- Azonnali informatikai kérdések órája
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Apple notebookok
- TCL LCD és LED TV-k
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Demót kapott a Steel Seed (PC)
gp A Steam Next Fest keretén belül bárki kipróbálhatj a készülő játékot.
-
Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
ph A 2 TB memóriát kezelő modell nem csupán a szemnek kellemes, és USB4 Type-C-ből, 10 GbE LAN-ból, illetve hangkodekből egyaránt kettő van rajta.
-
AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
it Kitalált a mobilokra egy AI-alapú lopásgátló funkciót a Google – Brazíliában kezdi el tesztelni.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #39316 üzenetére
Tudsz nekem ha máshogy nem priviben linket erről a betétről? Mondjuk talán jobb lenne itt hogy más is lássa,ki tudja kinek kellhet még.
Azok a helyek ahol én néztem ott a Ferrodo csak az első szett 15-től indult,a Zimmermann is jócskán több volt 10-nél,az ATE volt talán a legdrágább,értsd 20 vagy talán 20 fölött. Egy hely volt ahol találtam Textart 9587Ft. Eddig ez volt a legjobb ár,és talán még ehez képest jó minőség,de ha 9000Ft-ért lenne jobb mint a Textar akor persze azt venném!
Mondjuk nekem most első és a hátsó szett is kellen,illetve a jövő hónapban,mert most másra ment el a pénz.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #39328 üzenetére
Oh nagyon szépen köszönöm!
Tényleg igy azért elviselhetőbb az ára,másol azért sokkal durvább ára van.
Nézegettem más alkatrészek árait is,van amit még venni kellene az autóhoz,hirtelen egy 30ezret össze is tudtam válogatni........és akkor még be is kell ezeket szerelni.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #39342 üzenetére
De ki tudom cserélni,de ez itt egy kicsit máshogy fog működni.
Haver aki autószerelő,igaz otthon nincsen rendes műhelye sajna,a melóhelyére meg nem viszem be az autót mert akkor egy vagyon lenne.Szerszáma van,ha meg valami spec szerszám kell akkor azt elhozza estére a melóhelyről. Szóval ő szétszedi az autót nálam,(komplett futómű felujítás plusz fékek) én elviszem az én melóhelyemre a lengőkarokat,mivel itt van gépműhely,igaz nem autószerelő gépműhely,de rengeteg spec gép van,mint pl síkköszörű,eszterga,marógép,hidraulikus présgép stb,szóval bármit megcsinálnak nekem a fiúk a műhelyben.Ők kicserélik a lengőkarba a szilenteket és a gömbcsuklót,majd ezt hazahozom és haver visszaszereli,kicseréli még a kormány gömbfejeket,a stabilizátor szilenteket és a stabrudat és akkor már a fékbetéteket is meg stb.
Én veszem meg az anyagot,ő meg megcsinálja.
Még gondolkozom hogy a hátsó híd szilentjét is megnézetem vele,az is kb annyit bír mint az első szilentek,vagy az tovább bírja?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Tavaly érdekes hangot adott ki a kormány amikor tekergettem,és elötte pár nappal kigyulladt a légzsák visszajelzője. Mint kiderült a kormánylégzsák szalagkábelje (álltalános megane hiba) jött ki.
Most kicseréltem egy bontott előlapot,ami a kormánykapcsolón van,ebben van a légzsák szalagkábelja. A légzsák visszajelzője azóta is világít......
Ha jó lenne a légzsák akkor magától elaludna,vagy ki kell ütni belőle a hibát?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Sziasztok márkatársak!
Akinek Megane II van az segítsen nekem pár tanácsal ha tud légyszi.
Szóval régóta terveztem hogy bekötöm utólagosan a tempomatot, most évvégén végre meg is tettem.
Működik faján, igaz másképpen mint amiket eddig vezettem,de ez a kijelző nélküli sebességbeállítást is meg lehet szokni. De amit elég nehéz megszokni az az hogy nekem a tempomat lekapcsol ha kirakom az indexet! Ez mindenkinek ilyen? Ha csak egyet villan az index akkor nem kapcsol le a tempomat,de egy villanás szerintem kevés.
A másik is egy érdekes dolog. A mult héten vettem észre hogy ha lezárom vagy kinyitom az autót akkor hátul nem csak az indexek villannak, hanem a pótféklámpa is,igaz pont ellenkező ütemben mint az indexek. Ez gyárilag ilyen, vagy testzárlat lenne valahol? Tavaly a vizsga elött szenvedtem hasonlóval, az egyik hátsó lámpában volt ilyen,amikor villogott az index,akkor ugyan így ellentétes ütemben villogott a hátsó világítás is.
Az egyik hátsó lámpát ki tudtam szedni és jó alapos kontakttisztítás megoldotta a poblémát,a másik lámpának az egyik csavarját nem tudtam kiszedni sehogy,igy az maradt ugy Na azt még nem tudom hogy azt a csavart egyáltalán ki tudom szedni valaha,remélem nem ég ki benne izzó.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #48565 üzenetére
Bocsi hogy csak most írok,de a meló meg a család miatt ilyenkor jutok csak net elé.
A csavart azért nem tudom kivenni mert ez egy műanyag fejű,de acél menetű csavar,ráadásul olyan amit kívülről háromszög alakú,igy csak kézzel lehet csavarni. Igaz a közepében kialakítottak egy belső torx nyílást is. A csavar a lámpa oldalán van 3-4 de max 5 centi mélyen, ahova egy nem sokkal nagyobb lyukon lehet hozzáférni. Be van rohadva a csavar,kézzel nem lehet meglazítani. Próbáltam torx kulcsal,de mivel műanyag rögtön meg is forgott benne,így már az nem használható. Megpróbáltam egy vízpumpa fogóval benyulni,éppen elérte a csavart,de annyira be van rohadva hogy letörött a müanyag feje. Csavarlazítóval nem lehet befúlyni, lefúrni az amorf törés miatt és a mélység miatt huuuu.mycso :
Látod arra nem is gondoltam hogy a két probléma összefüghet. Az azért egy kicsit furcsa hogy a rendes féklámpa nem villog a lezáráskor csak a pótféklámpa,és nem olyan fél fényerőn, hanem rendesen.
Ha valaki megnézné egy Megane 2-esen (az enyém kacsa seggű) akkor azért megköszönném neki. Nem tudom régen milyen volt, 5év alatt csak most figyeltem fel rá.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Victoryus #48604 üzenetére
Hehe 5éve én is Loganről váltottam Meganra. Sima lépcsőshátu 1.4-es Logenom volt,és mivel annak aránylag nagy csonagtartója volt amit szinte sosem használtam ki,így a kacsa seggűt választottam, mert annak a formály nagyon tetszett, és gondoltam nem is kell olyan nagy csomagtartó. Hááát rá egy évre megszületett kislányom... mostmár szerintem egy kombi is kicsi lenne egy nyaraláskor Azért erre figyelj! A sima 1.4-es Megane II is sokkal erősebb mint a 8szelepes 1,4-es Logan,azal nem lesz baj,csendesebb is,kényelmesebb is,igaz alacsonyabb,furcsa lesz az elején kiszálni. Én három dolgot mondanék negatívumként a Logannal szemben : többet eszik, az alkatrészek ára magasabbak,és a szerelés sem olyan egyszerű, na meg a váltó,mármint az 1,4-esé. 5-ösben meglepően magas fordulatú,mindig váltani akar még egyet az ember, de ez sajna ilyen.
Ha lenne rá pénzem én biztos a Fluance-ot venném az úgymond a Megane-utódja (de remélem azért nem felejtik el ezt a tipust sem!) igaz a hátulja nem fog meg. Thaliat én nem vennék. Biztos nem rossz autó,de két ismerősőmnek volt és mindegyiknek egymás után jöttek a problémák,még az ujnál is. Lehet csak az a két autó volt ilyen,de nekem elvette a kedvemElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Sziasztok!
Nemrég engem is utolért szinte elkerülhetetlen Megane II ablakemelő tönkremenetel.
Rendeltem javítókészletet hozzá,ma meg is érkezett. Van benne 3 bowden(bowdenvégekkel és rugókkal), 2 ablaküveg vezető, és egy bowden feltekerő dob.
Szerintem elhamarkodtam a neten a rendelést, mivel megérkezés után vettem észre hogy a rajta lévő cimkén a RIGHT azaz jobb oldal felirat van, nekem meg a vezető oldali azaz a bal oldali ablakemelőhöz kellene.
Nemtudom egyálltalán van külömbség a két oldal közt? A bowden feltekerő dob nekem jó a régi, csak a bowden ment tönkre, meg az ablakemelő szétszedésekor az ablaküveg vezető benyomős pöcke törött el.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz kisninja #52515 üzenetére
Nem tudom ki hogy van vele, de én a Dayco vezérműszíjtól tartozkodnék. Nézd meg mekkora az árkülömbség pl egy Gates szíjtól. Ha csak pár ezer akkor én tutira inkább azt választanám. A családban volt Continental vezérműszíj ami kb 30ezernél simán szakadt, a szerelő szerint nem ez volt az első ilyen Conti, azt se szivesen választanám.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Sziasztok!
SPeti1984 :
Haver Opel Astrájánál voltunk hasonló helyzetben, ott is elromlott a fűtés előtét ellenállása,igaz ott azért ment a ventillátor, de szabályozni nem lehetett. Magyarul vagy ki van kapcsolva, vagy csak max fordulaton megy. Nekem volt itthon egy 12voltos PWM-es ventillátor szabályzóm, annó az ebayről rendeltem párszáz forintért nem emlékszem a teljesítményére,de lazán belefért a ventillátor teljesítménye. Mivel akkor is gyorsan kelett megcsinálni,ezért csak megcsapoltuk a venti kábeljét és a PWM-es szabályzót a váltónál lévő műanyag kardánboxra rögzítettük ideiglenesen,teljesen jól lehetett használni fokozatmentes szabályozáással, még nem is melegedett csak kézmelegre. Igaz ez már kb 2 éve volt és haver még ma is ezt használja mert ő lusta elvinni egy rendes szerelőhöz, én meg nem vállalom a műszerfal kiszerelését. Sajnos ott nem lehet máshogy hozzáférniSmith ügynök :
Nekem Megane 2-öm van, ott a kormányrúdon és a kormánykereken is van egy illesztő jel! Úgy kell visszarakni a kormányt hogy ezek a jelek eggyezenek, és akkor tuti úgy fog állni mint előtte. Elképzelhető hogy a Clionál is megvan ez a lejölés.De nekem is lenne egy problémám. Nincs fűtés az autómban!!! Megane 2 Benzines 1.4 16v.
Illetve nem csak a fűtés, hanem a motor sem melegszik. 25km-re lakok a munkahelytől, ha reggel elindulok akkor kb félútig épp csak valami meleget ad,ami érezhető fűtéshez nem elég. Igaz ezt a meleget pár perc múlva adja már,de kevés. Ha már megtettem olyan 15-20KM-et akkor kezd csak jobban beindulni a fűtés,utána már jó! A motorhőmérséklet mutatója hamar eléri az első vonalat(5vonal van) de amire melóhejre érek akkor sem éri el teljesen a második vonalat (ugye 2.5vonal lenne a fél). 2éve cseréltem benne termosztátot, ed az autót nem igazán használtam mert akkortájt kaptam céges autót, inkább azzal járkáltam,csak hétvégenként használtam az autót, már nem emlékszem milyen volt benne a fűtés uj termosztáttal. Melóhelyet váltottam és csak a saját autómat használom, most veszem észre hogy nem fűt.
Ezek az autók ilyenek, vagy megint cserélhetek termosztátot?
Egyébként a teljes vízrendszer tisztítása,vízkőmentesítése és fagyálló csere kb egy hónapja megvolt, de nem válltozott semmi, pedig volt dzsuva a fűtőradiátorban.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Nordik #54855 üzenetére
Neked is benzines 1.4-es M2-d van? A mostani hideg reggeleken kb mennyi idő mulva lesz jó fűtésed?
Én kb 5-10 percet melegítem amíg lekaparom a szélvédőt meg a két oldalablakot,és utána indulok csak el, akkor már meleget fúj de elég gyengét.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Nordik #54857 üzenetére
Köszönöm!
Na akkor megint cserélhetek termosztátot....jó hogy nem is olyan rég cseréltem le a fagyállót, megint leengedhetem.
Na most akkor milyen márkájú termosztátot vegyek? A multkori valami olcsó minőségű lehetett, csak gyorsan bementem az első autósboltba, ott ez volt. Mostmár neten rendelném,de milyen márka lenne ami nem az a huha nagy összeg és meg is lehet bízni benne? Febi, Gates, Swag? Ezek nem olyan rossz márkák és 3-4ezer klörül vannak, de az egyik autósboltban a mult héten olyan árakat mondtak hogy lefeküdtem. Ott nem mondott márkát, csak annyit hogy az a fajta ami nem gagyi és ajánlja az talán 6ezer lehetett, de mondott vagy 10ezret is a tényleg jóra.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz molnarpeter #54859 üzenetére
A Gates 3372Ft akkor marad az!
Köszönöm!Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz kisninja #54866 üzenetére
12nap??? Ja hogy ujra legyártották az egész autót?
Phuuu gondoltam hogy nem olcsó de hogy ennyi.... Ha egy vezérműtengelyes lenne akkor nekiugranék és megcsinálnám magam,de két vezérműtengelyest még nem csináltam. Nem is tudom mire kell ilyennél vigyázni,meg hogy pontosan hogy kell. Haver szerint csak a tengely rögzítő szerszám kell, és utána gyerekjáték, de félek hogy a gyakorlatban azért ez nem olyan könnyű nem véletlenül ennyi az egész.
Most néztem a zsu.hu-n ahol rendeltem ma termosztátot meg gyertyát hogy a vezérműszett vízpumpával Gates van már 32.500Forintért, hoszbordás szíj készlet SKF meg 18 ezerért.
Ennek a kettőnek az ára is csak a fele a többi meg munkadíj...... utána kell néznem hogy pontosan hogy is kell ezen kicserélni a vezérmű szetett!Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Nordik #54869 üzenetére
Én abból gondolom hogy nem jó a termosztát hogy ha álló helyzetbe megy az autó kb 5-10percet akkor igaz hogy meleget nyom, de elég halvány meleget, az igazi fűtésre nem alkalmas. Aztán elindulok az autóval és a vízhófok óra (ma pontosan megnéztem) az elsó vonal után kicsivel megáll és az istenért sem megy feljebb. Kb 20km megtétele után talán egy kicsit feljebb megy, de az órán alig látni valami eltérést de erősebb lesz a fűtés, innentől már jó a fűtés. Nem hiszem hogy akkor működik jól a dolog ha kb 20km után jönne meg csak a normális fűtés. A másik meg ahogy más 1.4 16V motoros renaultosokat kérdeztem (Thalia, Clio, Megane) nekik az óra kb félig megy fel max 10-15perc alatt és ott megáll. Nekem odáig csak egyszer ment fel ilyen hidegben, de akkor kb 20-25km után fél órát álltam a dugóban Üllőnél a 4-esen. Akkor olyan meleg volt már a fűtés hogy lehúzott ablaknál cigiztem a dugóban, szerintem az a fűtés lenne a normális.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Na uraim megjött a termosztát! Hétvégén vehetem elő a vastag ruhámat és megint szerelhetek ilyen jó időben
Még valamit rendeltem a termosztáttal együtt,azt hittem most is az lesz mint régebben, hogy bocsi de mégsincs raktáron, és nem lehet kapni az egész országban, deeee most nem!
Na szóval ez 4 darab Eyquem RFN 58 LZ azaz a gyári gyertya! Én már próbáltam több fajta gyertyát is, még többpólusút is, de szerintem ezzel a legjobb a boci. Nem tudom hogy ez most csak egy kivételes lehetőség volt, vagy ezekután mindig kapható lesz a gyertya, de szerintem érdemes beszerezni minden Meganosnak.
A zsu.hu-n rendeltem, akciósan 785Ft/db ami szerintem egyész jó ár.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #54943 üzenetére
Densot sajnos nem probáltam, de Bosch-t igen, erősen nem ajánlott! Érezhetően rosszabul megy az autó,nem húz annyira,na és fél éves gyertyával télen elég nehezen indult. Akkor cseréltem le Beru-ra. Gondoltam ha Beru trafó akkor talán az a legjobb. Dinamikusabb volt,de többet fogyasztott vele (ki gondolta volna) Na nem literekkel, azt hiszem a computer szerint olyan max fél literrel, gyorsulás tűrhető volt vele,de nem a legjobb. Következő ami most is van benne NGK. Ezzel igazábol semmi bajom sincs, még a kilóméter sincs meg benne, talán olyan 1.5éve lehet benne, de most akkor is kicserélem Eyquemre. Sok renaultos dicséri, más forumokon is olvastam hogy ezzel a legjobb, állítólag ez a gyári stb hát akkor lássuk!
A légzsák átvezetőre visszatérve, az a 24ezer talán el is menne, csak nekem az a baj hogy a fóliás vezető szalag már meg sincs,de úgyis rövid lenne, és hogy igen régóta nincsen benne szalag mostmár recseg is a szerkezete néha nagyobb kanyarodásnál. Szerintem mostmár az egészet kéne cserélni,de annak az ára meg horror lehet.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #55204 üzenetére
Jut eszembe egy régebbi beszélgetésünk a gyertyákról! Ha emlékszel nemrég vettem Eyguem gyertyákat a kocsiba. Téedtem nem is NGK volt a kocsiban hanem Denso! Rosszul emlékeztem. A külömbség pedig....semmi. Ugyan úgy húz, a fogyasztás sem változott semmit. Igaz akkor termosztátot is cseréltem,mostmár hamar felmelegszik a motor üzemi hőfokra (a régi termosztáttal hidegben sosem érte el) de a fogyasztás akkor sem változott egy fikarcnyit sem.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Egyébként lenne egy érdekességem. Az autómban (Megane 2 1.4 16v) sajnos tavaly lett motor cserélve egy bontott motorra. A motorral semmi baj nincs a vételnél volt benne 90ezer mérföld (angliából behozott autó) most ment bele 15ezer km szóval itt volt az olajcser idelye. Épp elötte beszélgettem haverral és meséli hogy az ö Opel Astrájába is volt már motorcsere és csere után pár ezer km után elment az olajnyomás, majdnem megsült a motor. Mint kiderült ugye az ember nem ismeri a motort, bízik abban hogy rendesen cseréltek olajat a hosszú évek alatt stb. Na ebben a motorban annyi dzsuva volt hogy az olajszivattyú kis szűrőrácsa teljesen eltömődött. Kint az új autókat elhordják kötelező szervízbe, de sokszor ha valakinek ilyen 10en éves öreg xarja van azzal nem foglalkoznak annyira, amíg megy addig megy. Kicsit meg is ilyedtem, nehogy én is így járjak, ezért a megmaradt motoromról leszedtem az olajteknőt és az olajpumpát. Mivel egy 2004-es motorról beszélünk ezért egyértelmű hogy se kivűl, se belül nem volt valami tiszta, de szerencsére olyan munkahelyen dolgozok ahol ezeket szépen el tudtam tisztítani. Az olajpumpa tényleg úgy nézett ki mint egy vadonat új viccen kívül, az olajteknő szintén ugyan ilyen lett belül, csak kivűl nem lehett letisztítani sehogy sem, még vegyi úton sem, ezért azt fogtam és homokfúvóval átmentem rajta. Olajcserénél odavittem a szerelőnek hogy akkor kérem ezeket is cserélje le az olajcserénél. Ö azt hitte hogy gyár új alkatrészeket vittem kicseréltük az olajat egy gyengébb minőségüre Manol 10W 40-re, elmentem vele 1000 km-et majd utána olajteknő és olajpumpa csere mejd bele az új mostmár ELF olaj! És akkor megkaptam az imét koszos olajos olajteknőt és pumpát. Hááááááát emberek ez már tényleg koszosnak mondható volt, egyszerűen rá volt égve egy réteg a teknő belsejében, a vegyi tisztítás is alig akarta lehozni, az olajszipka csövén lévő háló ennek is elég koszos volt, igaz nem volt eltömődve. Ezt az olajteknőt és olajpumpát is eltisztítottam ugyan úgy mint az előzöt, ezek is olyanok lettek mint a gyári újjak. Ha valaki tervezne egy ilyen olajcserét (én ajánlom egy 10 évnél öregebb hasznát autó esetén) akkor megoldhatnánk úgy hogy elviszi ezeket a dolgokat, majd ha lecserélte akkor visszahozza nekem az ő autójáról leszedett teknőt és pumpát, amit én megint eltisztítok és mehet az utána másnak stb ha érdekel valakit akkor holnap tehetek fel képeket az ektisztított dolgokról.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Ghandi #74623 üzenetére
Ja és utána néztem hogy ez az olajteknő ilyen motorhoz jó még.
Huu szinte az összes 1.6os benzines Dacia, 1.5 Dci-s motorhoz is.
Renaultból Clio II 1.4, 1.6, 1.5Dci Fluance 1.6 GRAND SCÉNIC II 1.6 KANGOO / GRAND KANGOO / Expess 1.6 Laguna I/ II 1.6, 1.8 Megane i/II 1.4 16v 1.6, 1.5Dci Megane III 1.5Dci
SCÉNIC I/II 1.4 16v, 1.6, 1.5 Dci Thalia 1.4 16v, 1.6, 1.5 Dci
Szóval a legtöbb itthon használt Renaulthoz és Daciához jó. Az olajpumpát nem tudom, még nem néztem utána, de gyanítom hogy az is ugyan ez.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz #27216896 #74624 üzenetére
Ugyan így jártam én is. Vezérlés és vízpumpa(Gates szett) csere után egy hónappal megadta magát. Mint kiderült nem az anyaggal volt a baj, fellazult az egyik vezérműkerék csavarja. Persze nem számlás autószerelő volt, magyarul gari nincsen, nem is ismerlek stb.... szép mi?
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz #27216896 #74627 üzenetére
Jaaaa gyári szakszerviz. Vecsésen volt egy ideig Renault szalon és servíz, egyik haverom is dolgozott ott 1-2 hónapot. Mit is mondjak egy olyan szervízről aho nem fizetik meg az embereket, ezélrt 3 hónaponként cserélődnek a szerelők. Ennyi idő alatt nem lehet márkaspecifikus tudásra szert tenni, és ennyi pénzért még az sem biztos hogy jó szerelőröl bezélünk, szóval ennyit a csak gyári alkatrésszel és megfelelő tudású szakemberekkel dolgozunk szövegről...
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #74630 üzenetére
Hát ja,ez csak meg lett húzva azt jó az úgy. A csavar lelazult, majd le is esett a helyéről a kerék is elindult kifelé, majd megütközött a védő burkolatba, azt is eltörte, a vezérlés elment. Kettő szelep eltört, az egyiknek a azeleptányérja is letört majd beleállt a dugattyúba. Sosem láttam még ilyet. Persze annál a hengernél totál szétverte a hengerfejet. Több szelep is elgörbült, de azokkal már nem is foglalkoztunk hisz kellett volna egy másik hengerfej, dugattyú gépmunka egyéb alkatrészek, olcsóbban jártam egy komplett bontott motorblokkal.
Rögtön az volt a kifogása a szerelőnek hogy elszakadt a vezérmúszíj, arra ő nem tud garanciát vállalni. amikor ki lett szedve a motor akkor megnéztük nem volt elszakadva a szíj, csak a széle lett meg gyalulva, meg a kerék lecsúszása miatt begyűrte.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Scenic2002 #74648 üzenetére
Igen nekem ugyan ilyen hibám van vagy fél éve egy Megane II 1.4 16v motorral. Már többször is csinálta, mert egy idő mulva elalszik magától. Már többször voltam szerelőnél vele, mindig lambdaszonda hibát irt. El volt repedve a kipufogó csonkom, gondoltam ha azt kicseréltetem akkor majd elmúlik, de sajna nem. Azóta is ugyan ez van, kigyullad, nem változik semmi az autóban. A szerelő megnézte, első körben azt javasolta hogy cseréljük a szondákat (darabja kb 20ezer és kettő van belőle) de azt is megjegyezte hogy korán sem biztos hogy a szondákkal van a baj. Az autó már 300 ezret futott, igaz a motor cserés volt, de a katalizátor ugyan az. Szerinte csoda hogy ennyit kibirt, legnagyobb esélye annak van hogy a katalizátor van eltömődve, ezért nem tud a hátsó szonda rendesen mérni. Gondolkoznom kell egy katalizátor cserén, nem tudom az mennyi lehet, de lehet már nem is éri meg foglalkozni ezzel az autóval. A kuplungot is cserélni kellene, az első tárcsák is cserések lesznek, de akkor már a csapágyakat is cserélni kellene, és már kivűlről is elég kopottas az autó..... Egy hozzáértő szerint ezeknek a javítása (katalizátor csere, kuplung szett, első tárcsák, csapágyak,fékbetétek) mennyi lenne alsó hangon?
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
A kartergáz? Kopott motor, de lehet egy alaposan lerakodott motornak is ilyen hatása. Első körben egy alapos öblítés olajcsere elött. Igazából le kellene mérteni olajcsere elött a kipufogó gázt hogy milyen, alaposabb tisztítás, és utána is leméretni. Léteznek komolyabb motortisztítások amik nagyon jó eredményeket érnek el ilyen téren, de ahoz spec gép és adalék kell. Talán az a HHO tisztítás?
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Predator2 #74853 üzenetére
Persze hogy megoldható, nem egy nagy ördöngősség, de ha te csinálod akkor a vizsgáztatás nem fog menni. Műbizonylat is kell róla, ha jól tudom a beszerelést is papírral kell igazolni. Persze ha van ismerős vizsgáztató akkor lehet megoldható, de először érdeklödj utána.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Na nemsokára elkezdem megint önteni a pénzt a kocsiba. Az első lesz most a váltó és kuplung csere. Két problémám van vele. A szerelőm nem válalja a cseréjét, mert már volt problémája ilyenből, bontott váltó persze elromlott és rajta akarták behajtani.... szóval nem tudom hogy lesz lecserélve egyenlőre. A másik meg hogy milyen kinyomócsapágy kellhet bele? Két fajta kinyomó létezik hozzá, de én nem tudtam kideríteni hogy ebbe melyik való. 2004-es Megane II 1.4ccm 16v
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Mindenféle képpen nézzél rá diaggal ha teheted, mert én is jártam hasonlóan, igaz benzines Megannal. Nem akart indulni, aztán egyszer mégis elkapta és ment, de pár nap múlva megint kezdte. Szinte mindegyik autószerelő azzal kezdte hogy hát igen ezeknek a üzemanyag szivattyúja szokott elromlani, azt kell cserélni benne, és szinte látatlanul mondták ezt. Aztán találtam egy jobban Renaulthoz értő szerelőt, ő meg kapásból mondta hogy ez felső holtponti jeladó. Kicserélte és azóta teljesen tőkéletes. Ennek a cseréje alkatrésszel együtt 8000 Ft volt kb 3-4 éve.
Én imádom a Bosszúállókat ezért tuti a Stark-ot venném
[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Megane 2 1.4 16V szeretnék vezérműfedelet cserélni, lenne pár kérdésem.
A bontott motoron amiről leszedtem sima pasztával volt rárakva, nem is igazán találtam külön vezérműfedél tömítést sehol csak komplett tömítés garnitúrát, de csak emiatt elég drága lenne. Gyárilag tömítőpasztával lenne szerelve?
A másik kérdésem hogy ha leszedném a vezérműfedelet akkor a vezérműszíjat is le kell szedni elötte?
A harmadik kérdésem meg hogy a vezérműtengely végén lévő müanyag dugókat ki lehet szedni úgy hogy még felhasználható legyen vagy azokból venni kell ujjat?Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #75986 üzenetére
Bocsáss meg, nem jutott eszembe a rendes neve. Most hogy leírtad akkor jutott eszembe. A poén hogy beírtam a googleba és erre is van találat bőven, még alkatrész is ilyen neven
Akkor szerintem hagyok mindent ugy ahogy van, semmi baja az autónak, csak mivel van egy bontott motorom, így partizánkodtam egy kicsit. Levettem a régi motorról a szelepfedelet, a vezérműszíj fém oldalsó fedőjét, a motor elején lévő hőterelő tuskót és a motortartó bakot. Homokfúvóval letisztítottam őket egységesen fémtisztára, majd lefújtam szintelen lakkal. Ha közelről nézi az ember olyan mintha ezüstmetál festékkel lenne lefestve. Sajnos ha nem közelről nézed akkor csak sima szürkének néz ki Na ezeket akartam lecserélni a gyári piszkos, oxidálódott alkatrészekre, de ha ezért vezérlés kellene cserélni akkor inkább hagyom.Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz forceberg #76321 üzenetére
Az én kettes Meganomban is megégett a stekker a lámpánál, lehúzásnál szét is porladt az égett műanyag. Most külön a saruk vannak az izzón, de egy kicsit össze kellett nyomni a sarukat, annyira lazák voltak. Biztos ezért is égett meg. Az ujrasaruzáshoz gondolom az egész lámpát ki kell szerelni mi?
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Használt már valaki portolt hengerfejet? Csak a hengerfej lecserélése okoz észrevehető változást, vagy ahoz sokmindent kell még kicserélni? Úgyértem ha marad a gyári vezérmű tengely és szelepek, gyári kipufogó rendszer, gyári levegőpszűrő és gyári egy pillangószelep, igaz felbővitett szívócsonk is lenne a hengerfejjel. Ez egy 1.4 16v Megan motorhoz lenne.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz forceberg #76325 üzenetére
Hát nem tudom. Én izzócserénél nem is látok belőle semmit, csak tapogatással operálok. Már többször volt hogy mivel nem látok belőle semmit, ezért a tapogatással rosszul értelmeztem a dolgokat és nem felül toltam oldalra a drót rögzítőt, hanem azt hittem hogy össze kell nyomni alul a drót két végét. Na ezzel kipattintottam az egélsz rögzítőt a foncsorból ami leesett. Vehettem le az alsó takarólemezt, mert nem esett ki, és vakon rakhattam vissza az egészet...... Én ezt tuti nem tudom a gyári helyén átsaruzni, de a lámpák kivételéhez meg le kell venni a lökhárítót..... Nincs erre időm meg türelmem.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz rob210 #76326 üzenetére
Ok értem, és miért nem? Nekem van egy motorom, amin vezérműszíj problem volt, eltört egy szelep, és egy elgörbült. A motor cserélve lett, de gondoltam megcsináltatom a hengerfejet, és vagy eladom majd, vagy megmarad tartaléknak. Találtam egy embert közös ismerős által, aki szakműhelyben dolgozik és ugymond olcsón meg javítaná a hengerfejet (bemarások hegesztése, elcsiszolása, szelepfészek cserélése és becsiszolása, meg az összes szelep ujra becsiszolása) Ő ajánlotta hogy ha kell a portolást is meg tudná oldani, de nem adtam még választ arra hogy az kell e vagy nem. Persze el kell adni a munkáját, ajánlotta hogy ha kell bármit meg tud csinálni, pl lendkerék könnyítés, hajtókar polírozás de annyira nem is akarnám szétszedni a mostani blokkot sem, Egy hengerfej csere még megérné a dolgot, ez is csak azért mert felajánlották a lehetőséget.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz #89309696 #76338 üzenetére
A motorcsere sajnos megvolt, de ugyan olyan 1.4 16v motorra, a régi, rossz minden alkatrészével megmaradt. Gyorsan kelett a csere, és én mindig megtalálom a balfax szerelőket, de most működik a darab a lényeg az. Persze a motorszámmal így igy kellene kezdeni valamit, állítólag az erősebb sósav is jó rá? Sajnos ebben nincsen tapasztalatom
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
válasz Fenyibaba #76381 üzenetére
Megane légzsák anomália szinte már jellegzetes hiba, igaz nekem és volt munkatársamnak is állandó probléma volt. Munkatársamnak a jobb első ülés alatti csatlakozó szórakozott, megmozgattad és akkor egy ideig jó volt. Aztán már hiába mozgatta nem javult meg. Vitte több szerelő és villamosságishoz is, mindig mondta is hogy elött ez a csati volt a hibás, azt elutasították, mert a diag mást ír, de azért volt aki kontaktolta de nem hozott semmi tartós eredményt. Emberünk bemérgesedett, fogta levágta a csatikat és egyszerüen összeforrasztotta a kábeleket. Amíg még együtt dolgoztunk kb 2 évet semmi baja nem volt utána vele. Nekem is kijött ez a hiba de nekem pár mozgatás és kontaktozás után elmúlt. Persze nekem azóta elszakadt a kormány szalag... Azóta már rendeltem kínából ujjat, csak még nem volt időm kicserélni, a műszaki meg még messze van. Majd elötte egy héttel kapkodva fogom megcsinálni
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
-
Ghandi
aktív tag
válasz Fenyibaba #76393 üzenetére
A sok tapasztalat teszi a mestert. Dani ismerősőm Alfájával voltak érdekes problémák. Valami leszívta az aksit, meg menet közben majdnem hogy elment az áram annyira lecsökkent hirtelen a feszültség, stb érdekes anomáliák. Nem tudtak rájönni hogy mi a baj. Aztán egyszer elkeveredett egy 17kerben lévő öreg szakihoz, akinek semmi modern eszköze nem volt. Elmondta mi a probléma, ö fogta a kis próbalámpáját, meg a saját maga csinálta eszközeit, mért itt, mért ott és pár perc alatt megmondta hogy ennek az autónak a több fokozatú hűtőventi szabályzója a hibás.... kicserélte azóta jó! És az öreg olyan olcsón dolgozik hogy csak na. Neki már annyi tapasztalata van hogy tudja hol kell keresni a bajt, nem kell mondani a környéken minden autószerelő és még villamosságiak is hozzá viszik az önindítókat és generátorokat felujjítani
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
-
Ghandi
aktív tag
válasz Fenyibaba #76425 üzenetére
Álltalában diagnosztikával, de ha Megane 2-es akkor elöször azzal kezdődik hogy érdekes surlodó hangja van a kormánynak néha nagyobb tekerés közben. Aztán az is előfordul hogy kikandikál maga a szallag nekem kilógótt a vége és ki tudtam húzni. Ha néha olyan nagyobb tekerés után recseg is, akkor már a szalag vezető mechanikája is rossz, azt már ujra se szalagozák, csak csere
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő