1,az előző autóm, egy 280k km-t futott 1.5dci m2 volt. Viszont az akkori piaci átlagár alatt 1M fforinttal tudtam hozzájutni (jó állapotban volt, 3éves volt akkor).
Viszont a pénzem ott és akkor, csak a hitelhez való beugróra, meg a papírozásra állt rendelkezésre.
De, kihagyhatatlan lévén, hitelestül belevágtam.
Jó 2 hónapra a vétel után, vezérlés, fék, szűrők, folyadékok, alukerék, nyári gumi, toronyóra lánccal... minden is volt.2, a mostani lagunát, bár a pénzügyi háttér rendelkezésre állt, kb. 4hónap keresgélés/nézelődés után sikerült megtalálni/megvenni (pedig szükségem volt autóra, lévén, hogy az előzőt eladtam), itt vétel után pár nappal/héttel kötelezők cseréje.
Mondhatni, kipróbáltam mindkét végletet. Ami biztos, hogy az anyagi lehetőségeimmel mind2 esetben teljesen tisztában voltam és biztonságos döntésnek ítéltem meg, mint ahogyan történt is.
A lényeg, hogy az anyagi lehetőségeiddel te legyél tisztába és az első szembejövő lehetőségnek, ne add be feltétlenül a derekad.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
(#71709) csabi94 : az 5 - 5,5 már - már álom kategória, még talán az 5,5, ha csak és kizárólag országúti 90-es tempóval használod.
Nekem a kb. 80K km átlaga 6,55 l. Ebben tél, nyár, klíma mindig, város, pálya, autóút, tehát teljesen vegyesen.(#71711) harry : egyszer próbálj ki egy ledes/xenonos autót, aztán rögtön megváltozik a véleményed. Lehet utána bármilyen izzó, meg új lámpa, ha halogén.
Nálam is egyébként a gyári xenon opció miatt esett ki annó nagyon sok autó. (na meg a kulcs nélküli használat miatt).(#71712) dj79 : renaultnál, amik projektoros lámpák (megane2, laguna 3) azok borzasztóak új korukban is, pár év után meg még rosszabbak. Egyébként a laguna3 xenonra sem mondanám, hogy kiemelkedő a xenonlámpák között, de élhető.
Vizsont megane 1 ph2 halogén lámpája, valóban az etalonok között van nekem is, az bitang jó.(#71716) shifty! :annó gumis vagy autós topikban felvetődött, hogy a nagyobb - nehezebb autókon nem viselkednek jól a négyévszakos gumik. Bár, ezt vagy 2 éve pedzegették, azóta nem tudom, hogy mit fejlődött a technika.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Hátha, valaki tud fejből oe kódot.
Megane 4-hez milyen kerék nyomásszenzor kell???
(esetleg a laguna 3-é nem jó hozzá???)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
(#71793) rob210 : köszi, télikerék projekt van
(#71795) ΞΔGLΞ : pl.: a bosch-ról különösen lebeszélt, hogy nem jók, a varta, ami említésre méltó. Exide-val nekem vannak negatív tapasztalataim, így azt fel sem merült. A lebeszélés, meg úgy történt, hogy aszondta, hogy az említett két "prémium" márka semmivel nem tud többet az electric-nél, abszolút nem érik meg a többlet árat. Mint írtam, nem a spórolás volt a cél, hanem egy jó akkut akartam. Mivel ez egy több mint 20 éve működő akku szaküzlet, és adtak már el párdarab akkut, így adok a tapasztalatukra/véleményükre, hogy ezzel nem nyúlok mellé. Ennyi a rövid sztori. (a chiptuningos összefüggést nem értem)
(#71796) Jaded : köszi az infót, asszem fateroméké nem mutat semmit, csak szól ha nyomásesés/defekt van.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Jah, így oké rendben van. Pont ezért cseréltem a ~7 éves gyári akkut, mert néha reggelenként csinált olyat az első indításnál, hogy elfelejtett ezt-azt az autó, pl. ablakok végállását, napi km számlálót. Amúgy indított, látszólag működött, viszont akku teszterrel megnézve, nem mutatott értékelhető adatot, tehát pont időben sikerült cserélni.
A gyári, az varta 80Ah, 800A volt.
Most, Electric Power Premium Gold 92Ah, 810A került bele, majd meglátjuk mit tud.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Télikerék, ennek az autónak jól áll a dotz.
És ismét TPMS. Megane 4-nél hogy működik?
Kapott a téli szett, gyári, új szenzorokat, viszont automatikusan nem ismerte fel.
Ma a menüjében találtam, valami keresés/megismertetés funkciót, vártam 5-6 percet, de semmi. Vagy el kell indulni az autóval?Más:
Már agyamra megy a tpms. Lagunánál a delphibe nem találok semmit rá, viszont ddt4all - tudná, ha tudnám a télikerekemben lévő szenzorok id számait.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz LamerGyuri #72042 üzenetére
Persze a gyári szenzorokon rajta, csak nekem a gyári felnimen rajta van a téli gumi, így nemtudom megnézni.
Ha meglenne az id, akkor 2perc alatt hozzáadtam volna.
De lehet nem is szenvedek vele, jövőre úgyis téligumi csere, no meg azok még az eredeti szenzorok (7éves), tehát lassan a végüket járják.
Ez a ddt4 nagyon állat. Mindent is lát és mindent is lehet állítani. Pl. Ki lehet olvastatni, hogy hányszor volt babrálva a km számláló. Természetesen módosítani is lehetne. Durva cucc, egy párezres obd bt olvasó, meg egy androidos telefon kell csak.A meganera meg fateromnak mondtam, hogy holnap reggel nyomogassa végig, aztán induljon el vele, akkor ott elvileg megoldódik.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz #32577792 #72288 üzenetére
Most, hogy a múlthéten hidegebbek voltak, nek is fentebb kúszott a fogyasztás. 6.9-es átlagok jöttek.
Viszont hétvégén voltam egy Miskolc -Kassa - Miskolc távot, jó sz@r ködös idő volt, így haladni is csak óvatosan tudtam, ott besikerült egy 5,2 l/100km átlag .
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz TheBikerider #72583 üzenetére
Mindent is lehet, radarból jó a párezres aliexpresses, egyszerű bekötni is.
Kamera, sajnos nem köthető rá egy az egyben a központi kijelzőre, hanem kell hozzá egy olyan 200-300 eurós árú interfész, amit itthon nem is találtam, csak külföldi shopokban, mondhatni nem éri meg. [link]
Vagy szintén aliról filléres kamera, saját kijelzővel, csak azt nem tudom, hova lehet igényesen elhelyezni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Tolatóba, pár kínai ledet kipróbáltam már, olcsóbbat-drágábbat.
Aztán lagunaklubon sokan istenítették ezt: [link]
Na, de ennyit kiadni 2 ledizzóértAztán csak rá szántam magam, hát nagyon brutál a fénye, én nem az a gagyiled fénye van.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz zeon.hu #72632 üzenetére
A DRL, (csak elől) használható külterületen nappal és jó látási viszonyok között.
Helyzetjelző+tompított éjszaka és korlátozott látási viszonyok között kötelező.De mint kiderült én világítási bűnöző vagyok, így ennek tudatában kezeld a válaszom.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Pedig teljesen jó a DRL az elve, meg a szabály is.
Mivel nappal és jó látási viszonyok között használható, ezért tökmindegy, hogy hátul pislákol-e valami fény. Az autót napsütésben hamarabb észreveszed, mint a piros helyzetjelzőt (kivéve 1-2 új ledes audit).Inkább azzal rontottak, hogy most már némelyiken hátul is világít, így a user biztosan nem fog este lámpát kapcsolni, mint ahogyan ezt csinálják is.
Itt egy hiba volt, hogy a userre bízták a jó/rossz látási viszony és a nappal/éjszaka értelmezését.
Illetve a túl erős DRL miatt, a kis butusok azt hiszik, már világít a tompított.
DRL témában, csak és kizárólag a felhasználók a hibásak.Egyébként nem jó megoldás a fényérzékelő sem, mert az már jóval a rossz látási viszonyok bekövetkezte után vált. Nyáron viszont túl hamar kapcsol lámpát. Bár nemtom, hogy más gyártóknál használhatóan működik-e.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Érdekesek ezek az autópályák:
M35 oda-vissza, 6.5 - 6.6 közötti pillanatnyi, M3 (m35-ig) oda-vissza 6-6.1 közötti pillanatnyi. (azért írtam, hogy oda-vissza, mert mindkét irányba ugyan azt a fogyasztást produkálja, tehát nem a domborzati viszonyok szólnak bele).
A sebesség, időjárás, körülmények minden ugyanaz.Már régebben is feltűnt, ha Debrecen felé pályáztam, hogy valami nem oké a fogyasztással, csak nem tudtam, hogy hol a hiba. Mondjuk a hibát most sem tudom (nem szereti az autó a hajdú-bihari aszfaltot ).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz poolbig #72720 üzenetére
Szia, abból az időszakból, effektíve kétféle fejegység létezett
TunerList és UpdateList.
Ami a lényeg, hogy nem kompatibilisek egymással, nem tehető egyik a másik helyére.
A fejegységre rá van írva, hogy milyen:Csatlakozókban van különbség, a TunerList-en van aux bemenet (analóg).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz LamerGyuri #72725 üzenetére
Uhh, bocsi, valóban elírtam, természetesen UpdateList.
(#72726) Plero:
A Cd tár vezérlés az más téma. Ahogy LamerGyuri írja, a tunerről fizikailag hiányzik a C2, így nincs aux in. És nem működik a kijelző, ha felcseréljük ezt a két típust.(#72728) harry:
Tunernél ott egy nagy semmi van, tehát ki sincs oda vezetve semmi. Illetve szoftveresen is különbözhetnek, mert tudtommal a tuneresben nincs "Expert menü". Viszont az updatelistnél ebbe a rejtett menübe kell belépni, aktiválni az aux in-t, mert alapból tiltva van.
[link]Annó nekem, egy headset mikrofonja (elvezetve a napellenzőhöz) + 4pines jack aljzat segítségével kihangosítóként is szuperált, ha a telefonnal volt összedugva.
[link](#72729) harry:
Ez a technika létezik, bár aki használta, azoknál sok a negatív tapasztalat. Lefagy, kevés mappát, file-t kezel...
[link][ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz gixxergabi #72880 üzenetére
Ohh, az a szuper gumicső. Azt nem rágja el semmi, csupán a hőtől megkeményedik, szétporlik a belseje és kiszakad/szétszakad. Már nekem is sikerült megismerni a jelenséget, de szerencsére lagunaklubon annyit olvastam ezt a jelenséget, hogy egyből megvolt a hiba.
Rob: ez a nagy álmok kis pénzért pont, hogy nem helytálló egy DPF esetében. Ha akarok egy bármilyen 4-5 éves dízelt, abban lesz DPF, kéttömrgű, turbo, nagynyomású rendszer, ezek mind párszázas ajánlatok. Lehet ez egy 1.5dci clio is...
Ez elkerülhetetlen.
Viszont amit a többiek írnak, ezek elromlása nagyobb részben user errornak tudható be.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz zeon.hu #72956 üzenetére
Kivenni kilehet (talán a laguna 2-t kivéve, mert ott retesz is fogja a kártyát).
Ezután természetesen elkezd sipákolni az autó, viszont bezárni nem engedi.Menni már párszáz métert mentem úgy, hogy párom kiszállt és nála volt a kártya. Azt nem tudom, hogy valamennyi idő után leállítja-e az autót (szerintem nem, és a sipákolás is megszűnik)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Xantomas #73279 üzenetére
A 150lovas 2.0 dci jól érzed, alaphangon lomhának tűnik. Forgatni kell, hogy jól menjen. Az 1.9dci, az egy picit másabb hangolású, jobban hasonlít a német cr-ekhez, ahol alacsonyabb fordulaton j{n egy nagyobb hátbab@szás, viszont utána semmi.
Valahol régebben raktam be mindenféle görbéket, a 2.0 dci olyan mintha nem egy kihegyezett technika lenne, szépen lassan épül fel és jön meg az erő, viszont nagyobb fordulatszámnál is még húz.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz forceberg #73311 üzenetére
Sőt, a laguna 3-at alapból keménynek mondják, hát tőlem lehetne még keményebb a futóműve.
Egyszer vezettem egy C5-öt (2.7 v6 hdi), jól ment, de kanyarokban halálfélelmem volt. Tudom, van aki ezt a lágyságot szereti, én rosszul vagyok tőle.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz MC Pite #73406 üzenetére
Én ezt a lötty-kompresszortároló keményhab bigyót kiszedtem, vettem egy 16-os mankókereket (kb. egy évig keresgéltem, mire sikerült találni).
A keményhabos tároló lefogatója (picit átalakítva) jó a mankókerékhez.
Mankókerékbe bele löktem az eü doboz, kerékkulcs, vonószem, 3szö + pokrón.
És nekem 2 lap záródik a csomitartó alján:
1 keményebb, amiben van tároló, ide ment az emelő
Illetve a felső, ami több helyen csuklik.Ez laguna3, itt teljesen jól, stabilan fekszik az alja a csomagtartónak.
Jobb szerettem volna 17-es mankót, de azt a világon nem találtam.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz pellesmartin #73718 üzenetére
No, akkor csak működőképes a dolog.
Aktív ládához, esetleg jelszint átalakító???
Simán, pl. a hátsó csatornákra kötöd.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Urak, akiknek xenon lámpája van, milyen izzót érdemes venni (D1S)?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz molnarpeter #73854 üzenetére
Mondjuk most, hogy keresgéltem nem nagy választék van.
CBI 40.000
NB Laser 46.000Illetve philipsek, egy jó tizessel drágábban.
Illetve ha már kérdezősködök, itt is megkérdezném, amit a gumisban:
Nyárigumit kellene vennem, 245/35R20 méretben.
3 féle elképzelés van:
- olcsóbb 40 alatti kategória (matador, apollo, barum)
- 40-50 között (kumho, nexen, hankook, toyo)
- 40-50 közöt dot 16-17, de új (dunlop, pirelli)
Ami biztos, hogy 3, de nagyon max 4 szezon után csere, e miatt egyébkén hajlanék az olcsóbbak felé...
Viszont a pár éves prémium is vonzó.
Sok esetben találok, nem XL gumit, van különösebb jelentősége az erősített oldalfalnak, egy középkategóriás személyautón?[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
Annó, ezt ajánlották, valami 10.000ft-ba került: [link]
Viszont közel 1.5 év használat után valahogy nem az igazi. Új korában brutál jó volt.
Ezért gondoltam, hogy beruházok egy minőségibb darabra.MC Pite: köszi, akkor mindenképp XL irányba nézelődök.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz MC Pite #73870 üzenetére
Ilyet nem. Nem is tudtam, hogy van D1S helyére rakható led. Igazából a xenonnal teljesen elégedett vagyok, csak a gyári 8éves izzók már nem világítottak 100%-osan.
Aztán most gondoltam rászánom a nagyobb összeget, aztán veszek valami minőségibb izzót bele.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz diablo1984 #73960 üzenetére
Így van az 1.33 már részecskeszűrős.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz denesh1 #74145 üzenetére
Szia, megane2 1.5 dci, 2007.
Gyújtás, fakócitromsárga vezeték.Az akku mögött van a computer, oda megy egy vastag kábelkorbács, valami fekete hálóval vagy szalaggal van körbetekerve, na abban van ilyen szál, én onnan vittem DRL-hez.
Illetve még szokott kelleni vezérlőszál pl. a helyzetjelzőről, annak a vezetéke az akku melletti biztosítékdobozban található, egy fehér csatlakozó is van rajta. A babakék vezetékek a helyzetjelzőké.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #74253 üzenetére
Van azért itt pénz, csak tizenmillióért passatot vesz a magyar, nem pedig sz@rfranciát.
Illetve amit felettem írtak, hogy a legnagyobb felvásárlók a céges flották.
Oda szintén passat + octavia. (többek között nálunk is ez a kombó a vezetőknek)Nemrég fejtegettük itt az árakat, és a renault drágulását.
Nekem is ez az egy érvem volt, 3-4 évvel ezelőttig a renault mellett, hogy egy német vagy japánhoz képest ugyan azon az áron többet nyújtott (felszereltség), vagy olcsóbb volt ugyanazon paraméterek mellett.
A használtaknál még áll a dolog, de az újaknál ez már elmúlt.
Már régebben írtam, amikor a lagunát vettem és felvetődött az új autó gondolat, nagyságrendekkel a K astra vitte a prímet, olcsóbban, jobban felszereltet és erősebbet kaptam volna a meganehoz képest.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz ilyenezalaci #74485 üzenetére
Pollenszűrőből már nagyon sokat kipróbáltam, a párezrestől a tizenezresig, simát, szenest. Nulla különbség...
Egy időben a legolcsóbbat vettem (talán JC premium)
Ami olcsó, de jó és méretpontos (laguna), az a würtemberg, ezt tavaly, vagy előtte ajánlották egy autós boltban, bejött.Ezeket az új, antibakteriális csodaszűrőket nemrég láttam én is, de egyelőre lagunához még nem találtam. Majd még esetleg erre rápróbálok valamikor.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest